Lieve papa
dinsdag 2 december 2008 om 15:37
Lieve papa 15-5-1998
Ik zit nog steeds met dezelfde vragen als toen we elkaar voor het eerst schreven.
Waarom heb jij mij geen kaartje gestuurd op mijn verjaardagen en waarom heb je toen je ging verhuizen niet een verhuisbericht gestuurd?
Ik hoop dat dit niet al te moeilijk is voor je om te beantwoorden,
Liefs Ambrosia
P.S. Ik hoop dat je de laatste zin niet verkeerd opvat, dat is namelijk niet zo bedoeld
Tien jaar later, nog steeds geen antwoorden, maar wel zo veel verdriet.
Ik zit nog steeds met dezelfde vragen als toen we elkaar voor het eerst schreven.
Waarom heb jij mij geen kaartje gestuurd op mijn verjaardagen en waarom heb je toen je ging verhuizen niet een verhuisbericht gestuurd?
Ik hoop dat dit niet al te moeilijk is voor je om te beantwoorden,
Liefs Ambrosia
P.S. Ik hoop dat je de laatste zin niet verkeerd opvat, dat is namelijk niet zo bedoeld
Tien jaar later, nog steeds geen antwoorden, maar wel zo veel verdriet.
dinsdag 3 maart 2009 om 18:15
Een kaart in 'n envelop sturen dan voorkom je zoiets.
Woont hij alleen dat je het aandurft de kaart open en bloot te versturen? Voor 't zelfde geld heeft ie 'n vriendin/vrouw die er niets van wil weten dat z'n dochter contact zoekt en gooit zij 'm weg voordat hij van z'n werk thuiskomt.
Hopelijk krijgt ie 'm zelf in handen en gebruikt ie je mailadres en heb je snel antwoord.
Woont hij alleen dat je het aandurft de kaart open en bloot te versturen? Voor 't zelfde geld heeft ie 'n vriendin/vrouw die er niets van wil weten dat z'n dochter contact zoekt en gooit zij 'm weg voordat hij van z'n werk thuiskomt.
Hopelijk krijgt ie 'm zelf in handen en gebruikt ie je mailadres en heb je snel antwoord.
zaterdag 7 maart 2009 om 12:38
maandag 9 maart 2009 om 10:23
Ambroos Ik doe het graag! En zoals Zonlicht zegt helpt het echt!
Ik kan me voorstellen dat er een last van je af gevallen is. Hoe zwaar die is, merk je pas als hij weg is. Misschien was het stellen van de vraag voor jou wel belangrijker dan het krijgen van een antwoord.
Op naar je stage nu!
Ik kan me voorstellen dat er een last van je af gevallen is. Hoe zwaar die is, merk je pas als hij weg is. Misschien was het stellen van de vraag voor jou wel belangrijker dan het krijgen van een antwoord.
Op naar je stage nu!
Ga in therapie!
dinsdag 10 maart 2009 om 18:51
Ik had niet op een kaart gerekend, ging lekker met een vriendin winkelen, loop naar beneden, toch even post kijken, heb ik opeens een kaart in mijn handen. Ik stond al te huilen voordat ik hem uberhaupt open had.
Hij schreef:
Beste Ambrosia,
Bedankt voor je kaartje. Omdat ik zelf niet zo'n briefschrijver en telefooneerder ben, lijkt het mij een goed idee, om binnenkort een ontmoeting tussen ons twee af te spreken. Zodat we wat minder vreemden voor elkaar zijn.
De afspraak zal alleen wel hier of in de buurt moeten plaatsvinden, aangezien ik voorlopig niet jouw kant kan uitkomen. (hij heeft de ziekte van Meniere en is vaak heel duizelig) Laat maar weten hoe we dit aanpakken en hoe je er over denkt.
Groeten,
M.
Het gevoel is voor de verandering weer heel dubbel, zo blij, zo opgelucht en zo balen dat hij helemaal geen initiatief toont over waar wanneer en hoe. Maar ja, dat bedoelt hij waarschijnlijk gewoon goed.
Ik moet het even laten bezinken, had niet verwacht dat hij zo en zo snel zou reageren. Nu gaat die ontmoeting er echt komen....
Hij schreef:
Beste Ambrosia,
Bedankt voor je kaartje. Omdat ik zelf niet zo'n briefschrijver en telefooneerder ben, lijkt het mij een goed idee, om binnenkort een ontmoeting tussen ons twee af te spreken. Zodat we wat minder vreemden voor elkaar zijn.
De afspraak zal alleen wel hier of in de buurt moeten plaatsvinden, aangezien ik voorlopig niet jouw kant kan uitkomen. (hij heeft de ziekte van Meniere en is vaak heel duizelig) Laat maar weten hoe we dit aanpakken en hoe je er over denkt.
Groeten,
M.
Het gevoel is voor de verandering weer heel dubbel, zo blij, zo opgelucht en zo balen dat hij helemaal geen initiatief toont over waar wanneer en hoe. Maar ja, dat bedoelt hij waarschijnlijk gewoon goed.
Ik moet het even laten bezinken, had niet verwacht dat hij zo en zo snel zou reageren. Nu gaat die ontmoeting er echt komen....
dinsdag 10 maart 2009 om 18:54
Oh, wat een snelle reactie! Je hebt misschien gelijk dat hij het initiatief weer bij jou legt, maar ik vind de toon van de tekst heel vriendelijk en toeschietelijk en ook wel respectvol: hij vraagt hoe jij er over denkt dat je zijn kant op moet komen (zo lees ik het tenminste). Ook die zin: 'Zodat we wat minder vreemden voor elkaar zijn' vind ik tegelijkertijd triest (dat jullie dat zijn) en mooi, het lijkt erop dat hij dat ook wil!
Fijn dat je iig niet wekenlang in spanning hoeft te zitten! Ik hoop dat een evt. ontmoeting een bevredigende ervaring voor je zal worden.
Fijn dat je iig niet wekenlang in spanning hoeft te zitten! Ik hoop dat een evt. ontmoeting een bevredigende ervaring voor je zal worden.
dinsdag 10 maart 2009 om 19:01
Jeetje wat snel zeg Ambro! En ik ben het helemaal eens met MissMara, zowel wat betreft de interpretatie van de brief als het laatste stukje over de bevredigende ervaring.
Offtopic:
Missmara, gefeliciteerd!!! Ik had het ook al op het eert uw topic gezet, maar dat is nu niet echt een topic waar je zin/puf voor hebt lijkt me zo. Maar ik las dus ergens dat je bevallen bent van een zoontje, leuk. Gaat alles goed met moeder en zoon? Geniet ervan, en veel geluk moet zijn vieren!
Offtopic:
Missmara, gefeliciteerd!!! Ik had het ook al op het eert uw topic gezet, maar dat is nu niet echt een topic waar je zin/puf voor hebt lijkt me zo. Maar ik las dus ergens dat je bevallen bent van een zoontje, leuk. Gaat alles goed met moeder en zoon? Geniet ervan, en veel geluk moet zijn vieren!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 10 maart 2009 om 19:39
dinsdag 10 maart 2009 om 20:17
Ja ik zie het ook zoals jij hoor MissMara, het is alleen dat hij het altijd aan mij heeft overgelaten. Maar ik kan me voorstellen dat het voor hem net zo moeilijk is als voor mij. De kaart ziet er ook uit alsof hij de tekst van te voren heeft opgeschreven ergens, niet in een keer op de kaart.
Nu moet ik alleen echt gaan bedenken hoe, wat en wanneer en met wie ik wil. Ik zou graag willen dat mijn vriend mee gaat, maar het is weer niet slim als hij er bij zit denk ik. Pfff, nog maar even over nadenken. Het is ook echt ver rijden, ruim 3 uur. Ik heb nogal auto-angst, dus ik vind het wel heel fijn als hij rijdt.
Dankje voor het vingeren Zonlicht, werkte het voor jou net zo goed als voor mij?
MissMara, gefeliciteerd met je zoontje!!
Nu moet ik alleen echt gaan bedenken hoe, wat en wanneer en met wie ik wil. Ik zou graag willen dat mijn vriend mee gaat, maar het is weer niet slim als hij er bij zit denk ik. Pfff, nog maar even over nadenken. Het is ook echt ver rijden, ruim 3 uur. Ik heb nogal auto-angst, dus ik vind het wel heel fijn als hij rijdt.
Dankje voor het vingeren Zonlicht, werkte het voor jou net zo goed als voor mij?
MissMara, gefeliciteerd met je zoontje!!
dinsdag 10 maart 2009 om 22:40
Jeetje Ambroos! Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht! Ik ben echt heel blij voor je, hoewel ik je dubbele gevoel ook wel begrijp. Maar ik zie je vader gewoon zitten worstelen met die kaart zoals jij dat ook hebt gedaan... hoe begin ik, lieve Ambrosia, beste Ambrosia, hallo Ambrosia?
Dat vind ik ergens wel ontroerend. Je ergste angst, dat hij onverschillig zou zijn, is in elk geval ongegrond gebleken!
Dat hij aan jou overlaat hoe, waar en wanneer, vind ik niet zo gek. Dat is waarschijnlijk goed bedoeld, dus ga er geen negatieve invulling aan geven. Probeer de afspraak zo te regelen dat het voor jou het prettigst is. Ik zou je vriend zeker meenemen, al was het maar om die drie uur van de terugreis van je af te kunnen praten. Hij kan zichzelf vast wel een tijdje bezighouden, toch?
liefs,
dubio
Dat vind ik ergens wel ontroerend. Je ergste angst, dat hij onverschillig zou zijn, is in elk geval ongegrond gebleken!
Dat hij aan jou overlaat hoe, waar en wanneer, vind ik niet zo gek. Dat is waarschijnlijk goed bedoeld, dus ga er geen negatieve invulling aan geven. Probeer de afspraak zo te regelen dat het voor jou het prettigst is. Ik zou je vriend zeker meenemen, al was het maar om die drie uur van de terugreis van je af te kunnen praten. Hij kan zichzelf vast wel een tijdje bezighouden, toch?
liefs,
dubio
Ga in therapie!
dinsdag 10 maart 2009 om 22:53
Wat spannend Ambrosia! Wel fijn zoals iemand al zei dat je zo snel antwoord hebt! Ik kan me voorstellen dat je er wat dubbele gevoelens over hebt. Het zou kunnen dat je vader het expres bij jou legt uit onzekerheid, maar het zou ook kunnen dat hij dat sowieso niet snel zal doen, intiatief tonen. Sommige mensen zijn daar niet sterk in. In dat geval zal je voor jezelf moeten bedenken of je dat kan accepteren. Ik zou (voor zover ik me de situatie kan indenken natuurlijk) die ontmoeting afspreken. Dan vallen vast wat stukjes op hun plek, hoe hij op je reageert enzo. Maakt het misschien ook makkelijker om te bedenken of en zo ja wat je verder voor contact met hem wilt. En idd zou ik je vriend meevragen om te rijden, hij zal zich inderdaad toch wel even kunnen vermaken?
dinsdag 10 maart 2009 om 23:01