December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Hi allemaal,

Ik zal eens kijken hoever ik kom, want eigenlijk ben ik druk! Straks komt JP's hele familie bij ons eten. Dat zijn dus alle 5 broers, 2 zusjes, 3 kleine kindjes, twee schoonzussen en mijn schoonmoeder!! Bijelkaar met ons erbij dus 12 volwassenen en 4 kinderen. We zijn de hele dag al druk met voorbereiden. De groenten schoongemaakt en klaar in de pan zodat alleen het gas nog aan hoeft, de kiprollades gisteren al in de marinade gezet, net even aangebraad en die kunnen zo meteen de oven in. En de tuintafel het huis in gesjouwd anders past het niet. Schoonzusje neemt extra borden mee, want ik heb niet genoeg, haha! Nu weet ik weer waarom ze nog niet eerder allemaal tegelijk zijn blijven eten!

Wat dus ook heeeeeel tof is: JP's broer die moslim is komt dus ook met zijn vrouw en zoontje!! Zo bijzonder! Met het condoleren was zij voor het eerst bij haar schoonouders thuis en het was voor het eerst dat alle broers haar zagen. Ze was wel gesluierd uiteraard, maar iedereen vond het zo fijn! En nu komt ze (waarschijnlijk!) dus ook mee. We hebben afgesproken geen alcohol te drinken als zij er zijn.

Mainecoon: Ik moest zo lachen om jouw stukje over dat ijs. Knap hoor, ik had het niet kunnen weerstaan denk ik.

Manuel kwijlt nu ook weer zo en die heeft ook ineens een kies en vieze stinkluiers. Hoeveel kiezen heeft Davina nu al? Ik zie bij Manu aan de andere kant ook een bobbel.

Mette: Zo leuk dat je zelf een jurkje hebt gemaakt!! Ik zou dat ook zo leuk vinden om te doen. Van mijn oma heb ik haar oude naaimachine geerfd maar ik heb geen idee hoe dat ding werkt. Een keer op cursus bij mijn moeder denk ik.

Je vroeg hoe het zat met JP's broer. Zie boven, hahaha! Goed dus!! Iedereen vindt het zo fijn dat hij ook in de kerk was met zijn vrouw. Alleen jammer dat zijn vader het niet meer heeft mogen meemaken dat iedereen bijelkaar was. Dat was niet meer gebeurd sinds onze bruiloft, 3 jaar geleden.

Indian Rose: Hee hoe voel jij je nu? Gaat alles goed?

Wat leuk dat Stijn al zelf loopt. Die Manu is echt een apie, hij kan het wel maar vertikt het gewoon. Ik heb hem al zo vaak los stapjes zien doen, maar hij valt gewoon op zijn knietjes en gaat kruipen als ik hem wil zien lopen.

Ik moest wel lachen om jouw 'ik heb gestofzogen'!! Hahaha, het blijft een raar woord, maar die versie had ik nog niet eerder gehoord.

Yora: Is het gelukt met Yora? Wat een klein eigenwijsje zeg dat ze maar niet wil!! Wel goed dat je volhoudt, want je hebt groot gelijk als je zegt dat je meer tijd voor jezelf nodig hebt.

Gucci: Snap goed dat je erg moet wennen aan je nieuwe leven. Een fulltime baan in NL is wel even wat anders dan tbm in Spanje!!

Hoe gaat het met Melinda? Heb je al een leuk kdv kunnen vinden?

Ik ga ff thee maken voordat de visite komt. Doei!
Mevrouwtje heeft helemaal niet geslapen. In dr bed was het iets langer dan 2 uur alleen maar janken. Daarna heb ik haar er maar uit gehaald en tiet gegeven en nu kruipt ze weer door de kamer. Ze wacht gewoon tot ik de doek pak. De muts
Tinus Davina heeft 2 kiezen en er zijn er nu dus weer 2 door aan het komen. We waren vandaag bij oma in apeldoorn nou ze heeft de hele terug weg liggen janken pppffff omdat ze last had van dr doorkomende kiezen. Gelukkig ligt ze nu lekker in bed te slapen met de dentinox. En wat fijn dat je schoonbroer en zijn vrouw wat meer bij de familie betrokken raken nu! En gezellig hoor met de hele familie eten! Is het een beetje gelukt allemaal? Je zal eind van de avon wel dood moe zijn hahaha.

Indian wat cool is dat he als ze lopen! Davina doet het ook sinds afgelopen zondag hihihi. Staat ons nog heel wat achterna ren werk te wachten alleen vrees ik haha.

Gucci ooohhh gelukkig hoeft niet al over een paar dagen terug dan dat dacht ik eerst. Nou lekker hoor en gelukkig gaat het ook goed op werk!

Zo ik ben blij dat we weer thuis zijn zeg en dat Davina nu lekker ligt te slapen. Deze 2 kiezen vallen duidelijk wat zwaarder. Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ze er echt echt last van heeft. Dat arme ding had gewoon echt pijn en mama had er niet aan gedacht om de dentinox mee te nemen omdat we die nog nooit eerder overdag nodig hebben gehad. Gelukkig hadden de buren 2 huizen verderop van mijn schoonouders paracetamol zetpillen in hui voor hun tweeling die zijn net iets jonger dan Davina. We kwamen ze buiten tegen toen we terug kwamen van het wandelen en toen heeft mijn schoonvader hun gelijk gevraagd of ze dat hadden. Maar op de terugweg naar huis waren was de paracetamol duidelijk uitgewerkt ppffffffff. En net toen we na een uur Leiden bijna binnen reden viel mevrouw in slaap ............ tsja toen moesten we haar toch wakker maken. Maar gelukkig viel ze snel weer in slaap na de dentinox gesmeerd te hebben. Heb er nog maar geen nieuwe zetpil in gedaan want dan had het wel wat langer geduurd eer ze weer in slaap was gevallen en als ze wakker word van de pijn kunnen we het alsnog geven. Ik ga zo denk ik nog even hardlopen wellicht als ik nog zin heb want ik ben echt een beetje gespannen door die terugrit hihihi. Vond het toch zo zielig.
Mette, spannend woensdag de uitslagen, hoe is het nu met haar?

Knap hoor zo maar even een jurkje in elkaar flansen!

Maincoon, Justin had ook altijd van die kwijlvlekken tot op zijn navel! Kon heb na een paar uurtjes altijd al weer uitwringen!

Bij Amber valt het mee tot nu toe! De kiezen beginnen hier ook ineens door te komen nu.

Goed zeg dat je weer in je broek komt!

Joni, en wist Nils al wanneer hij thuis komt?

Gucci, zal inderdaad wel weer even wennen zijn om weer te werken!

Morgen is je ventje er lekker weer!!

Yora, ik hoop dat ze het snel door krijgt om in haar eigen bedje te slapen!

Indian Rose, wat leuk dat Stijn nu echt loopt!

Tinus, hoe was het etentje gisteren?

Wel fijn dat het contact met JP zijn broer en vrouw nu ook wat beter verloopt!

Hou het hier even bij voor nu, misschien later nog meer...maar Amber is weer uitgespeeld, dus ga haar weer even aandacht geven!

Marloes
Marloes ja ik heb net ook weer dr slab omgedaan vanwege de kwijl hihih. Ze heeft trouwens afgelopen nacht vrij onrustig geslapen ze heeft op het ogenblik gewoon echt last van dr kiezen. Merkte het net met eten ook. De eerste paar kiezen heeft ze geen/weinig last van gehad maar deze bovenin ppppffff arme kind.

Nou het gesprek vandaag ging super hihihi. Hij stuurt mij nog wel even een format voor een cv want die van mij kan wel wat werk gebruiken hihihi en dan wil hij mij erg graag voorstellen voor die functie bij dat bedrijf. Dussssss so far so good. Hij wil dan uiterlijk vrijdag mijn cv bij dat bedrijf hebben liggen. En daarna gaan we samen op gesprek daar dan word ik door hem voorgedragen volgens mij ofzo, dat zie ik dan wel. Dat bedrijf heeft 2 mensen nodig en hij vertelde ook al dat de markt erg krap was en hij tot dusver (inclusief mij) pas 2 geschikte mensen heeft kunnen vinden dus echt concurentie is er niet. Moet dus alleen even afwachten of ze mij wel lief (en geschikt) vinden hihih.
Mainecoon: Klinkt goed dat gesprek. Zou leuk zijn als je die baan krijgt!

Vreemd hè dat de ene tand of kies zoveel heisa met zich meebrengt en de anderen weer helemaal niets. Manuel heeft geen centje last gehad van zijn bovenste 4 tandjes, maar nu met die kies zit hij al de hele week onder de poep, hij slaapt onrustig en is jengelig. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Gaat het nu weer beter met Davina? Hoe je het omschrijft kan ik me bijna niet voorstellen dat het de enige reden is waarom ze zo tekeer ging. Zou er niet iets anders aan de hand zijn?

Marloes: Amber ook al kiezen aan het krijgen? Heeft ze er last van?

Yora: Hoe ging het gisteravond met het slapen van Yora? Ze was zeker bekaf omdat ze overdag niet had geslapen? Ik zou gewoon blijven volhouden hoor, overdag. Het zal wel wat energie gaan kosten maar over een tijdje valt ze gewoon in slaap in haar eigen bed.

Ons etentje was erg geslaagd! Het was echt een kippenhok met al die mensen, maar het was onwijs gezellig. We vonden het allemaal zo leuk dat die broer en zijn vrouw er ook waren. Ik had van te voren gevraagd of ze mee wilden eten (aangezien de kip niet halal was) maar ze wilden gewoon alles mee-eten behalve die kiprollade. Gelukkig had ik nog vissticks in de vriezer haha!

Ik ben blij dat ik gisteravond laat nog de vloer heb gedweild en gestofzuigd want het was VIES! En dan hoef ik het nu niet meer te doen.

Manuel doet voor de 3e dag achter elkaar maar 1 slaapje. Hij is zo vroeg wakker telkens (6 uur ongeveer) dat ik hem nog lekker even in bed neem. Dan slapen we samen tot 8.30 en dan redt hij het makkelijk met 1 slaapje. Op de dagen dat ik moet werken slaapt hij na 6 uur pas weer rond 9.30 dus dan moet hij nog wel 2 slaapjes doen.

Het is wel een driftig baasje hoor! Dat kind weet precies wat hij wel en niet wil en dat laat hij duidelijk merken. Af en toe moet ik wel even diep zuchten, want pfff hij kan tekeer gaan!! Met eten gaat het nog steeds niet zo lekker, de ene dag beter dan de andere dag. Overdag eet hij wel redelijk, maar op een gegeven moment begint hij met eten te gooien. Hij weet dondersgoed dat dat niet mag, maar dat is juist de reden waarom hij het ook doet. Ik haal dan zijn bord weg en als hij niet ophoudt is het ook klaar met eten. Dat hij dan dus minder eet vind ik vervelender dan hij denk ik...

Met avondeten eet hij alleen als het of heeel lekker is of als hij wordt afgeleid met een speeltje ofzo. Soms wil hij wel zelf eten, maar soms lukt het zelfs niet als we hem zelf zijn bord en lepel geven. Tis echt vermoeiend, maar ik heb besloten om er geen drama van te maken. Jp heeft een langere adem, die blijft volhouden maar dat werkt helaas juist averechts. Manuel wordt juist pisnijdig als je blijft aandringen dus ik negeer hem maar. Ik heb liever dat hij vrolijk met eten smijdt dan dat hij krijsend aan tafel zit...
Hier nog wat foto's.

Op HM zet ik ook nog wat foto's met JP erbij.

En hier ziet u de dader... alle wc-papier lag op een hoop en meneer zat er tussenin. Toen ik mijn camera wilde halen als bewijs is de verdachte gevlucht....

Haha, wat een giller vandaag op het werk. Een collega meldde ook dat ze zwanger was. Nu hebben we dus een flinke babyboom op het werk. De 1e bevalt in mei, daarna eentje in augustus en de andere 2 in september. In totaal dus (tot nu toe) 4 dikke buiken dit jaar.

Nils weet nog niet wanneer hij thuiskomt. Misschien van het weekend. Woensdag belt hij weer, misschien dat hij dan meer weet. Het wordt nu wel eens een beetje tijd, vind ik. Ik wil weer lekker met hem samen van Boyd genieten.

Yora,

Zo heeft elke ouder wel iets aan zijn/haar kindje dat je wilt afleren. Bij ons was het de nachtvoeding (is gelukt dus), bij de ander is het de speen en bij jou is het in eigen bedje slapen.

Indian

Ik ben niet echt misselijk meer. Zo af en toe wat vlagen als ik niet op tijd eet. Ik had er meer last van dan bij Boyd, dus het is nu goed te doen. Wel heb ik heel veel slaap, lig 's avonds al om 8 uur te pitten op de bank. En af en toe wat buikpijn.

Mijn vriendinnen reageerden ook leuk, maar toch is het anders als dat ik voor de 1e keer zwanger was, maar zo voelt het voor mezelf namelijk ook.

Tinus

Jeetje wat een huis vol zeg. Wel fijn dat het goed is verlopen.

Ik ben ook gestopt met de strijd van het avondeten. Boyd geeft gewoon zelf aan wanneer het genoeg is. Met een speeltje komen we een heel eind, totdat hij niet meer wil. (dat laat hij duidelijk zien en slaat de lepel met zijn handje opzij). Dan geef ik hem een nieuw speeltje en gaan er zo weer een paar happen in. Raar kind.

Het beste eet hij als opa en oma aan het eten koken zijn in de keuken en hij er in de kinderstoel bij zit. Dan is hij zo afgeleid dat het mondje maar open blijft gaan.

Bij mij mag Boyd ook wel met eten spelen, hoor. Ik ben zelf al van kindsaf aan een slechte eter en wil dat niet overbrengen op Boyd. Dus laat hem maar lekker kliederen en ontdekken, als hij zo goed leert eten, vind ik het prima.

Haha, toiletpapier is hier ook favoriet. Of alle tissues uit de Kleenex-box trekken.

Heb jij Manu nog in het kinderbadje? Ik laat gewoon het grote bad vollopen.

Mainecoon

Succes met de werkgesprekken.
Hallo !! Even een teken van leven. Alles gaat goed hier hoor. Lekker leuk druk. Een dorp verderop waar mijn kroeg zit heeft een schaatsbaan sinds vrijdag dus ben al 2x geweest met Timo. Erg leuk. En Floortje heeft zaterdag lopen spoken maar waren we te moe om te gaan dus is ze na enige tijd vanzelf in slaap gevallen. En afgelopen nacht heeft ze door geslapen !! Werd wel weer eens tijd !!

"De JURK" haha!

Joni; hahaha, sjee dat zijn veel dikke buiken op het werk! Leuk hoor, lekker kletsen over je zwangerschap!

Ik ga even thee drinken,

x
Huh? Ik had dacht ik al een stukje geplaatst, maar nu is het verdwenen?

Nou ja, even kort dan;

Mainecoon; spannend met je gesprek!

Flodder; Lekker joh, een nachtje doorgeslapen en lekker geschaatst! Heb je foto's?

Tinus; Wat fijn dat de hele familie zo dicht bij elkaar staat nu! Wat een schattige foto's van Manu!

Noof is trouwens ook een draak geworden met eten. Ze weet precies wat ze wel en wat ze vooral niet wilt.. Vermoeiend hoor..

Gister hadden we de oppas op m'n nichtje, dus we zijn even naar de Mac geweest met de dames. Was leuk en grappig!

Marloes; Weet je nu al meer van de mensen die misschien wel voor jullie huis wilde gaan? Of is het nu een definitieve nee?

Yora; zooo ze heeft wel een 'lange adem' he? men.. 2 uur huilen, het zal je wel gesloopt hebben..

Ik ga nu echt thee drinken en lekker ANTM kijken!

Heerlijk al dat overdreven Amerikaanse wijvengekift

xx
Hai...

Sorrysorry, ben jullie allemaal ernstig aan het verwaarlozen, dat gaat weer goedkomen, écht, maar momenteel gewoon even te hectisch hier om goed bij te kunnen lezen en te reageren op dit topic.

Inmiddels is Aimee ruim twee weken en Vents moeder en mijn moeder zijn weer weg, Vent is weer aan het werk, dus nu is het "echte leven" begonnen.

Aimee is een poepie, maar wát een temperament, zijn we echt helemaal niet gewend van Leah, dus even wennen. Dat kind kan me krijsen, dat wil je niet weten!! En waar Leah al goed aan kan geven wat ze wil, is het hier weer in het duister tasten. Buik is vol, luier is schoon, kind is warm, wat wil ze?

Voeden gaat heel goed, heb genoeg melk voor een tweeling. Heb vandaag zelfs weer voor het eerst afgekolfd, kijken of ze straks een flesje blieft van Vent! Elke drie uur meldt ze zich, wat natuurlijk normaal is. Wat minder is, is dat ze 's nachts na de voeding nog zeker een uur nodig heeft om weer te gaan slapen, waarna de volgende voeding alweer bijna aan de beurt is, argh! Ook wil ze eeeigenlijk gewoon het liefst de he-le dag op mijn blote lijf liggen, maar ja, dat slaapt niet zo veilig 's nachts natuurlijk, dus het is best doorzetten om haar tóch in de moses basket te laten slapen. Inmiddels is mijn lijf wel weer gewend aan de gebroken nachten, maar vorige week had ik echt een beetje een inzinking; waar wáren we aan begonnen?

Maar jemig wat ben ik blij dat Leah nog naar de creche gaat, dan heb ik overdag tenminste tijd om me op Aimee te concentreren en zelf ook een beetje rust te nemen, de bloeddruk is nog steeds niet zoals het hoort.

Ik kom echt vaker kijken (en reageren) hier de komende tijd, nu dat alle visite weer weg is, maar vergeef me dat ik het nu even hier bij laat! Hoop dat alles goed is met iedereen in ieder geval. Enne, wat is onze tabel lang aan het worden, leeeeuk!!
Maincoon, lekker dat het gesprek goed ging, klinkt hoopgevend!

Tinus, Amber is wat meer jengelig, maar verder lijkt het gelukkig mee te vallen...

Fijn dat het etentje geslaagd was.

Amber heeft gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens 2 slaapjes gedaan en nu slaapt ze ook nog terwijl ze meestal al wakker is..heeft zeker wat in te halen!

Amber gaat ook met eten gooien als ze genoeg heeft, vooral nu met de kiezen merk ik ook dat ze weer minder eet. Warm eten gaat hier juist wel beter...

Leuke foto's van je boeffie!

Joni, zo he is het dan toch besmettelijk!!

Mette, jeetje leuk zeg dat jurkje! Kan ik er 1 bestellen!!

Die kennissen waren bij een adviseur geweest die het toch vrij duur vond voor hun, maar ze gaan er nog een paar langs voor vergelijk.

Maar er komt morgen weer 1 van de kijkers voor de 2e keer kijken, dus daar hebben we ook wel weer hoop op!

Floddertje, lekker dat het allemaal beter gaat nu!

Ainne, zal zeker wel weer wennen zijn zo'n ukkie...doe rustig aan, wij komen wel weer een keer joh!

Marloes
sorry dit wordt even een ego stukje hoor.

Brian is weer ziek, verkouden deze keer. Brian en ik hebben vannacht hooguit 3 uur geslapen. Ik wordt er gek van en ik begin me nu toch echt af te vragen of ik/we iets niet goed doen mbt hygiene of zo.

Kan het daaraan liggen?

Hij gaat elke dag in bad, tenzij hij koorts heeft. Ik was zn handjes als hij ermee in de plantebakken heeft gezeten oid. Ik was niet iedere keer zn handen voordat hij gaat eten. Of als hij buiten is geweest op de glijbaan of zo. Zou ik dat wel moeten doen?

Hij eet goed, eet graag paprika en olijven dat is toch ook goed voor zn weerstand. Hij lust jammer genoeg geen kiwi's.

Er staat hier een kattebak in huis die altijd vershoond wordt en hij komt er niet in de buurt.

Wat denken jullie? Hoort t erbij? Is zn weerstand te laag? doe ik iets niet goed?

tis wel duidelijk ik baal ervan. Ik vind het ook heel zielig voor Brian maar mijn leven ligt zo ondertussen ook op zn gat. Mijn bedrijf ook trouwens, ik werk nu maar zo weinig dat ik nog blij mag zijn als ik af en toe iets verkoop. Nou ja dat is uiteindelijk bijzaak maar toch he.

hebben jullie nog tips om zn weerstand te verbeteren? of moet ik maar een topic gaan openen.
Hee Oef, wat K•t! Wat heeft Brian nu precies? Is het weer een fikse verkoudheid of is het koorts zonder aanwijsbare reden? Zijn er tanden in aantocht? Geen vlekjes of iets dergelijks?

Ik kan me haast niet voorstellen dat je iets verkeerd zou doen. Het is ook onzin om te denken dat aan jezelf ligt. Manuel is ook iedere paar weken flink verkouden, maar daar blijft het wel bij.

Is het niet zinvol om de huisarts om advies te vragen? Als Brian echt zo'n lage weerstand heeft dan is daar misschien wel iets tegen. Iets homeopathisch bij de apotheek ofzo?? Wie weet is er meer aan de hand, misschien ook niet maar het lijkt me niet normaal dat hij zo vreselijk vaak ziek is.
Oh sorry niet goed gelezen. Weer verkouden dus...

Tja, ik weet niet precies wat normaal is, maar Manuel is soms een week verkouden, twee weken niet en dan weer een week wel en dan weer wekenlang niet.... Het is ook de tijd van het jaar natuurlijk. Maar als je twijfelt gewoon even de huisarts bellen!
Tinus ik had niet in de gaten dat Manu ook zo vaak verkouden is oid. Ik had natuurlijk wel s gelezen dat hij verkouden is maar me eigenlijk niet gerealiseerd dat het ook zo vaak is.

Dat stelt me raar genoeg al weer gerust.

Ik heb soms het idee dat Brian de enige hier is die zo vaak wat heeft. Allemaal redelijk onschuldig maar toch vervelend. Net weer die amandelen beter hup weer verkouden.

Ik vind het ook zo raar omdat ik of Peet echt nooit ziek zijn. Maar ja misschien hebben wij ook wel zo'n eerste jaar gehad en is het daarna meteen klaar haha
Oef, Amber is nu ook om de klipklap verkouden, het hoort er echt bij helaas bij die kleintjes...maar dat betekend niet dat het niet vervelend is, zeker als hij er ook zo slecht van slaapt. Dat valt hier wel mee gelukkig.

Lucht maar lekker je hart hier als je daar behoefte aan hebt.

Balen ook dat je werk daardoor zo op z'n gat komt te liggen...is voor even niet zo erg, maar moet niet te lang gaan duren denk ik toch?

Marloes
ja mn hart luchten is wel s lekker he!

Weet je wat t is. Brian slaapt sinds zn geboorte al klote. Nou ja rond de 9 maanden ging hij ineens doorslapen van 7 tot 7 maar een maand later of zo was t weer mis.

Iedere keer bouwen we de avondfles af en dan wordt hij weer ziek, eet slecht en hop weer een avondfles erin. enik word daar zo mooeee van (of kijk ik teveel kabouter plop :lol:)

Ik kan bijna nooit s op tijd naar bed want om een uur of 11 is ie weer wakker. Denk ik dat hij doorslaapt komt ie om een uur of 1. En dan? toch maar weer een fles (want ziek geweest, slecht gegeten).

pff

ik ben ondertussen eigenlijk wel van overtuigd dat t erbij hoort hoor. Heb nog even wat fora rondgeneusd.

Marloes ja mn werk tja. Nou ja van mijn geld eten we en van peet zn geld wonen we. dus dat wordt heeeeel veel vissticks dan haha.

Nee is wel jammer maar ja, ik ben natuurlijk al veel minder gaan werken. Alleen als die weinige werkdagen dan ook wegvallen door een ziek jongetje dan wordt t wel een beetje lastig. Maar positief puntje, ik heb nu weer een programma verkocht dus dat is weer biefstuk deze maand ;)

zo hart gelucht ik ga bijslapen (jaaa op mn werkdag maar ja ik trek t niet anders)
Hier ook continu verkouden mannetjes hoor. En mijn mannen gaat drie, soms zelfs maar twee keer in de week in bad en als ik eerlijk ben, ben ik helemaal niet zo hygiënich . Zoals gisteren bijvoorbeeld, haalde ik Thijmen op uit de peuterspeelzaal, weer ze in de speeltuin hadden gespeeld, en geef ik hem lekker een broodje. Pas nadat hij zijn broodje al half op had zag ik dat hij gewoon zwarte handen had van het spelen! Erg hè?!

Nee, maar zonder gekheid, ik heb het altijd zo gedaan en voordat Thijmen naar de psz ging, was hij nooit ziek. Dus of het nu persé aan hygiëne ligt? Ze moeten toch ook wat kunnen opbouwen?

Ik heb wel laatst gelezen dat echinaecea bewezen iets doet om de weerstand te verhogen. Misschien is dat iets?

Hier trouwens ook weer gebroken nacht (van de velen de afgelopen weken). Ben dus zelf nu ook gebroken. De mannen zijn niet zo fit en Joris zijn boventandjes komen (eindelijk) door. Ben om twee uur met hem in de weer geweest en vervolgens van vier tot zes. Huilen, huilen, huilen! Uiteindelijk viel hij bij ons in bed in slaap en durfde ik hem niet meer terug te tillen naar z'n eigen bedje. Dat was dus voor het eerst dat meneer bij ons in bed sliep. Wel gezellig wakker worden hoor (ondertussen was Thijmen er aan de andere kant ook bijgekropen).

Nou, ik ga de banjers maar even een broodje geven en neem zelf nog maar een bak koffie!

Thijmen wilde graag blauw, vandaar......
Hey Oefie, wat klote zeg.. *ik loop even naar m'n VSMapotheek* Hmm de druppels die ik veel gebruik kan ik even niet vinden en weet even niet hoe het ook al weer heet.. Dat zijn druppels om de weerstand te onderbouwen. Als ze weer eens verkouden is gebruik ik de 7daagse druppelkuur Nisykind Forte. Voor keel, neus en luchtwegen. Is van 0-6 jaar.

Omdat Noof haar immuunsysteem toch al niet lekker werkt, gebruik ik dit op aanraden van de arts. Ze is dan nog wel verkouden maar het lijkt dan niet echt door te zetten zeg maar.

Als ik haar weerstanddruppels vind, dan zet de naam daarvan ook nog wel neer.

Basu; gezellig hoor met z'n allen wakker worden!!

Ik heb vanmorgen lekker gefietst met Nova, en even boodschapjes gehaald bij de bakker en slager. Bij de slager kreeg ze een plakje worst. Haar reactie was zooo schattig. De verkoopster wilde haar het plakje geven, en toen keek Noof eerst met grote verraste ogen naar mij, pakte het plakje onder een luide OOOO, en gaf de verkoopster daarna haar mooiste glimlach voor ze worstje in haar mond propte

xx
Hey Oef en Tinus... Ik wil jullie niets aanpraten hoor (en moet even bekennen dat ik niet alles grondig heb doorgelezen ivm drukdrukdruk op mn werk), maar het zoontje van een vriendin van me was ook jarenlang aan het sukkelen met verkoudheid. Tot ze op 4-jarige leeftijd er achter kwamen dat hij een koemelkintollerantie had. Geen allergie dus, daarom duurde het ook zo lang voor ze er achter kwamen. Vanaf het moment dat hij op dieet gezet werd werd het een ander kind.

Zeker omdat Brian ook zo slecht slaapt zou het best zinvol kunnen zijn om hem eens daarop te laten onderzoeken...

Zo... nu weer aan het werk...
A1mee: Ik maak me geen zorgen hoor. Manuel is om de zoveel tijd wel flink verkouden maar het slaat ook weleens 2 maanden over en dan istie gewoon gezond en gezellig. Het hoort er gewoon bij als ze naar het kdv gaan. Volgens mij lopen die kids daar de eerste jaren allemaal regelmatig met grote groene snottebellen. En ik merk aan mezelf dat ik ook veel sneller verkouden ben dan voor dat Manu er was. Hij steekt mij ook weer aan met al die virusjes die rond zwermen.
Mette is dat voor de weerstand misschien encheanogwat waar Basu t ook over heeft? En dat nisykind dus op aanraden van een arts? Ik vraag t omdat ik best voorzichtig ben ook met homeopatische dingen. Omdat dat toch ook geneesmiddelen zijn.

Trouwens nisykind is ook niet slim gekozen zeg die naam. Niessekind! haha.

A1mee ik heb niet het idee dat Brian iets tegen koemelk heeft (behalve dat hij t nog steeds niet lust). Of zou dat het teken zijn? Maar dan zou hij toch ook uitslag oid moeten hebben. zn exceem is al een tijd weg ondertussen.

meiden lief dat jullie even meedenken. Misschien toch maar eens op zoek naar VSM druppels
Oef; Niesiekind, haha! De immuunoloog had het toen over de weerstanddruppels die ik nog steeds niet gevonden heb..

Kinderarts vond ook de VSM Niesiekind druppelkuur prima.. Ze noemen het een plantibioticum, en kan verder geen kwaad. Onder de noemer baat het niet, schaad het niet. Maar de kinderarts zei wel dat het vaak net even een extra stootje geeft zodat het lijfje het zelf verder kan oplossen.

Over die intolerantie; Noof heeft het natuurlijk ook gehad en meestal trekt het weg na het eerste levensjaar. Zo ook bij onze Noof, eczeem heeft ze allang niet meer gehad maar toch bij veel koemelk wordt ze 'onrustig'.

Is misschien een idee om zo'n het eens een paar weken te proberen?

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven