Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft, kleding vriend

27-04-2011 11:05 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni hebben ik en mijn vriend een bruiloft, met kerk. Ik kan natuurlijk gewoon een net, leuk jurkje aan, maar nu mijn vriend nog. Ik vind het zonde om voor hem dan een pak te halen, gezien hij dat niet vaker kan dragen. Dus ik dacht een pantalon, schoenen en een blousje. Hebben jullie suggesties wat we voor hem kunnen kopen? En waar? Dus netjes maar ook gewoon voor een jonge vent dat hij ook vaker kan dragen na de bruiloft. En wat gepast is voor in een kerk.
Ik vind ook niet dat iemand speciaal iets voor een bruiloft moet kopen. Ik vind gewoon inderdaad dat iemand een setje netjes in de kast moet hebben voor 'gelegenheden'. En dat ze dat setje naar meerdere bruiloften/gelegenheden aandoen zal me worst zijn. Gewoon een eenmalige aanschaf die jaren mee kan is meer dan prima.
quote:wizziwik schreef op 27 april 2011 @ 14:28:

Machut, echt balen ja. Ik las je verhaal eerder al. Heel jammer.dat is niet jammer, dat is gewoon stom.... je laat je toch niet leiden door ouders op dit soort dagen.
Met een setje die je vaker 'inzet' helemaal prima natuurlijk. Maar ook ik heb geen maatje 40 en probeer er toch echt wel feestelijk uit te zien met een bepaalde gelegenheid. Nu heb ik ook een superleuke jurk in de kast hangen die ik nu dagelijks nog niet aandoe. Maar als de bruiloft is geweest ga ik 'm gewoon naar kantoor aandoen. Mét roze pumps eronder. Die ik vandaag aan het inlopen ben. Hél! Maar ik heb het ervoor over om er leuk uit te zien voor mezelf én voor het paar.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 14:25:

[...]

Dat had ik wel gewild ja, en zo hadden man en ik het ook afgesproken. Tot zijn moeder besloot dat hij in pak moest. Zij is met hem gaan winkelen en ze zijn met pak teruggekomen. Man kon geen nee zeggen tegen zijn moeder.

Ik heb uiteindelijk een zwarte linnen broek gekocht met een zwarte blouse en ontzettend zere voeten gehad in de pumps die daar dus persée onder moesten, want ja, zo hoort het...

Blouse draag ik af en toe nog, maar die broek ligt motten te verzamelen in de kast. Afgelopen weekend nog maar eens geprobeerd met iets te anders te combineren, maar nee, het staat me gewoon niet.

Met die zwarte blouse was het nog te doen, maar ik heb behoorlijk wat traantjes vergoten om de gedwongen opgedofde dag ipv de casual die we eigenlijk wilden.

En ik ben niet net als as schoonzusje als een malloot gaan lijnen, proberend 40 kilo in 3 maanden kwijt te raken, zodat ik in een jurk zou passen. Waar zij dus nu mee bezig is. En wat niet lukt. En wat dus een hele grote teleurstelling zal zijn.

En ja, ik ga op haar trouwdag in een lichte spijkerbroek met een hele mooie lichtgrijze blouse naar hun bruiloft. De blouse heb ik daar speciaal voor gekocht en zal ik daarna ook nog willen dragen.

Maar waarom een jeans? Er zijn toch mooie broeken te koop van katoen, linnen en andere stoffen die mooi zijn, en die je dagelijks kunt dragen?

Zelfs broeken die een afkledend effect hebben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Oriane schreef op 27 april 2011 @ 14:27:

Vind iet voller of dik zijn ook geen excuus trouwens. Een van mijn beste vriendinnen heeft maat 52 en ziet er toch altijd super en stijlvol uit in de kleding die zij draagt. Ik heb haar ook nog nooit in een spijkerbroek gezien.

Precies vind ik ook. Hiermee wil ik niet zeggen dat iemand met maat 52 per se een jurk aan hoeft dat helemaal niet. Maar je kunt wel gewoon een nette broek/rok en blouse aantrekken.

@machutookeenbietjemeerzijn Waarom heb je niet op je eigen bruiloft aangetrokken wat je zelf wilde? In je vorige postings komt het over alsof je schijt hebt aan iedereen die je in kleding wil laten lopen die jij zelf niet fijn vind zitten. Uitgerekend op je bruiloft (jouw dag) doe je wel iets aan waar je je niet prettig in voelt.

Verder denk ik dat het echt helemaal van het bruidspaar af hangt wat geschikt is en wat niet. Voor een man vind ik een mooie linnen/katoenen broek en een blouse prima, mits er niet specifiek white tie o.i.d. op de uitnodiging vermeld staat.
quote:nessemeisje schreef op 27 april 2011 @ 14:12:

[...]

Er is ook nog zoiets als de gulden middenweg. Tussen een spijkerbroek en een Hugo Bosspak/Promessjurk zitten nog vele, vele outfits.

Een HB pak kun je niet vergelijken met een Promessjurk.

Een WE pak kun je vergelijken met een Promessjurk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jammer machut dat het niet de dag is geworden die je gewild had. Het belangrijkste van een bruiloft is dat het een dag is die bij het bruidspaar past, ik vind het daarom echt jammer te lezen dat dat bij jullie (in ieder geval op kledingvlak) niet is geworden hoe je dit had willen hebben.
Is TO (Nepblond) dezelfde als Koppieket??

Maar voor jouw bruiloft kan een nette broek met overhemd of een linnen pak wel denk ik als ik dat zo hoor.

Maar ben het met heel veel mensen hier wel eens dat er in een mensenleven zat gebeurtenissen zijn waarop het netjes is om een pak te dragen.

Ik ben niet getrouwd, maar als ik trouw dan zou ik er zeker prijs op stellen als de mannen in pak komen en de vrouwen in een mooie jurk. En waarom? Omdat het mijn bruiloft is en het zeker aan mijn feestvreugde bijdraagt als iedereen mooi gekleed is.

TO, ben je al aan het shoppen?
quote:Tickel schreef op 27 april 2011 @ 14:33:

[...]

Maar waarom een jeans? Er zijn toch mooie broeken te koop van katoen, linnen en andere stoffen die mooi zijn, en die je dagelijks kunt dragen?

Zelfs broeken die een afkledend effect hebben.

En waarom niet... als zij zich daar prettig bij voelt is het toch prima.

Wie ben jij om voor haar te bepalen wat moet of wat gepast is?
Machut, wat ik niet helemaal kan rijmen, is dat je hier ''schijt aan alles, ik draag wat ik wil!!' loopt te verkondigen, maar dat je op je eigen bruiloft je door je schoonmoeder (!!!) in iets laat dirigeren wat je niet mooi vindt.

Hoe kan dat?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 14:35:

[...]

Een HB pak kun je niet vergelijken met een Promessjurk.

Een WE pak kun je vergelijken met een Promessjurk.Ja, zag het net ook. Dacht dat Promiss een of andere sjieke tent was.
Toen wij trouwden was ik vooral heel blij en dankbaar voor al die mensen die de moeite hadden genomen om te komen.

Natuurlijk had de naaste familie zijn best gedaan om er mooi uit te zien, wij ook, je trouwt tenslotte niet elke dag.

Maar er waren ook veel mensen die het niet konden betalen om geheel in stijl te komen bijvoorbeeld omdat ze nog studeerden, of simpelweg omdat ze gewoon niet veel te besteden hebben.

Ik moet zeggen het is me geen moment opgevallen, de dag is er niks minder om geworden.

Het ging mij echt om al die lieve mensen die er waren.

Hoewel ik dol ben op mooie kleding en ik feiloos de duurste dingen uit een rek met kleding weet aan te wijzen, vind ik het echt geen punt als er iemand in spijkerbroek op mijn bruiloft was.
quote:zonnetje1001 schreef op 27 april 2011 @ 14:36:

Is TO (Nepblond) dezelfde als Koppieket??

Maar voor jouw bruiloft kan een nette broek met overhemd of een linnen pak wel denk ik als ik dat zo hoor.

Maar ben het met heel veel mensen hier wel eens dat er in een mensenleven zat gebeurtenissen zijn waarop het netjes is om een pak te dragen.

Ik ben niet getrouwd, maar als ik trouw dan zou ik er zeker prijs op stellen als de mannen in pak komen en de vrouwen in een mooie jurk. En waarom? Omdat het mijn bruiloft is en het zeker aan mijn feestvreugde bijdraagt als iedereen mooi gekleed is.

En dat laatste geloof ik dus helemaal niet... prima dat jij dat zo ervaart, maar ik geloof werkelijk niet dat er enig verschil is in de mate van feestvreugde. Eigenlijk is het zelfs sneu om de mate van feestvreugde af te meten aan "uiterlijke kenmerken".
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 14:31:

[...]

dat is niet jammer, dat is gewoon stom.... je laat je toch niet leiden door ouders op dit soort dagen.Dat zeg ik ook altijd, maar toch gebeurd het omdat je de lieve vrede wil bewaren. Man kwam met pak aan, ik ben vreselijk boos geworden, omdat ik dus zo teleurgesteld was. Ik had al heel veel tijd in mijn outfit gestoken en had nog niets gevonden en nu moest het dus ook nog eens een tandje hoger opgeschaald worden. Zag me toch als grote witte roomsoes in een sisi jurk staan....
Nope
http://www.flickr.com/pho ... 632474161/in/photostream/

Ik vind de legging links ook eigenlijk niet kunnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nessemeisje schreef op 27 april 2011 @ 14:39:

[...]

Ja, zag het net ook. Dacht dat Promiss een of andere sjieke tent was. Nee, helemaal niet. Daar vind je leuke jurkjes voor nog geen 70 euro. Tot en met maat 50!
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 14:39:

[...]

En waarom niet... als zij zich daar prettig bij voelt is het toch prima.

Wie ben jij om voor haar te bepalen wat moet of wat gepast is?Het is een vraag, heb je het ? niet gezien?
quote:Tickel schreef op 27 april 2011 @ 14:42:

[...]

Het is een vraag, heb je het ? niet gezien?Volgens mij heeft ze die vraag ongewild al minstens 10x beantwoord... ze draagt altijd met veel plezier spijkerbroeken, waarom zou ze dan op die ene dag iets anders moeten gaan dragen.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2011 @ 14:42:

[...]

Ik had al heel veel tijd in mijn outfit gestoken en had nog niets gevonden en nu moest het dus ook nog eens een tandje hoger opgeschaald worden. Zag me toch als grote witte roomsoes in een sisi jurk staan....Uuuhhh...? Heel veel tijd voor een spijkerbroek? Sorry maar Was vast een mooie dan!
quote:liesse schreef op 27 april 2011 @ 14:45:

[...]

Uuuhhh...? Heel veel tijd voor een spijkerbroek? Sorry maar Was vast een mooie dan!Doe nou niet zo hatelijk en laat haar lekker in haar waarde... volgens mij heb jij helemaal geen vaste relatie, geen zicht op je eigen bruiloft, en dus ook geen reden tot zeuren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 14:42:

Ik vind de legging links ook eigenlijk niet kunnen.

Al kan ik die fotostream niet zien, ik ben het geheel met je eens.

Kennis liet me laatst vol trots foto's zien van de bruiloft van haar broer. Ze had zelf op die foto's een rood-witte jurk aan, een bijpassende hoed, en een witte legging. Oooo, gruwel. De combinatie witte legging met een hoed. Hoe kún je 't bedenken.

Overigens had meer dan de helft van de vrouwen op de foto's een legging aan. Waarom geen panty ?
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 14:45:

[...]

Volgens mij heeft ze die vraag ongewild al minstens 10x beantwoord... ze draagt altijd met veel plezier spijkerbroeken, waarom zou ze dan op die ene dag iets anders moeten gaan dragen.En die vraag is hier ook al vele malen beantwoord.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 april 2011 @ 14:42:

Ik vind de legging links ook eigenlijk niet kunnen.Ik weet niet of ze erbij hoort, maar ik vind het meisje rechtsachter (met krukken) eigenlijk niet kunnen op deze foto Als ze erbij hoort moet ze er echt 'bij', als ze er niet bij hoort moet ze gewoon 'weg', uit beeld dus...
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 14:46:

[...]

Doe nou niet zo hatelijk en laat haar lekker in haar waarde...

Sooo, wat een hatelijke k*topmerking. Haal je die even weg?
quote:spectral schreef op 27 april 2011 @ 14:46:

[...]

Doe nou niet zo hatelijk en laat haar lekker in haar waarde... volgens mij heb jij helemaal geen vaste relatie, geen zicht op je eigen bruiloft, en dus ook geen reden tot zeuren.Toevallig: zet 24 juni in je agenda ! Mag je ook komen! Maar dan niet in spijkerbroek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven