Geld & Recht
alle pijlers
Gierige acties deel XI
donderdag 2 juli 2020 20:25
woensdag 20 januari 2021 12:39
Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
woensdag 20 januari 2021 13:24
Ze vroeg wat de verzendkosten zouden zijn. Ik gaf dus de verschillende prijzen door en toen wilde ze maximaal €8 inclusief verzending betalen.
Ik ging er van uit dat ze zelf wel zou snappen dat het dan niet naar huis geleverd wordt.
"Nee" is ook een antwoord.
woensdag 20 januari 2021 13:49
Ik moet eerlijk zeggen, als ik iets koop inclusief verzendkosten, dan ga ik er wel vanuit dat het gewoon thuis bezorgd wordt, tenzij anders afgesproken. Met wie je het verzendt, lijkt mij dan wel vrij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 januari 2021 13:50
Ook als de verschillende opties incl. prijzen erbij gezet zijn van het verzenden en je zelf niet meer wil betalen?
woensdag 20 januari 2021 15:30
Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat het thuis wordt bezorgd.
Maar daarnaast: 1 kilometer lopen om een pakje op te halen is geen ramp. Maak ik gelijk wat stappen. Zo zou ik denken. Maar snap wel dat ze verbaasd is. Ik wist niet eens dat daar verschil in zit, dus ik die verbazing is niet zo gek.
Nou ja, volgende keer duidelijk vermelden dus, heb je dat gezeur niet.
woensdag 20 januari 2021 16:41
Echt elke dag? Waarom? Man kijkt volgens mij nooit en ik gemiddeld 1 keer per week denk ik , soms dus minder.minnimouse schreef: ↑20-01-2021 12:39
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
woensdag 20 januari 2021 16:57
Ik zou denken dat de conversatie ongeveer zo gaat (zo zou het bij mij gaan):Luci_Mster2 schreef: ↑20-01-2021 13:50Ook als de verschillende opties incl. prijzen erbij gezet zijn van het verzenden en je zelf niet meer wil betalen?
Ik: interesse in jouw broek
Zij: de vraagprijs is bedrag X en verzenden met DHL/DPD/Postnl kost X
Ik: ik bied 8 euro incl verzenden.
Zij: oké.
Ik: betaald!
Zij: verzonden! Je kunt het ophalen bij pakketpunt X.
Dus tot dat laatste regel zou ik verwachten dat het gewoon thuis bezorgd wordt. Maar dat is ook omdat ik zelf het expliciet vraag of het naar een pakketpunt mag en zo ja, welk?
Die 1 km is te overbruggen, tenzij het een heel groot pakket is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 januari 2021 16:58
Enige keren dat ik handmatig betaal, is als het echt iets bijzonders is. Bijvoorbeeld nieuwe meubels, waarbij je de factuur achteraf betaalt. Verder is alles via ideal, creditcard, pin, incasso.minnimouse schreef: ↑20-01-2021 12:39Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Check de rekening eens in de week, want het aantal mutaties is verwaarloosbaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 januari 2021 18:50
Wat een verschillen hè? Ik kijk meerdere keren per dag, tijdens het vaste rondje apps. Pas na jaren kwam ik er achter dat mijn vader hetzelfde blijkt te doen.
woensdag 20 januari 2021 19:15
De enige domiciliëring die ik heb is de ziekte-verzekering.minnimouse schreef: ↑20-01-2021 12:39Ik ben vooral verbaasd dat zoveel mensen hun rekeningen nog handmatig betalen.
Hier gaat eigenlijk alles via automatische incasso en facturen van een garage enzo betaal ik ter plekke met pin.
Man checkt elke dag de rekening en ik 1/2 keer per week. Gaat nooit fout. Staan ook nooit in de min, dat scheelt misschien.
Aangezien ik mijn bankrekening ongeveer 2 keer per maand bekijk wil ik zicht blijven houden op mijn rekeningen dat ze effectief betaald zijn.
En ik heb geen zin dat zo'n bedrijf zijn zin doet en alles maar in 't 100 laat lopen.
Foute bedragen, te hoge bedragen, bedragen nog afschrijven terwijl je geen klant meer bent, ...
(Teveel meegemaakt in mijn omgeving.)
Ik kan denk ik niet eens in de min.
Nooit geprobeerd.
Ik laat altijd genoeg buffer achter.
Alleen bij écht grote aankopen (nieuw bed, reis, ...) check ik een keer extra of er overgezet moet worden vanaf de spaar.
(Voor extreme noodgevallen aan de kassa heb ik ook altijd een 2de kaart van de gemeenschappelijke rekening mee .
En de aan die rekening gekoppelde Visa.)
wissewis wijzigde dit bericht op 20-01-2021 19:17
7.19% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 20 januari 2021 19:16
Ik check de rekening eigenlijk zelden. Een onterechte afschrijving zou ik ook niet meteen zien. Eigenlijk heel slordig. Ik controleer wel of mijn facturen betaald worden door de klanten op mijn zakelijke rekening. Maar verder...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 20 januari 2021 19:39
Ik verzend hier in Duitsland eigenlijk altijd met Hermes tenzij expliciet gevraagd wordt om DHL. Zij bieden namelijk standaard track and trace aan en de pakketjes zijn ook standaard verzekerd.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
"Nee" is ook een antwoord.
woensdag 20 januari 2021 19:43
Sinds ik ineens afschrijvingen ontdekte voor een energiebedrijf ben ik er iets scherper op. Hadden die klojo's mijn rekening gekoppeld aan een klant in een andere stad. Die had dus gratis stroom en ik betaalde dubbel.
Het viel niet zo op omdat ik ook terechte afschrijvingen had van de het bedrijf. Tikt best aan na een paar maanden...
Geen idee of die andere klant het ook gemerkt had. Moet toch bijna wel. Maar ja, misschien was ie gierig
woensdag 20 januari 2021 19:50
Ach ... Ik heb hier ook 2 jaar niet gemerkt dat we geen water betaalden .lotus77 schreef: ↑20-01-2021 19:43Sinds ik ineens afschrijvingen ontdekte voor een energiebedrijf ben ik er iets scherper op. Hadden die klojo's mijn rekening gekoppeld aan een klant in een andere stad. Die had dus gratis stroom en ik betaalde dubbel.
Het viel niet zo op omdat ik ook terechte afschrijvingen had van de het bedrijf. Tikt best aan na een paar maanden...
Geen idee of die andere klant het ook gemerkt had. Moet toch bijna wel. Maar ja, misschien was ie gierig
Blijkbaar iets misgegaan met de overname van 't contract.
En de vorige huiseigenaar bleef blijkbaar betalen zonder zich vragen te stellen.
Toen het uitkwam wou ik trouwens alles volledig terugbetalen maar dan wou ik wel weten hoeveel ik haar moest terugbetalen.
Nooit iets van gehoord.
(En ik ga het trouwens ook geen 10 keer aanbieden en er 27 telefoons aan verspillen.
Het had ons al moeite genoeg gekost om haar op te sporen zodat we alle contracterij en papperasserij alsnog konden recht trekken.)
De watermaatschappij was na 2 jaar overigens wel zo vriendelijk om een papier op te sturen over de meter-stand.
Waar ik het klantennummer voor moest hebben.
Dat ik dus al 2 jaar niet gezien had.
Daar wilden ze mij dus maar niet geloven toen ik 3 keer aan telefoon vertelde dat ik toch écht nooit een klantennummer van hen had gezien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 20 januari 2021 20:14
Geen idee, gewoonte denk ik en het gevoel dat je de controle houdt.
Is, net zoals iemand hier al zei, ook gewoon een app die in het rijtje 'dagelijks scrollen' thuishoort: even Facebook openen, de NOS app, even de bank checken ... dat soort dingen.
minnimouse wijzigde dit bericht op 20-01-2021 20:21
26.74% gewijzigd
woensdag 20 januari 2021 20:16
Goed gehandeld, zou ik ook doen.Meyana schreef: ↑20-01-2021 19:39Ik verzend hier in Duitsland eigenlijk altijd met Hermes tenzij expliciet gevraagd wordt om DHL. Zij bieden namelijk standaard track and trace aan en de pakketjes zijn ook standaard verzekerd.
Het ging dus zo:
Zij: hoeveel was de broek ook alweer en hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik: de broek is €5 en de verzendkosten zijn bij Hermes €4,30 om het naar huis te leveren en €3,70 om het bij de dichtstbijzijnde pakketshop te laten leveren. Indien gewenst is verzending met DHL ook mogelijk maar Hermes heeft mijn voorkeur.
Zij: Ik bied €8 inclusief verzenden.
Ik: Prima.
*Gegevens worden uitgewisseld, verzendlabel gemaakt en pakket naar het afgiftepunt gebracht*
Na het scannen van het pakket bij het afgiftepunt krijgt zij dus automatisch een mail met de track and trace.
Zij: Waarom gaat het pakket direct naar het tankstation een kilometer verderop?
Ik: Omdat dat het dichtstbijzijnde pakketpunt bij u in de buurt is.
Zij: Nu moet ik daar helemaal naar toe om het op te halen, dit was niet afgesproken.
Ik: Sorry? Er was helemaal niets afgesproken. U probeert af te dingen op de verzendkosten, dan wordt het pakket op de goedkoopste manier verzonden.
Zij: Ik koop nooit meer wat bij jou!
Ik (in gedachten): Oké boomer.
Waarom zou jij voor de duurste verzendmethode moeten kiezen terwijl zij zit af te dingen én te lam is om een kilometer te lopen.
woensdag 20 januari 2021 20:20
Wat een wereld van verschil.Wissewis schreef: ↑20-01-2021 19:15De enige domiciliëring die ik heb is de ziekte-verzekering.
Aangezien ik mijn bankrekening ongeveer 2 keer per maand bekijk wil ik zicht blijven houden op mijn rekeningen dat ze effectief betaald zijn.
En ik heb geen zin dat zo'n bedrijf zijn zin doet en alles maar in 't 100 laat lopen.
Foute bedragen, te hoge bedragen, bedragen nog afschrijven terwijl je geen klant meer bent, ...
(Teveel meegemaakt in mijn omgeving.)
Ik kan denk ik niet eens in de min.
Nooit geprobeerd.
Ik laat altijd genoeg buffer achter.
Alleen bij écht grote aankopen (nieuw bed, reis, ...) check ik een keer extra of er overgezet moet worden vanaf de spaar.
(Voor extreme noodgevallen aan de kassa heb ik ook altijd een 2de kaart van de gemeenschappelijke rekening mee .
En de aan die rekening gekoppelde Visa.)
Hier gaat alles per automatische incasso. Als je regelmatig je rekeningen checkt zie je snel genoeg of er iets fout gaat. Als iemand onterecht afschrijft kun je het gewoon storneren (terugboeken) wanneer je per automatische incasso betaalt.
Maar heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets fout ging als we overstappen van bedrijf A naar B. Soms wordt een laatste factuur nog afgeschreven omdat die al opgemaakt was maar dan komt er altijd een creditfactuur. Even in de gaten houden of dat goed gaat en het is weer opgelost.
Ik betaal overigens weleens met Afterpay als ik online iets koop en mijn telefoon of internetbankierenkastje niet bij de hand heb. Betaal daar eigenlijk ook direct als ik de factuur krijg of de mail dat ik kan betalen.
woensdag 20 januari 2021 20:54
woensdag 20 januari 2021 21:31
Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook.
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....
Ben ik dan heel gierig?
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook.
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....
Ben ik dan heel gierig?
woensdag 20 januari 2021 21:45
Nee, heel normaal. Ik snap deze vraag niet denk ik.lotjeb95 schreef: ↑20-01-2021 21:31Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook.
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....
Ben ik dan heel gierig?
woensdag 20 januari 2021 21:46
Doodnormaal toch?lotjeb95 schreef: ↑20-01-2021 21:31Ik had vanavond een patatje gehaald bij de snackbar en moest aan een discussie van laatst denken.
Iemand mocht maar 1 soort saus of 1 snack oid, weet het niet meer precies.
Ik koop dus patat zonder saus, en pak thuis zelf uit de koelkast mayo of curry of wat dan ook.
Ik eet maar heel weinig saus, dus dan vind ik 50 cent voor wat saus best duur....
Zeker als een grote fles waar ik super lang mee doe maar €1 à €2 kost....
Ben ik dan heel gierig?
Je koopt er toch ook geen blikje Coca-Cola bij als je het thuis opeet en je thuis een hele fles Cola hebt staan?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 20 januari 2021 22:06
woensdag 20 januari 2021 22:07