Uitgerekend begin augustus 2018

24-11-2017 21:30 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen. :) 3e kindje[/td][/tr]
Mama3003730 jaarUitgerekend 4 augustusEcho: 8 januariBijzonderheden: Net samen 3e kindje
Kleine liefde35 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Suuzze32 jaarUitgerekend 2 augustusEcho: 11 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Springtouw27 jaarUItgerekend: 3 augustusEcho:1e kindje
Peppadew33 jaarUitgerekend 3 augustusEcho:26 januari Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje
Blauwe Molly35 jaarUItgerekend 6 augustus1e kindje
Smurfehuisje31 jaarUitgerekend: 28 juli
Koekie33 jaarUitgerekend: 2 augustusEcho Bijzonderheden: Miskraam gehad2 kindje
Linn8730 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 18 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad1e kindje
Lesa Uitgerekend: 2 augustusBijzonderheden: Miskraam gehad1e
Olifantje8928 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: 1e kindje
Lilly198036 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: 18 januariBijzonderheden: Zwanger via IVF 2ekindje
Freydis25 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Siemm1130 jaar Uitgerekend 6 augustusEcho Bijzonderheden: 1e kindje
Mooneyglow24 jaar Uitgerekend 10 augustusControle Bijzonderheden: Miskraam geahd2e kindje
Bershka30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Kreukel38 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen1e kindje
Lesal24 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Sandra987l36 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 11 januariBijzonderheden: 2e kindje
Foodiesl28 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 8 jan Bijzonderheden: 1e kindje
Zomer28l35 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Sneeuwvrouw30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: Conroles bij gyn 2e kindje
Precious baby 4 jaar Uitgerekend 8 augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Discover midden 20 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Wat ontzettend fijn Mama!! Wat zal je opgelucht geweest zijn, lijkt me zo'n stressmoment!

Suuzze, wat rot buikgriep en dan ook nog zwanger zijn.. Pas inderdaad op dat je niet uitdroogt! Beterschap!!

Hier gisteravond een hele mooie echo gehad! Helemaal verliefd op ons minimensje :heart:
Wat fijn Bettiepage!! :thumbsup:

Ik hoop morgenmiddag een mooie echo te hebben. Voel me zo goed en normaal dat ik bijna zou vergeten dat ik zwanger ben. vandaag erg rustig op mijn werk dus de tijd gaat behoorlijk langzaam :-?

Olifantje; dan zou ik toch voor de kinderopvang gaan denk ik. Dan hoef je niet elke keer enorm te haasten om je kindje op tijd op te kunnen halen en ben je idd niet zo afhankelijk van 1 persoon. Maar jullie moeten natuurlijk kiezen wat voor jullie het beste voelt. Succes met de keuze!
Linn87, ja het was echt een hele opluchting weer! Was best wel gespannen.
Ik hoop op goed nieuws van jou morgenmiddag! :heart: Succes met de tijd doorkomen.
Wat naar Foodies, heel veel sterkte!

@mama, gelukkig zag het er goed uit! Wat schrikken zoveel bloedverlies opeens.

@Suuzze, beterschap! Ik had het ook een paar weken terug. Sowieso niet fijn natuurlijk, maar icm zwangerschap helemaal niet. Hopelijk snel weer beter.

Hier... ook een goede echo gehad! Was echt al flink gegroeid en nu al een minimensje! Zo fijn om te zien!
Wat afschuwelijk Foodies en je hebt zo lang moeten wachten voor de 2e echo :( wat zal je verdrietig zijn. Ik weet helaas ook hoe het is en het is een nare periode. Maar ook zal je versteld staan hoe snel je alles weer op wil/kan pakken. Sterkte meid.

Gelukkig mama van 3, schrikken zoveel bloedverlies. Nu geen last meer van?!
Koekie en Bettie ook gefeliciteerd met de echo's!

Ik vandaag ook een goede echo gehad met 11+3! Volgende week weer terugkomen. Best intensief zo vaak controle maar wel 'veiliger'.
Fijn bershka!
Hoe gaat het nu met jullie Foodies? Wat naar dat je ook nog best wat klachten had/hebt. Dan lijkt het me nóg moeilijker en onwerkelijker dat het mis is. Nogmaals veel sterkte!

Fijn die goede echo’s Bershka, Koekie en Betty! En jij succes morgen Linn, het blijft elke keer spannend he.

Mijn laatste echo is nu twee weken geleden en ik heb ook wel behoefte aan bevestiging dat het nog goed zit merk ik. Morgen heb ik wel weer een gesprek in het ziekenhuis met een verpleegkundige. Ik weet alleen niet zo goed waarover :roll: maar het is protocol dus dat doen we dan maar braaf. Volgende week zie ik mijn mini’s dan wel weer meteen twee keer, woensdag in Gent en vrijdag in ons eigen ziekenhuis. Ik vind met name de echo in Gent RETEspannend. Poeh!
Dag lieve ladies,

Ik weet dat ik heel laat ben, maar mag ik evt. nog aansluiten? Ik ben uitgerekend op 4 augustus, en heb het nog aan bijna niemand verteld. Dat voelt soms best eenzaam.

Veel liefs!
Plukje
@peppadew, nog even geduld dan mag je ze weer zien! Ga je in Gent meteen bloed af laten nemen voor de NIPT? Zijn ze daar ook wat sneller met de uitslag dan in NL? Heb van sommige vriendinnen gehoord dat er veel vertraging was voordat ze de uitslag kregen.

@Plukje, wat mij betreft ben je welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is dit je eerste kindje? En hoe voel je je? Wanneer ben je van plan het aan mensen te gaan vertellen?
Dag dames,

Ik moest even bijlezen.. De griep had hier ook zijn intrede gedaan dus een paar dagen afwezig..
Welkom plukje!
Fijn allemaal goede echo's..
@olifantje wij hebben gekozen voor een gastouder (bij de eerste) dit omdat het echt een slechte slaper was en bij de gastouder kreeg die zijn eigen kamer.. Kinderopvang was denk ik heel onrustig voor hem geweest.. Maar we hebben dan ook wel een die hele ruime opvangtijden (van 7-19.00) heeft dus dat is denk ik wel mazzel..
@peppa fijn dat je ze 2 keer gaat zien.. Maar ik snap inderdaad dat het heel spannend is..
Ik heb ook maandag bloed geprikt voor NIPT dus ben ook in afwachting.. hopelijk duurt het niet al te lang..
Wat fijn! Dankjewel :)
Jullie ook allemaal nog gefeliciteerd, trouwens! En ook met de mooie termijnecho's.

@Koekie27 Het is inderdaad mijn eerste kindje. Ik heb weinig last van symptomen. Wel gevoelige borsten, maar die doen niet meer zo'n zeer als in het begin. Toen zijn ze echt flink gegroeid! Verder wat vol en rommelig gevoel in m'n buik, beetje opgezette darmen, bandenpijn bij plotselinge bewegingen, hongerrrrr. Het gebruikelijke, geloof ik. Maar misselijk gelukkig al een paar weken niet meer.
Ik wilde het maandag aan m'n ouders vertellen, maar toen ik daar eenmaal was, bleek mijn moeder niet thuis te zijn. Dus toch maar gewacht. Hopelijk morgen opnieuw proberen. Verder weet nu 1 goede vriend het, want ik had na de echo geen zin meer om te liegen over wijn enzo. Volgende stap is nog een paar goede vrienden/vriendinnen. Ik wil het graag nog een beetje in de hand houden totdat ik alle uitslagen heb. Misschien overdreven voorzichtig, maar dat voelt het beste nu.

Verder ben ik 34 jaar oud. Ik weet sinds 1 december dat ik zwanger ben. Heb deze week termijnecho gehad. Was gelijk ook de eerste echo, dus die week ervoor duurde echt eindeloos!! Vanmorgen bloed laten prikken voor de NIPT. Weer afwachten dus.. Enig idee of het lab bij Erasmus een beetje snel is?

We overwegen trouwens om een pretecho te gaan plannen rond 16w voor geslachtsbepaling. Anders lijkt het nog zo lang tot 20w. Zijn er meer die dat van plan zijn?
anoniem_64c0d02a8d3f7 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 12:31
Reden: typo!
0.07% gewijzigd
Hier helaas nog niks op gang gekomen. We wachten tot volgende week woensdag en dan ga ik naar de gynaecoloog voor de tabletten. Wil dit achter me laten en door met nieuwe kansen :)
Welkom Plukje en gefeliciteerd!! Wij hebben ook een pretecho met 16 weken. Anders is het idd zo ver weg en we vinden het gewoon leuk, ook omdat dat onze eerste vakantiedag is en we erna 3 weken naar Sri Lanka gaan.

Nogmaals sterkte Foodies! Mijn ervaring is dat je het met die tabletten snel kwijt bent. Wel even heftig natuurlijk maar dan kan je het rustig gaan afsluiten.

Wij hebben vanmiddag een hele mooie termijnecho gehad, ik ben echt zo dankbaar dat we dit mogen meemaken na al die jaren! Ik ben al iets verder dan gedacht en de datum is dan ook bijgesteld naar 29 juli. Dus eigenlijk mag ik niet meer in dit groepje ;-) Morgenochtend even bloedprikken voor de nipt. Verder binnenkort naar een longarts om te kijken of ik eventueel in de problemen kan komen bij een bevalling. Mijn longinhoud is 60% ongeveer. Heb daar zelf eigenlijk nooit een sec bij stil gestaan maar als de verloskundige het verstandig vindt dan doen we dat natuurlijk.

Nu vooral dit goede nieuws gevierd met gebak en een cadeautje voor onszelf geshopt in de babywinkel :-D
Leuk Plukje welkom!
Ik weet het niet van de nipt. Mijn bloed ging naar VUmc en het duurt 10 werkdagen zeggen ze!

Wauw Linn gefeliciteerd! Wat zal je blij zijn na zo lang wachten. Het geluk is jullie nu eindelijk gegund!! :)
Ik doe met je mee hoor, ik moet een geplande ks in de laatste week van juli )
Spannend van je longen. Heb je door je verminderde longinhoud ook een lagere saturatie?
Thanks Bershka! Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit met wel/geen lagere saturatie. Ik heb zelf geen last van mijn verminderde longinhoud, Misschien doordat ik veel sport en een goede conditie heb. Maar goed laat een longarts het maar beoordelen...
Zo even bijlezen! Wat een mooi nieuws alle goede echo’s! Blij voor jullie :)

Maar ook zo onwijs moeilijk voor wie het niet goed is afgelopen :( veel sterkte.

Hier afgelopen woensdag de termijnecho gehad en alles is helemaal in orde tot nu toe :heart: zo bijzonder om te zien hoe het al bewoog en leek op een echt kindje. Ben officieel uitgerekend op 12 augustus.

Wie is er ook zo ontzettend moe? De dagen dat ik werk zijn zo onwijs zwaar en als ik vrij ben lig ik op de bank of op bed. Wanneer trekt dit weg? Ben nu 10w 6d.
Siem bij mij is de vermoeidheid al minder (nu 12 w 3d).
Denk dat het ergens in de 11de week beter is beginnen gaan.

Misselijkheid is ook veel dragelijker nu.
Jammer genoeg nog niet volledig weg maar wel veel beter.

Foodies nog eens heel veel sterkte. heb de afgelopen dagen regelmatig aan je gedacht.

Hier maandag eindelijk tweede echo.
Ik kijk er met dubbel gevoel naartoe. Heel veel zin om kleintje nog eens te zien en bang hartje omdat het natuurlijk altijd slecht nieuws kan worden.

Ohja wat opvang betreft gaan we waarschijnlijk voor de kinderopvang gaan wegens iets flexibelere uren.
Succes vandaag Olifantje! Op naar een mooie echo!

Siemm ik denk (en hoop voor je) dat de vermoeidheid zeer binnenkort minder gaat worden! Ik was zelf niet extreem moe maar merk wel dat ik sinds 11/12 weken meer energie heb en ook andere andere symptomen namen in die weken af.
Ik meld mij ook weer!
Hier een hectische tijd achter de rug. Eerst zelf griep. Vervolgens dachten we ook manlief, maar die kwam onder de blaasjes te zitten, wat blijkt : hand, mond en voetziekte. Een kinderziekte, die je als volwassene meestal niet krijgt maar als je het krijgt is het wel heftig. Hij heeft heel veel pijn gehad, zo sneu. Twijfelachtig was ook of het in eerste trimester kwaad kon dus hij is voor de zekerheid verkast naar zijn moeder. Nadat de termijnecho afgelopen donderdag goed was (jeeeej :heart: ) is ie weer naar huis gekomen. Het is super besmettelijk, dus had het waars wel al moeten hebben. Maar we doen nog een beetje voorzichtig. Mijn dochter van ruim 13 maanden heeft het wel gekregen, maar heel mild.
Voor de rest sinds 1,5 week ook niet meer misselijk, zo fijn. Hier nog wel moeheid, maar heeft ook te maken met dreumes die zo nu en dan spookt in de nacht ;-)
En woensdag a.s. naar de verloskundige voor de eerste keer. Zin in, vorige keer met dochter is zij naast mijn man met de bevalling en de kraamtijd echt mijn steun en toeverlaat geweest. Heerlijk mens! :)

Olifantje wat spannend weer een echo vandaag. Hopelijk word je gewoon gerustgesteld, maar blijft een ding he.

Foodies, ik las dat je je ook nog zwanger voelt, dat lijk me psychisch ook wel zwaar. Sterkte :hug: en hopelijk kan je snel verder.

Siemm, vervelend van de moeheid. Je doet al alles wat je kan eraan door extra te rusten. Werk je fulltime? Als zwangere heb je recht op extra pauze. Bij mijn eerste zwangerschap gebruikte ik dat extra uurtje aan het eind van de dag om eerder naar huis te gaan en nog even te liggen. Zo had ik nog een beetje avond :)

Linn spannend, ben benieuwd of je op de natuurlijke manier mag bevallen. Leuk dat je ook een extra echo doet. Wij hebben 10 feb een extra echo, waar ze gaan kijken naar het geslacht :)
wat heb je voor leuks gekocht in de babywinkel? Leuk spul allemaal hé!

Peppadew succes met de echo's! Voel je je tot zover nog ok?

Plukje welkom! Ook hier doen wij de pretecho voor geslacht. Hier kon het al met 15 weken! Heeft iemand een voorkeur met geslacht? Ons maakt het echt niet uit... ben zo benieuwd :blob:
Even korte post.

Linn bedankt!
Echo was helemaal goed! :cheer:
Het is echt al een mini mensje.
Wat een verschil ook al met vorige echo.
We zijn op slag helemaal verliefd erop :love:

Lilly: oei mond en klauwzeer lijkt me inderdaad heel onaangenaam
Hier ben ik ook weer..
@Olifantje wat fijn! Gefeliciteerd! weer een geruststelling :)
@Linn fijn voor jullie ook! Wat zullen jullie inderdaad blij zijn na al die tijd! een gebakje is zeker op zijn plaats!
@Siemm ja die vermoeidheid herken ik en moet zeggen het wordt gewoon niet minder.. Nou heb ik ook een bijna peuter die ook veel energie kost ;) dus ja ik vrees dat het ook niet beter wordt.. Maar leuk is het niet.. Door de vermoeidheid neem mijn misselijkheid gek genoeg ook toe dus wordt er niet beter op.. Ik had gehoopt dat het in de loop van de tijd beter zou worden..
@lilly oh dat klink wel heftig mond en klauw :( wat gaan jullie dan ook best 'laat' voor het eerst naar de VK..
Ik wilde eigenlijk geen echo voor de geslachtsbepaling maar word nu wel heel nieuwsgierig.. haha dus misschien toch..
We hebben nu een jongen en ik ga er helemaal vanuit dat het weet een jongen is (geen idee waarom) maar als het toch een meisje blijkt zou ik heel erg moeten schakelen in mijn hoofd (maar stiekem zou ik wel leuk vinden :))..
Maar bovenal als het maar gezond is!
Sandra ik ben onder behandeling geweest bij het ziekenhuis vanwege IVF traject. Nu de termijnecho goed was mag ik verder bij de verloskundige :)

En dames het was mond hand en voetziekte. Gelukkig geen mond en klauwzeer ;-D
Wat fijn al die goede echo’s! Mooi he, dat er een echt mensje groeit?
Hopelijk is de periode van griep en andere malaise voor ons allemaal snel voorbij. Het wordt tijd voor voorjaar!

Hier worden de klachten ook minder. Ben nu 12.3 en merk echt verschil. Minder moe, niet misselijk, minder van die duizelingen en suikerdips. Wel fijn!

Doen ze met de nipt niet automatisch ook de geslachtsbepaling? Dat hoor ik soms, dat je het dan al kunt weten. Ik zou het nu al wel willen weten hoor. Alvast een klein pakje kopen zie ik wel zitten.

Vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan. Mijn buik zet na de lunch gigantisch op. Voornamelijk eten en lucht denk ik. Zo’n broek zit wel lekker zeg! Krijgen jullie al een buikje? Ik sta elke dag wel even voor de spiegel, haha!

Goed nieuws gehad wbt erfelijkheidsonderzoek. Onze baby heeft geen taaislijmziekte! We hebben het gevierd met uit eten gaan. Ik had al zo’n gevoel maar toch.. Zo blij!

Verder denk ik er elke dag wel even aan. Stel dat het is misgegaan en ik heb het niet gemerkt? Vind dat wel lastig want ik wil er gewoon fulltime van genieten. Probeer deze gedachte wel los te laten en dat lukt ook wel gelukkig. Hetkent iemand dit?
Jaaa Blauwe Molly wat een fijne uitslag! Een grote zorg minder. Hoe gaat het nu met je nichtje (die heeft het helaas wel toch?)?

Ik vind het heel herkenbaar wat je zegt, ik denk ook bijna dagelijks aan of ze nog wel leven. Morgen gaan we het zien, zo spannend!

Oeh die hand-mond-voetziekte lijkt me als volwassene echt een crime. Fijn dat het beter gaat met hem nu Lilly. En gefeliciteerd met de goede echo!

Siem, Olifantje en Linn ook gefeliciteerd met de goede echo’s, zo fijn!

Moeheid heb ik ook echt extreem. Ik merk dat ik nu tussendoor wel meer energie krijg en daardoor wat meer doe, maar dan moet ik daarna echt bijkomen in de vorm van een dutje of heel vroeg naar bed gaan. Hopelijk wordt het nog beter maar ik vrees van niet.

Verder voel ik me best goed. Maar mijn buik!! Die groeit als een malle. Ik maakte gisteren een foto en legde die naast de zwangerschapsfoto’s bij mijn dochter. Ik heb nu al de buik die ik toen met 23 weken had!!! Niet normaal. Ik draag ook al twee weken zwangerschapsbroeken, heerlijk. Helaas heb ik door het snelle groeien wel wat steken in lies, heupen en billen. Ik hoop zo dat het niet al bekkenpijn is. Vrijdag maar even aankaarten bij de gynaecoloog.

En morgen dus naar Gent. Zo spannend!
Aah vandaar Lilly :)
Fijn Molly dat de uitslag goed was.. ondanks dat je gevoel goed was toch fijn zo een bevestiging! En fijn dat de vermoeidheid minder wordt! Ik hoop er hier ook steeds op maar komt maar niet..
Met NIPT kunnen ze wel geslacht zien maar doet ze niet. wij hebben bij onze zoon ook de NIPT gedaan (omdat de combinatietest slecht was) en toen deden ze dat wel maar omdat nu iedereen gebruik van kan maken doen ze het niet meer (zal vast ook meer kosten)..
Ik heb al wel nieuwe broeken gekocht maar het is eigenlijk niet echt nodig nog.
En ja ik denk er ook echt wel aan of het nog goed is.. Maar wel veel minder dan bij de eerste merk ik.. toen heb ik me heel druk gemaakt en daardoor niet echt een hele leuke zwangerschap gehad (ook omdat de combinatietest toen niet goed was).. kan best zijn dat als straks de NIPT niet goed is of iets anders dat het weer komt.
@peppa heel veel succes morgen! super spannend.. laat ons weten hoe het was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven