Lieve papa

02-12-2008 15:37 328 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve papa 15-5-1998

Ik zit nog steeds met dezelfde vragen als toen we elkaar voor het eerst schreven.

Waarom heb jij mij geen kaartje gestuurd op mijn verjaardagen en waarom heb je toen je ging verhuizen niet een verhuisbericht gestuurd?

Ik hoop dat dit niet al te moeilijk is voor je om te beantwoorden,

Liefs Ambrosia

P.S. Ik hoop dat je de laatste zin niet verkeerd opvat, dat is namelijk niet zo bedoeld

Tien jaar later, nog steeds geen antwoorden, maar wel zo veel verdriet.
Ambrosia
Broos
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik kwam deze brief net tegen en nou kan ik alleen nog maar hard huilen!

Hoe oud was je toen je dat schreef?

Hartverscheurend.
Toen ik dit schreef was ik 11.
Ik snap dat je moet huilen, Ambrosia... En ik wil je niet nog verdrietiger maken, en je ook niet storen in je verdriet, maar ik begrijp dat je nog steeds geen contact met je vader hebt?
Dankje voor jullie lieve knuffels. Nee ik heb nog steeds geen contact met mijn vader. En ik weet ook helemaal niet wat ik wil of wat ik moet, of ik iets moet.
Ik probeer me in jouw situatie te verplaatsen, maar dat kan denk ik alleen als je het zelf hebt meegemaakt. Nú zou ik zeggen "ik denk dat ik contact zou zoeken met hem, want zolang hij nog leeft kan hij mij nog antwoorden geven, heb ik de kans om dat stuk te helen in mijzelf", maar ik weet niet wat ik zou doen/denken als ik in jouw schoenen had gestaan. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je moet zijn, wil je in ieder geval een welgemeende geven.
Toen ik 19 jaar was overleed mijn opa, ik ben naar de crematie gegaan met mijn (stief)vader. Daar heb ik mijn biologische vader gezien. Hij gaf me een knikje toen hij zag dat ik er was en ik heb tijdens de hele dienst zitten huilen achter in de zaal. Niet om mijn opa, maar om vader. In de koffiekamer zei hij nog iets als, ik blijf altijd je vader, maar dat kwam helemaal niet aan, nog steeds voel ik me leeg als ik daar aan denk. Ik heb verdriet om het feit dat mijn vader me niet de moeite waard vond/vindt. Hij heeft naderhand niet geprobeerd om contact op te nemen.
Ambro, je hebt een PM. Hoop dat je er niet verdrietig(er) van wordt, is geenszins mijn bedoeling.
Ik wil wel met hem afspreken, maar op de een of andere manier ben ik gewoon bang/boos/verdrietig/teleurgesteld, ik weet niet goed wat ik tegen hem zou moeten zeggen. Maar ik ben wel bang dat als ik het niet doe ik er spijt van krijg.
Je weet dus wel waar hij woont? Misschien kan je eerst op een andere manier contact opnemen: brief, mail? Kunnen jullie het even laten bezinken...
Ik ben nooit zo van het knuffels uitdelen op het forum. Maar ik vind je altijd een leuke forumster en toen ik dit las, wilde ik je toch even virtueel een knuffel geven! Ik kan me zo voorstellen dat je af en toe het hebben van een vader ontzettend mist. En aan de andere kant misschien nog wel heel vaak boos op hem bent... (f) (Heb je het huidige adres van je vader?)
Count your blessings...
Ja ik heb net in een doosje zijn adres en telefoonnummer gevonden, waarvan ik dacht dat ik het kwijt was. Het is heel dubbel, ik ben heel boos op hem en ik heb nog steeds al die vragen. Stiekem hoop ik nog steeds dat er een geweldige reden is waarom hij me nooit meer heeft geschreven en is weggegaan. Maar ik weet ook wel dat die er niet is...

Ik heb een hele lieve (stief)vader, daar heb ik echt heel veel geluk mee gehad. Maar in mijn achterhoofd blijft het doordreunen dat mijn vader mij niet de moeite waard vindt. Dus ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik hem zou moeten schrijven. Alleen de aanhef al, Beste, lieve, geachte, hoi, hallo, hey, hey eikel, hey pap...
Dankje trouwens Shanon
quote:mastermind schreef op 02 december 2008 @ 15:51:

Ambro, je hebt een PM. Hoop dat je er niet verdrietig(er) van wordt, is geenszins mijn bedoeling.Je hebt een berichtje terug
Wat kun je je in de steek gelaten voelen als je vader niks van zich laat horen. En dan nu zo'n briefje van toen tegenkomen.

Ik begrijp dat je ouders uit elkaar zijn en dat je moeder een andere partner heeft. Had je toen je klein was contact met je biologische vader?
In het begin nam hij me regelmatig mee, dagjes uit enzo. Toen ik drie was kwam hij een keer, gaf hij mij een kettinkje (wat ik kwijt ben helaas) en is hij nooit meer teruggekomen. Nooit een verklaring gegeven, ook niet aan mijn moeder.
Ik ken je van naam hier, niet zo goed, maar dit grijpt me erg aan, Ambrosia.

Als je behoefte hebt er verder eens over te praten, ik heb zo'n beetje hetzelfde mee gemaakt, mag je altijd mijn mailadres aan een angel vragen, been there..

sum
Computer says nooooo
Ach Ambroosje toch...

Ik kan me je gedachten helemaal voorstellen: aan de ene kant wil je geen contact (want hij heeft je in de steek gelaten en nooit contact gezocht) en aan de andere kant wel want wat je zegt: anders krijg je misschien spijt. Ik heb er zelf -gelukkig- geen ervaring mee dus je weet pas echt wat het met je doet als je het zelf hebt meegemaakt, zoals al eerder hier gezegd.

Even een vraagje: jouw zusje, is dat je echte zusje of stiefzusje? Als zij dus jouw echte zusje is, heeft zij dan ook geen contact met je (jullie) vader?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat ontzettend moeilijk zeg! Heeft je moeder of anderen volwassen waren toen ze je vader kenden geen idee waarom hij zich zo voor je heeft afgesloten? Was hij depressief oid?

Aan jou als persoon zal het ècht niet gelegen hebben. Al is het logisch dat je dat als kind wel dacht.

Heb je ooit op een directe manier naar je vader gecommuniceerd hoe veel pijn hij je heeft gedaan met zijn gedrag en dat het voor jou fijn zou zijn als hij een paar dingen zou kunnen uitleggen?
Mijn zusje is mijn halfzusje (klinkt zoo stom), we hebben dezelfde moeder maar een andere vader. Dus zij heeft verder niks met mijn biologische vader.

Dankje Summer, misschien doe ik dat nog wel. Ik laat het nu even bezinken en ik ga nadenken over hoe nu verder. Dit blijft doorsudderen en sommige periodes lukt het me om het weg te stoppen, maar het komt altijd weer boven. Dus misschien is het wel tijd om er wat mee te gaan doen.
Ach, Ambroos!

Als je je maar bedenkt dat het aan hem ligt en niet aan jou.

Dat het zijn verlies is en niet het jouwe.

Je wil dingen van je vader, erkenning, liefde, uitleg, een goede reden, die hij je waarschijnlijk nooit gaat geven. En dat ontzettend veel pijn, maar realiseer je, dat jij daar niets aan kan doen.

Misschien is het tijd om eens flink kwaad te worden. Hem de schuld geven van je verdriet. Je niet afhankelijk opstellen, maar zeker van jezelf zijn. Jij bent een geweldige dochter en het is zijn eigen stomme rotschuld dat hij dat niet weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven