Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
14-08-2019 12:25
De forummer die ik quotte en die het meest anti-fooi schreef is een Belg
Oh, haha... Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt ;)

Maar echt, ik heb in verschillende landen gewoond en heb vrienden van over de hele wereld, maar alleen met Nederlanders heb ik nadat de rekening is opgemaakt meegemaakt dat er of een discussie volgt of aan het eind een stukje fooi weg is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
14-08-2019 12:45
Oh, haha... Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt ;)

Maar echt, ik heb in verschillende landen gewoond en heb vrienden van over de hele wereld, maar alleen met Nederlanders heb ik nadat de rekening is opgemaakt meegemaakt dat er of een discussie volgt of aan het eind een stukje fooi weg is.
Na een aantal jaren in de horeca te hebben gewerkt, heb ik wel gemerkt dat het vooral de Belgen waren die geen fooi gaven. Niet dat het mij uiteindelijk uitmaakte, want de fooi verdween in de baas zijn zak. Dat is pas gierig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
14-08-2019 13:04
Na een aantal jaren in de horeca te hebben gewerkt, heb ik wel gemerkt dat het vooral de Belgen waren die geen fooi gaven. Niet dat het mij uiteindelijk uitmaakte, want de fooi verdween in de baas zijn zak. Dat is pas gierig ;)
Ja, bah. Dat vind ik echt oplichterij. Ik vraag het meestal wel aan degene die mij bedient, of ze fooi zelf mogen houden (of het met de rest van het personeel verdelen). Als dat niet zo is geef ik in elk geval minder of gewoon niets.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Een hele gierige tvp
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2019 12:32
Heel ‘onschuldig’ een lijstje publiceren (betaald: Annie, Truus, Hedwig, Leentje. Willen de anderen zsm hun bijdrage overmaken?) en in de groepsapp pleuren.
Heb ik gedaan, maar wordt gewoon overheen gepraat in de app. Dus ga de dames die nog niet betaald hebben maar individueel een tikkie sturen en mocht dat nog niet helpen, dan bellen.
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 14:44
Heb ik gedaan, maar wordt gewoon overheen gepraat in de app. Dus ga de dames die nog niet betaald hebben maar individueel een tikkie sturen en mocht dat nog niet helpen, dan bellen.
Dan zou ik overgaan tot het noemen van degenen die nog niet betaald hebben. Als iemand meent niet in het rijtje thuis te horen meldt ie zich wel. Rijtje aanpassen als iemand betaald heeft.... en de achterblijvers blijven posten in de app ;-))
lemoos2 schreef:
14-08-2019 12:32
Heel ‘onschuldig’ een lijstje publiceren (betaald: Annie, Truus, Hedwig, Leentje. Willen de anderen zsm hun bijdrage overmaken?) en in de groepsapp pleuren.
Dit is een hele goeie, zou ik doen!
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 14:44
Heb ik gedaan, maar wordt gewoon overheen gepraat in de app. Dus ga de dames die nog niet betaald hebben maar individueel een tikkie sturen en mocht dat nog niet helpen, dan bellen.
kun je er niet van maken "indien er voor .... niet betaald is, ik wacht nog op betaling van ..., .... en ... , voor ... moet de betaling bij * binnen zijn anders wordt de reservering geannuleerd en moet ik .... helaas mededelen dat het vrijgezellenfeest niet door kan gaan." (of je hebt voorgeschoten en dat is bekend dan kan het niet)
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 14:44
Heb ik gedaan, maar wordt gewoon overheen gepraat in de app. Dus ga de dames die nog niet betaald hebben maar individueel een tikkie sturen en mocht dat nog niet helpen, dan bellen.
Afhankelijk van de planning (activiteit? Eten en stappen?) dan met capslock aan in die groep gooien: “Xxxxx kan niet doorgaan voor X,Y en Z. Reservering moet zsm betaald zijn anders geen plek meer voor x personen. De mensen die al hebben betaald zijn verzekerd van een plek/activiteit/enz.”

Ik zit nu ook in een appgroep voor een vrijgezellenfeest maar jeetje, dat ga ik echt mijzelf nooit meer op de hals halen. Ik ben na vier jaar nog steeds aan het wachten op de bijdrage van twee figuren (waarvan eentje notabene de zus van de bruid was). Mooi voor 250,- Sinterklaas kunnen spelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Gierig? Eerder asociaal.
Bij mijn werk KAN je (verse) koffie kopen. Er zijn zat gratis automaten.(Logisch....) Om een nieuwe manier van betalen te promoten is de koffie /latte etc etc dan maar 1 euro ipv 2€.

Nja ik betaal al daarmee, want nja scheelt toch een euro!
Maar dan moet je dus een code scannen en kan de persoon achter de balie op een apart schermpje zien of er betaalt is.
Ik vroeg me af hoe ze dat konden zien, dus nja toen hoorde ik dus via een apart scherm. Aangezien het niet via het normale kassa systeem gaat.
Dat ding werkt soms niet, dus soms vragen ze om de bevestiging te laten zien op het scherm van je telefoon.... Logisch.

Nu zijn er dus mensen die voor één euro de boel gaan lopen oplichten en gewoon niet betalen..... :-?
En dan werk je bij een groot bedrijf waar je meer dan genoeg verdient..
Zielige figuren.... :whip:

Ik zou die afgang voor die euro echt nooit riskeren..... :roll:
lotjeb95 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 20:12
13.14% gewijzigd
Ik vind het eigenlijk best gierig van het bedrijf dat je koffie (of thee) moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg kan......
Er zijn zat gratis automaten, maar als het vers gemaakt wordt met verse melk etc is het toch net ff lekkerder..... ;-)

Ik zal het nog wel even duidelijk erin zetten.. :bonk:
Ik heb gewoon gratis verse koffie, verse melk, ... in een thermos die de boel de hele ochtend warm houdt.
Te nemen à volonté, alleen wie de laatste kop koffie uit de thermos neemt mag de volgende pot koffie zetten.


Blij dat mijn baas geen idioot gedrag met automaten vertoont of rijk wil worden van een kop verse koffie.
(Wat kost een wolkje melk en 15 cl koffie nu echt?)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg bedrijven waarbij standaard een bedrag op het loon wordt ingehouden voor koffie en/of thee, of je het nu drinkt of niet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
14-08-2019 20:26
Er zijn genoeg bedrijven waarbij standaard een bedrag op het loon wordt ingehouden voor koffie en/of thee, of je het nu drinkt of niet.
Ik ben niet anders gewend (zorg en onderwijs).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk kan je er voor kiezen om maandelijks een paar euro af te staan aan de personeelsvereniging om daar vervolgens eens per jaar een uitje van te ondernemen. Wie betaalt mag mee, betaal je niet kan je ook niet mee. Prima, iedereen weet er van en eigenlijk betaalt iedereen ook wel.

Mijn collega ging best plotseling weg (nieuwe baan, helemaal leuk). Nu had ze helemaal de personeelsvereniging gebeld om te zeggen dat ze voor de laatste maand de bijdrage stop wilde zetten omdat ze toch niet meer meeging.

Het is haar goed recht maar kom op, die paar euro en dan moet je er nog zo achteraan ook.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
14-08-2019 20:26
Er zijn genoeg bedrijven waarbij standaard een bedrag op het loon wordt ingehouden voor koffie en/of thee, of je het nu drinkt of niet.
Ik ken er anders niet één. Ook in mijn vrienden en familie nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2019 19:42

Ik zit nu ook in een appgroep voor een vrijgezellenfeest maar jeetje, dat ga ik echt mijzelf nooit meer op de hals halen. Ik ben na vier jaar nog steeds aan het wachten op de bijdrage van twee figuren (waarvan eentje notabene de zus van de bruid was). Mooi voor 250,- Sinterklaas kunnen spelen.
Schandalig!
PoesinBoots schreef:
14-08-2019 12:26
Oooh. Er gaat me nu ineens een :idee: branden.
Hier ook .
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2019 19:42
Afhankelijk van de planning (activiteit? Eten en stappen?) dan met capslock aan in die groep gooien: “Xxxxx kan niet doorgaan voor X,Y en Z. Reservering moet zsm betaald zijn anders geen plek meer voor x personen. De mensen die al hebben betaald zijn verzekerd van een plek/activiteit/enz.”

Ik zit nu ook in een appgroep voor een vrijgezellenfeest maar jeetje, dat ga ik echt mijzelf nooit meer op de hals halen. Ik ben na vier jaar nog steeds aan het wachten op de bijdrage van twee figuren (waarvan eentje notabene de zus van de bruid was). Mooi voor 250,- Sinterklaas kunnen spelen.
We moeten inderdaad een paar dagen van tevoren nog het definitieve aantal deelnemers doorgeven voor de activiteit, dus zal er dan weer een appje tegenaan gooien dat wie niet betaalt ook niet opgegeven wordt voor de activiteit.
En 250 euro, pff das echt wel een heel bedrag zeg! Bij mij gaat het om ongeveer de helft, maar alsnog veel geld (en heb nog goede hoop dat ik het nog ga krijgen met behulp van al jullie tips;)). Snap dat je er zo geen zin meer in hebt om nog eens zoiets te organiseren!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
14-08-2019 20:51
Ik ken er anders niet één. Ook in mijn vrienden en familie nooit van gehoord.
Bij mijn vorige werkgever was dit het geval. Iets van 5 euro per maand werd verplicht ingehouden, of je er nou gebruik van maakte of niet. We hadden wel vrij luxe koffieautomaten, en ook van die instant soep en verschillende soorten thee etc.
Gierige tvp
Alle reacties Link kopieren
FlowersAndRoses schreef:
14-08-2019 21:24
We moeten inderdaad een paar dagen van tevoren nog het definitieve aantal deelnemers doorgeven voor de activiteit, dus zal er dan weer een appje tegenaan gooien dat wie niet betaalt ook niet opgegeven wordt voor de activiteit.
En 250 euro, pff das echt wel een heel bedrag zeg! Bij mij gaat het om ongeveer de helft, maar alsnog veel geld (en heb nog goede hoop dat ik het nog ga krijgen met behulp van al jullie tips;)). Snap dat je er zo geen zin meer in hebt om nog eens zoiets te organiseren!
Gewoon doen (door schade en schande wijzer geworden). Zoiets als: “Wiens bijdrage op 20/8 om 08.00 niet is bijgeschreven op mijn rekening, zal niet worden opgegeven bij de activiteit. Appjes over ‘duurt even want andere bank’ of ‘ik krijg mijn loon pas de 25e’ = helaas pindakaas”.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven