Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Jaaaa weer een jaartje erbij. Ben nu van voren net zo oud als van achteren

Meissies hier een joekel van een taart, gebracht door een leuk bakkertje. Tast toe.

Dank jullie wel he.

Pips fijn dat het wat beter gaat. 't Heeft tijd nodig. Maar het klinkt alweer een beetje als vanouds. En ik had je wel eens willen zien "paal"dansen van lantaarnpaal naar lantaarnpaal.

Fuz gaaffff zeg dat zoon AC/DC opschrijft. Hoe komt ie erbij? Heeft ie dat van jou?

Liefs Zoeb
Zoeb, gefeliciteerd!!!!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zoebie, gefeliciteerd!

Zoebie, van harte!
Hieperdepiep Hoera!!Zoeb is jarig!Van harte gefeliciteerd

Boro..het spreekwoord wie goed doet,goed ontmoet gaat soms best op he!

GL..kom je maandag shoppen?vergeet dan niet langs de lekekrste bonbonwinkel te gaan...(dat mag he in de vakantie!)

Met dochter gaat het hartstikke goed!Die vergeet haar klamboe niet meer.Ze gaat vandaag gewoon naar school,afscheidsmusical groep 8 kijken.

Vandaag:

wassen,wassen,wassen

strijken

stofzuigen

bij mijn moeder langs,die is ook jarig vandaag(vierde het zaterdag)

met middelste schoenen kopen

Fijne dag allemaal!!Hier schijnt
Ohhhh wat leuk en lief allemaal die felicitaties. Gaaf.... neem nog een stuk taart. Hij is groot genoeg.

En de zon begint nu opeens te schijnen. Meiden wat wil ik nog meer. (nou ja).
Zoeb, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Lijstje voor vandaag is niet zo heel lang

-wc poetsen

-1 keukenkastje uitsoppen

-hele dag oppassen op mijn nichtje

-vaatwasser uit- en inruimen

-was vouwen

Fijne dag allemaal!
Goede morgen dames!

En gefeliciteerd lieve Zoebie! (f) (f) .

Lekker! TAART!

Maak er een leuke dag van en ik hoop dat jullie vandaag het verlossende telefoontje krijgen..

Coebergh, fijn dat dochter weer beter is en dat ze vandaag naar school kon. Want de musical missen, dat wil je niet!!!

De musicalochtend was bij ons afgelopen donderdag.

Mijn kleintje heeft vandaag 'kijkdag', dwz dat ze vandaag voor het eerst hoort en ziet bij welke leerkracht en welke kinderen ze volgend schooljaar in de klas komt, en ze nemen een kijkje in het nieuwe lokaal. Spannuuuund!!

Iedere dag 1 kasjes Rainz? Zo komt de hele keuken ook af hoor!

En wat ga ik doen vandaag:

*Stofzuigen

*Beschadigde muren latexen. Alles is in huis, verf, kwasten, rollers. Mijn smoesjes om het niet te doen zijn op.

*Glazenwasser opzeggen. Als ie eindelijk zijn telefoon eens op neemt.. Grrr...

*Vaatwasser uitruimen.

Edit: Ik ben het die aan het toneelspelen is Zoeb, niet Coebergh!
Nee toneel spelen is niet echt iets voor mij.Volgens mij sta ik dan als bloze kriekske op de planken....Overigens vind ik het wel leuk om voorstellingen te bekijken.

Ik moet luiers halen.Dacht dat ik nog een doos had staan maar die is ineens onvindbaar...en nu pakte ik dus net de laatste..Fijn dat ze bij AH in reclame zijn.
Goeiemorgen!

Eerst voor Zoebie:

Zo, net even de huisarts gebeld voor man en voor zoon. Man heeft bloed bij zijn urine zitten en ik vind het nodig dat hij dat na laat kijken. Man vindt het niet zo nodig, vond dat hij het eerst maar eens een paar dagen moest aankijken, maar dat vind ik dan weer akelig. Het is toch een teken dat er iets niet goed zit.

En zoon heeft gekke bulten in zijn nek zitten. Het zijn geen muggebulten, zit echt onder de huid, alsof zijn klieren wat zijn opgezet, maar het zit maar aan één kant, dus ook daar wil ik naar laten kijken. Beter een keer te veel naar de HA dan een keer te weinig, zullen we maar zeggen.

Iemand nog een schop over voor me? Ben wederom niet vooruit te branden vandaag, heb een korte nacht achter de rug met zoon die me zo'n beetje ieder uur riep. Daardoor heb ik het nog 4 uur zien worden en vanmorgen om 7 uur stond hij alweer naast mijn bed.
Verder even een klein lijstje. Ben helemaal leeg na twee binnenbrandjes vanochtend* en moet mezelf even vol zennen.

*Oudste had ruzie met slapende Muis en een konijn dat dwars door mijn flakes en koffie denderde

-knippen en plakken voor een vriendenboekje van Muis

-twee hulpverleensters (inclusief een gesprek met Oudste)

-een huishoudster (heel bijzondere naam, straks blijk ik haar nog te kennen van de vrouwenopvang)

-gezellig doen met de kids vanmiddag en vanavond.
Rainz gelijk heb je.

Mamz, mss stomme vraag hoor maar waarom laat je dat konijn loslopen tijdens het 'spitsuur'?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb het konijn nu tafelverbod gegeven.

Ben niet altijd even handig in het voorkomen van scenes. Dit is dus typisch zo'n geval wat ik had kunnen weten, tafelverbod was er al eerder, maar ja, het konijn is zo lief en blijft niet op schoot zitten bij Middelste en voordat ik het weet is er weer een slechte gewoonte ingeslopen.
Ha ha, het konijn een tafelverbod? En luistert hij/zij daar naar Mamz?

Ik ben voor de helft klaar met stofzuigen.

Was draait.

Voor de rest kom ik niet op gang....
Ik krijg niets uit mijn handen met die drie die hier nu rondrennen. Heb ik het een opgepakt en opgeruimd, hebben zij het andere alweer uitgetrokken. Moet vanavond als nichtje weer weg is, toch nog maar een rondje stofzuigen, dweilen en poetsen doen. Ze liggen nu in bed, even snel een opruimronde door de woonkamer heen gedaan en dan kan het er weer even tegenaan.

Maar, de was is gevouwen en de wc is al gepoetst, toch nog iets gedaan vandaag.
Sta ik net aan school en zie ik mijn kleintje met een sip gezicht op me af komen, ze ziet mij en....barst in tranen uit.

Ze is niet gelukkig met haar nieuwe klas(genootjes) en nieuwe meester.

Het heeft me heel wat overredingskracht gekost, maar gelukkig lacht ze al weer...

Pfffffft.......

Ze komt trouwens weer in een combi-klas, 7-8 deze keer.

Ze heeft al eerder in de combi 3-4 gezeten en toen ging het ook goed hoor en ik begrijp dat het soms gewoon niet anders kan, maar ik ben er toch niet echt een voorstander van.

Afijn, het is duidelijk dat én moeder én kind beiden even aan het idee moeten wennen.

Nog steeds niet klaar met stofzuigen.

zometeen de stad in met oudste om bij de opticien lenzen op te halen.

En omdat manlief niet thuis eet en oudste om 4 uur moet beginnen werken, hebben we besloten om vandaag lekker makkelijk broodjes gezond te eten. Bij Em-te 10 kaiserbroodjes in de aanbieding, dus zoeven daar meteen even langs.
Zwaait even snel, erg druk en veel weg dus vandaar, voor iedereen.
Hoi Zusenzo! Hoe is het met de pup?

Bezemstatus:

Was is droog maar nog niet gevouwen.

Stofzuigen is nog steeds niet af.

Verven gaat vandaag niet meer gebeuren.

Glazenwasser hebben we wel kunnen bereiken: gezegd dat hij ons voortaan over mag slaan, we gaan het zelf doen.

Ik mocht namelijk deze week weer 35 euro aftikken terwijl onze vorige glazenwasser het vorig jaar nog voor 10 euro minder deed.
goedemiddag

zoebie gefeliciteerd, ik hoop dat je een leuke dag hebt, al wat gehoord ondertussen

ik heb helemaal niet gedaan vandaag. Nou ja gewerkt dan en functioneringsgesprek gehad. Waarin ik een heel groot compliment kreeg (dat ik een stuk zelfverzekerder was geworden het laatste jaar) en daardoor dus iets meer uitdaging doordat ik nieuwe dingen mag gaan doen

nu ga ik weer want we gaan zo naar U2, even lekker uit ons dak
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het is hier al hardstikke druk geweest en ik kom om in de blommen. Geweldig gewoonweg. Zelfs mijn demente schoonmoeder van 92 is met zwager geweest. Die eet al dagen niet meer. Maar ze was wel lekker een stuk rijstevlaai met slagroom weg aan het werken. Dan geniet ik. Ik heb ze nog twee stukken meegegeven. En ik hoop dat ze die ook nog opeet. Straks komen de kinderen nog. Nu zit ik hier gewoonweg peentjes te zweten, 't Is stikbenauwd en het rommelt hier al een half uur. Dat het onweer nu maar eens doorzet. Dit schiet niet op.

Ik moet nog even de keuken opruimen. De kopjes, glazen, gebaksbordjes enz. heb ik tijdens het koken al weggewerkt. Mijn afwasmachine stond vol en dat is niet handig.

En, nee ik heb nog niets gehoord en ook geen tijd gehad om zelf te bellen. Het was opeens 5 uur geweest. Stom. Dan morgen maar.

Even pauze.
Vandaag een sceneloze dag achter de rug, de deal is dat Oudste zich keihard probeert in te houden als hij 'zo'n bui heeft' en ik dan 's avonds een spelletje met hem doe.

Houden zo..

Verder veel te veel gepraat, een vriendje op bezoek gehad, vroeg naar bed dus.

Geen ervaring hier met combiklassen, Goldie, afgezien van 1/2 dan. Het idee trekt me ook niet erg.

Morgen is het op de school van mijn gespuis doorschuifdag. En wat ze nog niet weten is dat ze met de BSO naar een overdekte ballenbak gaan. Daar zullen ze leuk verrast mee zijn!
(niet zo snel op verstuur drukken)

Zoebie, fijn dat oma er zo lekker van heeft genoten! Veel plezier nog verder op de avond.
Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad zoeb.

Straks nog ff rijles, dan een wasje ophangen en vroeg naar bed.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven