Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 26 juni 2010 om 09:13
Dan moet die pop toch een heel eind uit de buurt zijn gevonden.
Meegenomen kan natuurlijk ook.
Ik vind het nog steeds erg jammer dat jou poppen niet uit zijn gekomen. Dat is toch wel sterk ook. Hier bijna alles uit en bij jou niets. Geen idee hoe het kan. want je hebt ze alle drie zien bewegen. Nou ja de twee die er na het lekkere hapje van de kauw over waren dan. Volgend jaar een herkansing, want ik ga het weer doen.
Meegenomen kan natuurlijk ook.
Ik vind het nog steeds erg jammer dat jou poppen niet uit zijn gekomen. Dat is toch wel sterk ook. Hier bijna alles uit en bij jou niets. Geen idee hoe het kan. want je hebt ze alle drie zien bewegen. Nou ja de twee die er na het lekkere hapje van de kauw over waren dan. Volgend jaar een herkansing, want ik ga het weer doen.
zaterdag 26 juni 2010 om 09:36
Nee hoor, van de poppen die op de grond lagen zijn er twee bijna als eerste uitgekomen. De allereerste was er een die ondersteboven heeft gehangen omdat hij zich niet helemaal goed had vastgemaakt. Ik heb ook al zitten prakkiseren hoe het zou kunnen. Of het toch een andere omgeving is en ze dat merken.
Je zag er niets aan hé nadat die kauw die ene had opgevreten? Ik was aan het denken dat hij ze misschien toch in zijn snavel heeft gehad en dat ze daarom niet uitkwamen.
Je zag er niets aan hé nadat die kauw die ene had opgevreten? Ik was aan het denken dat hij ze misschien toch in zijn snavel heeft gehad en dat ze daarom niet uitkwamen.
zondag 27 juni 2010 om 12:37
En toch is 'ie bijzonder. Ik heb er nog nooit zo een gezien. Ik zie hier in mijn nieuwe tuin sowieso helemaal niks, nog geen vlinder gespot, ondanks alle mooie bloemen. Mijn drie stekjes van de vlinderstruik uit mijn oude tuin doen het wel goed, hoera! Ze zijn al ruim 10 cm groot. (haha)
Volgend jaar kan ik weer meekletsen, dan zal er vast een bloem aan zitten.
Volgend jaar kan ik weer meekletsen, dan zal er vast een bloem aan zitten.
zondag 27 juni 2010 om 15:58
donderdag 1 juli 2010 om 11:26
Nou, ik ben vandaag druk met de tuin. Ik heb lavendel bij gekocht, en Ereprijs. Vandaag ga ik Rode zonnehoed planten en ik ga zo nog naar het tuincentrum om te kijken of ze Sedum, Zeepkruid of Ijzerhard hebben.
Ik wil nu wat meer vlinder- , hommel- & bij-vriendelijke planten in de tuin. Bovendien een Macrolens gekocht op Marktplaats.
Dus ik ben er straks weer helemaal klaar voor.
Ik wil nu wat meer vlinder- , hommel- & bij-vriendelijke planten in de tuin. Bovendien een Macrolens gekocht op Marktplaats.
Dus ik ben er straks weer helemaal klaar voor.
maandag 5 juli 2010 om 21:20
Ja! Eindelijk! Hier ook gehakkelde aurelia's, gewoon in een boom met bladeren. Volgens mij zit er luis in die boom die zoete stof afscheiden want de aurelia's zaten steeds op de bladeren. Mijn mini vlinderstruikjes groeien dankzij de hitte en veel gietertjes water als kool. Zijn nu al 20 cm hoog!
Ik heb hier wel een enorme bos lavendel, maar daar zitten alleen bijen en hommels in.
Er vliegt ook een steeds een klein blauwtje door mijn tuin en gisteren nog een onbekend vlindertje in mijn patio, die moet ik eens opzoeken.
Ik heb hier wel een enorme bos lavendel, maar daar zitten alleen bijen en hommels in.
Er vliegt ook een steeds een klein blauwtje door mijn tuin en gisteren nog een onbekend vlindertje in mijn patio, die moet ik eens opzoeken.
maandag 5 juli 2010 om 21:36
Aan mijn vlinderstruik zitten nu nog groene, eh hoe heten die dingen eigenlijk? Die trossen waar de bloemen uitkomen? Trossen? Pluimen? Geen idee, maar bij mij zijn ze nog groen. Het gaat wel de goede kant op.
Ik zag vandaag een wittig vlindertje rondfladderen in de tuin. Was niet zo heel groot. Geen idee nog wat het was. Ik ga eens googlen.
Heb net ff gekeken, klein Koolwitje.
Ik zag vandaag een wittig vlindertje rondfladderen in de tuin. Was niet zo heel groot. Geen idee nog wat het was. Ik ga eens googlen.
Heb net ff gekeken, klein Koolwitje.
maandag 5 juli 2010 om 21:49
dinsdag 6 juli 2010 om 12:32
Ik zit er een beetje over na te denken om mijn hobby wat uit te breiden en misschien een soort van blog te gaan maken van de vlinders die ik allemaal fotografeer. Ik heb eind van de week een macrolens en dan wil ik wat vaker de natuur in en meer gaan fotograferen.
Ben ik dan een echte nerd?
Ben ik dan een echte nerd?