Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
Ga je lekker, Milna?
Hoe zou een abortuskliniek ermee omgaan als een vrouwke een aantal keer om de paar weken aan de deur klopt om weer een abortus te ondergaan? Is daar een richtlijn voor?
quote:milna schreef op 13 juli 2015 @ 18:05:

[...]

Onhandig?? WTF! Niks onhandig. We hebben het hier over ABORTUS. Laat dat tot die paar hersencellen van je doordringen. Jij en TO kunnen voor mijn part half mannelijk Nederland neuken, maar gebruik condooms zodat er niet een onschuldig leven daarvan de dupe wordt!Ik denk dat beeldig je niet gehoord heeft
Ik neem aan dat er dan ook wel iets nadrukkelijker over anticonceptie wordt gesproken, maar ze kunnen je niet dwingen. En ook niet weigeren. En gelukkig maar, dat we zelf de baas zijn over ons eigen lichaam.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 18:12:

[...]

Ik denk dat beeldig je niet gehoord heeftIk heb het inderdaad niet gehoord. Werd er iets belangwekkends gezegd?
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:53:

Dat was een reactie op de vraag of het zo moeilijk is om je benen bij elkaar te houden.

Als je twintig bent, een geweldig leuk vriendje hebt en dagenlang de sterren van de hemel kunt neuken, dan is dat inderdaad heel moeilijk. Maar als je dat nooit ervaren hebt, dan begrijp je dat niet, dat je na twee á drie weken pauze gewoon héél graag weer wil.

En als je dat niet kent, dan vind ik dat oprecht erg voor je. Want seks is onhandig als je er ongewenst zwanger van wordt, maar het is ook gewoon leuk en lekker. Uit de opmerking van Milna krijg ik de indruk dat ze daar anders over denkt en ik denk dat je dan iets mist in je leven.Dat is nog de positieve benadering. Er zijn ook meiden die onder druk worden gezet om seks te hebben met mannen. Die misschien niks te eisen hebben of niet weten dat dit een mogelijkheid is. Er zijn ook mensen die niet over de capaciteiten beschikken om na te denken over anticonceptie en de gevolgen van onbeschermde seks. Maar dat maakt niet uit voor sommigen. Branden in de hel zullen ze
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 18:13:

[...]

Ik heb het inderdaad niet gehoord. Werd er iets belangwekkends gezegd?slechts wat ruis
Die optie was al aangekaart inderdaad en ik moet zeggen dat ik daar ook meteen aan dacht bij seks zo snel na een abortus. Maar ik dacht laat ik eens uitgaan van de positieve benadering.

Je zult inderdaad maar onder dwang gevreeën hebben omdat vriendlief er gewoon weer overheen wilde en vond dat je lang genoeg gezeurd had en gewoon maar moest luisteren. En dan krijg je hier een preek over dat je zo'n sloerie bent omdat je je benen niet bij elkaar kunt houden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 18:15:

[...]

slechts wat ruisOh never mind dan maar.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 18:12:

[...]

Ik denk dat beeldig je niet gehoord heeftZe hoeft ook niks te horen, als ze maar kan lezen. Speciaal voor haar met grote letters, zoals dat gedaan wordt voor kinderen die hun hersens nog moeten ontwikkelen.
quote:Repelsteeltje94 schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(

Ik ben slechts een jaar ouder, maar ik verbaas me echt over de naïviteit. Wel eens van een condoom gehoord? Of even geen seks? Of seks zonder penetratie? De MAP is een laatste redmiddel, niet bedoeld als anticonceptie. hoe dom kun je zijn?

Succes dan maar met het verwerken van de volgende abortus (ik ben pro abortus hoor, maar dit is gewoon triest).

En ik zou voor spiraal en condoom gaan als ik jou was.
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 18:19:

Die optie was al aangekaart inderdaad en ik moet zeggen dat ik daar ook meteen aan dacht bij seks zo snel na een abortus. Maar ik dacht laat ik eens uitgaan van de positieve benadering.

Je zult inderdaad maar onder dwang gevreeën hebben omdat vriendlief er gewoon weer overheen wilde en vond dat je lang genoeg gezeurd had en gewoon maar moest luisteren. En dan krijg je hier een preek over dat je zo'n sloerie bent omdat je je benen niet bij elkaar kunt houden. mensen zijn nu eenmaal gek op een volksgericht. Heksen verbranden
Wat een reacties weer...

Als je een paar maanden geleden niet aan een kind toe was, zul je het nu ook niet zijn, lijkt me. Dus ik zou een abortus adviseren. En daarna écht zorgen voor goede anticonceptie. Misschien ook iemand zoeken om mee te praten om dit te verwerken? Veel sterkte ermee.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 18:24:

[...]

mensen zijn nu eenmaal gek op een volksgericht. Heksen verbrandenVerzuipen is ook nog een optie.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:53:

Dat was een reactie op de vraag of het zo moeilijk is om je benen bij elkaar te houden.

Als je twintig bent, een geweldig leuk vriendje hebt en dagenlang de sterren van de hemel kunt neuken, dan is dat inderdaad heel moeilijk. Maar als je dat nooit ervaren hebt, dan begrijp je dat niet, dat je na twee á drie weken pauze gewoon héél graag weer wil.

En als je dat niet kent, dan vind ik dat oprecht erg voor je. Want seks is onhandig als je er ongewenst zwanger van wordt, maar het is ook gewoon leuk en lekker. Uit de opmerking van Milna krijg ik de indruk dat ze daar anders over denkt en ik denk dat je dan iets mist in je leven.Heb je mooi beschreven! (zelf ken ik dat dus inderdaad niet en je post raakte me echt)
Budapest
Ik vind dat je je kapot moet schamen. Behoudens dat je verkracht bent oid.
quote:lux. schreef op 13 juli 2015 @ 18:01:

Volgens mij krijg je voor de prikpil een oproep.Nee.
quote:Noujijweer schreef op 13 juli 2015 @ 18:38:

Ik vind dat je je kapot moet schamen. Behoudens dat je verkracht bent oid.ook jij mag je waffel houden over verkrachting.

In sommige landen is abortus alleen toegestaan na verkrachting. Leuk, mag je nog gaan bewijzen ook dat je verkracht bent.

Dom gelul. We mogen van geluk spreken dat we hier in NL onze wetgeving hebben zoals het is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mn waffel houden? Haha schattig ben je
Je moet doen wat jou gelukkig maakt & wat jij denkt dat het beste voor je is. Niemand anders kan dit voor jou bepalen.

Als je abortus doet laat dan gelijk een spiraal zetten. Kan je hopelijk 5 jaar vooruit.
quote:saaaaar81 schreef op 13 juli 2015 @ 19:06:

[...]

ook jij mag je waffel houden over verkrachting.

In sommige landen is abortus alleen toegestaan na verkrachting. Leuk, mag je nog gaan bewijzen ook dat je verkracht bent.

Dom gelul. We mogen van geluk spreken dat we hier in NL onze wetgeving hebben zoals het is.eens
Is het nou zo moeilijk om, juist na een abortus, je knieën een poosje tegen elkaar te houden?
verba volant, scripta manent.
Sommige mensen hier zouden zich hun ogen uit hun kop moeten schamen met het soort reacties dat ze geven! Jullie gedragen je veel schandaliger dan TO, die alleen maar dom is geweest met haar anti-conceptie. Walchelijk gewoon
Ik ben niet pro abortus maar wel pro eigen keuze. Trek aub je conclusies TO, laat het cellen klompje weghalen en begin zo snel mogelijk met anticonceptie (liefts iets dat je ook voor, na en tijdens de abortus mag overleg met je huisarts) en gebruik het liefst ook condooms. Je kunt op jonge leeftijd super vruchtbaar zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven