Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb meer een Europeese naam. Mijn zus heeft wel een Russische naam. Ik ben 2talig opgevoed, maar toen ik naar school ging begon ik steeds meer Nederlands te praten. Met het gevolg dat mijn moeder het erbij heeft laten zitten en ik nu dus weinig spreek. Erg jammer! Ik heb namelijk nog wel familie daar wonen. Dus misschien nu al een tip voor jullie, gewoon doorblijven gaan als je je kids 2talig wilt opvoeden!

Neem me steeds voor om de taal weer op te pakken, maar ach je weet hoe dat gaat...!
Ja, wij willen onze kinderen zeker 2-talig (of 3-talig) opvoeden, vooral ook omdat mijn schoonouders etc daar wonen. Ik heb Russisch gestudeerd en voor mij is het een soort van thuiskomen. Voel me ook helemaal niet zo heel erg Nederlands.
Dan kun je waarschijnlijk beter Russisch spreken dan ik haha!
@liubi, ik heb precies hetzelfde als jij: zie ons echt al helemaal met een kindje in huis, maar zie mezelf nog niet zwanger worden/zijn! Maar ja, dat hoort er nou eenmaal bij.

Wel goed voor je kindjes volgens mij om ze tweetalig (of zelfs drietalig) op te voeden, en dan ook nog 2 talen die ontzettend van elkaar verschillen! Hebben ze later alleen maar profijt van denk ik. Wij houden het maar gewoon op Nederlands... en het verstaan van het dialect.
Wat een gezelligheid hier!

Zo de eerste dag van de werkweek zit er al weer op.

Liubi. Heb een beetje het tegenovergestelde. Zie me al wel zwanger zijn, (vooral met een dikke buik:-), maar nog niet zo met een kindje in huis. Heb het wel als ik andere mensen zie op straat met een kindje, en dan zie ik ons daar zo in. Denk in huis wel aan praktische dingen zoals, waar is een plekje voor de box. Zal eerlijk bekennen dat als ik soms met de poezen aan het knuffelen ben dat ik er dan wel aan denk dat het o zo fijn zou zijn als ik dat zou kunnen doen met ons eigen kindje. Of vinden jullie dat heel raar?

Op zich wel apart dat iedereen hier best persoonlijk dingen tegen min of meer wildvreemde aan het vertellen is.

Zo en dan nu de keuken in.

Groetjes
Hi ladies!

Poeh, jullie gaan snel zeg, ik ben een weekje ziek en heb een druk weekend en er zijn meteen 3 pagina’s bij te lezen. Ik ga mn best doen!

Pluis, super zeg van je sollicitatie! Heb je al een nieuwe afspraak? Je trouwdag komt nu wel snel dichtbij he? Ben je er helemaal klaar voor?

Dametje, ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt, hoe was NY?

Vlinder, wat gaaf zeg dat je vent uit zichzelf in een babywinkel wilde kijken. Die van mij gaat ook wel mee als ik graag wil, maar hij komt er zelf niet mee.

Liubi, ik heb zwangerschapstesten besteld bij Matcare (kan ook met dubbel t zijn). Als je daar op googled vind je hun zwangerschapstesten. Het is een postorde bedrijf, misschien sturen ze het ook naar Duitsland? Testen zijn er in ieder geval niet duur (9 stuks voor 16 eurp geloof ik) en ik heb goede verhalen gelezen over deze testen.

Pebbles, welkom! Ik zal je in het schema zetten. Leuk dat je al een kleine hebt!

Ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het is om zwanger te zijn en een kleine te hebben, en ik heb een aardig beeld, maar ik denk dat het toch heel anders zal zijn als het eenmaal zo ver is. Haha!

Summerbreeze, spannend, stiekem toch al begonnen! Ik heb me nog niet verdiept in allerlei tests als vlokkentesten enzo, maar ik denk dat ik dat zo min mogelijk doe, het schijnt dat je met bepaalde testen het risico op een miskraam vergroot. Dat zou ik er niet voor over hebben denk ik. Ik zag laatst op tv hoe ze zo’n test deden, lijkt me ook geen pretje voor jezelf trouwens! Brrrr…

Ik zou trouwens de zwangerschap niet afbreken als ik wist dat ik een kindje met Down had. En ach, ik ben nog jong, dus de kans daarop is een stuk kleiner.

Plukkie, ik ga absoluut proberen borstvoeding te geven. Pebbles zegt eigenlijk wat ik ook denk, het hoort er voor mij gewoon bij. Ik hoop maar dat het lukt! Bij mijn moeder lukte het niet, ondanks veel en lang proberen, want zij wilde het ook verschrikkelijk graag, ik hoop maar dat het niet genetisch bepaald is!

Zo! Dat zijn weer 2 pagina’s bij gelezen! Ik ga het weer proberen bij te houden.

Hier gaat alles zn gangetje. Vorige week vanaf dinsdag ziek thuis gezeten en ik dacht dat het over was, maar na een dag werken is het weer terug (hoofdpijn en druk in m’n voorhoofd- en bijholtes). Even aankijken en anders toch maar even naar de dokter.

Ik heb gister lootjes getrokken met mn schoonfamilie, oh oh, ik wist niet dat ik daar zo slecht in was. Ik heb me gisteravond tegenover mijn man al versproken! Oeps!

Hebben jullie plannen voor sinterklaas? Het lijkt me trouwens heerlijk om dat te vieren met een kleintje erbij! En naar de intocht kijken met je kleintje. Ik kijk nu ook altijd, ik vind dat echt geweldig!

Zo, hup nu even koken! Tot gauw!
haha, een heel russisch front hier.

@plukkie: helemaal niet gek hoor dat het je leuk lijkt om met een kindje van jezelf te knuffelen. Ik vind het heerlijk om achter haar aan door de kamer te kruipen (zij helemaal schaterend van het lachen) om haar daarna flink te knuffelen als ik haar te pakken krijg. Op zulke momenten geniet ik er zo van.

@mibb: aha, jij bent dus de tabelbeheerder. Vervelend dat je ziek bent geweest, en nog steeds niet helemaal opgeknapt begrijp ik?

Het scheelt wel dat er tegenwoordig veel meer lactatiedeskundigen enzo zijn, het schijnt dat er maar 1 of 2 procent van de vrouwen echt geen borstvoeding kan geven. Lijkt me wel heel vervelend als je je daar helemaal op instelt en het lukt echt niet.

Wij hebben wel een kind maar ze heeft nog erg weinig aan sinterklaas dus nog meer even geen intochten hier. We vieren het wel bij allebei de opa's en oma's dus ze kan lekker cadeaupapiertjes op gaan eten .

Jij bent al begonnen zie ik in de tabel, hoe zit dat precies met die onregelmatige cyclus, kan dat een probleem zijn?

Jaja Pebbles, stiekem zitten we bij de KGB haha. Ik zie het zo voor me, hoe je achter je kleintje aankruipt. Ik zie mezelf ook al lekker spelen in de speeltuin met mn kleintje, hoppa, ik ga ook gewoon van die glijbaan. Leuk!!! Lekker gek doen.

Ik zie mezelf juist wél zwanger zijn met een mooie buik mmm zwijmel, maar nog niet met een kind in huis! Ik heb wel een kat en een hond en daarmee heb ik precies hetzelfde als jou Plukkie haha! herkenbaar dus..! Hondje ligt altijd lekker tussen ons in op de bank en dan zie ik stiekem een baby'tje voor me die zo lekker bij ons ligt.

@mibb: wij vieren nooit Sinterklaas, maar wel kerst. Als er een kleine bij is ga ik echt wel weer Sinterklaas vieren! hardstikke leuk! Ik hoop trouwens dat je je snel weer beter voelt!!! Beterschap en rustig aan!

@Vlinder, waar ben je!!?

Hier alles goed. Kon het niet laten om vandaag een test te doen. We waren toevallig bij de apotheek en ik was zo misselijk. Gelijk eentje meegenomen. Negatief haha. Mijn lichaam houdt me volgens mij zo voor de gek. Ik kan pas de 26e positief testen. Dus ik ben eigenlijk heel erg belachelijk aan het denken/doen, dat is pas over 2 weken.. Dus de kans dat ik nu zwanger zou raken is nieteens echt groot. Ik zat compleet verkeerd te denken...

Nou de 15e schijnt mijn vruchtbaarste dag te zijn volgens de predictor bio-klok.
Hoi Pebbles,

Ik heb je in het schema geplaatst hoor, als je het nog niet ziet moet je even op F5 drukken, dan vernieuwd het schema zich.

Een onregelmatige cyclus is vooral lastig. Iemand die een cyclus van 28 dagen heeft, heeft normaal gesproken na 14 dagen een eisprong. Mijn aantal dagen is telkens anders, meestal tussen de 31 en 42 dagen, maar ik heb ook wel eens 84 dagen gehad (al is dat al wel een jaar geleden).

Het is dus moeilijk te mikken wanneer mijn vruchtbare dagen zijn en wanneer we dus het best kunnen proberen. Ik heb wel het idee dat dat de kansen verkleind, omdat je makkelijk de vruchtbare dagen mist.

Het is dus niet iets medisch, tenminste, daar ga ik voor als nog van uit.

Ik duik mn bedje in, heb hoofdpijn, misschien moet ik wat meer slapen ofzo.

Trusten allemaal!
Oeeh Mibb vervelend! Is temperaturen niets voor jou?

Slaap lekker!!
Hee Summerbreeze, dat is toch ook wat! Rond de 15e maar weer proberen!

Maar je hebt gelijk hoor, je lichaam kan je ontzettend voor de gek houden, ik had dat de eerste maand ook, zere borsten, misselijk, voelde me gek, moe enz enz, nou ja, uiteindelijk niks aan het handje.

Was jij al langer gestopt met de pil eigenlijk? Het kan anders ook ontpillen zijn...

Zo nu ga ik echt hoor! Maar ik zag dat je berichtje de mijne gekruisd had. Doeg!
Oke, nog ff dan, haha!

Temperaturen heb ik een tijdje gedaan, ook omdat ik twijfelde of ik uberhaupt wel een eisprong had. En daarmee zie ik wel dat mijn temperatuur 2 weken voor mijn menstruatie omhoog gaat, dus er is een eisprong, maar dan ben je dus al te laat, want je temperatuur gaat pas omhoog als je eisprong geweest is.

Lastig... Ik heb ook nagedacht over ovulatietesten, maar wil het eerst een tijdje zonder proberen.
Ja dat snap ik wel Mibb! Al dat gedoe daar wordt een mens alleen maar gestressed van. Wil dat ook zo lang mogelijk uitstellen, hoop dat ik het niet nodig zal hebben!

Ik ben vanaf juli gestopt met de pil (na 7/8 jaar slikken) en heb gelukkig meteen mijn regelmatige cyclus terug. Dus ik denk niet dat het ontpillen is. Wel sta ik echt duidelijk stukken positiever in het leven, dus nooit meer de pil voor mij! Never..

Slaapse! (of tot straks :D )
Ik ben nu sinds 3 november gestopt en ik heb sinds een dag steken in mijn onderbuik en pijnlijke borsten. 't Lijkt wel of het lichaam er nu achter komt dat de maandelijkse stoot kunstmatige hormonen etc er nu toch echt niet meer aan komt.

Ach ja, ik zat pas op dag 5 van de nieuwe cyclus hihi.
hoi, wat een drukte!!

alle russen verzamelen zich... hihi. ook toevallig.

@ summer; hier! haha. ik had vorige donderdag ruzie met mijn laptop of met internet, of die hadden ruzie met elkaar... najah het ging even niet. vrijdag naar ouders gegaan daar hele weekend gelogeerd (zaterdag gewinkeld voor nieuwe laarzen, compleet nieuwe outfit gekocht behalve .... laarzen) en vannochtend pas terug met de trein naar eigen woonplaats moest ik om half tien bij huisarts zijn (nieuwe huisarts, dus nog nooit geweest, zie ik daar in het zelfde gebouw een verloskundige praktijk zitten, das nog es handig hihi) werd ik om vijf over half elf geholpen (volgens andere patienten is dat gebruikelijk hier, fijn, ja) en toen thuis weer ruzie met laptop en toen naar stage en nu eindelijk thuis laptop aan en plotseling doet dat maffe ding het weer. dus hier ben ik!! hoest verder met jou? wat grappig van die test, ook al kon je het nog niet weten. was dit de eerste keer dat je een test deed? dan heb je dat in ieder geval vast een keer meegemaakt! hoe was je weekend?

hey mibb, had je dat van vlokkentest gezien/gehoord bij Babyboom? ik hoorde het daar namelijk ook dat het risico's heeft voor je kind en het zag er niet zo heel fijn uit (bij de bam-mam). ben je alweer een beetje opgeknapt?

grappig dat sommige zichzelf wel met een kindje zien, maar niet zwanger en anderen juist zichzelf wel zwanger kunnen voorstellen maar het kindje in huis nog niet zo. ik zie mezelf al wel met zo'n mooie buik maar het kindje echt in huis kan ik me nog niet zo goed voorstellen, wel waar de box staat en hoe het kamertje ingericht kan worden, maar een baby ín de box dan weer niet). ik weet niet meer wie het zei maar wat ik wel herkene als ik mensen op straat zie lopen met een kinderwagen of kindje in draagzak op de buik, zie ik mezelf en man wel weer zo lopen.

plukkie, hoe is het met de laatste voorbereidingen? en weet je al wanneer je je tweede gesprek krijgt?

afgelopen zondag waren we bij schoonouders en zowel hoogzwangere schoonzus als twee maanden geleden bevallen schoonzus waren er ook. erg leuk om te zien die kleine. en ook mooie buik! maar ook wel lastig schoonmoeder heeft haar nieuwste kleinzoon aangepakt bij binnenkomst en er de hele tijd mee lopen zeulen, pas toen het kindje eten moest ging hij terug naar zijn moeder waarna hij heerlijk in slaapviel. ik had het wel even moeilijk toen ik 's avonds met man een rondje ging lopen omdat schoonmoeder blijkbaar niet doorheeft dat ik misschien het kindje ook wil vasthouden. het hele gesprek gaat over kinderen en kinderen krijgen en ik wordt er compleet niet in betrokken (want natuurlijk duurt het nog jaren voor wij aan kinderen toe zijn) en het is toch wel erug moeilijk om je erin te mengen onder het moto ik ben ook geintereseerd in zwangerschappen/kleine babíes. dus dan maar niets zeggen en je frustreren. enige voordeel; de verassing als ik straks zwanger ben zal Groot zijn!

nu lekker slapen en ik hoop morgen weer even te kijken.

liefs Vlinder
UP, we zakken weg
Hai,

Jee het is nu echt druk hier!!! Wel erg leuk dat het nu zo goed loopt.

Mibb beterschap zeg. Ik las dat je een onregelmatige cyclus hebt, ik heb dit zelf gelukkig niet. Maar ik heb wel gehoord dat je daar homeopatische pillen voor hebt wat goed schijnt te werken. Is dit misschien wat voor je?

Lijkt me erg lastig...

Wij hebben wel plannen voor Sinterklaas. Dit jaar gaan we voor het eerst met dochter naar de intocht. Ik moet zeggen dat ik er erg veel zin in heb!!! Het is het eerste jaar dat ze het een heel klein beetje snapt, ze vraagt nu de hele dag naar klaas en piet, erg lief. Doordat mijn dochter er nu zo mee bezig is gaat het voor ons zelf ook meer leven ofzo (een beetje dat ouderwetse sinterklaas gevoel).

Summer al een test gedaan. Ik hoop dat je snel een positieve test hebt.

Ik merk aan mijzelf dat ik ook steeds meer bezig ben met het zwanger worden en hopelijk snel zijn.

Ik heb vandaag al geprobeerd om de dokter te bellen, slaat helemaal nergens op, maar ik wou graag weten wanneer en bij wie ik een afspraak moet maken om het spiraaltje te laten verwijderen, en wanneer ik dan moet beginnen met foliumzuur (misschien weet 1 van jullie het?). Gelukkig was de dokter er niet (lol).

Mijn moeder en beste vriendin weten wel al dat ik volgende maand het spiraaltje wil laten verwijderen.

Iemand vroeg een poosje terug wanneer ik klaar ben met de opleiding. Als het goed is kan ik alles in Juni hebben afgerond, in Augustus krijg ik mijn diploma. Dus wat dat betreft duurt het nog wel even.

Ik weet verder niet wat er allemaal geschreven is, heb nu alleen het reageer venster (moet het volgende keer toch weer anders doen)
Lady bug, zie bovenstaand bericht! Ik heb dus geen positieve test gedaan, omdat ik debiel aan het rekenen was!

Over het foliumzuur: 4 weken voor een eventuele bevruchting beginnen!
Summer, ik had neergezet dat ik hoopte dat je snel een positieve test hebt. Niet dat je al 1 had. ;o)
Oooooh oke, nu snap ik het. Ik dacht dat je vroeg of ik al een positieve test had gedaan!
Hoi Vlinder, ja ik zag het inderdaad bij Babyboom. Ik wist al dat er verhoogde risico's waren met dat soort testen, maar had geen idee dat ze gewoon door je buikwand heen prikken om die test uit te voeren, brrrrr.

Ik ben nog niet echt opgeknapt. Afgelopen weekend leek het over, maar nu heb ik weer elke dag behoorlijke hoofdpijn. Als het morgen weer zo is ga ik donderdag of vrijdag naar de dokter, lijkt me niet normaal om al een dikke week hoofdpijn te hebben.

Hoe bevalt je stage?

Vervelend dat je je zo naar voelde afgelopen weekend. Is het een optie om de volgende keer te zeggen dat je het ook wel leuk zou vinden om de kleine even vast te houden? Misschien niet tegen schoonmoeder, maar tegen schoonzus?

Hai Lady_bug, homeopatische pillen? Enig idee hoe die heten? Ik heb nu de pillen van de Etos, daar zit foliumzuur in en ook iets wat je cyclus regelmatiger zou moeten maken, nou ik merk het verschil nog niet. Maar als die andere pillen goed zijn wil ik dat ook wel proberen!

Wat heerlijk dat je met je kleine naar de intocht gaat en dat ze het een beetje begint te begrijpen. Ik ben echt helemaal fan van de Sint, dus ik kan niet wachten om daar met mijn kleine te staan ipv alleen met Mibb-man.

Over dat foliumzuur, het duurt ongeveer 4 weken voordat je genoeg foliumzuur in je lichaam hebt. Dus je moet eigenlijk al beginnen met slikken 4 weken voordat je stopt met voorbehoedsmiddelen.
Oh, dat foliumzuurverhaal is mosterd... niet ver genoeg gelezen. Ook goede morgen
He mibb wat leu kdat jij ook zo ee nsint fan bent, ik ook!

Speel al jaren voor piet zo krijg ik alle lol mee en natuurlijk ook op mijn werk. Kan dan ook niet wachten om alle sinttradities ooit aan mijn eigen kinderen door te geven!

Voor de bruiloft (nog 3 nachtjes) is alles geregeld zelfs de weersvooruitzichten zijn mooi! En morgen nog mijn sollicitatie.

Heel mijn omgeving gilt maar dat ik het rustiger aan moet doen en dat beloof ik plechtig voor na de bruiloft dan doen we niets geks meer al denk ik er dan achteraan hopelijk alleen een kindje krijgen!

lady bug je kan de huisarts al wel bellen voor een afspraak voor het verwijderen hoor. Ik kan altijd alleen op maandag (is mijn vrije dag) en had dat toch al even van te voren geregeld vond ik fijn en had de arts nog plek genoeg. Je moet het wel even melden bij het maken van je afspraak.

Wel leu kal die drukte hier op het forum en idd je vertelt dingen die niemand van je weet! Ben benieuwd wie weet zijn er naar mijn huwelijksreis wel zwangeren hier te vinden :-)
Schrik me net rot!! Dochter lief had besloten om een haar speldje op te eten...

Ik was haar aan het klaar maken voor bed, trekt ze dat speldje er dus uit.

Had ze het net even benauwd, dus op haar rug kloppen met de hoop dat het stomme speldje er weer uit komt... Maar nee hoor!!! Slikt ze hem in!!

Gelukkig zat hij dicht, maar toch maar even huisartsenpost gebeld. Nu zit ze hier bij me en moet ze ontbijt koek eten. Kan verder gelukkig geen kwaad... Komt er van zelf weer uit.

Ik heb nog nooit zo vaak contact gehad met de dokter als sinds ik een kind heb.

Maar ja het komt allemaal weer goed!!!
Oeeh lady_bug dat is schrikken, gelukkig is het goedgekomen. Je voelt natuurlijk megaveel verantwoordelijkheid voor je kleintje, ik denk dat ik ook steeds de dokter bel bij iedere scheet hahaha.

Pluis wat heb jij toch een spannende dagen in het vooruitzicht zeg. Bruiloft..sollicitatie (baby :D?). Leuk!! Geniet ervan!!!!!!!!!

Net terug van een werkbespreking. Nu even lekker helemaal niets doen! mmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven