Cultuurverschillen

21-09-2009 11:14 113 berichten
Heb je 'n kerel uit Libanon op 't oog, Kym?
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic, omdat ik graag meer wil weten over de cultuurverschillen tussen Nederland en Libanon. Over de normen en waarden van het land. Over waar mensen daar over het algemeen voor staan. Over de mannelijke kijk op (Westerse) vrouwen en hoe relaties kunnen zijn. Over hun familiebanden, seks, de mode en het eten.

Zijn er hier mensen die me er wat over kunnen vertellen?
Waarom wil je dat weten?
Er is namelijk niet echt sprake van 1 Libanese cultuur.

(Verschillende religies etc. )

Niet om onaardig te doen maar google eens op Libanon, en lees iets over de geschiedenis en cultuur. Dan kan je misschien ook je vraag hier wat gerichter steller
Is hij Moslim? Is hij Christen?
Ooooh Kym ik zag wel dat er volgende week in Viva een lekker Libanees recept staat!

Maar je wil meer weten over de mannen natuurlijk...
Waarom ik het wil weten? Omdat ik hartstikke verliefd ben geworden op een Libanees! (direct antwoord op jouw vraag Elnin ). Ik ben nieuwsgierig, natuurlijk praat ik ook met hem over zijn land en natuurlijk is er ook al gegoogled, maar ik hoor ook graag andermans ideeen.
quote:JohnnyCake schreef op 21 september 2009 @ 11:41:

Is hij Moslim? Is hij Christen?

Beide niet, zegt ie. Maar wat dan wel, is me tot op heden nog niet zo duidelijk (ja, erg pril nog allemaal). En ik baal er nu van dat ik de ballen verstand heb van dat land.

Oh ja en hij komt uit het zuiden van Libanon, schijnt ook wat speciaals te hebben ofzo?
He Kym, leuk dat je verliefd bent! Ik zou niet al teveel erover uitzoeken, heb je wat om over te praten. En iedereen is verschillend hoor. Mijn man komt uit een andere cultuur maar iedereen is uniek hoor.

Mijn ervaring met Libanon is vooral heerlijk eten!
Is ook zo Fladder, genoeg te bespreken. Merk al wel dat familie een hele andere betekenis heeft dan bij ons. Maar dat wist ik al wel en ken ik van andere culturen.

Waar komt jouw man vandaan?

En ja, het eten is verrukkelijk! Alleen het rauwe vlees eten hoeft van mij niet zo nodig
*sorry even wat weggehaald, ben zo wel heel herkenbaar

Zat jij trouwens niet ergens in Afrika? Of ben ik in de war met iemand anders?
Ah, Pakistan. Ook leuk

En ja, ik zit in Afrika. Werk er en heb hem hier ontmoet (het stikt hier van de Libanezen).
Zijn er in Nederland eigenlijk veel Libanezen?

Ik ken alleen degenen die in ik in een onwijs goed Libanees restaurant werken in mijn stad.
Hij heeft z'n afkomst tegen. Denk dat culturele normen en waarden en familiebanden uiteindelijk altijd zwaarder wegen in dat soort culturen. Zelf krijg ik altijd jeuk van de slijmerige manier waarop mannen uit dat soort culturen vrouwen proberen te paaien (en niet op de goede plaats )
Hello Kym,

Ik heb ook wat met een libanees,maar wel een apart geval,mijn schat woont al jaaaaaren..in ons kikkerlandje,hij heeft eigenlijk niet veel van de libanese cultuur meegenomen,is altijd zijn eigen weg gegaan,misschien alleen lekker libanees eten!

Ik kan je dus denk niet veel wijzer maken.
Ik kan er niets over vertellen, maar vraag me wel e.e.a. af.

Woont hij nog in Libanon? Is hij al een beetje bekend met de Nederlandse cultuur?

Als je iemand van een andere cultuur net kent weet je soms niet wat bij die persoon zelf hoort, of wat bij de cultuur. Wat dat betreft is het handig als je beiden al bekend bent met de cultuur van de ander (maar daar ben je hard mee bezig snap ik)
Uhm, of ie zijn cultuur tegen heeft, dat wil ik niet zeggen. Wel is het waar dat familiebanden e.d ietwat anders liggen dan bij ons. Maar dat is geen nieuws.

Ik heb geen idee hoe zij vrouwen paaien eigenlijk. Ben niet compleet veroverd ofzo (of misschien was dat juist de tactiek? )

Jouw vragen Moonlight: ik denk dat ik de eerste Nederlandse ben die hij ooit gezien en gesproken heeft. Hij heeft zijn hele leven inLibanon gewoond en is nu voor een paar jaar aan het werk in West Afrika.

Dus naja, kort samengevat zijn we twee totaal verschillende culturen, maar hebben we het wel heel leuk samen. Ik verbaas me bijvoorbeeld over de Westerse humor die hij heeft (of is dat gewoon internationale humor?). Naja, en wat kan ik nog meer zeggen.. hij zal uiteindelijk toch nooit voor mij kiezen, ben ik bang.
He Kym, weet je het is een enorme dooddoener maar ik kan het niet laten: we zijn allemaal gewoon mensen hoor. En tuurlijk maakt cultuur een deel uit van je persoonlijkheid, net als opvoeding, onderwijs, genen, ervaring etc.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je zegt: "hij zal uiteindelijk toch nooit voor mij kiezen" Is dat verliefde onzekerheid of heb je echt een reden om dit te denken?
Shakira is ook Libanees, iig gedeeltelijk. Wonen veel Libanezen in Suriname.
Dat komt omdat ik er inderdaad nogal onzeker over ben (omstandigheden zijn sowieso vreemd nu, omdat we beide in een vreemd land wonen momenteel) en het pril is. Maar ook omdat ik het vermoeden heb dat een Westers meisje niet echt het ideaalbeeld is van het 'toekomstplaatje', ofzo.
Joh Kym, dat hoort erbij hoor, niet teveel denken aan de toekomst!

En als het echte liefde is dan blijken er ineens veel meer dingen te kunnen dan je tevoren had gedacht.

Hoop dat je er toch van kunt genieten.
Ik hoop het ook.

It's so complicated.
quote:Kym schreef op 23 september 2009 @ 22:49:

Dat komt omdat ik er inderdaad nogal onzeker over ben (omstandigheden zijn sowieso vreemd nu, omdat we beide in een vreemd land wonen momenteel) en het pril is. Maar ook omdat ik het vermoeden heb dat een Westers meisje niet echt het ideaalbeeld is van het 'toekomstplaatje', ofzo.

Is iemand uit zo'n cultuur dan wel jouw ideaal toekomstplaatje?

Geniet gewoon nu van je fling en als je weer naar Nederland komt zijn er hier weer genoeg mannen. Dacht trouwens dat je wat gaande had met je collega vlak voor je naar Afrika ging. Is dat alweer over?
quote:elninjoo schreef op 24 september 2009 @ 07:46:

Dacht trouwens dat je wat gaande had met je collega vlak voor je naar Afrika ging. Is dat alweer over?Hm ja, blijkbaar. (contact verwaterde uiteindelijk al heel erg snel)
Hm, en steeds meer cultuurverschillen worden duidelijk. Ik blijf verliefd, maar de verschillen kunnen best lastig worden op den duur. Of misschien ook niet.

Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen binnen multi-culti relaties. Hopelijk komen er meer mensen schrijven hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven