Mutsen in de mist
zondag 24 januari 2010 om 08:49
Haaaai Lien, ook een ontbijtje?
Ik neem toch aan dat Wind jullie wel smst met het grote nieuws?
Citro En wat lief van man van die bonbonnetjes. Als je het idee hebt dat het je boven je hoofd groeit is het misschien niet zo handig om weer een nieuw projectje in huis te starten...
Ik heb Pamman niet meer gezien gisteravond, ik was in slaap gesukkeld bij bang meisje. Hij lag er om half 10 in maar is nog niet aanspreekbaar. Hij wil tot 10 uur blijven slapen. Ik ben tegen.
Ik ga ontbijt maken en dan gaan we met het h e l e g e z i n aan tafel. Zo.
Nu ontbijtje ma
zondag 24 januari 2010 om 10:16
Dacht gisterenavond even lekker warm te douchen en fijn vroeg in bed te duiken maar ik lag er nog niet in of Limoen kreeg weer een hoestaanval, het klonk zo zielig dat we haar maar even bij ons in bed hebben genomen, even rechtop zitten. Dus daar zaten we, gezellig met zijn drieen tv te kijken, Limoen helemaal in haar nopjes. Om half 1 was het hoesten weer wat bedaard, dus weer in haar eigen bed gelegd. Om 6 uur begon het weer, en ze had hoofdpijn en voelde warm, dus maar weer bij ons in bed. Alwaar ze meteen een doorgelekte luier kreeg. Had net gisteren het bed verschoond, dus nu heb ik weer een dubbele wasmand vol. Ik weet niet of die kinderwet van Murphy bij jullie ook geldt, maar hier wel iig, zodra je een bed verschoond gaat er standaard een luier doorlekken of ze gaan spugen zodat je het meteen weer kunt doen.
Met de tv aan hebben we ze toch nog tot kwart voor 8 in bed kunnen houden bij ons, dus toch nog een beetje gedoezeld.
Ja ik pas wel op mezelf (alleen nog niet goed genoeg denk ik)
Ik heb steeds het idee omdat ik van die korte werkdagen heb dat het allemaal makkelijk moet kunnen, maar ja, het zijn toch 4 dagen dat je alles op tijd de deur uit moet zien te krijgen. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet minder werken ofzo, vind mijn werk heel leuk. We zijn allebei ook begonnen met sporten, deden we eerst ook niet, en man heeft ook nog een cursus, het is gewoon wel veel allemaal. Maar ik weet niet zo goed waar ik kan of wil schrappen.
Ik zou een keer een werkster moeten zoeken, zodat dat iig gedaan is, maar ik loop een beetje vast in de financieen, heb totaal geen overzicht of we een beetje een sluitend budget hebben. We doen maar wat, als de rekening leeg is maken we allebei wat over van onze spaarrekening en gaan gewoon weer verder. Blah.. kortom, ik moet er een keer voor gaan zitten, op korte termijn.
Met de tv aan hebben we ze toch nog tot kwart voor 8 in bed kunnen houden bij ons, dus toch nog een beetje gedoezeld.
Ja ik pas wel op mezelf (alleen nog niet goed genoeg denk ik)
Ik heb steeds het idee omdat ik van die korte werkdagen heb dat het allemaal makkelijk moet kunnen, maar ja, het zijn toch 4 dagen dat je alles op tijd de deur uit moet zien te krijgen. Ik wil ook eigenlijk helemaal niet minder werken ofzo, vind mijn werk heel leuk. We zijn allebei ook begonnen met sporten, deden we eerst ook niet, en man heeft ook nog een cursus, het is gewoon wel veel allemaal. Maar ik weet niet zo goed waar ik kan of wil schrappen.
Ik zou een keer een werkster moeten zoeken, zodat dat iig gedaan is, maar ik loop een beetje vast in de financieen, heb totaal geen overzicht of we een beetje een sluitend budget hebben. We doen maar wat, als de rekening leeg is maken we allebei wat over van onze spaarrekening en gaan gewoon weer verder. Blah.. kortom, ik moet er een keer voor gaan zitten, op korte termijn.
zondag 24 januari 2010 om 10:28
En is het nog gelukt Pamman zijn bed uit te trommelen? Met zo'n ontbijtje moet het wel lukken toch?
Succes met je eigen bedrijfje Lien!
Lekker gezwommen Anky?
Mandarijn kan opeens puzzelen. De muispuzzel met 4 en 6 stukjes heeft ie net zelf in elkaar gezet, nu is ie bezig met 9 stukjes, ben benieuwd. Hij begint ook boekjes na te vertellen, wat gaat het opeens hard.
Succes met je eigen bedrijfje Lien!
Lekker gezwommen Anky?
Mandarijn kan opeens puzzelen. De muispuzzel met 4 en 6 stukjes heeft ie net zelf in elkaar gezet, nu is ie bezig met 9 stukjes, ben benieuwd. Hij begint ook boekjes na te vertellen, wat gaat het opeens hard.
zondag 24 januari 2010 om 10:28
Hier een jongetje met een bloedneus in mijn bed, ook extra was voor mij vandaag.
Een werkster zal een hoop schelen denk ik maar dat moet financieel wel kunnen. Misschien is het een idee om met eens in de 2 weken te beginnen? Dan hoef jij het een weekje alleen maar bij te houden en wordt het de week daarop weer goed gedaan. En het is minder aanslag op je budget.
Pamman wil mij met de kinderen naar een binnenspeeltuin hebben zodat hij ... jawel.. kan werken
Een werkster zal een hoop schelen denk ik maar dat moet financieel wel kunnen. Misschien is het een idee om met eens in de 2 weken te beginnen? Dan hoef jij het een weekje alleen maar bij te houden en wordt het de week daarop weer goed gedaan. En het is minder aanslag op je budget.
Pamman wil mij met de kinderen naar een binnenspeeltuin hebben zodat hij ... jawel.. kan werken
zondag 24 januari 2010 om 11:19
Ben je nu dan ook in een binnenspeeltuin? Gekke Pamman.
Het ging gisterochtend stukken beter met mijn keel. Onze school had gisterochtend open dag, en hoewel er niet op mij gerekend was, ben ik toch even heengeweest. Ik hoefde immers geen les te geven en al mijn collega's waren er ook op hun vrije zaterdag. Uiteindelijk was het maar goed dat ik gegaan ben, want er waren veel zieke collega's. Ik heb een aantal ouders rondgeleid door het gebouw, er leuk.
En gisteravond voelde ik een verkoudheid opkomen dus nu zit in snipverkouden hier op de bank. Laat ik er maar gewoon om lachen. En mijn keelpijn is tenminste over
Het ging gisterochtend stukken beter met mijn keel. Onze school had gisterochtend open dag, en hoewel er niet op mij gerekend was, ben ik toch even heengeweest. Ik hoefde immers geen les te geven en al mijn collega's waren er ook op hun vrije zaterdag. Uiteindelijk was het maar goed dat ik gegaan ben, want er waren veel zieke collega's. Ik heb een aantal ouders rondgeleid door het gebouw, er leuk.
En gisteravond voelde ik een verkoudheid opkomen dus nu zit in snipverkouden hier op de bank. Laat ik er maar gewoon om lachen. En mijn keelpijn is tenminste over
zondag 24 januari 2010 om 11:22
Neen, ik ben niet naar de speeltuin natuurlijk. We hebben hem verdorie al de hele week niet gezien. Maar als hij nu werkt hoeft het de rest van de week niet meer en anders is hij er weer alle avonden niet. Dat riekt naar chantage maar goed.
Klinkt niet lekker Remma. Hopen maar dat je hier snel vanaf bent.
Klinkt niet lekker Remma. Hopen maar dat je hier snel vanaf bent.
zondag 24 januari 2010 om 11:54
Sjonge Remma, handig die verkoudheid die na de keelpijn komt. Lekker stomen?
Pamman klinkt wel erg druk. En je hebt gelijk dat je niet naar speeltuin bent.
Snel bijgelezen. Gisteren hele dag naar vrienden ver weg. Nu ga ik boven opruimen, want oppas komt over 2 uurtjes. Wij hebben verjaardag in Sokstad op onhandig tijdstip ivm slaapjes. Dus gaan we samen.
Esman is met spul naar buiten. Er ligt hier weer sneeuw, dus kindjes zijn blij. Ik mocht uitslapen nadat ik beloofde de bovenverdieping voor mijn rekening te nemen. Hij ging om half negen met kids naar beneden en ik werd na elf uur wakker, wat heerlijk zeg!
Wij hebben heel asociaal nog één keer de bekende bestemming geboekt. Omdat we buiten het seizoen gaan is (duur maar) net betaalbaar. Even afscheid nemen van onze geliefde vakantieland, want in het hoogseizoen moet je echt de lotto winnen. We hebben naar andere ver weg bestemmingen gekeken, maar die waren echt onbetaalbaar. Dus nog een keertje oud en vertrouwd.
Pamman klinkt wel erg druk. En je hebt gelijk dat je niet naar speeltuin bent.
Snel bijgelezen. Gisteren hele dag naar vrienden ver weg. Nu ga ik boven opruimen, want oppas komt over 2 uurtjes. Wij hebben verjaardag in Sokstad op onhandig tijdstip ivm slaapjes. Dus gaan we samen.
Esman is met spul naar buiten. Er ligt hier weer sneeuw, dus kindjes zijn blij. Ik mocht uitslapen nadat ik beloofde de bovenverdieping voor mijn rekening te nemen. Hij ging om half negen met kids naar beneden en ik werd na elf uur wakker, wat heerlijk zeg!
Wij hebben heel asociaal nog één keer de bekende bestemming geboekt. Omdat we buiten het seizoen gaan is (duur maar) net betaalbaar. Even afscheid nemen van onze geliefde vakantieland, want in het hoogseizoen moet je echt de lotto winnen. We hebben naar andere ver weg bestemmingen gekeken, maar die waren echt onbetaalbaar. Dus nog een keertje oud en vertrouwd.
zondag 24 januari 2010 om 12:43
Wij zijn nog aan het bedenken wat wel te doen dan. Vier paar vrienden/familie gebeld maar iedereen heeft al iets uiteraard En eigenlijk heb ik geen zin om me het huis uit te laten jagen.
Lekker vooruitzicht Esmee. Wij hebben ook eens gekeken naar dat land maar was inderdaad niet te betalen (hoewel, zeilvakantie kost ook zoiets )
Lekker vooruitzicht Esmee. Wij hebben ook eens gekeken naar dat land maar was inderdaad niet te betalen (hoewel, zeilvakantie kost ook zoiets )
zondag 24 januari 2010 om 13:19
Lekker vooruitzicht Esmee, verweg vakantie!!
Hier sneeuwt het wel hard maar het blijft niet liggen.
Anders gaat Pamman toch ergens anders zitten werken?
Nadat ik was 1 had gedaan en was 2 stond te draaien kwam ik er achter dat Limoens eigen bed ook nat was, en Mandarijn's lakentje onder het snot zit. Dus ik denk dat ik was nummer 3 er zo ook nog maar in ga gooien.
Man is nu aan het aardappels schillen en heeft een flinke mand was gevouwd, die ik superbehulpzaam gelukkig.
Ze liggen nu allebei in bed, Limoen in het logeerbed want had geen schoon beddegoed meer voor haar bed.
Hier sneeuwt het wel hard maar het blijft niet liggen.
Anders gaat Pamman toch ergens anders zitten werken?
Nadat ik was 1 had gedaan en was 2 stond te draaien kwam ik er achter dat Limoens eigen bed ook nat was, en Mandarijn's lakentje onder het snot zit. Dus ik denk dat ik was nummer 3 er zo ook nog maar in ga gooien.
Man is nu aan het aardappels schillen en heeft een flinke mand was gevouwd, die ik superbehulpzaam gelukkig.
Ze liggen nu allebei in bed, Limoen in het logeerbed want had geen schoon beddegoed meer voor haar bed.
zondag 24 januari 2010 om 13:42
Man is naar boven. Na zijn briljante plan om een uurtje buiten te gaan lopen was ik wel klaar met hem (het is hier net zulk weer als bij Citro). Ik heb net tosties gebakken en nu gaan de kindertjes met de knikkerbaan aan de slag. Mannie heeft 'em dubbel gekregen dus hopelijk geen ruzie. Mini is nogal eh.. uitdagend.
Speaking of was, ik denk dat die van mij wel de droger in kan.
Speaking of was, ik denk dat die van mij wel de droger in kan.
zondag 24 januari 2010 om 17:50
Hebben jullie dat ook hier op het forum? Dat je achteraf allerlei gevaren gaat zien omdat hier op het forum iedereen altijd overal gevaar ziet? Ik lees net dat ik het leven mijn ongeboren kind in de waagschaal heb gelegd door zwanger op vakantie te gaan. Ontaard als ik ben, bedenk ik me nú pas dat als er iets was gebeurd, we niets hadden kunnen doen op die boot
zondag 24 januari 2010 om 20:22
Pamman had pizza gemaakt vanavond. De kinderen wilden het niet (hij had zich niet aan de instructies van alléén kaas en salami gehouden) waarop man begint dat hij erg zijn best had gedaan mopperdemopper en dat ze nu geen toetje kregen mopperdemopper.
Toen kreeg ik nog een stuk op mijn bord en ik schuif het weg en zeg dat ik geen honger meer heb. Zijn gezicht!
Was een grapje van mij hoor. Gaf hem een koekje van eigen deeg: zijn eetlust is ook altijd spontaan verdwenen als we iets eten waar hij geen zin in heeft.
Zo. Gleuf nu wel dat man doorheeft hoe irritant die reacties zijn als je hebt gekookt
Helaas is de troep voor mij. Ik ga maar even aan de slag.
Toen kreeg ik nog een stuk op mijn bord en ik schuif het weg en zeg dat ik geen honger meer heb. Zijn gezicht!
Was een grapje van mij hoor. Gaf hem een koekje van eigen deeg: zijn eetlust is ook altijd spontaan verdwenen als we iets eten waar hij geen zin in heeft.
Zo. Gleuf nu wel dat man doorheeft hoe irritant die reacties zijn als je hebt gekookt
Helaas is de troep voor mij. Ik ga maar even aan de slag.
zondag 24 januari 2010 om 20:58
Remma nog genoten van de rust of is Remman niet alleen met het drietal op pad gegaan?
Die Pamman heeft te veel gewerkt geloof ik, hij klinkt niet echt in topvorm. Van de week wens je hem overwerk toe als hij op een avond zo naast je zit
Ik moet geloof ik dringend op zoek naar een bijzonder topic geloof ik haha.
Verjaardag was niet heel geweldig. Zeker niet voor zo'n end rijden heen en weer. Toen we terug kwamen, zat Mannie als en dood vogeltje. Hij lijkt toch ziek te worden, was ook erg warm. Hoop het niet, want agenda van Esman is morgen vol en ik moet eigenlijk ook echt naar het werk...
Die Pamman heeft te veel gewerkt geloof ik, hij klinkt niet echt in topvorm. Van de week wens je hem overwerk toe als hij op een avond zo naast je zit
Ik moet geloof ik dringend op zoek naar een bijzonder topic geloof ik haha.
Verjaardag was niet heel geweldig. Zeker niet voor zo'n end rijden heen en weer. Toen we terug kwamen, zat Mannie als en dood vogeltje. Hij lijkt toch ziek te worden, was ook erg warm. Hoop het niet, want agenda van Esman is morgen vol en ik moet eigenlijk ook echt naar het werk...
zondag 24 januari 2010 om 21:21
quote:Pammie schreef op 24 januari 2010 @ 21:02:
De keuken wacht nog steeds maar ik kijk nu Criminal Minds.
is natuurlijk ook véél belangrijker. en wat een druif, die Pamman. Hoop dat de boodschap van je reactie langer dan een dag blijft hangen.
Jammer dat verjaardag niet geslaagd was, Esmee, zeker na al die moeite. En vervelend van mannie, zal voor je duimen dat-ie na een nachtje slapen weer wat beter is.
zouden Anky/Miffy?Elessie niet vandaag naar de sauna? ben benieuwd hoe het was!
vandaag was de verjaardag van mijn moeder. Of eigenlijk: zou zijn geweest. Rare dag. Ik geloof dat ik dit toch wel het moeilijkste moment tot nu toe vond; het was zo káál. we hebben koffie gedronken bij mijn vader, volgens het gebruikelijke ritueel; zusnietlief voert de boventoon (had overigens nog wel een cadeautje voor mijn verjaardag gekocht), kinderen eisen alle aandacht op en pa, die het allemaal niet kan verstaan en volgen, kruipt in een hoekje. Na bezoek zijn we naar het graf geweest, was wel mooi zo in de sneeuw.
daarna naar verjaardag van dochter van vriendin, was wel goed voor de broodnodige afleiding
De keuken wacht nog steeds maar ik kijk nu Criminal Minds.
is natuurlijk ook véél belangrijker. en wat een druif, die Pamman. Hoop dat de boodschap van je reactie langer dan een dag blijft hangen.
Jammer dat verjaardag niet geslaagd was, Esmee, zeker na al die moeite. En vervelend van mannie, zal voor je duimen dat-ie na een nachtje slapen weer wat beter is.
zouden Anky/Miffy?Elessie niet vandaag naar de sauna? ben benieuwd hoe het was!
vandaag was de verjaardag van mijn moeder. Of eigenlijk: zou zijn geweest. Rare dag. Ik geloof dat ik dit toch wel het moeilijkste moment tot nu toe vond; het was zo káál. we hebben koffie gedronken bij mijn vader, volgens het gebruikelijke ritueel; zusnietlief voert de boventoon (had overigens nog wel een cadeautje voor mijn verjaardag gekocht), kinderen eisen alle aandacht op en pa, die het allemaal niet kan verstaan en volgen, kruipt in een hoekje. Na bezoek zijn we naar het graf geweest, was wel mooi zo in de sneeuw.
daarna naar verjaardag van dochter van vriendin, was wel goed voor de broodnodige afleiding
zondag 24 januari 2010 om 21:29
Wij hebben in de stad een kapelletje waar je kaarsjes aan kunt steken. Gister met Mini ben ik daar even heen geweest. Ze wilde een kaarsje aansteken voor mijn oma. Kaarsje aangestoken, even daar gezeten. Mini zat stil naast me. Toen we weer buiten stonden keek ze me serieus aan en zei:'Mama, dat kaarsje heb ik ook voor jouw vriend aangesteekt'.
zondag 24 januari 2010 om 21:35
quote:Pammie schreef op 24 januari 2010 @ 21:29:
Wij hebben in de stad een kapelletje waar je kaarsjes aan kunt steken. Gister met Mini ben ik daar even heen geweest. Ze wilde een kaarsje aansteken voor mijn oma. Kaarsje aangestoken, even daar gezeten. Mini zat stil naast me. Toen we weer buiten stonden keek ze me serieus aan en zei:'Mama, dat kaarsje heb ik ook voor jouw vriend aangesteekt'.
wat superlief!
wat superlief!
zondag 24 januari 2010 om 21:59
Vandaag was inderdaad saunadeetdag, met Es en Anky. We zijn alledrie weer volkomen ontspannen - en gevitaliseerd door het water uit de kraan daar. Es en ik zijn ook nog elk een handdoek armer, dat schoot minder op. Oh, en we hebben maar een keer van een medesaunagast te horen gekregen dat we niet zo moesten kakelen omdat we in een stiltesauna zaten (dat hadden we halfblind zonder brillen en lenzen echt niet gezien). Leuk dagje dus.
De meeste andere mutsendagen klinken wat minder relaxt. Sok, vooral bij jou kan ik me voorstellen dat het een treurige dag was. Hoe is het verder met je vader?
De meeste andere mutsendagen klinken wat minder relaxt. Sok, vooral bij jou kan ik me voorstellen dat het een treurige dag was. Hoe is het verder met je vader?
zondag 24 januari 2010 om 22:11