Scheiding is in de lucht...

21-11-2011 08:52 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond voor de zoveelste keer een 'gesprek' gehad met man. Hij vindt dat de kinderen en ik maar moeten gaan bespreken wat we willen....

Hij is het nl. zat, zat om te praten, om dingen aan te geven tegen de kinderen, hij is hun grote mond zat en ga zo maar door.

Hij wil een gezin dat gezellig met elkaar omgaat, normaal met elkaar praat en als er wat is het gewoon zegt, daarnaast moeten ze ook hun taken doen zonder dat we er ook maar iets over hoeven te zeggen en in 1x goed.

Ik wil dat ook dolgraag, maar helaas lukt het niet. Dit heeft niet alleen te maken met het feit dat de kinderen 2 pubers zijn, maar ook met man.

Hij wil te veel te snel. Vandaag een gesprek, dingen afgesproken en morgen moet alles perfect lopen.

Naar mijn idee gaat dat niet.

Het is het zoveelste gesprek, de kinderen zijn hem meer dan zat en ik hem ook. Daar bovenop zijn de enige momenten dat hij goed kan praten als hij wat drank op heeft. Dit zijn de momenten dat ik liever niet wil praten. Gister toch wel gedaan.

De gezelligheid is weg, de negativiteit spat van hem af en concentreert zich op zoon. Hij verwacht een volwassen houding van zoon, maar hij is 15. Hij zegt dan O, ja je bent een kind en dan snap je dat niet. Als ik er wat van zeg dan komt het allemaal door mij, ik doe alles fout en ga zo maar door.

Ik vermoed zelf dat hij het leven als vader met puberende kinderen niet aan kan. Wat hij wil, wil ik ook, maar het gaat niet. Hij verwacht te veel van iedereen, maar zelf mag hij natuurlijk veel fouten maken.

Iemand ervaring hierin, tips of wat maar ook.

Of geloof ik ook in iets wat er niet in zit en zal hij waarschijnlijk nooit veranderen. Ik denk dat dit al ondertussen een jaar of 3 zo gaat, ups en downs. En de downs zijn dan ook echt downs.
@Dubiootje, we hebben daar al allemaal gesprekken over gehad.

Maar in de hitte van het moment, komt een straf.

Roosters hebben we, dus ze weten hun taken. Hier hebben we ook over gesproken en dit vinden ze geen probleem.

@Fashionvitum, hij betrekt ze er zelf bij. Wanneer ik zeg dat ze kunnen gaan, dan wordt hij boos, want het gaat hen ook aan. Ze hebben het dus niet alleen meegekregen, ze staan er dan middenin. Respectloos dan hun vader is inderdaad niet ok, maar (ja sorry een maar) hij is ook absoluut niet respectvol naar hun toe. Hij vindt ze maar dom en stom en ziet alleen het negatieve.

Ja, ik geef aan dat ik hem waardeer en ja ik geef ook aan dat ze geen grote mond moeten hebben en ook anders kunnen reageren.

@Prutteldepruttel, ik weet het niet of ik mezelf kwijt ben geraakt. Hoe raar is dat. Ik weet het gewoon niet meer.

@lavan568, hij gedraagt zich zeker als een puber. Op het moment voert hij zelf niet veel uit in huis en wacht hij af of iedereen het wel goed doet. Op de tenen lopen, ja daar kan je wel eens gelijk in hebben.

@fashionvictum, wanneer het een gesprek is, is het prima. Maar hij is dan altijd boos, sarcastisch en staat niet open voor wat ik zeg. Dan is het geen gesprek meer.

@voodoochild, hij wil wel verandering, bij ons niet bij hem.

@fashionvictum, het loskoppelen is moeilijk hoor. Wanneer we (kids en ik) denken dat het goed gaat dan komt out of the bleu weer een kwade man. Want dit is niet goed, dat is niet goed, dat kan anders\ beter. Iedere keer denken we dat het goed gaat of dat we opbouwend bezig zijn, maar hij vindt van niet.

Ik ga weer even verder lezen.
quote:voodoochild schreef op 21 november 2011 @ 11:09:

[...]

Maar die problemen worden dus niet opgelost, aangezien man niet bereid is om ook maar iets te doen. Hij wil niet in therapie, hij wil alleen maar praten als hij drank opheeft. Dat lijkt me doodvermoeiend en trekken aan een dood paard.

Waarom zou haar man in therapie moeten als zijn kinderen een grote bek hebben? Die logica volg ik effe niet. En waarom zou daar over gepraat moeten worden?

Het is toch gewoon heel legitiem om in je eigen huis te willen dat je op een normale toon aangesproken wordt en dat het geen zooi is? Daar staat dat drankprobleem helemaal los van in principe, ware het niet dat vanwege het drankprobleem kinderen en vrouw eigenlijk vinden dat ze gewoon dat drankorgel lekker laten lullen.

Dat lees ik in ieder geval tussen de regels door en dat vind ik een onfaire conclusie. Ja, pa heeft een drankprobleem maar dat betekent nog steeds niet dat je niet naar hem hoeft te luisteren of de vaatwasser niet in hoeft te ruimen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 21 november 2011 @ 11:10:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Puberma geeft zelf aan dat haar man twee grote problemen heeft: hij vindt het een zwijnestal thuis en hij vindt de kinderen brutaal. Zij erkent dat hij daarin gelijk heeft, maar dat zij daar minder last van heeft. Dat is dus een probleem wat op korte termijn prima op te lossen is, ongeacht een drankprobleem.

Nee, dat is nu juist het punt. Er valt geen normaal gesprek te voeren áls hij drank op heeft. En dát zijn nou juist de enige momenten dat hij wil praten.

En ik snap heel erg goed dat als je een gesprek onder die omstandigheden niet ziet zitten en je toch al niet zo erg het probleem ziet er helemaal niets opgelost wordt.

Ze kan wél erkennen dat ze ziet dat het voor hém een probleem is, maar dan moet hij op zijn beurt ook in willen en moeten gaan zien dat zij een wezenlijk probleem heeft met zijn drankgebruik.

Ik heb niet het idee dat hij daar erg open voor staat. En ook voor hulp van buitenaf staat hij niet open. Dat maakt het allemaal wel erg moeizaam. En voor hem erg makkelijk: "los jij het maar op met de kinderen". Zo werkt het niet natuurlijk.
Puberma,

Mijn wijsheid houdt hier wel een beetje op . Ik weet het ook even niet meer. Desalniettemin wil ik je veel sterkte en succes wensen, ik hoop dat je hier zinnige adviezen kunt krijgen.
Am Yisrael Chai!
@ FV, kan je er wellicht iets bij voorstellen dat drinkende vader misschien ook niet op de juiste manier communiceert tegen zijn kinderen? Je kinderen dom en stom vinden en dat door laten schemeren is een vorm van mishandeling.

Kan jij je dan niet indenken dat de pubers zich recalcitrant gaan gedragen na pa toe?
Of het aantal taken normaal zijn of niet doet er weinig toe want het is hun huishouden, voor mij is het een normaal aantal taken. Een grote mond moest ik ook niet gaan opzetten toen ik thuis woonde want ik kreeg gegarandeerd de wind van voren van beiden ouders.

En ik denk dat dit ook hetgene is wat er in mee speelt in dit verhaal. Man voelt zich niet gehoord en niet serieus genomen door niemand in het huishouden, pubers zijn pubers en TO is zelf ook flink gefrustreerd over oa zijn drank consumptie. Wat is er mis met echt 1 lijn te trekken ivm het gezin, en dus niet dingen op een ander gaan afwimpelen (van beide kanten)? Verder, zijn manier van discussie siert hem niet maar ik heb de indruk dat die zelf geen raad weet met hoe die het moet aanpakken. Probeer elkaar te helpen ipv het zo af te reageren, daar wordt niemand beter van. Hoe is de relatie zelf buiten het huishouden?
quote:fashionvictim schreef op 21 november 2011 @ 11:14:

[...]

Waarom zou haar man in therapie moeten als zijn kinderen een grote bek hebben? Die logica volg ik effe niet. En waarom zou daar over gepraat moeten worden?

Eeh? Er hangt een scheiding in de lucht toch? Relatietherapie lijkt me dan bij uitstek de 1e logische stap, áls je nog iets wilt redden. Erg logisch in mijn gedachtegang ja. Of gezinstherapie, for that matter.

Het is toch gewoon heel legitiem om in je eigen huis te willen dat je op een normale toon aangesproken wordt en dat het geen zooi is? Daar staat dat drankprobleem helemaal los van in principe, ware het niet dat vanwege het drankprobleem kinderen en vrouw eigenlijk vinden dat ze gewoon dat drankorgel lekker laten lullen.

Dat lees ik in ieder geval tussen de regels door en dat vind ik een onfaire conclusie. Ja, pa heeft een drankprobleem maar dat betekent nog steeds niet dat je niet naar hem hoeft te luisteren of de vaatwasser niet in hoeft te ruimen.En dát lees ik nou weer net niet tussen de regels door.
@fashionvictum, ze luisteren nog steeds naar hem en doen nog steeds wat hij vraagt. Het is vaak de manier waarop hij praat waardoor een grote mond sneller naar voren komt.

enne even voor de goede orde, het is geen klerezooi in huis , het gaat er meer om dat ze hun taken moeten uitvoeren. Wanneer dat gebeurd, dan is er, in principe, geen probleem. Maar het gebeurd niet altijd op het moment dat hij het wil.
quote:puberma schreef op 21 november 2011 @ 11:21:

@fashionvictum, ze luisteren nog steeds naar hem en doen nog steeds wat hij vraagt. Het is vaak de manier waarop hij praat waardoor een grote mond sneller naar voren komt.

enne even voor de goede orde, het is geen klerezooi in huis , het gaat er meer om dat ze hun taken moeten uitvoeren. Wanneer dat gebeurd, dan is er, in principe, geen probleem. Maar het gebeurd niet altijd op het moment dat hij het wil.

Haha, gelukkig maar, dat het geen klerezooi is. Nog even snel: ik denk dat er wel wat winst te behalen valt aan jouw kant om toch meer 1 lijn te trekken vwb die grote mond en het op tijd doen van taken. Dat zou ik proberen als ik jou was, dat komt de relatie tussen jullie twee waarschijnlijk ten goede.

Wat fu1t3lla zegt dus eigenlijk.

Succes nogmaals!
Am Yisrael Chai!
Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor de man van puberma. Ik moet er ook niet aan denken om tegen 2 pubers en mijn echtgenoot op te moeten boksen. Dan moet je je wel heel eenzaam voelen.

Ik vind zijn eisen ook niet zo raar. Respect van je gezinsleden en gezelligheid in je gezin.

Iedereen springt hier nu meteen op met het idee dat de man van TO een drankprobleem heeft, maar dat lees ik hier ook nergens. Ik heb meer het idee dat hij wel eens wat drinkt. En dat zou ik zelf waarschijnlijk ook gaan doen als ik zo'n gezin zou hebben.
Ik zie hem niet als alcoholist, maar wel als iemand die het nodig heeft.

Dat schroomt misschien niet met elkaar, maar daar bedoel ik mee dat hij niet elke dag drinkt, maar drinkt wanneer er 'iets' is.

en ja, daar baal ik van.
quote:lapin schreef op 21 november 2011 @ 11:25:

Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor de man van puberma. Ik moet er ook niet aan denken om tegen 2 pubers en mijn echtgenoot op te moeten boksen. Dan moet je je wel heel eenzaam voelen.

Ik vind zijn eisen ook niet zo raar. Respect van je gezinsleden en gezelligheid in je gezin.Iedereen springt hier nu meteen op met het idee dat de man van TO een drankprobleem heeft, maar dat lees ik hier ook nergens. Ik heb meer het idee dat hij wel eens wat drinkt. En dat zou ik zelf waarschijnlijk ook gaan doen als ik zo'n gezin zou hebben.

Dan moet je niet meteen bij thuiskomst gaan zoeken naar dingen die je niet aanstaan.

Als je iets van iemand verlangt zul je daar zelf aan bij moeten dragen.
quote:fru1t3lla schreef op 21 november 2011 @ 11:20:

Of het aantal taken normaal zijn of niet doet er weinig toe want het is hun huishouden, voor mij is het een normaal aantal taken. Een grote mond moest ik ook niet gaan opzetten toen ik thuis woonde want ik kreeg gegarandeerd de wind van voren van beiden ouders.

En ik denk dat dit ook hetgene is wat er in mee speelt in dit verhaal. Man voelt zich niet gehoord en niet serieus genomen door niemand in het huishouden, pubers zijn pubers en TO is zelf ook flink gefrustreerd over oa zijn drank consumptie. Wat is er mis met echt 1 lijn te trekken ivm het gezin, en dus niet dingen op een ander gaan afwimpelen (van beide kanten)? Verder, zijn manier van discussie siert hem niet maar ik heb de indruk dat die zelf geen raad weet met hoe die het moet aanpakken. Probeer elkaar te helpen ipv het zo af te reageren, daar wordt niemand beter van. Hoe is de relatie zelf buiten het huishouden?

1 lijn trekken is geen probleem, maar het is zijn lijn of geen lijn.

Ik probeer heus te luisteren naar hem, maar ik vraag me ook weleens af hoe ik moet praten om hem naar mij te laten luisteren.

De relatie nu is waardeloos.
Ik lees in alles wat je schrijft, dat jij geen problemen hebt met je pubers, maar je man is de enige die zich aan hen stoort.Hij vindt ze stom en dom, en is zelf een en al negativiteit. Dat is toch geen leuk voorbeeld voor pubers, die het toch al zo moeilijk met zichzelf hebben?

Dit is toch vreselijk vermoeiend voor jou, om altijd maar weer die goede vrede te moeten bewaren?

Jouw man zal eindelijk eens volwassen moeten worden, maar zo te zien vindt hij zichzelf perfect, en hij zal niet uit zichzelf veranderen.
Wat een afschuwelijke vader. Waarom laat hij zelf zijn handen niet wapperen als hij niet tevreden is over andermans werk?

Is hij depressief? Heeft hij een ander?

Erg zielig voor jou en de kinderen. Wat zullen de kinderen hun vader haten. Die man verpest het voorgoed voor zichzelf en de kinderen.

Grote kans dat de kinderen hun vader later nooit meer willen zien.

Ik zou geen geduld meer hebben en wegwezen bij deze man. Met z'n drieën zal het leven veel leuker zijn.

Zeker weten dat je kinderen zonder je man minder puber zullen zijn dan jullie denken.
je bent al een alkoholist als je meer dan 21 eenheden alkohol per week drinkt m.a.w 3 eenheden per dag of bijvoorbeeld 2 x 7 in het weekend en nog wat door de weeks verdeelt.

Je schrijft: iemand die het nodig heeft, dat is ook een kenmerk van alkohol verslaving helaas !!!. Het hoeft niet met de situatie verband te hebben, maar het kan er zeker een gevolg van zijn.

Natuurlijk heeft elk verhaal 2 kanten, en het gaat hier niet om de schuldige aan te wijzen. wat er door de diverse forummers word aangedragen zijn slechts aannames. omdat je slechts 1 kant van het verhaal hoort. Maar TO komt hier voor raad.

Natuurlijk is respect van je gezin voor zowel de man van TO van belang als voor TO zelf, maar de manier waarop TO's man stelt dat ze de scheiding maar aan de kinderen moet voorleggen, getuigd niet van zelf veel respect tonen naar vrouw en kinderen.

Het is dus een vicieuze cirkel waarin dit gezin terecht is gekomen en de vraag is, hoe dit nu op te lossen?
@fashionvictum, bedankt.

@lapin, eerlijk is eerlijk. De kinderen zijn niet meer zo respectvol naar hem door dingen die in het verleden zijn gebeurd. Daar heeft hij zijn excuus voor aangeboden bij de kids, om het vervolgens weer te doen.

Dus volgens mij zit daar ook de kneep.

Hij zit alleen maar achter hun vodden, als er is gestofzuigt dan is het niet goed en moet het nog een keer. Of hij staat achter ze om te kijken of het wel goed wordt gedaan.

Tja, daar wordt je als kind toch ook niet vrolijk van?
quote:puberma schreef op 21 november 2011 @ 11:13:

Iedere keer denken we dat het goed gaat of dat we opbouwend bezig zijn, maar hij vindt van niet.Stop er eens mee om aan zijn dwangmatige eisen proberen te voldoen? Het is toch nooit goed genoeg voor hem. En zoek een goede therapeut die jou kan duidelijk maken wat er in je huis gaande is want zo te lezen zie je dat zelf nog niet zo helder. Of je durft nog niet helemaal op je gevoel te vertrouwen. Waarom schreef je dat er een scheiding in de lucht hangt?
Ga eens praten bij CJG in jouw regio (centrum jeugd en gezin): geven goed advies en evt verdere hulp als jij/jullie dat willen! Info en advies daar vragen is vrijblijvend en laagdrempelig. Zij zijn er juist voor dit soort 'dilemma's'.
@lavan58, ja ik baal, want ik de ogen van man doe ik het niet goed en in de ogen van de kinderen ook niet.

@hipsala, depressief? geen idee.

een ander? Nee, dat is het er niet.

@thunderstroke, het is inderdaad een cirkel en hoe komen we eruit of beter komen we eruit.

Ik denk ook vaak dathet maar beter is om met z'n 3en verder te gaan, maar dan vraag ik me af 'Heb ik genoeg gedaan?!'
quote:puberma schreef op 21 november 2011 @ 11:33:

@fashionvictum, bedankt.

@lapin, eerlijk is eerlijk. De kinderen zijn niet meer zo respectvol naar hem door dingen die in het verleden zijn gebeurd. Daar heeft hij zijn excuus voor aangeboden bij de kids, om het vervolgens weer te doen.

Dus volgens mij zit daar ook de kneep.

Hij zit alleen maar achter hun vodden, als er is gestofzuigt dan is het niet goed en moet het nog een keer. Of hij staat achter ze om te kijken of het wel goed wordt gedaan.

Tja, daar wordt je als kind toch ook niet vrolijk van?Uit alles blijkt dat je volledig achter je kinderen staat en het ook vanuit hun perspectief bekijkt. Hij is daar kennelijk door wat voor reden ook, niet toe in staat. Jullie zijn samen niet op 1 lijn te krijgen. Er blijven dan twee keuzes over: of je gaat samen in therapie ( hulp zoeken bij het opvoedprobleem/relatieprobleem of gezinstherapie die het gezin als een systeem beziet) of je gaat scheiden, wat je zelf al in overweging hebt anders geef je dit topic niet deze titel
quote:puberma schreef op 21 november 2011 @ 11:33:

Tja, daar wordt je als kind toch ook niet vrolijk van?Waarom kies je luchtige woorden? Je man vertoont zwaar gestoord gedrag waarmee hij je kinderen beschadigt en hij hindert hun persoonlijke ontwikkeling.
quote:prutteldepruttel schreef op 21 november 2011 @ 11:33:

[...]

Stop er eens mee om aan zijn dwangmatige eisen proberen te voldoen? Het is toch nooit goed genoeg voor hem. En zoek een goede therapeut die jou kan duidelijk maken wat er in je huis gaande is want zo te lezen zie je dat zelf nog niet zo helder. Of je durft nog niet helemaal op je gevoel te vertrouwen. Waarom schreef je dat er een scheiding in de lucht hangt?Omdat ik daar steeds meer naar neig.
quote:puberma schreef op 21 november 2011 @ 11:37:

@lavan58, ja ik baal, want ik de ogen van man doe ik het niet goed en in de ogen van de kinderen ook niet.

@hipsala, depressief? geen idee.

een ander? Nee, dat is het er niet.

@thunderstroke, het is inderdaad een cirkel en hoe komen we eruit of beter komen we eruit.

Ik denk ook vaak dathet maar beter is om met z'n 3en verder te gaan, maar dan vraag ik me af 'Heb ik genoeg gedaan?!'misschien zelf een weekje op vakantie gaan, dat de vader alleen met de kinderen is?
Je gaat die arme kinderen niet alleen laten bij je man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven