Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 49)

21-04-2021 22:43 3027 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 143 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Bron: nos
De EU is een rechtszaak tegen AZ aan het voorbereiden ivm steeds minder leveren dan beloofd. Ze willen met de rechtszaak AZ verplichten om volgens afspraak te leveren.
Deze week werden er volgens het RIVM 130000 minder geleverd dan verwacht.
sun.lover wijzigde dit bericht op 22-04-2021 08:59
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
22-04-2021 08:49
Goedemorgen.

Bron: nos De EU is een rechtszaak tegen AZ aan het voorbereiden ivm steeds minder leveren dan beloofd. Ze willen met de rechtszaak AZ verplichten om volgens afspraak te leveren.
Deze week werden er volgens het RIVM 130000 minder geleverd dan verwacht.
Prutsers zijn het. Ik was allang ontslagen als ik mij zo gedroeg bij mijn werkgever. Maar goed, we zijn nu éénmaal afhankelijk van Astrazeneca, dus we hebben weinig te eisen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt die fabriek in Baltimore al een hele tijd stil, ik denk dat dat ook de reden is dat ze een tijdje geleden zeiden dat het een zware dobber zou worden om aan de leveringsafspraken te voldoen.

In het artikel hierover op Parool lees ik:

"In een statement dat het moederbedrijf aan persbureau AP gaf zegt Johnson & Johnson nu niet te kunnen speculeren ‘over enige mogelijke impact op de timing van onze vaccin-leveranties’.""

Ik krijg daaruit niet het idee dat ze denken dat de helft van de beloofde leveringen wegvalt. Ik lees ook nergens dat ze niet aan ons gaan leveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
22-04-2021 08:51
Prutsers zijn het. Ik was allang ontslagen als ik mij zo gedroeg bij mijn werkgever. Maar goed, we zijn nu éénmaal afhankelijk van Astrazeneca, dus we hebben weinig te eisen vrees ik.
Niet lang meer, gelukkig, als deze vaccinatieronde achter de rug is gaat de EU niet meer afnemen van Astrazeneca.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Goedemorgen en tvp .
Alle reacties Link kopieren
Happy New topic
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een beetje gemekker over AZ eigenlijk.

Natuurlijk willen we allemaal de volledige levering, en natuurlijk willen we gewoon meteen door. En er had vast vanalles beter gekund.

Maar aan de andere kant is het gewoon een prima product, wat een jaar geleden nog niet bestond, en pas drie maand ongeveer beschikbaar is. Het is vast niet het eerste bedrijf waar van 0 tot miljoenen levering te kampen krijgt met opstart- en/ of leveringsproblemen.

En dan gaan we een rechtzaak beginnen om 130.000 binnen te halen, terwijl in sommige gebieden meer dan de helft van de mensen het vervolgens niet wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Was het niet zo dat er in Leiden het J&J vaccin geproduceerd wordt en dat het dan naar de USA gaat om gebotteld te worden? Misschien is dat wel in een andere fabriek.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-04-2021 10:06
Ik vind het ook wel een beetje gemekker over AZ eigenlijk.

Natuurlijk willen we allemaal de volledige levering, en natuurlijk willen we gewoon meteen door. En er had vast vanalles beter gekund.

Maar aan de andere kant is het gewoon een prima product, wat een jaar geleden nog niet bestond, en pas drie maand ongeveer beschikbaar is. Het is vast niet het eerste bedrijf waar van 0 tot miljoenen levering te kampen krijgt met opstart- en/ of leveringsproblemen.

En dan gaan we een rechtzaak beginnen om 130.000 binnen te halen, terwijl in sommige gebieden meer dan de helft van de mensen het vervolgens niet wil hebben.
Alleen in Nederland gaat het om die 130000 minder in een week, dus voor de gehele EU is dat aantal veel groter.
Het product is prima, maar de handelswijze is onbetrouwbaar en daar mag wel tegen opgetreden worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg wel het idee dat je er 3 jaar aan global footprint erbij krijgt als je zo'n prik krijgt. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen gemekker. Ik snap het juist wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
22-04-2021 10:12
Alleen in Nederland gaat het om die 130000 minder in een week, dus voor de gehele EU is dat aantal veel groter.
Het product is prima, maar de handelswijze is onbetrouwbaar en daar mag wel tegen opgetreden worden.
Ja, dat vind ik ook wel hoor. Gewoon als handelsproduct. Maar ik vind de reacties soms ook wat overtrokken, of mensen te ondankbaar ofzo.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn niet ondankbaar, mensen zijn gewoon bang dat we het alsnog niet gaan halen met de vaccins en dat vind ik gezien de hele situatie alleen maar begrijpelijk. Dus elke tegenslag komt aan als slecht nieuws, want we zijn er pas als iedereen gevaccineerd is, of tenminste als alle doses binnen zijn. Deze hele situatie voelt vaak heel kwetsbaar omdat we zo afhankelijk zijn van anderen, dat heeft in mijn ogen echt niks met ondankbaarheid te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mja, ik snap je wel, maar ik vind denk ik dat we wel heel snel vinden dat we recht hebben op geen tegenslagen. Er was te verwachten dat het met wat hobbels en bobbels zou gaan.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a16df4ec/

09:57
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson houdt vast aan de toezegging van de 200 miljoen coronavaccins van Janssen voor dit jaar aan de Europese Unie plus Noorwegen en IJsland. De vestiging in Leiden verwijst naar een verklaring die het moederbedrijf afgelopen nacht uitdeed.

De Amerikaanse voedsel- en medicijnenautoriteit FDA heeft een fabriek in de stad Baltimore, in de staat Maryland, gesloten waar grondstoffen voor het vaccin van Janssen werden gemaakt. Uit een rapport blijkt dat er problemen waren met onder meer hygiëne in het gebouw en dat er slecht opgeleid personeel werkte.

Het kan volgens de FDA maanden duren voordat alle problemen in de fabriek zijn opgelost.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 10:40
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-04-2021 10:25
Mja, ik snap je wel, maar ik vind denk ik dat we wel heel snel vinden dat we recht hebben op geen tegenslagen. Er was te verwachten dat het met wat hobbels en bobbels zou gaan.
Dit vind ik dus ook. AZ heeft waarschijnlijk teveel beloofd en als ze konden leveren, deden ze dat wel toch? Wat niet kan, kan gewoon niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mensen worden ook flink bang gemaakt: hoe langer het vaccineren duurt, hoe meer kans op mutaties. Artikelen over hoe de WHO waarschuwt dat we echt te langzaam gaan in de EU. Nee, ik snap echt wel dat mensen aanslaan op dat soort tegenslagen, vind dat echt niks met verwendheid of recht op geen tegenslagen te maken hebben. Zelfs al is het niet eens een angst voor mutaties, dan nog snap ik goed dat mensen moedeloos worden bij het idee dat het allemaal nog langer gaat duren, of dat er na de zomer nog een golf komt. Het is gewoon een zwaar jaar geweest, op een gegeven moment is het voor mensen gewoon op en komen nieuwe tegenslagen ook harder aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-04-2021 10:25
Mja, ik snap je wel, maar ik vind denk ik dat we wel heel snel vinden dat we recht hebben op geen tegenslagen. Er was te verwachten dat het met wat hobbels en bobbels zou gaan.
Maar dat heeft toch niets te maken met een contract dat is afgesloten? Als de EU opeens een megalevering Jansen had gekregen en de de resterende Astra Zeneca niet meer wilde betalen zouden zij het er ook niet mee eens zijn en hun geld willen. Bovendien waren er momenten dat ze wel naar Engeland exporteerden en niet distribueerden binnen de EU etc, war het qua goodwill er ook niet beter op maakte.
Maar het zou ook zp kunnen zijn dat het een laatste dreigmiddel is om ze te aan hun leveringsafspraken te houden.
Alle reacties Link kopieren
Yep, het is ontzettend zwaar geweest en ik snap het ook wel. De angst en dergelijke. Maar jeetje, er zijn zoveel vaccins nu, wie had dat kunnen denken in maart 2020? En dan hebben we ook nog miljoenen vaccins ter beschikking, terwijl er landen zijn die niets hebben omdat ze moeten wachten totdat de rijke landen klaar zijn.

Ik vind het een beetje dubbel hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb antivaxxers in mijn familie zitten en ik word nu bestookt met berichtjes waarom het corona vaccin slecht zou zijn. Nu krijg ik een filmpje van Peter Borger.

IK kan sowieso helemaal niets vinden over deze man behalve dat hij tegen de pcr testen is en tegen het corona vaccin.

Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ze zeggen hij is microbioloog dus hij weet wat het vaccin op microbiologisch niveau met je doet
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
22-04-2021 10:38
Ik heb antivaxxers in mijn familie zitten en ik word nu bestookt met berichtjes waarom het corona vaccin slecht zou zijn. Nu krijg ik een filmpje van Peter Borger.

IK kan sowieso helemaal niets vinden over deze man behalve dat hij tegen de pcr testen is en tegen het corona vaccin.

Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ze zeggen hij is microbioloog dus hij weet wat het vaccin op microbiologisch niveau met je doet
Eén keer heel duidelijk maken dat je zulke onzin niet meer wil horen en als ze niet stoppen, blokkeren. Ik ben daar echt heel hard in, ik vind zulke mensen gevaarlijk en ik wil er niets mee te maken hebben.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
22-04-2021 10:40
Eén keer heel duidelijk maken dat je zulke onzin niet meer wil horen en als ze niet stoppen, blokkeren. Ik ben daar echt heel hard in, ik vind zulke mensen gevaarlijk en ik wil er niets mee te maken hebben.
even niet quoten ik verwijder het zo weer
anoniem_400941 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 10:57
3.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-04-2021 10:38
Yep, het is ontzettend zwaar geweest en ik snap het ook wel. De angst en dergelijke. Maar jeetje, er zijn zoveel vaccins nu, wie had dat kunnen denken in maart 2020? En dan hebben we ook nog miljoenen vaccins ter beschikking, terwijl er landen zijn die niets hebben omdat ze moeten wachten totdat de rijke landen klaar zijn.

Ik vind het een beetje dubbel hoor.
Ja, daar hebben we ook geluk mee gehad. Maar evengoed is het een raar en zwaar jaar geweest en als je dan licht aan het einde van de tunnel ziet en die tunnel dreigt vervolgens toch weer wat langer te worden dan vind ik het vrij menselijk dat de meeste mensen daar niet meteen relativerend en begripvol op reageren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
22-04-2021 10:33
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a16df4ec/

09:57
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson houdt vast aan de toezegging van de 200 miljoen coronavaccins van Janssen voor dit jaar aan de Europese Unie plus Noorwegen en IJsland. De vestiging in Leiden verwijst naar een verklaring die het moederbedrijf afgelopen nacht uitdeed.

De Amerikaanse voedsel- en medicijnenautoriteit FDA heeft een fabriek in de stad Baltimore, in de staat Maryland, gesloten waar grondstoffen voor het vaccin van Janssen werden gemaakt. Uit een rapport blijkt dat er problemen waren met onder meer hygiëne in het gebouw en dat er slecht opgeleid personeel werkte.

Het kan volgens de FDA maanden duren voordat alle problemen in de fabriek zijn opgelost.
Fijn. Als dit eenmaal echt op stoom komt, denk ik dat we best snel resultaat krijgen. Ondanks alle tegenslagen, heb ik nu wel echt het gevoel dat we richting het einde gaan. Dat gevoel heb ik nu nog niet eerder echt gehad. Het zal alleen echt nog wel even duren voordat mijn vriend en ik een oproep krijgen voor die prik. Aan de andere kant: hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe beter het al gaat voordat wij (jongste groep) gevaccineerd zijn, dus er zal voor die tijd echt al wel meer kunnen (op een veilige manier).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven