Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
woensdag 16 maart 2011 om 15:31
woensdag 16 maart 2011 om 19:48
Ik lees hier ook weer eens een keertje. Ik heb tegenwoordig een naaimachine dus daar zit ik veel meer achter. Dus het haken ligt even stil.
Maarre... Die draak van Delicious Crochet heb ik een keer gemaakt. Is een hels karwei en hij is heel groot, maar zoooooo gaaf! Ik denk dat er ergens in dit topic nog wel een foto van staat.
Maarre... Die draak van Delicious Crochet heb ik een keer gemaakt. Is een hels karwei en hij is heel groot, maar zoooooo gaaf! Ik denk dat er ergens in dit topic nog wel een foto van staat.
donderdag 17 maart 2011 om 12:31
Ik had al in de gaten dat het een hels karwei is, maar het lijkt me echt geweldig om deze te maken.
Ik weet alleen nog niet hoe ik aan een patroon kan komen. Kun jij mij helpen?
quote:Karan schreef op 16 maart 2011 @ 19:48:
Ik lees hier ook weer eens een keertje. Ik heb tegenwoordig een naaimachine dus daar zit ik veel meer achter. Dus het haken ligt even stil.
Ik weet alleen nog niet hoe ik aan een patroon kan komen. Kun jij mij helpen?
quote:Karan schreef op 16 maart 2011 @ 19:48:
zondag 27 maart 2011 om 08:09
Hier ben ik ook weer eens.....
Nog steeds aan het haken, maar wel wat minder vaak. Bezig met n granny stripe.
Gisteren ook nog n leuk boekje van Christel Krukkert gekocht; vooral Evert & Evelien vind ik geweldig!
Als t alleen om n site gaat met eigen gemaakt werk zonder de bedoeling om het te verkopen, dan heb ik er niet zo'n moeite mee als de link hier gezet wordt.
Nog steeds aan het haken, maar wel wat minder vaak. Bezig met n granny stripe.
Gisteren ook nog n leuk boekje van Christel Krukkert gekocht; vooral Evert & Evelien vind ik geweldig!
Als t alleen om n site gaat met eigen gemaakt werk zonder de bedoeling om het te verkopen, dan heb ik er niet zo'n moeite mee als de link hier gezet wordt.
vrijdag 1 april 2011 om 09:39
Ok, hier is dan de link naar mijn site waar foto's van mijn werkjes te vinden zijn. Jullie mogen ook best feedback erop geven in het gastenboek hoor
www.kaatje-haakt.jouwweb.nl
Ik heb de komende tijd nog wat projectjes staan:
- een kangoeroe met jong,
- een wolf (wel een hele schattige)
- een tekkel
Laatst ben ik naar de handwerkdagen geweest hier in de buurt en toen heb ik nog het boekje Minihondjes - en katjes haken gekocht, o.a. met patronen van Christel Krukkert. Superschattig
www.kaatje-haakt.jouwweb.nl
Ik heb de komende tijd nog wat projectjes staan:
- een kangoeroe met jong,
- een wolf (wel een hele schattige)
- een tekkel
Laatst ben ik naar de handwerkdagen geweest hier in de buurt en toen heb ik nog het boekje Minihondjes - en katjes haken gekocht, o.a. met patronen van Christel Krukkert. Superschattig
woensdag 20 april 2011 om 13:47
Ik heb weer flink gehaakt en een aantal nieuwe foto's ge-upload.
Ben nu bezig met een spookdiertje (primaat achtige met enorm grote ogen). Wil ook nog leuke pannenlappen gaan maken voor mijn nieuwe huis.
Ik heb trouwens ook nog een haakboekje gekocht van Twinkie Chan, geniale ontwerpen maakt zij (vind ik).
Ben nu bezig met een spookdiertje (primaat achtige met enorm grote ogen). Wil ook nog leuke pannenlappen gaan maken voor mijn nieuwe huis.
Ik heb trouwens ook nog een haakboekje gekocht van Twinkie Chan, geniale ontwerpen maakt zij (vind ik).