Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-08-2019 22:00
Vrij op zon- en feestdagen, een 13e maand, een fatsoenlijke pensioenvoorziening, promotiemogelijkheden, zekerheid. Allemaal niet zo gebruikelijk in de horeca.
Ja eh dat weet je van te voren als je in die sector gaat werken dat de kans vrij aanwezig is dat je in het weekend moet werken en de cao niet al te best is. Het staat ieder vrij om ergens anders te solliciteren.
Robinson schreef:
13-08-2019 23:41
Ja eh dat weet je van te voren als je in die sector gaat werken dat de kans vrij aanwezig is dat je in het weekend moet werken en de cao niet al te best is. Het staat ieder vrij om ergens anders te solliciteren.
Het is overigens best mogelijk dat je in de horeca dan weer overdag vrij bent of op andere momenten vrij bent.
(De helft van de horeca-zaken hier in de buurt is bijvoorbeeld of op maandag of op dinsdag of beiden gesloten.)

Je werkt nooit 7 op 7 en 24 op 24 in de horeca :-).
Marnamai schreef:
13-08-2019 19:11

Ik ben de afgelopen 5 jaar werkelijk nog nooit iemand tegen gekomen die extra moeite doet in de horeca.
Wat raar dat je dat niet tegenkomt.
Robinson schreef:
13-08-2019 23:41
Ja eh dat weet je van te voren als je in die sector gaat werken dat de kans vrij aanwezig is dat je in het weekend moet werken en de cao niet al te best is. Het staat ieder vrij om ergens anders te solliciteren.
Ja en van te voren weet je ook dat je vaak fooi krijgt wat wel 0.80 tot 1euro extra per uur kan zijn. Toch een reden om die baan wel te nemen ondanks de weekenden en een niet al te best cao.
ava75 schreef:
14-08-2019 00:38
Wat raar dat je dat niet tegenkomt.
Ik heb natuurlijk ook de centen niet voor dure sterren-keten :-).

Mijn dinertjes beperken zich tot de plaatselijke Italiaan, Spanjaard of Griek.

Heel lekker, heel leuk, maar het personeel doet dus "gewoon" zijn werk en niets meer.
(En ze hoeven dus voor mij ook niets extra te doen.)
Alle reacties Link kopieren
Zó benieuwd wat mensen van fooien vinden! (Sarcasme). Iemand nog een andere gierige actie?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
nog even over fooi geven bij mc donalds en hema, zo moeilijk is dat niet hoor. caissiere noemt bedrag, jij geeft iets meer geld en zegt maak er maar ..van waarna caissiere dank je wel zegt en verschil in potje/apart in kassa doet. doet mijn vriend altijd, die geeft ook overal fooi zelfs als hij pizza of patat gaat afhalen. ik vind het onzinnig en doe het niet als ik het haal.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
13-08-2019 18:19
Ik ben net in Canada geweest. Daar is 15% fooi gebruikelijk, liever zelfs meer.
Dat heb ik dan ook meestal gegeven. Behalve bij winkels waar je een broodje of koffie haalde, hier kwam ook op de pin te staan of je fooi wilde geven en een verdrietige smiley als je dat niet gaf.
Ik vind het bij dit soort zaakjes niet nodig of is het toch gierig?
Nee hoor, doe ik daar ook niet. Dus nee in mijn ogen niet gierig.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrijgezellenfeest aan het organiseren, en moet de bijdrage innen bij alle genodigden. Wat een drama zeg, de hele tijd achter je geld aan moeten zitten. Nu is er 1 iemand die beweert 2 weken geleden al betaald te hebben, echter staat het niet op mijn rekening. Heb haar daar al een bericht over gestuurd, heeft ze wel gelezen en reageert wel op andere berichten, alleen dus niet op deze. Iemand nog tips?
Nu weet ik weer waarom ik me nooit aanbied om dit soort dingen te regelen, het is altijd een gezeur met een hele administratie bijhouden en achter je geld aan moeten en het zijn altijd dezelfde mensen die eronderuit proberen te komen.
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 09:10
Ik ben een vrijgezellenfeest aan het organiseren, en moet de bijdrage innen bij alle genodigden. Wat een drama zeg, de hele tijd achter je geld aan moeten zitten. Nu is er 1 iemand die beweert 2 weken geleden al betaald te hebben, echter staat het niet op mijn rekening. Heb haar daar al een bericht over gestuurd, heeft ze wel gelezen en reageert wel op andere berichten, alleen dus niet op deze. Iemand nog tips?
Nu weet ik weer waarom ik me nooit aanbied om dit soort dingen te regelen, het is altijd een gezeur met een hele administratie bijhouden en achter je geld aan moeten en het zijn altijd dezelfde mensen die eronderuit proberen te komen.
Dat is altijd vervelend ja. Ik heb wel het idee dat het sinds Tikkie zoveel makkelijker is om dat te innen. Nu betaalt bijna iedereen meteen omdat het zo makkelijk is.
Vroeger was ik ook zo iemand die het altijd vergat omdat het overtypen van rekeningnummers tussen apps zo'n gedoe was dus dan moest ik altijd wachten tot ik achter de computer zat en dan had ik weer geen random reader bij de hand.
Tikkie heeft mij heel wat boze vriendinnen bespaard :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-08-2019 09:15
Dat is altijd vervelend ja. Ik heb wel het idee dat het sinds Tikkie zoveel makkelijker is om dat te innen. Nu betaalt bijna iedereen meteen omdat het zo makkelijk is.
Vroeger was ik ook zo iemand die het altijd vergat omdat het overtypen van rekeningnummers tussen apps zo'n gedoe was dus dan moest ik altijd wachten tot ik achter de computer zat en dan had ik weer geen random reader bij de hand.
Tikkie heeft mij heel wat boze vriendinnen bespaard :proud:
Ja ik zou tikkie kunnen proberen inderdaad. Weet niet of deze dames tikkie hebben (of is het niet nodig om zelf die app te hebben als iemand je een tikkie stuurt? Ik gebruik het vrijwel nooit). Vraag me alleen af waarom iemand het nodig vind om in de groepsapp te zetten dat ze heeft overgemaakt terwijl dat duidelijk niet het geval is, en vervolgens niet op individuele berichten reageert. Weet niet of een tikkie helpt bij dat soort mensen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tikkie naar iemand sturen die geen tikkie heeft hoor.
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 09:19
Ja ik zou tikkie kunnen proberen inderdaad. Weet niet of deze dames tikkie hebben (of is het niet nodig om zelf die app te hebben als iemand je een tikkie stuurt? Ik gebruik het vrijwel nooit). Vraag me alleen af waarom iemand het nodig vind om in de groepsapp te zetten dat ze heeft overgemaakt terwijl dat duidelijk niet het geval is, en vervolgens niet op individuele berichten reageert. Weet niet of een tikkie helpt bij dat soort mensen.
Bij zulke mensen zal het inderdaad niet helpen, al kun je dan wel een screenshotje sturen van je tikkie app waar in staat wie al betaald hebben.
Dan is het meteen duidelijk dat zij er niet bij staat.
En zolang ze zelf de bankieren-app van hun eigen bank hebben, heb je geen tikkie nodig om te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Even terug op wat familiemens zei in de vorige topic. Ik snap het wel. Kennelijk is er eentje die geen geld heeft (door een verbouwing), gaat dan mee, maar trekt overal een zuur gezicht omdat ze eigenlijk geen geld heeft om mee te gaan.

Ik heb dan ook liever dat je dan gewoon thuis blijft. Of je moet het van te voren zeggen en dan voorstellen, zullen we dan iets anders doen, wat minder geld kost.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-08-2019 17:27
Wat een hoop gierige forummers die nooit een fooi geven (einde van het vorige topic).

Opvallend ja! Echt lekker Hollandse gierigheid.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 22:06
Werkelijk van héél dit lijstje nog nooit iets meegemaakt.


En voor mijn tonijn-allergie kan ik zelf lezen waar tonijn of tuna in zit.
Kies ik wel 1 van de andere 17 gerechten op de kaart ipv de kok een zenuw-inzinking aan te doen :-D.


Ik vind het bovendien hatelijk dat mensen aan mijn jas zitten - die hang ik gewoon over mijn stoel of hang ik in een extreem geval zelf wel op - of dat mensen denken mijn glas te moeten bijschenken. Ik bepaal zelf wel wanneer ik terug dorst heb.
(Laatst dacht een ober heel leuk om de fles wijn die we besteld hadden aan de andere kant van 't restaurant te zetten en zelf te komen bijgieten als 't hem aanstond. Na 15 minuten was die poppenkast toch gedaan voor ons en weg was zijn eventuele fooi.
Da's mijn wijn, ik betaal die en ik kies zelf wel wanneer ik bijschenk en zet die fles dus gewoon op tafel.)
Ik begrijp wel dat jij de service zoals eerder genoemd niet mee maakt. Er zijn klanten waar je het wel voor doet en klanten waar je het niet voor doet :D
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
13-08-2019 22:24
Want werken ze bij de Mac of Hema niet hard genoeg ? Waarom daar geen fooi ?
De hema heeft personeelskorting als extraatje.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
13-08-2019 23:41
Ja eh dat weet je van te voren als je in die sector gaat werken dat de kans vrij aanwezig is dat je in het weekend moet werken en de cao niet al te best is. Het staat ieder vrij om ergens anders te solliciteren.
Ja eh en je weet van te voren dat het gebruikelijk is om fooi te krijgen. Daarom ga je daar wél werken.

Misschien moet de horeca ook eens gaan staken. Eens zien hoe leuk het dan nog is :D
Alle reacties Link kopieren
Nog even over fooien...

Trotter schreef:
13-08-2019 19:08
Wat een rare redenatie. Je hóeft ook niet in de horeca te werken natuurlijk. En ook in de horeca werken veelal mensen die het heel tijdelijk doen (studenten bijvoorbeeld) of die de kwaliteiten niet hebben om (bijvoorbeeld) op kantoor in een magazijn te werken.

Eens met bovenstaande, met als toevoeging mijn aanvulling.
Alsof magazijnwerk hersenloos werk is. :O
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Oja, tikkie versturen kan zélfs naar iemand die geen bank-app heeft. Die kan de gegevens uit de betaallink overnemen naar laptop/pc.
Of die tikkie-app dan bijhoudt of er betaald is... dát denk ik dan weer niet.
Dus vaar niet blind op die registratie.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-08-2019 21:53
Ik snap overigens niet goed waarom Belgen grapjes maken over gierige Hollanders, als ik dit zo lees.
Vanwege degenen die je voorgingen en fooi geven maar onzin vinden of zelfs de fooi die anderen gaven inzetten om hun deel mee te 'betalen' natuurlijk. Deze discussies over of een fooi wel of niet nodig is hoor je echt alleen in Nederland.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
14-08-2019 12:21
Vanwege degenen die je voorgingen en fooi geven maar onzin vinden of zelfs de fooi die anderen gaven inzetten om hun deel mee te 'betalen' natuurlijk. Deze discussies over of een fooi wel of niet nodig is hoor je echt alleen in Nederland.


De forummer die ik quotte en die het meest anti-fooi schreef is een Belg
Marana schreef:
14-08-2019 12:25
De forummer die ik quotte en die het meest anti-fooi schreef is een Belg

Oooh. Er gaat me nu ineens een :idee: branden.
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 09:19
Ja ik zou tikkie kunnen proberen inderdaad. Weet niet of deze dames tikkie hebben (of is het niet nodig om zelf die app te hebben als iemand je een tikkie stuurt? Ik gebruik het vrijwel nooit). Vraag me alleen af waarom iemand het nodig vind om in de groepsapp te zetten dat ze heeft overgemaakt terwijl dat duidelijk niet het geval is, en vervolgens niet op individuele berichten reageert. Weet niet of een tikkie helpt bij dat soort mensen.
Heel ‘onschuldig’ een lijstje publiceren (betaald: Annie, Truus, Hedwig, Leentje. Willen de anderen zsm hun bijdrage overmaken?) en in de groepsapp pleuren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
14-08-2019 06:27
Zó benieuwd wat mensen van fooien vinden! (Sarcasme). Iemand nog een andere gierige actie?
;-D
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven