Miljoenennota 2023

19-09-2023 20:10 344 berichten
Prinsjesdag is weer geweest en daarmee ook de presentatie van de miljoenennota. Weliswaar van een demissionair kabinet maar goed. Wat valt jullie op? Wat zijn de positieve en wat zijn de negatieve punten? En wat hadden jullie graag (anders) opgenomen zien worden in de miljoenennota?
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
19-09-2023 22:23
Ik had graag gezien dat de IB/LB omlaag was gegaan. En dan bijvoorbeeld in tredes. Dus hoe meer uren je werkt hoe minder IB/LB je betaalt procentueel gezien. Dan houdt je dus uiteindelijk per gewerkt uur meer over als je meer werkt. Zo loont werken ook daadwerkelijk.

Jammer dat ze gekozen hebben voor (weer) een verhoging in de toeslagen wat meer werken nog steeds niet lonend maakt.
(Meer) sparen is ook niet lonend. Wij zijn een klassiek kostwinnersgezin, hebben geen recht op toeslagen. Het enige waar wij recht op zouden hebben is kindgebonden budget, maar dat krijgen we dan weer niet op grond van ons box 3 vermogen. Je kan dus beter je geld over de balk smijten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt een beroerde situatie voor de economie als de middeninkomens worden uitgehold. Je schrikt gewoon als je ziet wat wordt ingehouden aan loonheffing.
Ik begrijp nu wel beter waarom full time werken gepromoot werd, dat was vast niet alleen voor de tekorten op de arbeidsmarkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bijvoorbeeld 3 uur meer gaan werken om de hogere energie kosten te kunnen betalen. Daardoor liep ik dus net de 1300 euro energie toeslag mis. Precies dat wat ik ongeveer meer ging verdienen.
Even slikken en weer door. Maar niet motiverend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hannelore_ schreef:
20-09-2023 09:05
Ik heb deze ook ingevuld maar er klopt volgens mij niets van. Volgens die berekening zit de vooruitgang in ons gezin vooral in de verhoging van het kgb. Wij hebben daar alleen nog nooit recht op gehad. Heel bijzonder.
Wij zitten allebei net boven modaal en elk jaar hoor ik op Prinsjesdag: we gaan er allemaal op vooruit. Maar dan komen er toch weer onverwacht allerlei zaken voorbij, zoals Corona, een oorlog, energiecrisis, you name it, waardoor we elk jaar slechter rond kunnen komen. KGB krijgen we ook bijna niet en de kinderbijslag is ook al omlaag.

het is leuk om te zeggen tijdens prinsjesdag, maar in de praktijk komt er vaak weinig van terecht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Griebus67 schreef:
20-09-2023 09:35
Het is een ingewikkeld probleem. Want juist dat personeelstekort zorgt ervoor dat mensen hun kinderen niet naar de opvang kunnen brengen, en dat er voor oudere of hulpbehoevende mensen onvoldoende professionele zorg is waardoor vrijwel alles op de mantelzorger neerkomt. Om mensen te laten participeren op de arbeidsmarkt, heb je dus om te beginnen al meer personeel nodig. Ergens moet deze vicieuze cirkel doorbroken worden, maar hoe?

Eigenlijk best simpel. Als mensen ipv 24 uur allemaal 32 uur gaan werken (ook de mannen) dan krijg je al meer ruimte bij de kinderopvang. Want 1 leidster extra betekent zo'n 5 kinderen extra (?). Idem in de zorg. Stap af van die gebroken diensten maar naar vaste diensten van elk 6 of 8 uur. En als daar dan ook mensen 32 uur werken heb je alweer meer zorg. Hier hebben de zorgverzekeraars een grote taak. Onderwijs hetzelfde. Een leraar die 1 klas heeft en niet 2 leraren op 1 groep. Kan allemaal wanneer we 32 uur werken bijvoorbeeld. Plus heeft een "normaal" gezin dan "maar" 3 dagen opvang nodig. Ervan uitgaande van een 9.00 tot 17.00 baan. Misschien zou je zelfs avondopvang kunnen realiseren op die manier voor ouders die allebei wisselende diensten hebben.

Het is een cirkel die inderdaad doorbroken moet worden. En dat kan alleen wanneer meer mensen meer gaan werken. Een andere oplossing is er gewoonweg niet want dat zorgt zeker met de toenemende vergrijzing alleen maar voor meer tekorten in andere sectoren.
mater_matuta schreef:
20-09-2023 09:40
(Meer) sparen is ook niet lonend. Wij zijn een klassiek kostwinnersgezin, hebben geen recht op toeslagen. Het enige waar wij recht op zouden hebben is kindgebonden budget, maar dat krijgen we dan weer niet op grond van ons box 3 vermogen. Je kan dus beter je geld over de balk smijten?

Nou ja soms denk ik dat weleens ja. Gewoon lekker alles opmaken en wie dan leeft wie dan zorgt. Want als je oud bent laten ze je echt niet verhongeren. Dus ipv dat ik met eigen vermogen mijn zorg moet bekostigen doordat ik mijn huis heb moeten verkopen kan ik beter het geld lekker besteden aan leuke dingen en een zo hoog mogelijke hypotheek hebben.
72Jelle schreef:
20-09-2023 09:42
Ik ben bijvoorbeeld 3 uur meer gaan werken om de hogere energie kosten te kunnen betalen. Daardoor liep ik dus net de 1300 euro energie toeslag mis. Precies dat wat ik ongeveer meer ging verdienen.
Even slikken en weer door. Maar niet motiverend.

Nee verre van motiverend zelfs. Het is gewoon bijna lachwekkend als het niet zo triest zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meer werken, dan ben ik meer voor een ander aan het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het enige wat ons treft is de belasting op spaargeld, dat haal ik dus nu van mijn rekeningen af. Ik heb daar al belasting over betaald, ik blijf niet aan de gang. Voor de mensen die beginnen te gillen waar ik het dan laat: gat in de tuin.

Verder hangt het weer aan inconsequenties aan elkaar. De overheid ontvangt bijna 3 miljard van de accijns op tabak, dat verhogen ze verder waardoor mensen of stoppen met roken of gaan naar Luxemburg en komen met ladingen terug voor de illegale verkoop. Dat is misschien lekker gezond maar als ze daardoor 2 miljard minder ontvangen dan moet dat ergens anders op worden bezuinigd.

Benzine duurder, gebruik neemt af en dus ook de hoeveelheid accijns. Hoewel goed voor milieu, het verschil moet weer bijgelegd worden door de staat en dat zijn we dan uiteindelijk zelf.
DingDong schreef:
20-09-2023 09:50
Het enige wat ons treft is de belasting op spaargeld, dat haal ik dus nu van mijn rekeningen af. Ik heb daar al belasting over betaald, ik blijf niet aan de gang. Voor de mensen die beginnen te gillen waar ik het dan laat: gat in de tuin.

Verder hangt het weer aan inconsequenties aan elkaar. De overheid ontvangt bijna 3 miljard van de accijns op tabak, dat verhogen ze verder waardoor mensen of stoppen met roken of gaan naar Luxemburg en komen met ladingen terug voor de illegale verkoop. Dat is misschien lekker gezond maar als ze daardoor 2 miljard minder ontvangen dan moet dat ergens anders op worden bezuinigd.

Benzine duurder, gebruik neemt af en dus ook de hoeveelheid accijns. Hoewel goed voor milieu, het verschil moet weer bijgelegd worden door de staat en dat zijn we dan uiteindelijk zelf.

Hahaha ik doe het in een kussensloop onder mijn matras ;-).

En ja dat klopt. Mensen gaan dus elders tanken, sigaretten kopen of drank over de grens. Daar verlies je als land inkomsten door die dan weer elders teruggehaald moeten worden. Ik begrijp die gedachtegang ook niet zo goed. Je kunt beter 10x een dubbeltje verdienen dan 1x een euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
20-09-2023 09:44
Eigenlijk best simpel. Als mensen ipv 24 uur allemaal 32 uur gaan werken (ook de mannen) dan krijg je al meer ruimte bij de kinderopvang. Want 1 leidster extra betekent zo'n 5 kinderen extra (?). Idem in de zorg. Stap af van die gebroken diensten maar naar vaste diensten van elk 6 of 8 uur. En als daar dan ook mensen 32 uur werken heb je alweer meer zorg. Hier hebben de zorgverzekeraars een grote taak. Onderwijs hetzelfde. Een leraar die 1 klas heeft en niet 2 leraren op 1 groep. Kan allemaal wanneer we 32 uur werken bijvoorbeeld. Plus heeft een "normaal" gezin dan "maar" 3 dagen opvang nodig. Ervan uitgaande van een 9.00 tot 17.00 baan. Misschien zou je zelfs avondopvang kunnen realiseren op die manier voor ouders die allebei wisselende diensten hebben.

Het is een cirkel die inderdaad doorbroken moet worden. En dat kan alleen wanneer meer mensen meer gaan werken. Een andere oplossing is er gewoonweg niet want dat zorgt zeker met de toenemende vergrijzing alleen maar voor meer tekorten in andere sectoren.
Uiteindelijk gaan we die kant ook wel op. Nederland is no.1 als het gaat om part-time werkende moeders, dat kan hier makkelijk vanwege alle toeslagen en subsidies maar daar gaat flink in gesneden worden. Deze plannen zijn zo gemaakt dat we nog redelijk vrolijk de verkiezingen ingaan maar, afhankelijk van winnaars, weten we uiteindelijk niet zo veel. Of je nu Wilders stemt of Volt, ons geld is op en we hebben op te grote voet geleefd. We waren een toeslagen en subsidie Walhalla en daar gaat nu wel een end aan komen.
Griebus67 schreef:
20-09-2023 09:40
Persoonlijk vind ik het eerlijk dat chronisch zieken ongeveer hetzelfde kunnen als werkenden, ja.

Maar ik geloof dan ook in een samenleving die is gebaseerd op solidariteit. Omdat ik oprecht denk dat mens, dier en aarde daar beter van worden dan van de neoliberale doctrine dat wie niet werkt, ook niet zal eten.

En nee, ik ben zelf niet chronisch ziek, behoor juist tot de werkenden die alles vrijwel zonder toeslagen doen maar wel de broekriem hebben moeten aanhalen.

Ongeveer hetzelfde is niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Iemand die (veel) werkt kan zich (vaak) wat meer luxe permitteren. Althans zo zou het moeten zijn. En bedoel ik bijvoorbeeld een 2e auto, een extra vakantie naar het buitenland, keertje extra uit eten of kleding kopen.

Ik vind dit echt heel moeilijk want ik gun chronisch zieken ook die luxe alleen wie bepaalt wanneer je chronisch ziek bent? Hoe bepaal je of iemand wel (meer) kan werken?

En die solidariteit die komt vanuit degenen die werken die ervoor zorgen dat mensen die niet kunnen werken normaal kunnen leven. Dan moet je er als samenleving toch juist voor zorgen dat werken gestimuleerd wordt. Dat er motivatie is om die 3 of 4 uur extra per week te werken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
20-09-2023 09:35
Het is een ingewikkeld probleem. Want juist dat personeelstekort zorgt ervoor dat mensen hun kinderen niet naar de opvang kunnen brengen, en dat er voor oudere of hulpbehoevende mensen onvoldoende professionele zorg is waardoor vrijwel alles op de mantelzorger neerkomt. Om mensen te laten participeren op de arbeidsmarkt, heb je dus om te beginnen al meer personeel nodig. Ergens moet deze vicieuze cirkel doorbroken worden, maar hoe?
Ik heb ooit een onderzoek gelezen waaruit kwam dat als iedereen gemiddeld 4 uur meer ging werken het personeelstekort in vele sectoren voorbij zou zijn. Vrouwen werken veel meer parttime en sectoren als onderwijs en zorg zitten sterk verlegen om mensen. Daardoor is ook de werkdruk hoger. Het is een soort vicieuze cirkel die mede wordt aangejaagd/ gefinancierd door alle toeslagen.
Je hoort nu ook steeds meer jongeren die de toeslagen als een soort verdienmodel zien: ik ga maar zoveel werken en dan heb ik maximale toeslagen en subsidies en heb ik zoveel dagen vrij. Totaal onhoudbare situatie
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
20-09-2023 09:53
Hahaha ik doe het in een kussensloop onder mijn matras ;-).

En ja dat klopt. Mensen gaan dus elders tanken, sigaretten kopen of drank over de grens. Daar verlies je als land inkomsten door die dan weer elders teruggehaald moeten worden. Ik begrijp die gedachtegang ook niet zo goed. Je kunt beter 10x een dubbeltje verdienen dan 1x een euro.
Ik denk dat je bedoelt 15 x een dubbeltje dan 1 x 1 euro. Al die mensen die altijd anti rokers zijn (ik rook niet), krijgen zo minder huursubsidie omdat er nog maar te weinig rokers zijn. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg echt al jaren uitslag van de kabinetten Rutte. Was blij dat ze gevallen waren maar helaas drukken ze nog steeds een behoorlijke stempel op het financiële plaatje van de Nederlander.

Kindgebonden budget omhoog.. bizar. In een uitkering krijg je al €600 kgb voor 2 kinderen per maand en met 3 kinderen bijna €800. Hoezo moet daar nóg meer geld bij?

Hoe kun je nu per maand meer aan toeslagen binnen krijgen dan aan een uitkering zelf? Toeslagen moeten toch aanvullend zijn ipv dat dat je hoofdinkomen is? :-[

Plannen voor het (alweer) verhogen van het minimumloon? Daarmee stijgen alle gekoppelde uitkeringen net zo hard dat dat toch totaal niet opschiet. Beter minimumloon eventueel omhoog en de uitkeringen (behalve AOW) daar los van koppelen. Dan loont het tenminste om te werken, nu moet je geld bijleggen om naar je werk te kunnen rijden en je kinderen op te vangen waardoor je per saldo minder overhoudt dan iemand die thuis zit. En daarnaast mag je €760 huur aftikken terwijl de niet werkende buren huurtoeslag krijgen én een huurverlaging naar € 575 hebben gehad.

Het is lastenverzwaring op lastenverzwaring voor de middenklasse en BV Nederland want al die niet werkenden moeten natuurlijk aan het staatsinfuus en dat worden er steeds meer en daarnaast moet er een onbetaalbare energietransitie komen met 0 resultaat op mondiaal niveau, wat ook nog eens compleet kansloos is als je zoveel meer mensen extra op deze postzegel blijft opnemen.. waar je dan vervolgens geen onderdak voor kunt bieden want bouwen mag niet. Nee er is niemand die vragen stelt bij de asielindustrie waar miljarden naartoe gaan en als een soort rupsje nooitgenoeg een steeds grotere hap uit het kasboek neemt...

Ik ben niet heel positief gestemd nee. Maarja aan de andere kant.. het is een democratie dus blijkbaar zijn er ook een hoop mensen tevreden met het beleid anders wordt er niet keer op keer op deze partijen gestemd.. O_o
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Als je ziet hoeveel miljoenen/miljarden naar het buitenland verdwijnen en dat Brussel dit alleen nog verder opvoert kan dit op lange termijn ook niet beter worden.

Asielopvang , miljarden... begrijp me niet verkeerd, mensen in nood hebben hulp nodig, daar sta ik helemaal achter, maar er wordt ook genoeg misbruik gemaakt van ons geld, de zorg ect, het asiel beleid kraakt aan alle kanten en hier moet toch nodig naar gekeken worden.

Heel onopvallend de BTW verhoging van 9 % naar 21% op landbouwproducten die voor de mens niet als voedsel dienen (stro, veevoer zefls wol) dat betekent dus ook dat die prijzen weer doorgerekend worden aan ons.

Alles wordt alleen maar duurder, en dat minimale wat je dan in loon op voorruit gaat is zo weer weg.

Hier dagelijks afhankelijk van de auto , wij wonen in het buiten gebied en ik rij dus per week ca 600 km alleen voor werk, de benzine nu is al niet betaalbaar en dan straks die eventuele verhoging is gewoon geen doen meer.

En dan als klap op de vuurpijl het koningshuis die er even 6 ton bijkrijgt, je zou je moeten kapot schamen, echt opdonderen met je koets en je dure leven.

Er is nergens geld voor het eigen volk, maar het betalen van wachtgeld politici, bonussen voor alle directeuren van de zorg de banken en nog meer van de hoge heren, het oorlogsgeld in oekraine en alle prive vluchten van onze oh zo belangrijke koningen en politici dat is allemaal geen probleem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Snuffelkleed schreef:
20-09-2023 10:00
Ik heb ooit een onderzoek gelezen waaruit kwam dat als iedereen gemiddeld 4 uur meer ging werken het personeelstekort in vele sectoren voorbij zou zijn. Vrouwen werken veel meer parttime en sectoren als onderwijs en zorg zitten sterk verlegen om mensen. Daardoor is ook de werkdruk hoger. Het is een soort vicieuze cirkel die mede wordt aangejaagd/ gefinancierd door alle toeslagen.
Je hoort nu ook steeds meer jongeren die de toeslagen als een soort verdienmodel zien: ik ga maar zoveel werken en dan heb ik maximale toeslagen en subsidies en heb ik zoveel dagen vrij. Totaal onhoudbare situatie
We hebben allemaal genoten van een samenleving waar alle persoonlijke keuzes betaald werden door de overheid. Dat kon zolang we allemaal maar werkten maar nu werken mensen bijna geen 40 uur per week meer, mensen zijn een half jaar weg met zwangerschapsverlof en daarna door naar part-time werk, wel 2 auto's , vliegvakanties, shoppen enz. Als het eigen huishoudboekje zo zou zijn, dan had je je allang afgevraagd waar al dat geld vandaan komt.
https://nos.nl/collectie/13951/artikel/ ... rinsjesdag

4 miljard (!) Naar asiel. En ik hoop dat ik dit verkeerd lees maar ook nog eens 3 miljard extra voor vluchtelingen uit de Oekraïne.

En voor armoedebestrijding is er dan 2 miljard gereserveerd. Sorry hoor maar zouden deze bedragen niet gewoon omgekeerd moeten worden? Dus die 4 miljard plus 3 miljard naar armoedebestrijding en 2 miljard naar asiel? Op die manier kun je de middeninkomens en ondernemers en spaarders ontzien.
Alle reacties Link kopieren Quote
72Jelle schreef:
20-09-2023 07:04
Oh ja dat idee van Volt viel me ook op. Schulden kwijtschelden vind ik een heel slecht idee . Vaak gebeurt dat sowieso na drie jaar in de schuldsanering. Maar dan hebben mensen er wel aan gewerkt om iets terug te betalen.
Voor veel mensen in armoede zou een budget coach wel een goed idee zijn. Leren omgaan met geld is echt iets wat eigenlijk op school al mag beginnen.
Het is al geen 3 jaar meer, schuldsanering (wettelijk en minnelijk) is teruggebracht naar slechts 1,5 jaar. En daarmee is het toch al zeer minimale percentage wat de schuldeisers nog terugzien ook gehalveerd. En 9 van de 10 voorstellen die wij krijgen voor zo'n schuldregeling zijn mensen die bijstand hebben, dat is dus niet dat ze 'eraan werken' om schulden in te lossen, het betekent gewoon dat er amper afloscapaciteit is voor de schuldeiser.

Mensen krijgen toeslagen om de huur en zorgverzekering te betalen. Maar als dat aan andere dingen uitgegeven wordt en er is schuld bij de zorgverzekeraar en woningbouw dan wordt dat dus gewoon na 1,5 jaar kwijtgescholden als ze 3% O.i.d. van de vordering hebben afgelost :|

En dan kun je er een paar jaar opnieuw een potje van maken en je dan weer opnieuw melden bij het schuldenloketje van de gemeente en weer 1,5 jaar 'op de blaren zitten' en alles is weer weggepoetst.

Vroeger ging de huurtoeslag rechtstreeks naar de corporatie en betaalde de huurder het verschil. Dat was een veel betere oplossing.
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 20-09-2023 10:17
8.87% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
20-09-2023 10:08
We hebben allemaal genoten van een samenleving waar alle persoonlijke keuzes betaald werden door de overheid. Dat kon zolang we allemaal maar werkten maar nu werken mensen bijna geen 40 uur per week meer, mensen zijn een half jaar weg met zwangerschapsverlof en daarna door naar part-time werk, wel 2 auto's , vliegvakanties, shoppen enz. Als het eigen huishoudboekje zo zou zijn, dan had je je allang afgevraagd waar al dat geld vandaan komt.
Ik had dat allemaal niet en ik werk 36 uur. Van mijn loonheffing kan 1 ander persoon van een uitkering leven. De groep alleenstaanden worden nooit bevoordeeld, integendeel. Ik heb een oudere auto, geen koophuis, geen dure vakanties.
carrie-bradshaw schreef:
20-09-2023 10:12
Het is al geen 3 jaar meer, schuldsanering (wettelijk en minnelijk) is teruggebracht naar slechts 1,5 jaar. En daarmee is het toch al zeer minimale percentage wat de schuldeisers nog terugzien ook gehalveerd. En 9 van de 10 voorstellen die wij krijgen voor zo'n schuldregeling zijn mensen die bijstand hebben, dat is dus niet dat ze 'eraan werken' om schulden in te lossen, het betekent gewoon dat er amper afloscapaciteit is voor de schuldeiser.

Mensen krijgen toeslagen om de huur en zorgverzekering te betalen. Maar als dat aan andere dingen uitgegeven wordt en er is schuld bij de zorgverzekeraar en woningbouw dan wordt dat dus gewoon na 1,5 jaar kwijtgescholden als ze 3% O.i.d. van de vordering hebben afgelost :'-En dan kun je er een paar jaar opnieuw een potje van maken en je dan weer opnieuw melden bij het schuldenloketje van de gemeente en weer 1,5 jaar 'op de blaren zitten' en alles is weer weggepoetst.

Vroeger ging de huurtoeslag rechtstreeks naar de corporatie en betaalde de huurder het verschil. Dat was een veel betere oplossing.

Eens! En de zorgpremie direct inhouden op salaris cq uitkering. Het blijkt dat teveel mensen dit niet zelf in de hand kunnen houden en wat is een makkelijkere manier om te zorgen dat dit soort zaken betaalt worden dan direct storten naar degene die de rekening stuurt. Scheelt ook nog eens administratie voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
20-09-2023 10:12

Mensen krijgen toeslagen om de huur en zorgverzekering te betalen. Maar als dat aan andere dingen uitgegeven wordt en er is schuld bij de zorgverzekeraar en woningbouw dan wordt dat dus gewoon na 1,5 jaar kwijtgescholden als ze 3% O.i.d. van de vordering hebben afgelost :|

Vroeger ging de huurtoeslag rechtstreeks naar de corporatie en betaalde de huurder het verschil. Dat was een veel betere oplossing.
Als mensen een achterstand opbouwen van meer dan 6 maand bij de zorgverzekering worden ze aangemeld bij CAK. En die innen dan de nominale premie vanuit de toeslagen of rechtstreeks bij de werkgever.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
20-09-2023 09:28
En soms kan dit niet.

Ik vind de focus op mensen die om welke reden dan ook niet volledig mee kunnen draaien in onze volledig op geld en status gefocuste maatschappij altijd nogal vermoeiend. Dat is namelijk niet de hoek waar de grootste misstanden zich afspelen, maar wel de hoek op wie het zo makkelijk afreageren is. Trappen gaat nu eenmaal altijd makkelijker naar beneden dan naar boven.
Precies, vette bonussen uitkeren aan hoge omes die al bulken van het geld, zeer winstgevende bedrijven die weinig dividendbelasting hoeven te betalen. Daar gaat het nooit over. Men is alleen bezig de ander met argusogen te bespieden of ze wel genoeg werken.
lisava wijzigde dit bericht op 20-09-2023 10:28
0.61% gewijzigd
MrsMorrison schreef:
20-09-2023 10:17
Eens! En de zorgpremie direct inhouden op salaris cq uitkering. Het blijkt dat teveel mensen dit niet zelf in de hand kunnen houden en wat is een makkelijkere manier om te zorgen dat dit soort zaken betaalt worden dan direct storten naar degene die de rekening stuurt. Scheelt ook nog eens administratie voor jezelf.
Dat juist ja! zo voorkom je ook dat heel veel mensen ook niet in nog hogere kosten komen, want nadat je dus eignelijk al amper je zorgverzekering niet kon betalen wordt je na 3 keer met een deurwaarder en enorme incasso kosten nog verder de schulden ingeduwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veilige Miljoenennota. Was te verwachten met een demissionair kabinet. Het toeslagen systeem omzetten naar een nieuw belastingstelsel willen veel partijen, maar zolang ze bij de belastingdienst met een ZX spectrum werken komt dat niet van de grond.

Van mij mogen de bedrijven steviger belast worden en mogen vervuilers meer gaan betalen.
It won't stop until you wise up

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven