Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-08-2019 20:53
Schandalig!
Dat geld was nog tot daaraan toe. Het hysterische gedoe vond ik erger. “Boehoehoe, jij weet niet wat het is om amper geld te hebben/Ik zit al zo in een isolemeeeeeheeeent bweeeeeeeh/Ik ben al zoveel geld kwijt aan die bruiloft wat ik niet kan missen (ja echt!)/Je had het ook tactischer en netter kunnen aanpakken boehoehoe”

Echt, ik heb één van die snottebellen recht in het gezicht gezegd:
- Als je al vijf freakin’ maanden van tevoren weet dat je er het geld niet voor hebt dan heb je dus al vier hele maanden gehad om een aannemelijk excuus te verzinnen en ga je je dus NIET opgeven
- Als je enig fatsoen in je donder hebt ga je op tijd even achter de schermen contact opnemen over budget of eventueel in termijnen te betalen, of gedeelte overslaan... in ieder geval, je laat iets weten
- nog één keer mij van onbeschoft of ontactische gedragingen beschuldigen terwijl je net een hele dag op mijn zak hebt geteerd en dan ook nog wat zielig proberen te chanteren met janken, dan kun je nog gratis iets voor vijf cent van mij krijgen.

ik vond het niet eens gierig, ik vond het pure diefstal.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pff Lemoos, en ondanks dat dus nooit je geld gezien?
Begon haar naam soms ook met een A? :rofl:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 21:24
We moeten inderdaad een paar dagen van tevoren nog het definitieve aantal deelnemers doorgeven voor de activiteit, dus zal er dan weer een appje tegenaan gooien dat wie niet betaalt ook niet opgegeven wordt voor de activiteit.
En 250 euro, pff das echt wel een heel bedrag zeg! Bij mij gaat het om ongeveer de helft, maar alsnog veel geld (en heb nog goede hoop dat ik het nog ga krijgen met behulp van al jullie tips;)). Snap dat je er zo geen zin meer in hebt om nog eens zoiets te organiseren!
Of je deelt via de appgroep een Youtube-linkje het liedje 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet' met daaronder de namen van de mensen van wie je nog geen betaling binnen hebt. ;-D

'Beetje' bot misschien, maar ik zou dat persoonlijk dus onwijs kunnen waarderen. :applause:
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
14-08-2019 23:07
Pff Lemoos, en ondanks dat dus nooit je geld gezien?
Begon haar naam soms ook met een A? :rofl:
:HA: Nee, dat was geen A. Dan had ik op voorhand al de klus overgedragen :-D. Nee geld nooit meer gezien. Ik weet wel uit betrouwbare bron dat één van die twee jaren later op haar eigen bruiloft een fittie had met de cateraar en visagist. De eerste kreeg slechts een deel van zijn geld en de tweede kreeg niets. Maar die visagiste was niet voor de poes, die had ze achteraf gezien beter kunnen betalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Marnamai schreef:
14-08-2019 02:34
Ik heb natuurlijk ook de centen niet voor dure sterren-keten :-).

Mijn dinertjes beperken zich tot de plaatselijke Italiaan, Spanjaard of Griek.

Heel lekker, heel leuk, maar het personeel doet dus "gewoon" zijn werk en niets meer.
(En ze hoeven dus voor mij ook niets extra te doen.)
Daar eet ik ook en maak ik juist vaak fijn personeel mee dat klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel heeft staan.
Coerage schreef:
14-08-2019 11:59
Oja, tikkie versturen kan zélfs naar iemand die geen bank-app heeft. Die kan de gegevens uit de betaallink overnemen naar laptop/pc.
Of die tikkie-app dan bijhoudt of er betaald is... dát denk ik dan weer niet.
Dus vaar niet blind op die registratie.
ook zonder bankapp kun je via het tikkie betalen via je mobiel
Alle reacties Link kopieren
lotjeb95 schreef:
14-08-2019 20:10
Ik zeg kan......
Er zijn zat gratis automaten, maar als het vers gemaakt wordt met verse melk etc is het toch net ff lekkerder..... ;-)

Ik zal het nog wel even duidelijk erin zetten.. :bonk:
Leuk dat je de keuze hebt tussen normale gratis koffie en voor wat extra een luxe koffie kunt krijgen!

In de horeca verdien je maar minimumloon (net als in wel meer beroepsgroepen), volgens mij is dat ook wel de reden dat veel mensen er niet voor kiezen om een gewone baan in de horeca te hebben. Het is hard werken en je verdient gewoon weinig. Idem voor kappers en bezorgers en volgens mij zijn dat ook beroepen waarin vaak fooi wordt gegeven.

Ik blijf het gewoon raar vinden dat je in de horeca verantwoordelijk wordt gehouden voor het (deels zwarte) inkomen van het personeel. Dat je al gast erop aangekeken wordt, dat je geen fooi wilt geven voor geleverde diensten, die in overeenstemming zouden moeten zijn met de prijs die je ervoor betaald, net zo als bij andere zaken. Terwijl de eigenaar eigenlijk gewoon verantwoordelijk is voor een fatsoenlijk salaris van het personeel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2019 23:18
:HA: Nee, dat was geen A. Dan had ik op voorhand al de klus overgedragen :-D. Nee geld nooit meer gezien. Ik weet wel uit betrouwbare bron dat één van die twee jaren later op haar eigen bruiloft een fittie had met de cateraar en visagist. De eerste kreeg slechts een deel van zijn geld en de tweede kreeg niets. Maar die visagiste was niet voor de poes, die had ze achteraf gezien beter kunnen betalen.
:applause:
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De belastingdienst gaat er bij het aangifte doen ook vanuit dat als je in de horeca werkt je fooi krijgt.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
15-08-2019 08:43
ook zonder bankapp kun je via het tikkie betalen via je mobiel
Ook dat ja.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
15-08-2019 10:23
De belastingdienst gaat er bij het aangifte doen ook vanuit dat als je in de horeca werkt je fooi krijgt.

Hoe dan?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog 1! Een tijd geleden werden we bij een vriend (die geen alcohol dronk) uitgenodigd. Uiteraard namen alle wel-alcoholdrinkenden gewoon eigen sterke drank mee. Behalve 1 persoon, die nam twee goedkope flessen wijn mee. En uiteindelijk wel van mijn Passoa en Likeur 43 meedrinken. Prima, vond ik nog niet zo erg. Toen wilden we naar huis gaan, vroeg ze of zij die anders mee moest nemen. We hadden namelijk 2 weken later bij haar studentenkamer afgesproken om te gaan indrinken, dan kon zij die wel voor me meenemen, hoefde ik ze niet mee te sleuren.

Prima, wat lief! Zo gezegd, zo gedaan. Kom ik daar aan, gaan we meteen naar de Jumbo. Zij kocht een zak chips en wat voor het ontbijt voor zichzelf en haar vriend, vroeg mij hetzelfde te doen voor mij en mijn vriend. En of ik ook nog een fles sterke drank kon kopen, want zij had ook nog een fles, en dan hadden we genoeg voor de avond. Prima, zei ik, tijdelijk vergeten dat ze ook nog drank van mij had.

Komen we bij haar aan, blijkt ze gewoon restjes van mijn drank aan ons aan te bieden en heeft ze verder niets van alcohol gekocht. Heb ik dus uiteindelijk wéér alle drank voor de avond verzorgd...
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
14-08-2019 20:13
Ik heb gewoon gratis verse koffie, verse melk, ... in een thermos die de boel de hele ochtend warm houdt.
Te nemen à volonté, alleen wie de laatste kop koffie uit de thermos neemt mag de volgende pot koffie zetten.


Blij dat mijn baas geen idioot gedrag met automaten vertoont of rijk wil worden van een kop verse koffie.
(Wat kost een wolkje melk en 15 cl koffie nu echt?)
Niet iedereen werkt in een klein bedrijf hè. Bij ons werken meer dan 7000 mensen. Dat zijn nogal wat thermossen om te vullen s ochtends, en ook wel wat meer dan een wolkje melk.
Wij hebben (gratis) automaten, geen idee wat daar idioot aan is. Ik vind het een prima service, zeker aangezien het tegenwoordig voor bezoekers/patiënten (ziekenhuis) ook gratis is.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een berichtje in een ander topic, moest ik denken aan de lief-en-leedpot die we ooit hadden (bij een organisatie waar ik een aantal jaar geleden werkte).

Het was gebruikelijk om geld in te zamelen wanneer iemand jarig was, zwanger was cq een kleintje kreeg, ging trouwen of iets van vergelijkbare strekking. We hielden een bepaald bedrag als leidraad aan, maar als iemand iets meer of minder wilde betalen was dat geen probleem. Tot ineens een collega ging trouwen en een paar collega's (die met haar goed bevriend waren) een in mijn ogen vrij duur servies wilde geven. Waar normaliter het bedrag voor het cadeau rond de € 30,- lag, hadden zij voor het betreffende cadeau € 90,- à € 100,- in gedachten.

Toen ik en een paar andere collega's aangaven dat we liever het normale bedrag wilden betalen, omdat het cadeau ineens ruim 3 keer zoveel was als normaal en we dat niet eerlijk vonden ten opzichte van de rest, werden wij als gierigaards gezien. Prima als je een bevriende collega een groter cadeau geeft, maar regel en bekostig het dan zelf.
In this mad house we must all survive
lemoos2 schreef:
14-08-2019 23:01
Dat geld was nog tot daaraan toe. Het hysterische gedoe vond ik erger. “Boehoehoe, jij weet niet wat het is om amper geld te hebben/Ik zit al zo in een isolemeeeeeheeeent bweeeeeeeh/Ik ben al zoveel geld kwijt aan die bruiloft wat ik niet kan missen (ja echt!)/Je had het ook tactischer en netter kunnen aanpakken boehoehoe”

Echt, ik heb één van die snottebellen recht in het gezicht gezegd:
- Als je al vijf freakin’ maanden van tevoren weet dat je er het geld niet voor hebt dan heb je dus al vier hele maanden gehad om een aannemelijk excuus te verzinnen en ga je je dus NIET opgeven
- Als je enig fatsoen in je donder hebt ga je op tijd even achter de schermen contact opnemen over budget of eventueel in termijnen te betalen, of gedeelte overslaan... in ieder geval, je laat iets weten
- nog één keer mij van onbeschoft of ontactische gedragingen beschuldigen terwijl je net een hele dag op mijn zak hebt geteerd en dan ook nog wat zielig proberen te chanteren met janken, dan kun je nog gratis iets voor vijf cent van mij krijgen.

ik vond het niet eens gierig, ik vond het pure diefstal.
Eentje was de zus van de bruid toch? Ik zou me kapot schamen voor m'n zus als ik dit wist! Heb je het haar ooit verteld? Wat een schaamteloze actie zeg... Ga dan niet mee idd!
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
17-08-2019 22:25
Eentje was de zus van de bruid toch? Ik zou me kapot schamen voor m'n zus als ik dit wist! Heb je het haar ooit verteld? Wat een schaamteloze actie zeg... Ga dan niet mee idd!
Nee de bruid nooit verteld. Vond het sneu voor de bruid, die heeft wel vaker voor paal gestaan en mogen betalen voor die zus van haar. Ik had niet gewild dat zij zich verplicht zou voelen om voor haar zus op te draaien. Daarnaast was de bruid al hyper genoeg met allerlei familietoestanden. Gelukkig was de bruiloft zelf een leuk feest, geen gekke toestanden in ieder geval.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh ik heb laatst zo’n gierige actie meegemaakt!

Onze behandelverantwoordelijke uit het team zou weggaan. Ze had zich jarenlang keihard ingezet voor cliënten, maar ook ons als collega’s. Draaide regelmatig overuren voor ons, zette zich keihard in, was super collegiaal. Echt een topper. Dus we zouden haar mee uit eten nemen (dus gewoon met z’n allen (13 man) haar deel betalen)

We zouden naar een restaurant waar je voor een vast bedrag van 17,50 pp drie gangen kan eten. We zouden dus minder dan 2 euro moeten bij betalen voor onze collega. Maar nee, de hele middag moest ik van twee collega’s aanhoren dat ze dat raar vonden, betalen voor andermans eten. En dan zouden collega’s zich zeker ook de hele avond voltanken met speciaalbier terwijl zij alleen water namen! Belachelijk!

Ik stond al met de bek vol tanden, maar nu het ergste.. Een van onze collega’s belde om te zeggen dat hij een afgebroken kies had en dus niet mee kon gaan. Hun reactie? “Jahoor, gaat er iemand niet mee. Wordt het alleen maar duurder van”

Jullie zullen begrijpen dat ik enorm uit m’n vel ben gesprongen.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-08-2019 11:21
Oh ik heb laatst zo’n gierige actie meegemaakt!

Onze behandelverantwoordelijke uit het team zou weggaan. Ze had zich jarenlang keihard ingezet voor cliënten, maar ook ons als collega’s. Draaide regelmatig overuren voor ons, zette zich keihard in, was super collegiaal. Echt een topper. Dus we zouden haar mee uit eten nemen (dus gewoon met z’n allen (13 man) haar deel betalen)

We zouden naar een restaurant waar je voor een vast bedrag van 17,50 pp drie gangen kan eten. We zouden dus minder dan 2 euro moeten bij betalen voor onze collega. Maar nee, de hele middag moest ik van twee collega’s aanhoren dat ze dat raar vonden, betalen voor andermans eten. En dan zouden collega’s zich zeker ook de hele avond voltanken met speciaalbier terwijl zij alleen water namen! Belachelijk!

Ik stond al met de bek vol tanden, maar nu het ergste.. Een van onze collega’s belde om te zeggen dat hij een afgebroken kies had en dus niet mee kon gaan. Hun reactie? “Jahoor, gaat er iemand niet mee. Wordt het alleen maar duurder van”

Jullie zullen begrijpen dat ik enorm uit m’n vel ben gesprongen.

Die 2 collega's wilden dus niet voor hun collega betalen, hadden er het geld, hoe weinig ook, niet voor over. Waarom werd het etentje niet door het bedrijf betaald? Ik heb ook een keer zo'n afscheid gehad waarbij het etentje door het bedrijf werd betaald. En dat die collega altijd hard heeft gewerkt, veel overuren heeft gemaakt enz. deed ze dat op vrijwillig basis ? Of kreeg ze er salaris voor betaald?. Ik vind dat je niet in andermans portemonnee kan kijken, je collega's hadden het geld niet voor die persoon over.
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
18-08-2019 11:44
Die 2 collega's wilden dus niet voor hun collega betalen, hadden er het geld, hoe weinig ook, niet voor over. Waarom werd het etentje niet door het bedrijf betaald? Ik heb ook een keer zo'n afscheid gehad waarbij het etentje door het bedrijf werd betaald. En dat die collega altijd hard heeft gewerkt, veel overuren heeft gemaakt enz. deed ze dat op vrijwillig basis ? Of kreeg ze er salaris voor betaald?. Ik vind dat je niet in andermans portemonnee kan kijken, je collega's hadden het geld niet voor die persoon over.
Maar dan hadden ze ook gewoon niet mee kunnen gaan hé?
Wij doen het ook vaak op die manier, want bij steeds meer bedrijven zijn er geen potjes meer waaruit dit bekostigd kan worden.
Management maakt zich daar niet druk om, maar vanuit de naaste collega’s is er vaak wel het gevoel ‘iets’ te willen doen.
Imazigen schreef:
18-08-2019 11:44
Die 2 collega's wilden dus niet voor hun collega betalen, hadden er het geld, hoe weinig ook, niet voor over. Waarom werd het etentje niet door het bedrijf betaald? Ik heb ook een keer zo'n afscheid gehad waarbij het etentje door het bedrijf werd betaald. En dat die collega altijd hard heeft gewerkt, veel overuren heeft gemaakt enz. deed ze dat op vrijwillig basis ? Of kreeg ze er salaris voor betaald?. Ik vind dat je niet in andermans portemonnee kan kijken, je collega's hadden het geld niet voor die persoon over.
Nou spijt me zeer maar als je geen twee euro over hebt voor je behandelverantwoordelijke die altijd extra voor je heeft gewerkt en luisterend oor heeft geboden, dan vind ik je gewoon enorm krengerig. Je hebt een HBO baan met 40 uur in de week dus een etentje verpesten door tegen collega’s te gaan zeiken over 2 euro vind ik belachelijk.
piepp schreef:
18-08-2019 11:49
Maar dan hadden ze ook gewoon niet mee kunnen gaan hé?
Wij doen het ook vaak op die manier, want bij steeds meer bedrijven zijn er geen potjes meer waaruit dit bekostigd kan worden.
Management maakt zich daar niet druk om, maar vanuit de naaste collega’s is er vaak wel het gevoel ‘iets’ te willen doen.
Vanuit de organisatie krijgen we idd niks helaas. En ga dan idd niet mee, maar verwacht dan ook niet dat we jou uit eten nemen als je weggaat. Dan krijg je van mij een handdruk en dat is het dan.
lemoos2 schreef:
18-08-2019 02:15
Nee de bruid nooit verteld. Vond het sneu voor de bruid, die heeft wel vaker voor paal gestaan en mogen betalen voor die zus van haar. Ik had niet gewild dat zij zich verplicht zou voelen om voor haar zus op te draaien. Daarnaast was de bruid al hyper genoeg met allerlei familietoestanden. Gelukkig was de bruiloft zelf een leuk feest, geen gekke toestanden in ieder geval.
Heel netjes van je, 250 euro is geen kattenpis, zeker dat het er 2 waren maakt het extra zuur. Ik weet niet of ik me eronder had kunnen inhouden, chapeau dat je dat gelukt is!

Over het etentje voor een collega waar enkelen moeilijk doen over 2 a 3 euro extra inleggen... ook al wauw. Bij ons is er ook nooit geld om dit soort dingen te betalen vanuit het bedrijf (alleen bij pensioen is er budget geloof ik). Ik heb nog niet meegemaakt dat er dan een paar gaan lopen miepen over bijleggen voor een cadeau of etentje. Zeker als het zo'n schappelijk bedrag is. Of hadden ze een punt met de speciaal bier opmerking? Ik heb 1x meegemaakt wat die zeurcollega's zeiden: we waren met personeel van m'n bijbaan uit eten voor de leuk. Voornamelijk scholieren en studenten gingen mee. Een stel jongens kozen voor, hoofd en nagerecht en gingen onwijs aan de tank met bier en later sterkte drank, de rest hield het bij 2 drankjes. Je merkte ook dat een aantal niet veel centen hadden, zij hielden het bij een hoofdgerecht. Er was helaas vooraf niet besproken hoe we zouden betalen. Einde van de rit wilden de heren de rekening splitten. Ze waren enorm verontwaardigd dat de rest dit niet zag zitten. Op hun vereniging was dat normaal, de rest was maar stom en saai, de sfeer werd meteen grimmig. Dat vond ik dan wel weer de andere kant van gierig ergens, dat je niet bereid bent voor je eigen vreet en zuipgedrag te betalen bij een personeels etentje met vnl scholieren en studenten, waar de rest, als je had opgelet, duidelijk niet waanzinnig veel geld/zin hadden daaraan flink uit te geven. Ga dan na de rekening je te buiten aan drank en toetjes. Maar bij 'grote mensen banen' heb ik het nooit zo meegemaakt.
Violet-Nebula schreef:
18-08-2019 12:26
Heel netjes van je, 250 euro is geen kattenpis, zeker dat het er 2 waren maakt het extra zuur. Ik weet niet of ik me eronder had kunnen inhouden, chapeau dat je dat gelukt is!

Over het etentje voor een collega waar enkelen moeilijk doen over 2 a 3 euro extra inleggen... ook al wauw. Bij ons is er ook nooit geld om dit soort dingen te betalen vanuit het bedrijf (alleen bij pensioen is er budget geloof ik). Ik heb nog niet meegemaakt dat er dan een paar gaan lopen miepen over bijleggen voor een cadeau of etentje. Zeker als het zo'n schappelijk bedrag is. Of hadden ze een punt met de speciaal bier opmerking? Ik heb 1x meegemaakt wat die zeurcollega's zeiden: we waren met personeel van m'n bijbaan uit eten voor de leuk. Voornamelijk scholieren en studenten gingen mee. Een stel jongens kozen voor, hoofd en nagerecht en gingen onwijs aan de tank met bier en later sterkte drank, de rest hield het bij 2 drankjes. Je merkte ook dat een aantal niet veel centen hadden, zij hielden het bij een hoofdgerecht. Er was helaas vooraf niet besproken hoe we zouden betalen. Einde van de rit wilden de heren de rekening splitten. Ze waren enorm verontwaardigd dat de rest dit niet zag zitten. Op hun vereniging was dat normaal, de rest was maar stom en saai, de sfeer werd meteen grimmig. Dat vond ik dan wel weer de andere kant van gierig ergens, dat je niet bereid bent voor je eigen vreet en zuipgedrag te betalen bij een personeels etentje met vnl scholieren en studenten, waar de rest, als je had opgelet, duidelijk niet waanzinnig veel geld/zin hadden daaraan flink uit te geven. Ga dan na de rekening je te buiten aan drank en toetjes. Maar bij 'grote mensen banen' heb ik het nooit zo meegemaakt.
Ben het zeker met je eens hoor, met splitten vind ik ook dat als er grote verschillen zijn, je daar als groep rekening mee houdt. Maar van tevoren was al aangegeven dat we niet gek zouden doen, gewoon 2 of 3 drankjes pp en dat was het. En toch dan die hysterische geluiden.. Ik trok het erg slecht.
Een gierige actie van mijn stagebedrijf:

Ik liep 6 maanden stage bij een bedrijf. Als er iemand jarig was legde iedereen 4euro in. Ik werkte gewoon een 40-urige werkweek en in de periode dat ik daar stage liep zijn er zeker 6 mensen jarig geweest. Het werd van mij verwacht dat ik ook meedeed aan de bijdrage van de cadeaus en dat deed ik dus ook. Exclusief mij werkte er 13 mensen daar dus iedereen kreeg wel een cadeau van rond de 50/60 euro.

Maar toen ik weg ging kreeg ik een cadeaubon van 15euro. Voelde toch wel een beetje raar. Want de collega’s hadden dus duidelijk voor mij veel minder ingelegd dan ik voor hen...
Misschien verwachtte ik gewoon teveel.
Imazigen schreef:
18-08-2019 11:44
Die 2 collega's wilden dus niet voor hun collega betalen, hadden er het geld, hoe weinig ook, niet voor over. Waarom werd het etentje niet door het bedrijf betaald? Ik heb ook een keer zo'n afscheid gehad waarbij het etentje door het bedrijf werd betaald. En dat die collega altijd hard heeft gewerkt, veel overuren heeft gemaakt enz. deed ze dat op vrijwillig basis ? Of kreeg ze er salaris voor betaald?. Ik vind dat je niet in andermans portemonnee kan kijken, je collega's hadden het geld niet voor die persoon over.
Dat vind ik dus gierig. Het zijn dus werkende mensen met een salaris. Dat je niet eens max een tientje over hebt voor je collega vind ik gierig
Net als die lui die vragen of ze de uren als eigen tijd moeten zien (zuur hoofd bij 'ja').
Je moet soms wat investeren in je werkplezier en de band met je collega's en dan is een paar uur leuk uit eten voor max een tientje extra niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven