Auto betalen

07-05-2020 16:27 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn vier jaar samen. Een aantal jaar geleden heb ik hem wat geld geleend om een auto te kopen. Na een hele periode heeft hij dit netjes afgelost. Nu we net samen een huis hebben gekocht vindt hij dat het tijd is voor een nieuwe auto maar daar heeft hij op dit moment niet voldoende geld voor. Hij heeft mij gevraagd of ik de helft van het bedrag wil bijleggen zodat hij gelijk zijn "droomauto" kan kopen en er jaren mee vooruit kan. Zijn huidige auto komt nog net door de APK maar hij heeft er geen veilig gevoel meer in. Zelf vind ik de aanschaf van een duurdere auto op dit moment niet nodig. Mijn spaargeld wil ik achter de hand houden en eerst gaan sparen voor dingen die in het huis moeten gebeuren (niet noodzakelijk maar nieuwe meubels, tuin enz.) Is het gek dat ik weiger om hem het geld te lenen of ben ik nu te hard voor hem. Ik ben immers ook van mening dat je in een relatie elkaar de mogelijkheden moet geeven dromen achterna te jagen. Ik heb het gevoel dat ik hem belemmer door heen niet financieel te steunen.
Tulp599 schreef:
07-05-2020 18:16
De k.k. heb ik betaald. Omdat ik vind dat hij ook wat moest bijdragen heeft hij bij zijn ouders hetzelfde bedrag geleend om te verbouwen voordat we verhuisden. Daardoor heb ik nu gelukkig nog voldoende spaarcentjes en een buffer
Nogmaals waarom spaart hij niet? Waar gaat zijn geld naar toe?
Goh. Ook geleend. Nieuw stukje soap. :-D

Nogmaals, waarom denk je dat je hem zogenaamd belemmert als je het hem niet gaat lenen?
Je bent zijn sugarmama
m-april schreef:
07-05-2020 18:17
Heeft hij die lening al terugbetaald aan zijn ouders?
Nope. Op contract start hij daar volgende maand mee
Tulp599 schreef:
De k.k. heb ik betaald. Omdat ik vind dat hij ook wat moest bijdragen heeft hij bij zijn ouders hetzelfde bedrag geleend om te verbouwen voordat we verhuisden. Daardoor heb ik nu gelukkig nog voldoende spaarcentjes en een buffer
Omdat jij vindt dat hij ook 'iets' bij moet dragen aan JULLIE huis leent hij bij zijn ouders en daarmee is de kous nog niet af, nee dan wil hij een heel groot bedrag bij jou lenen. Ik had die KK al op mijn rekening laten staan en hem bij zijn ouders. En als ik een van zijn ouders was had ik eens hartelijk gelachen.
Die had vanavond echt geen rustige avond.
oudblond wijzigde dit bericht op 07-05-2020 18:21
9.67% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tulp599 schreef:
07-05-2020 18:19
Jaja.
Tulp599 schreef:
Laat hem dat eerst eens afbetalen en dan een auto kopen...
Tulp599 schreef:
Dan zou ik hem al helemaal geen cent uitlenen. Hij kan niet met geld omgaan. Hij heeft zijn prioriteiten totaal niet op orde en als je hem geld blijft lenen gaat hij dat ook niet leren. Hij koopt maar een mooie tweedehands auto voor €5000, dan heeft hij nog €4500 spaargeld over voor onvoorziene uitgaven.
Die rekent zich rijk met andermans geld.
Dat belooft wat voor de toekomst.. :-(
m-april schreef:
07-05-2020 18:23
Dan zou ik hem al helemaal geen cent uitlenen. Hij kan niet met geld omgaan. Hij heeft zijn prioriteiten totaal niet op orde en als je hem geld blijft lenen gaat hij dat ook niet leren. Hij koopt maar een mooie tweedehands auto voor €5000, dan heeft hij nog €4500 spaargeld over voor onvoorziene uitgaven.
geen auto en betaalt met 9500 de lening terug aan zijn ouders.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tulp599 schreef:
Ben ik de enige die intussen al zou zijn afgeknapt op die kerel en zou zijn weggelopen?
Hij laat jou - hoewel je nog studeert - alle kosten dokken, leent te pas en te onpas en denkt dan nog dat jij een bank bent.

Zorg in godsnaam dat die buffer intact blijft, want je gaat hem waarschijnlijk later nog hard nodig hebben!
En dan niet voor een nieuwe vloer of een nieuwe sofa. Daar ga je samen maar voor sparen. Hij dus ook.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
m-april schreef:
07-05-2020 18:23
Hij laat die auto voorlopig maar zitten.
Die kan hij niet betalen.

Eerst maar eens zijn schulden overal aflossen en desnoods met de fiets naar zijn werk als het huidige barrel het zou begeven.
Is dit nu later?
Tulp599 schreef:
Wow, hoe meer je over hem schrijft, hoe meer ik denk: meid, dit gaat niet werken. Hij kan duidelijk niet met geld omgaan. Hij heeft een baan, is nog hartstikke jong maar heeft schulden bij jou en zijn ouders. Desondanks wil hij doodleuk een auto van €18500,- gaan kopen! Wat bezielt deze knul?
Ik zou daar niet tegen kunnen. Ik zou hier verschrikkelijk op afknappen. En dan ben ik zelf niet eens zuinig van aard. Ik geef tamelijk makkelijk geld uit, maar ik vind wel met stellige overtuiging: het enige geld dat je uit kunt geven, is het geld dat je hebt.
Deze jongeman heeft totaal andere normen en waarden dan jij, to!
Wissewis schreef:
07-05-2020 18:27
Ben ik de enige die intussen al zou zijn afgeknapt op die kerel en zou zijn weggelopen?
Nee dus, Wissewis! Je bent niet de enige! Heel erge afknapper.
Jufjoke schreef:
07-05-2020 18:30
Wow, hoe meer je over hem schrijft, hoe meer ik denk: meid, dit gaat niet werken. Hij kan duidelijk niet met geld omgaan. Hij heeft een baan, is nog hartstikke jong maar heeft schulden bij jou en zijn ouders. Desondanks wil hij doodleuk een auto van €18500,- gaan kopen! Wat bezielt deze knul?
Ik zou daar niet tegen kunnen. Ik zou hier verschrikkelijk op afknappen. En dan ben ik zelf niet eens zuinig van aard. Ik geef tamelijk makkelijk geld uit, maar ik vind wel met stellige overtuiging: het enige geld dat je uit kunt geven, is het geld dat je hebt.
Deze jongeman heeft totaal andere normen en waarden dan jij, to!
Als dat echt zo was, dan had ze allang meteen nee gezegd en hem eruit gewiebert.
Luci_Morgenster schreef:
07-05-2020 18:32
Als dat echt zo was, dan had ze allang meteen nee gezegd en hem eruit gewiebert.
Misschien..... misschien niet.
En misschien projecteer ik nu wel teveel. Ik zit me er gewoon over op te winden!
En zeg mij ook dat de hypo van dat huis niet op 2 volledige lonen staat.

Anders kan je geen kant op als hij binnenkort ook nog eens zijn werk zou kwijtspelen. (Ik hoop dat ik het gruwelijk mis heb, maar het lijkt mij namelijk een type van 12 stielen, 13 ongelukken en de helft van de tijd geen werk.)
Is dit nu later?
Hij leent wat af zeg. Ik zou hier absoluut niet aan meewerken.
Jufjoke schreef:
07-05-2020 18:33
Misschien..... misschien niet.
En misschien projecteer ik nu wel teveel. Ik zit me er gewoon over op te winden!
Nou niet doen. Of TO vind het wel prima zo'n uitzuiger of het is nep.

Beiden niets om over op te winden hoor. ;-)
Nee je moet het niet doen, want je twijfelt en voelt je er niet comfortabel bij. Als hij volwassen is, kan hij nog wel even wachten en er zelf voor sparen. Waarom durf je eigenlijk niet zo goed weigeren? Krijg je dan gezeik met hem omdat jij zijn uitspattingen niet financiert?
_Branwen_ schreef:
07-05-2020 17:13
Ik mag hopen dat je de gezamenlijke vaste lasten naar rato betaalt?

Zou je hier nog iets over willen zeggen TO?
Wissewis schreef:
07-05-2020 18:35
En zeg mij ook dat de hypo van dat huis niet op 2 volledige lonen staat.

Anders kan je geen kant op als hij binnenkort ook nog eens zijn werk zou kwijtspelen. (Ik hoop dat ik het gruwelijk mis heb, maar het lijkt mij namelijk een type van 12 stielen, 13 ongelukken en de helft van de tijd geen werk.)
Die is berekend op één loon, gelukkig heeft hij nog nooit een dag zonder werk gezeten.
_Branwen_ schreef:
07-05-2020 18:40
Zou je hier nog iets over willen zeggen TO?
Laten we zeggen, ongeveer wel
Tulp599 schreef:
07-05-2020 18:40
Die is berekend op één loon, gelukkig heeft hij nog nooit een dag zonder werk gezeten.
Maar wat betaal jij dan?
gizzmo-returns schreef:
07-05-2020 18:44
Maar wat betaal jij dan?
Alle lasten bij elkaar betaal ik p.m. 80 euro minder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven