Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1678 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
pina schreef:
03-06-2025 16:11
Ik ben sowieso geen fan van gezamenlijke cadeau. Laat ieder lekker zelf binnen eigen budget wat kopen.
In principe eens, maar het wordt natuurlijk anders als je een activiteit/beleving cadeau doet. Op nog meer spullen zit lang niet iedereen te wachten.
Hipmetstip schreef:
03-06-2025 17:27
Ja, precies dit. Ik zou voorstellen dat ieder betaalt wat zijn/haar gezin heeft gegeten en dat jullie de kosten voor schoonouders gelijk verdelen. Nu vermoed ik dat je met dit voorstel geen vrienden maakt. Of het dan nog en gezellig etentje wordt is dan nog maar de vraag.
En zo houden de vriendelijke mensen die de goede vrede wél willen bewaren altijd hun mond (en openen hun portemonnee) voor degenen die onbeschoft zijn. Niet dat ik ruzie zou maken hierover, maar ik zou me mateloos storen aan zo'n mensen.
Hipmetstip schreef:
03-06-2025 17:27
Ja, precies dit. Ik zou voorstellen dat ieder betaalt wat zijn/haar gezin heeft gegeten en dat jullie de kosten voor schoonouders gelijk verdelen. Nu vermoed ik dat je met dit voorstel geen vrienden maakt. Of het dan nog en gezellig etentje wordt is dan nog maar de vraag.
Natuurlijk wel, gewoon van te voren al duidelijk maken.
apiejapie schreef:
03-06-2025 18:24
In principe eens, maar het wordt natuurlijk anders als je een activiteit/beleving cadeau doet. Op nog meer spullen zit lang niet iedereen te wachten.
Die kun je toch ook gewoon zelf geven. Spullen zijn niet automatisch goedkoper.

Zelf houd ik trouwens totaal niet van het ontvangen van een “beleving”, maar dat terzijde.
Bij etentjes en uitstapjes voor onze ouders, betalen mijn zus en ik gewoon voor ons eigen gezin en delen de kosten voor de ouders 50/50. Zij heeft een man en (dus) een hoger gezinsinkomen, maar ik vind het logisch dat je dat door het aantal kinderen deelt.
OlleGrieze schreef:
03-06-2025 15:54
Zeker uitgekookt: Een gemeenschappelijk cadeau in de vorm van geld dat naar uit eten gaat. Jullie schuiven met z'n 3 tjes aan en de andere gezinnen met meer personen.... Tuurlijk dat jullie dan meer moeten bijdragen. Oh, wacht :@@:
Nou echt. Hoe krijgen zulke mensen zoiets toch verzonnen he? :@@:
OlleGrieze schreef:
03-06-2025 15:54
Zeker uitgekookt: Een gemeenschappelijk cadeau in de vorm van geld dat naar uit eten gaat. Jullie schuiven met z'n 3 tjes aan en de andere gezinnen met meer personen.... Tuurlijk dat jullie dan meer moeten bijdragen. Oh, wacht :@@:
Nou echt. Hoe krijgen zulke mensen zoiets toch verzonnen he? :@@:
apiejapie schreef:
03-06-2025 18:26
En zo houden de vriendelijke mensen die de goede vrede wél willen bewaren altijd hun mond (en openen hun portemonnee) voor degenen die onbeschoft zijn. Niet dat ik ruzie zou maken hierover, maar ik zou me mateloos storen aan zo'n zulke mensen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Man heeft er zojuist korte metten mee gemaakt en gezegd dat hij niet van plan is te gaan uit eten met iedereen ter ere van vaderdag (schoon)pa en dus ook niet weer een deel van de familie gaat sponsoren.
LemoosGaatDoor schreef:
03-06-2025 22:25
Man heeft er zojuist korte metten mee gemaakt en gezegd dat hij niet van plan is te gaan uit eten met iedereen ter ere van vaderdag (schoon)pa en dus ook niet weer een deel van de familie gaat sponsoren.
Heeft er trouwens iemand van zijn zussen gedacht aan ZIJN vaderdag :-)?

Als hij (half tegen zijn zin en met het nodige gedoe over geld) met zijn pa - en de hele familie - op restaurant zit mist hij zijn eigen vaderdag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
03-06-2025 22:41
Heeft er trouwens iemand van zijn zussen gedacht aan ZIJN vaderdag :-)?

Als hij (half tegen zijn zin en met het nodige gedoe over geld) met zijn pa - en de hele familie - op restaurant zit mist hij zijn eigen vaderdag.
Hij heeft een zus en een broer. Maar die zijn van mening dat alle mannen die zich hebben voortgeplant, dan genieten van alle aanwezige (klein)kroost. Of zoiets.
LemoosGaatDoor schreef:
Hoppakee!
pina schreef:
02-06-2025 17:47
Ik ben totaal niet iemand die altijd hetzelfde drinkt. Dan bier, wijn in alle kleuren, net waar ik zin in heb. En eigenlijk zijn veel mensen om me heen zo.

Tuurlijk, als het moet geef ik wat op en houd ik me daar aan, maar ik vind het dus wél een gekke vraag. Hoe moet een mens nu weten wat je over drie weken wil drinken.
Misschien komt dat omdat het er van vroeger uit zo in zit? Ik weet dat op de verjaardagen van mijn grootouders, waar ook veel oudere familie aanwezig was, iedereen altijd hetzelfde dronk. Eerst koffie, daarna nam tante x altijd een bessen, tante Y altijd een kersen, ome dinges nam een jonge borrel, ome Hups nam een port en tante huppeldepup nam altijd een berenburg. Echt altijd hetzelfde, jaar in, jaar uit. Mijn oma bewaarde de aangebroken flessen ook altijd gewoon het hele jaar in de kelder. Bij de volgende verjaardag ging de dop er weer af en klaar.
LemoosGaatDoor schreef:
Heel duidelijk :yes:
Frankly my dear, I don"t give a damn
ikbenhetzozat schreef:
04-06-2025 01:13
Misschien komt dat omdat het er van vroeger uit zo in zit? Ik weet dat op de verjaardagen van mijn grootouders, waar ook veel oudere familie aanwezig was, iedereen altijd hetzelfde dronk. Eerst koffie, daarna nam tante x altijd een bessen, tante Y altijd een kersen, ome dinges nam een jonge borrel, ome Hups nam een port en tante huppeldepup nam altijd een berenburg. Echt altijd hetzelfde, jaar in, jaar uit. Mijn oma bewaarde de aangebroken flessen ook altijd gewoon het hele jaar in de kelder. Bij de volgende verjaardag ging de dop er weer af en klaar.
Ach ja, dat was bij mijn ene oma en opa ook. Maar die mensen waren uit begin 1920, ik neem niet aan dat de mensen waarover de forummer (sorry, weet naam niet meer) het had ook zo oud zijn. Zo wel, dan zou ik met liefde mijn wensen doorgeven. :) Het is in ieder geval niet iets dat mijn ouders, of anderen van die generatie die ik ken, hebben overgenomen.
ikbenhetzozat schreef:
04-06-2025 01:13
Hahaha, moet gelijk denken aan een vriendin van mijn oma zaliger. Ze was altijd gebeten op haar zus die steevast om ‘advocaat met slagroom’ vroeg want ze wist ‘dondersgoed’ dat dat spul niet lang houdbaar was na openen en dat niemand anders dat spul wilde. En dan zat de vriendin dus samen met oma tegen heug en meug dat spul in kleine glaasjes met slagroom op te lepelen bij de middagkoffie, wekenlang, want weggooien kon echt niet.
LemoosGaatDoor schreef:
03-06-2025 15:04
Een verse:

Het is ‘niet eerlijk’ dat man en ik één pa minder hebben om geld aan uit te geven met vaderdag (want mijn paatje is dood) èn ook nog eens één kind hebben en dus goedkoper uit zijn aldus schoonzus, dan haar en tweede sibling met elk drie kinderen.
Daarom vond schoonzus en sibling het wel ‘eerlijker’ als man en ik meer zouden bijdragen aan het vaderdagcadeau. Een cadeau waar schoonpa geen reet aan heeft want ‘uit eten met de hele familie’.

Ik krijg zojuist een appje binnen dat ik ‘ontzettend moeilijk’ doe om niets en gierig ben omdat ik als reactie keihard heb gelachen. Ik ben stiekem een beetje trots dat ik nog een gedecideerd ‘Dan lijkt het mij het beste als verdere communicatie via jouw broer, mijn man, gaat’ heb kunnen versturen als antwoord :-)
wow, dat moet toch met knarsende tanden uit jou gekomen zijn? ik ben ook trots op jou!
En doooooor!
Nana_Mouskouri schreef:
03-06-2025 15:11
Oh, sommige mensen zijn toch ook grenzeloos onsympathiek en ook nog eens te dom voor woorden.
Niet dat het me verbaast, ooit zei iemand tegen mij dat veel mensen het sneu vonden dat mijn ene ouder jong en onverwacht gestorven is, maar wat haar betreft viel dat wel mee, want ik had tenslotte toen wel al geërfd en heel veel andere mensen zouden dat ook wel willen. Nu waren er alleen maar schulden en een donkereiken bankstel, dus het klopte niet, maar ik vond het echt waanzinnig dat je zoiets gewoon zegt.
haha deze ken ik ook. mijn nicht vond het maar oneerlijk dat ik en mijn broer geld kregen uit de erfenis van oma omdat onze vader niet meer leeft.
ik heb haar heel rustig gevraagd of dat geld het leven van haar vader waard is....
En doooooor!
LemoosGaatDoor schreef:
03-06-2025 23:23
Hij heeft een zus en een broer. Maar die zijn van mening dat alle mannen die zich hebben voortgeplant, dan genieten van alle aanwezige (klein)kroost. Of zoiets.
maar in dat geval heeft schoonzus er helemaal niks aan want ze is geen vader. valt me nog mee dat ze niet geopperd heeft dat de 2 broers dan alles moeten betalen. :-)
En doooooor!
pina schreef:
03-06-2025 20:12
Die kun je toch ook gewoon zelf geven. Spullen zijn niet automatisch goedkoper.

Zelf houd ik trouwens totaal niet van het ontvangen van een “beleving”, maar dat terzijde.
Misschien ook omdat je nog jong bent? :biggrin:

Ik merk dat nu mijn moeder ouder wordt (en gepensioneerd is), dat ze minder snel dingen zelf onderneemt. Zowel alleen als met anderen. Het is niet zo dat ik normaal niet met haar op stap wil/ga, maar het helpt dat het bijvoorbeeld voor haar verjaardag is, want dan kan het niet op de baan worden geschoven. En ik kan met haar een 'duurder' uitje doen.
Zeker ouderen hebben vaak al alles wat ze willen en een bepaalde groep vindt het erg leuk om dingen met de familie te doen, zolang ze het niet zelf hoeven te regelen.

Ik hoef ook geen belevingen voor mijn verjaardag of zo, ik heb liever een paar sokken. :lol: Dat is voornamelijk omdat ik toch wel op stap ga met vriendinnen. :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
04-06-2025 10:38
Misschien ook omdat je nog jong bent? :biggrin:

Ik merk dat nu mijn moeder ouder wordt (en gepensioneerd is), dat ze minder snel dingen zelf onderneemt. Zowel alleen als met anderen. Het is niet zo dat ik normaal niet met haar op stap wil/ga, maar het helpt dat het bijvoorbeeld voor haar verjaardag is, want dan kan het niet op de baan worden geschoven. En ik kan met haar een 'duurder' uitje doen.
Zeker ouderen hebben vaak al alles wat ze willen en een bepaalde groep vindt het erg leuk om dingen met de familie te doen, zolang ze het niet zelf hoeven te regelen.

Ik hoef ook geen belevingen voor mijn verjaardag of zo, ik heb liever een paar sokken. :lol: Dat is voornamelijk omdat ik toch wel op stap ga met vriendinnen. :cheer2:
Nou, ik ben niet jong in elk geval, haha! Ik houd er gewoon niet zo van iets te krijgen wat later dan weer een vervolg moet hebben, omdat je nog moet gaan uit eten, naar festival of naar de klimmuur. Ik rond de feestelijkheden graag meteen af.

Mijn moeder is oud, maar houdt ook nog steeds van dingen als cadeau. Ja, een uitje vindt ze ook wel leuk, maar als ze moet kiezen zal ze eerder een mooi sieraad kiezen dan een uitje. Zij vindt dát juist mooie herinneringen.

Maar ik dwaal af, ik weet dat velen een “beleving” verkiezen.
LemoosGaatDoor schreef:
04-06-2025 10:07
Hahaha, moet gelijk denken aan een vriendin van mijn oma zaliger. Ze was altijd gebeten op haar zus die steevast om ‘advocaat met slagroom’ vroeg want ze wist ‘dondersgoed’ dat dat spul niet lang houdbaar was na openen en dat niemand anders dat spul wilde. En dan zat de vriendin dus samen met oma tegen heug en meug dat spul in kleine glaasjes met slagroom op te lepelen bij de middagkoffie, wekenlang, want weggooien kon echt niet.
Ach gos, ja herkenbaar. Weggooien is inderdaad zonde maar ik duw in zo'n geval altijd de fles bij de persoon in de hand en zeg "Hier, neem maar mee want hier komt het toch niet op.". Maar vroeger was dat anders, veel zuiniger dan nu. Mijn oma had bijvoorbeeld ook een heel afgemeten boodschappenlijstje, elke week precies hetzelfde. Hoe anders lopen we nu door de winkel (het gros dan).
OlleGrieze schreef:
02-06-2025 14:53
Het sop is de kool niet waard: Ik waak over het imago van onze organisatie en in deze tak van sport waren 'verhalen' heel snel rond (als ik hen een factuur zou sturen of zo). Dus ik laat het er voor nu bij en ben verder professioneel genoeg om het verhaal enkel intern en hier anoniem te delen.

Ik snap dat je geen factuur stuurt. Maar ik denk dat ik het toch niet zou kunnen laten om dat wel even terug te geven als er nog contact plaatsvindt. Iets in de trant van "Ik ga graag in op verzoeken van mensen om te bespreken of een samenwerking ons iets kan brengen, en jullie stelden voor dat tijdens een lunchvergadering te doen. Daarmee vind ik wel dat het op jullie weg had gelegen om de rekening tenminste te delen, in plaats van deze als vanzelfsprekend aan mij over te laten."

Zo raar, als mensen dat soort grappen uithalen, die mogen best even op de vingers getikt worden.
pina schreef:
04-06-2025 12:32
Nou, ik ben niet jong in elk geval, haha! Ik houd er gewoon niet zo van iets te krijgen wat later dan weer een vervolg moet hebben, omdat je nog moet gaan uit eten, naar festival of naar de klimmuur. Ik rond de feestelijkheden graag meteen af.

Mijn moeder is oud, maar houdt ook nog steeds van dingen als cadeau. Ja, een uitje vindt ze ook wel leuk, maar als ze moet kiezen zal ze eerder een mooi sieraad kiezen dan een uitje. Zij vindt dát juist mooie herinneringen.

Maar ik dwaal af, ik weet dat velen een “beleving” verkiezen.
Ik had even niet bedacht dat je ook nog twee soorten belevenissen hebt. Bijvoorbeeld met zijn alles uit eten als cadeau, gelijk. Of je viert het, en je krijgt nog een belevenis cadeau. :idee:

Bij die laatste loop je ook nog wel het risico dat het vergeten wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
nlies schreef:
03-06-2025 10:23
Of misschien: bedankt voor de gezellige lunch, maar waarschuw de volgende keer dat de rekening voor mij is, dan kan ik daar rekening mee houden
Ik vermoed zomaar dat er geen volgende keer komt.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven