Wat is wijsheid?
vrijdag 5 april 2019 om 17:53
Een gast is naar behandeld door een collega, ik zat achter de pc aan het werk, ik hoorde wel wat er achter de balie gebeurde, en een andere collega heeft het ook gehoord. Deze collega werkt al 15 jaar voor dit bedrijf en heeft een goede band met de leidinggevende en de collega’s. Ik ben nieuw en ik ben nog zoekende naar mijn positie binnen dit grote team. Nu kwam de leidinggevende naar mij toe om te vragen of ik heb gehoord wat er gezegd is, andere collega, gaf aan dat ze niets gehoord heeft en heeft gezegd, dat ik wel in de buurt zat (slangenstreek) nu moet ik maandag op kantoor komen voor een gesprek.
Het is een wespennest en ik zit hier echt mee in mijn maag. Nu wordt er aan mijn integriteit en professionele houding getwijfeld. Ik dacht trouwens dat het ook goed zat binnen ons team, omdat we tijdens de vergadering elkaar beter hebben leren kennen en een drankje met elkaar hebben gedaan.
Het is een wespennest en ik zit hier echt mee in mijn maag. Nu wordt er aan mijn integriteit en professionele houding getwijfeld. Ik dacht trouwens dat het ook goed zat binnen ons team, omdat we tijdens de vergadering elkaar beter hebben leren kennen en een drankje met elkaar hebben gedaan.
vrijdag 5 april 2019 om 17:56
Ik zou zwijgen en slechts aangeven de betreffende collega dient het zelf te vertellen en ik zou aanraden om de klant ook om zijn/haar mening te vragen. NIet uit de school klappen. De manager dient het zelf met deze collega oplossen, laat je niet gebruiken door collega's of een manager.
De manager en jouw collega's zijn niet integer en zijn ook helemaal niet bezig met waarheidsvinding of iets oplossen maar alleen met het beschadigen van mensen. Doe er niet aan mee!
De manager en jouw collega's zijn niet integer en zijn ook helemaal niet bezig met waarheidsvinding of iets oplossen maar alleen met het beschadigen van mensen. Doe er niet aan mee!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 5 april 2019 om 17:57
Dat is ook wat ik wil doen. Ik vind dit ook niet handig van manager dat hij zo collega’s tegen elkaar uit probeert te spelen.viva-amber schreef: ↑05-04-2019 17:56Ik zou zwijgen en slechts aangeven de betreffende collega dient het zelf te vertellen en ik zou aanraden om de klant ook om zijn/haar mening te vragen. NIet uit de school klappen. De manager dient het zelf met deze collega oplossen, laat je niet gebruiken door collega's of een manager.
vrijdag 5 april 2019 om 17:59
Huh, waar baseer je dit op?viva-amber schreef: ↑05-04-2019 17:56Ik zou zwijgen en slechts aangeven de betreffende collega dient het zelf te vertellen en ik zou aanraden om de klant ook om zijn/haar mening te vragen. NIet uit de school klappen. De manager dient het zelf met deze collega oplossen, laat je niet gebruiken door collega's of een manager.
vrijdag 5 april 2019 om 18:00
Was zoiets ook al niet eerder gebeurd? (onder je oude nick?)
Komt me zo bekend voor. Kan ook dat ik de verkeerde voor mij heb hoor!
On topic, als je niet wil klikken en geen gedoe wil, zeggen dat je het niet goed hebt meegekregen en er niets over wil zeggen.
On topic, als je niet wil klikken en geen gedoe wil, zeggen dat je het niet goed hebt meegekregen en er niets over wil zeggen.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 18:01
9.98% gewijzigd
vrijdag 5 april 2019 om 18:01
Klopt, maar daar werk ik niet meer.gizzmo-returns schreef: ↑05-04-2019 18:00Was zoiets ook al niet eerder gebeurd? (onder je oude nick?)
DuchessMeganMarkle schreef: ↑05-04-2019 17:57Dat is ook wat ik wil doen. Ik vind dit ook niet handig van manager dat hij zo collega’s tegen elkaar uit probeert te spelen.
Uitspelen? Die man doet zijn werk door uit te zoeken wat er precies gebeurd is aangezien hij er niet bij was. Wat een paranoide gedrag.
vrijdag 5 april 2019 om 18:03
huisduif schreef: ↑05-04-2019 18:01Je kunt aangeven dat je leidinggevende zelf in gesprek mag gaan met de desbetreffende collega en de klant kan gaan vragen naar zijn of haar beleving. Je hoeft je niet te mengen in hun gesprek.
Hoe is je leidinggevende eigenlijk te weten gekomen dat er 'iets' gebeurd is?
Ja en aangezien die waarschijnlijk de boel afzwakt of liegt, is het helemaal niet raar dat een manager vervolgens eens vraagt bij andere mensen die op dat moment op de vloer waren wat er precies gebeurde alvorens conclusies te trekken.
vrijdag 5 april 2019 om 18:03
Hoe weet de leidinggevende dit dan? Naar aanleiding van een klacht van die 'gast'?
Op zich snap ik dan dat hij je verhaal wil horen, eventueel kun je aangeven dat je het gesprek alleen wilt met die andere collega erbij, omdat je zeker weet dat die het ook gehoord heeft en niet begrijpt dat hij anders zegt.
Op zich snap ik dan dat hij je verhaal wil horen, eventueel kun je aangeven dat je het gesprek alleen wilt met die andere collega erbij, omdat je zeker weet dat die het ook gehoord heeft en niet begrijpt dat hij anders zegt.
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 18:05
0.65% gewijzigd
vrijdag 5 april 2019 om 18:04
Hoe heb je het toen opgelost.
Ik zou echt gewoon zeggen dat je niets gehoord hebt, als je er geen uitspraken over wil doen.
vrijdag 5 april 2019 om 18:04
Er is een mail gestuurd, ik weet zelf ook niet echt precies hoe dit verhaal daar terecht is gekomen, maar het wel ernstig.huisduif schreef: ↑05-04-2019 18:01Je kunt aangeven dat je leidinggevende zelf in gesprek mag gaan met de desbetreffende collega en de klant kan gaan vragen naar zijn of haar beleving. Je hoeft je niet te mengen in hun gesprek.
Hoe is je leidinggevende eigenlijk te weten gekomen dat er 'iets' gebeurd is?
vrijdag 5 april 2019 om 18:05
Het feit dat TO nu wordt weggezet als de kwaaie pier die niet goed handelt dat is een afleidingstactiek van het echte probleem. Zij krijgt wanneer zij spreekt de zwarte piet toegespeeld als de verklikker die niet zo heel erg incident heeft gebruikt om een collega op te hangen. Men is bezig om TO te beschadigen die niets heeft gedaan. Men wil het probleem met die klant die onaardig is behandeld niet oplossen en ook niet echt zien. Men wil die collega niet direct aanspreken die de klant niet goed heeft behandeld. Andere collega's houden namelijk hun mond of erger....
En nu heeft TO het zogenaamd gedaan: in deze situatie kun je maar 1 ding doen. Stil zitten terwijl je wordt gewassen en geschoren. Men kan je verder toch niets maken en je bent ongrijpbaar zolang je niet spreekt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 5 april 2019 om 18:06
Als het zo ernstig is, is er des te meer reden om eerlijk te zijn lijkt me.DuchessMeganMarkle schreef: ↑05-04-2019 18:04Er is een mail gestuurd, ik weet zelf ook niet echt precies hoe dit verhaal daar terecht is gekomen, maar het wel ernstig.
vrijdag 5 april 2019 om 18:07
Dit gebeurt niet zo in iedereens hoofd.viva-amber schreef: ↑05-04-2019 18:05Het feit dat TO nu wordt weggezet als de kwaaie pier die niet goed handelt dat is een afleidingstactiek van het echte probleem. Zij krijgt wanneer zij spreekt de zwarte piet toegespeeld als de verklikker die niet zo heel erg incident heeft gebruikt om een collega op te hangen. Men is bezig om TO te beschadigen die niets heeft gedaan. Men wil het probleem met die klant die onaardig is behandeld niet oplossen en ook niet echt zien. Men wil die collega niet direct aanspreken die de klant niet goed heeft behandeld. Andere collega's houden namelijk hun mond of erger....
En nu heeft TO het zogenaamd gedaan: in deze situatie kun je maar 1 ding doen. Stil zitten terwijl je wordt gewassen en geschoren. Men kan je verder toch niets maken en je bent ongrijpbaar zolang je niet spreekt.
vrijdag 5 april 2019 om 18:08
viva-amber schreef: ↑05-04-2019 18:05Het feit dat TO nu wordt weggezet als de kwaaie pier die niet goed handelt dat is een afleidingstactiek van het echte probleem. Zij krijgt wanneer zij spreekt de zwarte piet toegespeeld als de verklikker die niet zo heel erg incident heeft gebruikt om een collega op te hangen. Men is bezig om TO te beschadigen die niets heeft gedaan. Men wil het probleem met die klant die onaardig is behandeld niet oplossen en ook niet echt zien. Men wil die collega niet direct aanspreken die de klant niet goed heeft behandeld. Andere collega's houden namelijk hun mond of erger....
Dat is haar interpretatie, ze moet op gesprek komen.
vrijdag 5 april 2019 om 18:11
Wanneer je een open gesprek wil over iets dat is gebeurd dan maak je iemand voor het gesprek niet uit voor niet integer en fout.
Zo begin je geen open gesprek. Het is heel duidelijk wat hier gebeurd, maak de boodschapper een kopje kleiner al voor je uberhaupt in gesprek bent geweest.
Ik zou nooit het achterste van mijn tong laten zien bij een manager met vriendjes op de afdeling die met deze insteek en beschuldiging iemand uitnodigt die niets heeft gedaan.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-04-2019 18:12
15.36% gewijzigd
vrijdag 5 april 2019 om 18:11
En dus ben jij niet integer en niet professioneel en probeert jouw lg je kapot te maken? Beetje rare gedachtengangen, vind je niet?DuchessMeganMarkle schreef: ↑05-04-2019 18:10Nu wel in mijn hoofd, omdat de andere collega mij heeft aangewezen dat ik het wel heb gehoord.
vrijdag 5 april 2019 om 18:13
Niemand heeft dat gezegd!!viva-amber schreef: ↑05-04-2019 18:11Wanneer je een open gesprek wil over iets dat is gebeurd dan maak je iemand voor het gesprek niet uit voor niet integer en fout.
Zo begin je geen open gesprek. Het is heel duidelijk wat hier gebeurd, maak de boodschapper een kopje kleiner al voor je uberhaupt in gesprek bent geweest.
Ik zou nooit het achterste van mijn tong laten zien bij een manager met vriendjes op de afdeling die met deze insteek en beschuldiging iemand uitnodigt die niets heeft gedaan.