Alias topic: Zelfdoding.

06-03-2011 00:31 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het topic om verder te praten over zelfdoding. (N.a.v. een ander topic.).
Ook eens met mocy en zinderend.

Off topic: mobiel forummen zuigt kont.
quote:Francelle schreef op 06 maart 2011 @ 02:09:

[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind eigenlijk van wel.Denk jij dan dat een levenslange opsluiting op een gesloten afdeling beter is dan niet meer leven?
quote:Zinderend schreef op 06 maart 2011 @ 02:10:

[...]

Goedkope grond Na de post van Roos moest ik al lachen, maar nu helemaal. Sorry.
iedere zelfmoordenaar is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtloos psychisch lijden, er zijn mensen die in een opwelling iets stoms doen. Ieder vraagt een eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder je hol, of loslaten
quote:Francelle schreef op 06 maart 2011 @ 02:09:

[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind eigenlijk van wel.En dan?
quote:meds, 3 seconden geleden

iedere zelfmoordenaar is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtloos psychisch lijden, er zijn mensen die in een opwelling iets stoms doen. Ieder vraagt een eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder je hol, of loslatenNou slotje dan maar?
quote:snoetepoet schreef op 06 maart 2011 @ 02:16:

[...]

Nou slotje dan maar?
quote:meds schreef op 06 maart 2011 @ 02:14:

iedere zelfmoordenaar is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtloos psychisch lijden, er zijn mensen die in een opwelling iets stoms doen. Ieder vraagt een eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder je hol, of loslaten

Och....... als ik me er toch met een schop onder het hol vanaf zou kunnen maken, dan had ik echt het ideale baantje!

quote:mocy schreef op 06 maart 2011 @ 02:13:

[...]

Na de post van Roos moest ik al lachen, maar nu helemaal. Sorry.Het is echt zo!
Ik ga slapen. Ik 'zie' jullie morgen wel weer ergens op dit forum. Welterusten!
Volgens mij is het aantal impulsieve zelfmoorden een heel stuk lager dan het aantal doordachte zelfmoorden.
quote:Floks schreef op 06 maart 2011 @ 02:12:

[...]

Met dat ik mijn ervaring hier deelde, hoopte ik dat ik een dergelijke reactie niet zou krijgen, maar het overvalt me niet. Helaas.

Nee, ik kan en wil het ook niet. Maar ja.... er moeten nu eenmaal mensen zijn die dit vak uitvoeren.

De bewuste treinmachinist heb ik nog gesproken vlak daarna en ik geloof niet dat hij ooit nog aan het (dit) werk gegaan is..

Ik denk dat je zelf toch vindt dat je goed werk verricht of niet? Nou dan, dat is toch wat telt. Dat ik aangeef dat ik het niet zou kunnen en niet zou willen is gewoon gezien de persoon die ik ben.

Heftig voor die treinmachinist ook zeg. Dat moet toch anders...

Ben er nu echt vandoor.

Precies.

Iedere naaste is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtsloos hulp proberen te bieden, er zijn mensen die in een opwelling net de juiste snaar raken. Ieder heeft zijn eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder de hol of loslaten.

Zo we zijn eruit.
Trustuh slapengaanders.
quote:Zinderend schreef op 06 maart 2011 @ 02:19:

Volgens mij is het aantal impulsieve zelfmoorden een heel stuk lager dan het aantal doordachte zelfmoorden.Jammer is dat je dat feitelijk niet kan checken, maar er zijn er genoeg die in een opwelling handelen, jongeren en mensen zonder psychiatrische voorgeschiedenis, die bijv. in een acute crisis terechtkomen en niet weten dat aan het eind van de rit de zon weer gaat schijnen. Voor een 16 jarige zijn bepaalde problemen een stuk heftiger dan voor een 40 er

iedere zelfmoordenaar is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtloos psychisch lijden, er zijn mensen die in een opwelling iets stoms doen. Ieder vraagt een eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder je hol, of loslateneens. nog net op de valreep... *ben foetsie*
Zinderend, Ik heb nog wel een vraag aan jou.

Jij zegt dat je iemand oet laten gaan die echt dood wilt toch?

En tegelijkertijd vraag je aan mij of ik mijn schouders ophaal als ik iemand op het spoor zie staan. Is dat niet tegenstrijdig?
quote:mocy schreef op 06 maart 2011 @ 02:21:

[...]

Precies.

Iedere naaste is anders, er zijn mensen die langdurig en uitzichtsloos hulp proberen te bieden, er zijn mensen die in een opwelling net de juiste snaar raken. Ieder heeft zijn eigen aanpak dat kan hulp zijn, een schop onder de hol of loslaten.

Zo we zijn eruit.maatwerk dus. Maar uiteindelijk staat of valt elke aanpak met de wil van de patient
quote:Zinderend schreef op 06 maart 2011 @ 02:19:

Volgens mij is het aantal impulsieve zelfmoorden een heel stuk lager dan het aantal doordachte zelfmoorden.Dat denk ik ook al zal er geen bewijs voor zijn.
quote:Zanne schreef op 06 maart 2011 @ 02:22:

Zinderend, Ik heb nog wel een vraag aan jou.

Jij zegt dat je iemand oet laten gaan die echt dood wilt toch?

En tegelijkertijd vraag je aan mij of ik mijn schouders ophaal als ik iemand op het spoor zie staan. Is dat niet tegenstrijdig?Dat was volgens mij in reactie op het flatgebouw verhaal. Ik vraag me af of iemand in staat is om toe te kijken terwijl een ander zichzelf van het leven beroofd.
quote:mocy schreef op 06 maart 2011 @ 02:23:

[...]

Dat denk ik ook al zal er geen bewijs voor zijn.

Ja, is er wel geloof ik. Net als er cijfers zijn onder welk ziektebeeld het hoogst aantal zelfmoorden is enzo.

Zo opbeurend
Ik vroeg me af wat ik zou doen als ik iemand op het spoor zag staan. Ik weet het echt niet. Ik weet inmiddels dat je op ''gevaar/in nood-situaties vaak anders reageert dan je tevoren had gedacht.
Ik denk het niet Zinderend. Denk niet dat iemand zomaar toe kan kijken.

Ik ga nu ook slapen.
quote:Zinderend schreef op 06 maart 2011 @ 02:26:

[...]

Ja, is er wel geloof ik. Net als er cijfers zijn onder welk ziektebeeld het hoogst aantal zelfmoorden is enzo.

Zo opbeurend elk jaar meer dan 100 jongeren onder de 25!!!
quote:meds schreef op 06 maart 2011 @ 02:27:

[...]

elk jaar meer dan 100 jongeren onder de 25!!!klopt niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven