Wil scheiden....maar wat nu ?

27-10-2011 09:40 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmorgen (en eigenlijk al veel eerder) ben ik er zo verschrikkelijk klaar mee. Manlief denkt dat hij in een hotel woont, waar alles wel gedaan wordt en het eten klaar staat als hij thuis komt. Vervolgens gaat hij op de bank zitten tv te kijken of achter de computer. En krijg geen antwoord meer als ik tegen m praat. Kinders (2 en 4) worden door m gedrild met grote monden. Weet ook wel dat hij moe is als hij thuis komt en van 's morgens vroeg tot laat werkt. Maar dat wil toch niet zeggen dat je verders alles maar op mijn schouders moet laten komen ? Ben werkeloos, maar bezig met omscholen, dus aan het studeren, loop daar voor ook stage, breng de kinderen van en naar school en peuterspeelzaal, zorg voor het huishouden, de boodschappen...alles en alles komt op mij neer. Hij is al boos als ik vraag of hij een dagje vrij kan nemen omdat er iets gedaan/geregeld moet worden. Mn meisje is bijna jarig, hij heeft er geen barst voor geregeld. Alles heb ik in orde gemaakt om te zorgen dat ze een leuke verjaardag heeft. En straks breed uit "gezellig" gaan zitten doen op het feestje... Heb er gewoon geen zin meer in...het dobbert al lang zo door en praten heeft gewoon weg geen nut (al te vaak geprobeerd) Vind het echt erg, maar ben aan het eind van mn latijn en wil zo graag rust in de tent. Ook voor mn kinderen. Weet straks alleen niet hoe ik het allemaal moet gaan doen, maar het lukt me vast wel. Sta eigenlijk al zo lang alleen....
Wat dacht je van met m praten......
Heb je je man verteld hoe jij je hieronder voelt? Dat jij op deze manier niet door wilt gaan en serieus op het punt staat de scheiding aan te vragen?
Dit was niet zo voordat jullie aan kinderen begonnen?

Hij is dus radicaal veranderd?

Heb je met hem hier over gesproken, over hoe jij je voelt, heb je therapie voorgesteld, heb je naar je eigen aandeel gekeken?

Het is niet niks alle lasten dragen, als je gaat scheiden dan sowieso, nog meer, ook financieel.

Wat wil je nu? Definitief scheiden? Zo ja, dan hier kijken waar alles staat uitgelegd.

Zo nee, dan zul je met hem moeten praten en afspraken maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Grote hamvraag: Hou je nog van hem?
Praten heb ik al zo vaak geprobeerd...en dan vind hij me alleen maar lastig, want dan moet hij naar bed of wil net een programma kijken op tv. Als ik dan aanhoud dat ik er over wil praten zet hij met een lang gezicht en een zucht de tv uit waarna een heel betoog volgt waarom ik vooral geen gelijk heb. Zijn werk is alles voor m dus ik moet vooral daar rekening mee houden En ja ik snap ook wel dat er geld binnen moet komen anders geen brood op de plank, maar dat wil toch niet zeggen dat je verder niets hoeft te doen en alleen maar snauwen en grauwen. En als hij dan een "aanhankelijke bui" heeft klaar gaan liggen ? kom op...ik ben het echt zat
En je kunt dit niet aan je man vertellen? En hij is ineens zo 'geworden'? Relatietherapie al geprobeerd?
Logisch dat jij voor het huishouden zorgt en de kinderen naar school brengt, je bent namelijk werkloos en je man werkt de hele dag. Ik neem aan dat er andere afspraken gemaakt worden als jij ook weer fulltime werkt.

Scheiden kost geld en je kunt jezelf nu niet onderhouden, ik zou toch maar eerst eens aan je huwelijk gaan werken
Of ik nog van m hou....eigenlijk niet. Er is te veel gebeurd...
quote:bigmomma schreef op 27 oktober 2011 @ 09:46:

Praten heb ik al zo vaak geprobeerd...en dan vind hij me alleen maar lastig, want dan moet hij naar bed of wil net een programma kijken op tv. Als ik dan aanhoud dat ik er over wil praten zet hij met een lang gezicht en een zucht de tv uit waarna een heel betoog volgt waarom ik vooral geen gelijk heb. Zijn werk is alles voor m dus ik moet vooral daar rekening mee houden En ja ik snap ook wel dat er geld binnen moet komen anders geen brood op de plank, maar dat wil toch niet zeggen dat je verder niets hoeft te doen en alleen maar snauwen en grauwen. En als hij dan een "aanhankelijke bui" heeft klaar gaan liggen ? kom op...ik ben het echt zat

En als je dan afspreekt de volgende dag erover te praten of na zn tv programma. Dan heeft hij misschien meer aandacht voor je.

Wat wil je nu precies? Dat hij meer meehelpt met de kinderen? Dat jullie meer samen doen? Wat is er nu precies aan de hand?
Maar heb je hem ook verteld wat je hier schrijft?

Heb je hem verteld dat het je inmiddels zo hoog zit dat je het bijltje er bij neer wilt gooien?

Realiseer je je wat voor impact een scheiding heeft, voor jou(financieel, huisvesting, emotioneel) en wat een scheiding met de kinderen doet?
quote:feeks schreef op 27 oktober 2011 @ 09:48:

Logisch dat jij voor het huishouden zorgt en de kinderen naar school brengt, je bent namelijk werkloos en je man werkt de hele dag. Ik neem aan dat er andere afspraken gemaakt worden als jij ook weer fulltime werkt.

Scheiden kost geld en je kunt jezelf nu niet onderhouden, ik zou toch maar eerst eens aan je huwelijk gaan werkenMee eens!
Als ik het zo hoor, is hij net zo goed klaar met jou?

Je zou eens kunnen bedenken wat jullie ooit zo aantrekkelijk aan elkaar vonden. En wat daar nog van over is cq aan te doen is.

Was je vroeger ook een BIG momma?
Wat feeks zegt dus.
Eens met Feeks.
quote:thijs72 schreef op 27 oktober 2011 @ 09:51:

Als ik het zo hoor, is hij net zo goed klaar met jou?

Je zou eens kunnen bedenken wat jullie ooit zo aantrekkelijk aan elkaar vonden. En wat daar nog van over is cq aan te doen is.

Was je vroeger ook een BIG momma?Thijs, wat ben je onaardig.... bah bah bah
quote:feeks schreef op 27 oktober 2011 @ 09:48:

Scheiden kost geld en je kunt jezelf nu niet onderhouden, ik zou toch maar eerst eens aan je huwelijk gaan werkenGedeeltelijk mee eens, maar moet ze omdat ze zichzelf niet kan onderhouden dan maar bij iemand blijven die haar behandelt als werkster, au pair en hoer?
Nope
Ja, ik snap ook wel dat het huishouden en dergelijke voor een groot deel op mij neer komt. Vooral omdat ik nu werkloos ben, en geloof me ik zit echt niet op mn kont de hele dag. Maar echt alles komt nu op mij neer. De kinderen krijgen alleen grote monden of een pak voor hun broek van hem. Ik heb al zo vaak geprobeerd duidelijk te maken dat ik graag wat meer hulp van zijn kant wil, want dat ik het ook niet allemaal alleen kan dragen en aan kan. Ben van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig. Ook in de weekenden steekt hij geen poot uit. Alles wat ik aandraag of doe is niet goed of verkeerd. Hij loopt met een lang gezicht door het huis te banjeren. Hij wilde een hond, is zelfs nog te beroerd om m uit te laten. Er kan geen lachje meer af en het enige waar ik hem over hoor praten is zn werk. Er zijn al zoveel voorvallen geweest dat ik me weer in de kou voelde staan, gebruikt voelde of belazerd..Ik zit gewoon te janken achter de pc Ik ga echt niet over een nacht ijs..
Is een moeder die bewust kiest om thuismoeder te zijn dan ook werkloos om dat hier geen salaris tegenover staat? Ik vind moederschap een van de meest onderschatte banen die er zijn.

Maar goed, is off topic, maar het hield me even bezig.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Bigmomma,

Als de zaken erzo voor staan zoalsje het hier beschrijft, zit er weinig anders meer op dan idd de scheiding aan te vragen. Je vertelde dat de kinderen ook onderhevig zijn aan zijn buien. Lijkt wel alsof je man idd ook klaar ismet alles.

De gezegde dat je jezelf niet zou kunnen onderhouden: Deels waar. Je zult afhankelijk worden van een uitkering. En als je klaar bent met je opleiding zul je moeten werken. Dat gaat idd een zware klus worden,maar is geen onoverkomelijke zaak.

De zaken goed regelen, de scheiding, alimentatie, omgangsregeling,uitkering, toeslagen aanvragen,andere woning ( heb je een eigen huis of huren jullie? ), verzekeringen, kinderopvang regelen.

Komt huishouden en zorg voor de kinderen bij en zien dat je tijd voor jezelf overhoudt.

Klinkt heftig, is heftig,maar gezien het feit dat de keet al door jou alleen draaiende wordt gehouden, zie ik het je wel doen. En schroom niet omhulp in te schakelen van bijv.opa en oma, vriendin enz.

Heel veel sterkte!
Waarom roept het merendeel hier dat TO aan haar huwelijk moet werken? Er is er maar een die bepaald hoe haar leven er vanaf nu uit gaat zien en dat is TO zelf.

TO... jouw verhaal is mijn verhaal. Het is allemaal erg herkenbaar. Ik heb 8 jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en ben vertrokken. Alleen... vanaf het moment dat ik wist dat ik er genoeg van had, tot het moment dat ik daadwerkelijk buiten stond, heeft 3 jaar geduurd.

Die jaren had ik nodig om erachter te komen dat er geen weg terug zou zijn en dat de beslissing om weg te gaan de enige juiste zou zijn. Ik heb ze tevens gebruikt om "sterker" te worden, geld opzij te zetten, plannen te maken voor mijn toekomst en afscheid te nemen van de man waar ik ooit verliefd op was geweest.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is; maak een pas op de plaats en ga dan pas handelen. In volle overtuiging en met gezond verstand. Laat je niet teveel leiden door emoties want emoties zijn slechte raadgevers.

Succes!
quote:bigmomma schreef op 27 oktober 2011 @ 09:56:

. De kinderen krijgen alleen grote monden of een pak voor hun broek van hem..Dit zou voor mij al meer dan genoeg reden zijn om hem buiten te zetten!
Ben geen thuismoeder, maar daar is niets verkeerds mee natuurlijk. Ik ben door reorganisaties en bezuinigingen mijn baan kwijt geraakt en nu bijna een jaar werkloos. Solliciteer me wezeloos maar kom niet aan de bak. Daarom ben ik gaan omscholen en dat lukt tot nu toe vrij aardig. Probleem is alleen dat het me bijna niet lukt om te studeren met alles erbij. Heb van de week maar toen iedereen naar bed was tot 's nachts 3 uur aan tafel gezeten met mn boeken...
Als ik 100% zou werken en mijn man zou werkeloos thuis zitten te drammen dat ik ook nog van alles moet doen in huishouden was ik ook niet (meer) gezellig.

Kom op. Jij hebt de hele dag de tijd hoor!

Wat verwacht je van hem, wat moet hij doen in het huis??

En vraag je hem dingen te doen of doe je nu net als hier; je verwacht iets van hem zonder overleg, zonder dat hij het weet wat er van hem verwacht gaat worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven