Discussie over de biechtstoel

18-12-2009 20:36 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit topic mag je discussieren over of commentaar geven op iets dat je hebt gelezen op het biechttopic op de Psyche-pijler, zodat we het daar schoon en on topic kunnen houden.



Leef je uit, maar hou het leuk.



Two.
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 20:38
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jongens (m/v), niet oordelen hoor, da's niet leuk voor Vivabiecht 17:43.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 22:25:





Van jezelf kunnen en durven accepteren dat je niet perfect bent en dat je zelfs een paar verwerpelijke eigenschappen bezit, dát is wat ik rijkdom noem. Simpelweg omdat je er tenminste eerlijk tegenover jezelf over durft te zijn.Ik zou het rijkdom vinden als je je over die verwerpelijke trekken heen kon zetten. het weten maar er helemaal niets aan doen ( omdat je dat nou eenmaal beter uitkomt ) , dat lijkt me toch een hol, armoeiig gevoel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 18 december 2009 @ 22:29:

Jongens (m/v), niet oordelen hoor, da's niet leuk voor Vivabiecht 17:43." laten we het leuk houden " ......niet gelukt, dus?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze voelt zich hier ook niet goed bij BGB, anders had ze deze biecht niet geplaatst, nu nog de stap zetten naar verandering, maar dat zal best moeilijk zijn als ze zo onzeker bent als zij.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 18 december 2009 @ 22:28:

Ik heb even het biechttopic teruggelezen en ik lees een heel duidelijk schuldgevoel vermengt met de drang om er toch mee door te gaan omdat het zo'n goed gevoel geeft. Net een verslaving dus.



Verder bent ik het helemaal eens met Q. Deze biechsters heeft heel diep in haar eigen spiegel gekeken en erkent wat voor lelijk spiegelbeeld ze daar terug zag. Dat vind ik ook ontzettend knap, want velen durven niet eens in hun een spiegel te kijken, laat staan dat ze iets negatiefs aan zichzelf bekennen.



Daarnaast ben ik het ook eens met de wisselwerking die Q hier beschrijft. Blijkbaar haalt die minder mooie vriendin ook iets uit deze vriendschap, anders was ze er niet mee door gegaan. Ongetwijfeld voelt ze onderhuids heus wel dat er iets scheef zit, maar kiest ze ervoor dit te negeren.

O, die lelijkerd negeert het en die mooie is zielig verslaafd?

Tsja.

Misschien is lillekerd wel verslaafd aan mensen die het slecht met haar voorhebben , die lelijk tegen haar doen.

En negeert Koetloeking haar geweten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het niet zo gek hoor Loomii dat deze biecht zoveel reacties oproept, want het is best een pittige bekentenis die deze dame hier doet, maar gelukkig wordt er nu niet meer met modder gegooid en kan ze hier (hopelijk) zelfs iets van leren....
*breekt even in*



... Iris.. of je even een teken van leven wilt geven in 3000... Zj maakte zich een beetje zorgen



*is weer weg*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 22:32:

[...]



O, die lelijkerd negeert het en die mooie is zielig verslaafd?

Tsja.

Misschien is lillekerd wel verslaafd aan mensen die het slecht met haar voorhebben , die lelijk tegen haar doen.

En negeert Koetloeking haar geweten.Dat zou ook goed kunnen, alles is mogelijk, aangezien we deze dame niet persoonlijk kennen, maar dat beiden scheef in deze vriendschap zitten en er toch (om welke reden dan ook) voor kiezen om hier mee door te gaan lijkt me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 22:27:

[...]





Ik denk dat als je zo met mensen omgaat je bang bent dat andere mensen ook zo met jou omgaan. Wat als zijzelf nou eens als " opvulling " wordt gebruikt ? Dan kan je dat maar beter zelf met iemand anders doen.Dat zou heel goed kunnen. Ik vraag me ook af of deze vivabiecht niet juist zelf erg onzeker is.
Alle reacties Link kopieren
Mag je ook gaan raden naar de forumnick van vivabiechters, of valt dat onder de noemer "niet leuk"?
Tuurlijk, tot zo!
Alle reacties Link kopieren
Goh, dat had ik niet verwacht!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 18 december 2009 @ 22:38:

Mag je ook gaan raden naar de forumnick van vivabiechters, of valt dat onder de noemer "niet leuk"?



Da's hartstikke leuk.

Begin jij? Deze forumster was iig als forumster wel erg geliefd... genoeg hint voor jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 22:21:





En misschien ook niet. Maar ik geloof dat wel, dat in dit soort relaties de aangever van het negatieve naadloos aan kan sluiten op de ontvanger ervan. Misschien dat in dit geval de lelijke vriendin zich wel heel cool voelt omdat de knappe vriendin met haar uit eten gaat. Dat ze van die knappe vriendin het gevoel krijgt dat ze meedraait in de wereld. Als je heel erg onzeker bent, dan kan dat zich zomaar uiten in de bereidheid om die bodemloze put naar zelfbevestiging te vullen met iets waarvan je heus wel wéét dat het niet het juiste vulsel is, maar hé, vulsel is vulsel.

Niet gezegd dat het zo is natuurlijk, maar ik kan me wel vanalles bij dit soort patronen voorstellen.



Bwuh, dat maakt het er niet beter op wat mij betreft.

Ik snap trouwens helemaal wat je bedoelt maar ik vind het dan alleen nog maar eh....zieliger worden eigenlijk. Beetje zielig masochistisch, van de vriendin dan.



Hopelijk is het mijn eigen optie, namelijk dat zij best weet dat haar mooie 'vriendin' haar gebruikt als minder mooi maatje om er knapper bij af te steken en dat ze verder lol hebben of zo.



Maar in de biecht sprak in ieder geval weinig genegenheid van de biechtster voor de vriendin, meer dedain.

Dat van die slechte kledingadviezen snap ik ook niet. Iemand die al lelijker is dan jij ook nog eens slechte kledingadviezen geven, ik bedoel hoezo? Dan ben je toch geen vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.....
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 18 december 2009 @ 22:38:

Mag je ook gaan raden naar de forumnick van vivabiechters, of valt dat onder de noemer "niet leuk"?



Nou, ik denk inderdaad wel: mmm, wie zou dat zijn?

Ik vind het zo raar dat het dapper of zo wordt gevonden als mensen zoiets opbiechten. Anoniem iets opbiechten, sinds wanneer is dat dapper?

Kijk, als het een begin is van een soort proces naar verandering, okee, dan kan ik er wel inkomen, dan kan het nut hebben, maar voor de rest... mwah...
quote:loomii schreef op 18 december 2009 @ 22:38:

Mag je ook gaan raden naar de forumnick van vivabiechters, of valt dat onder de noemer "niet leuk"?



Vast niet.

Ik wil het niet weten als het even kan.

Misschien is het iemand met wie ik al maanden leuk mail of is het een van mijn verloofdes of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 22:45:



Da's hartstikke leuk.

Begin jij? Deze forumster was iig als forumster wel erg geliefd... genoeg hint voor jou?Laten we het lijstje forummers van de maand er eens bijpakken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 18 december 2009 @ 22:45:

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.....Het mocht van Iris!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet enorm geliefd
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 18 december 2009 @ 22:47:

[...]





Vast niet.

Ik wil het niet weten als het even kan.

Misschien is het iemand met wie ik al maanden leuk mail of is het een van mijn verloofdes of zo.

Heeft een van je verloofdes je wel eens slecht kledingadvies gegeven?



Enne... kan wel van Iris mogen, maar dacht het toch even niet



Oh, en forummer van de maand? Boehoehoe, dat was ik ook ooit. Maar ik was de biechter niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
*wist zweet van voorhoofd*



Ik ben nog nooit forummer van de maand geweest, dus ik mag blijven nuanceren zonder dat ik in het verdachtenbankje hoef te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta in het lijstje
Alle reacties Link kopieren
Ben het overigens met je eensch Liv, ik zie het dappere er ook niet zo aan. Een proces van verandering zie ik niet zo snel op gang komen als je direct verontwaardigd gaat zitten doen over dat er over je geoordeeld wordt en dat je verder een haske goed mens bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven