Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het haken. Ik haak vooral verschillende dieren, die blijven echt schattig!!!

De draak is echt verweldig. Ik zal hem graag zelf ook een keertje willen maken. Nu is mijn vraag of een patroon verkrijgbaar is van de draak.

Graag hoop ik op een reactie.

Groetjes Sharona
Ik weet niet welke draak (kijk ik ergens overheen?), maar onder andere Delicious Crochet heeft een hele grote draak.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik lees hier ook weer eens een keertje. Ik heb tegenwoordig een naaimachine dus daar zit ik veel meer achter. Dus het haken ligt even stil.

Maarre... Die draak van Delicious Crochet heb ik een keer gemaakt. Is een hels karwei en hij is heel groot, maar zoooooo gaaf! Ik denk dat er ergens in dit topic nog wel een foto van staat.
Dank je wel duha, het is gelukt!
Ik had al in de gaten dat het een hels karwei is, maar het lijkt me echt geweldig om deze te maken.

Ik weet alleen nog niet hoe ik aan een patroon kan komen. Kun jij mij helpen?

quote:Karan schreef op 16 maart 2011 @ 19:48:

Ik lees hier ook weer eens een keertje. Ik heb tegenwoordig een naaimachine dus daar zit ik veel meer achter. Dus het haken ligt even stil.

Maarre... Die draak van Delicious Crochet heb ik een keer gemaakt. Is een hels karwei en hij is heel groot, maar zoooooo gaaf! Ik denk dat er ergens in dit topic nog wel een foto van staat.
Het is gelukt met de sjaal! Hij is precies lang genoeg geworden met 1 bol... Mijn liefdochtertje zag afgelopen zaterdag al dat ik er mee bezig was, dus zij heeft hem al geclaimd

Mag ik hier mijn website posten? Staan foto's op van dingen die ik gehaakt heb.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, en ik denk de meesten hier niet (alles opnieuw posten is zo'n werk he....) Maar ik weet niet of het volgens de forumregels mag eigenlijk.
Het is een site alleen maar met foto's

Ik vind het namelijk leuk om feedback te krijgen op mijn haakwerkjes, doe het pas vanaf augustus.
Van mij mag het wel, maar inderdaad: weet niet of het volgens de regels mag.

En sinds ze daar zo streng mee zijn geworden...
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
je verkoopt er toch niks mee kaatje ? Dus volgens mij mag het gewoon.
Hier ben ik ook weer eens.....

Nog steeds aan het haken, maar wel wat minder vaak. Bezig met n granny stripe.

Gisteren ook nog n leuk boekje van Christel Krukkert gekocht; vooral Evert & Evelien vind ik geweldig!

Als t alleen om n site gaat met eigen gemaakt werk zonder de bedoeling om het te verkopen, dan heb ik er niet zo'n moeite mee als de link hier gezet wordt.
Kaatje85 laat maar zien, ben benieuwd! als het niet commercieel is, alleen maar leuk toch?

ik ben nu bezig met de schildpad van Christel en il hierna amigurumi proberen, schattig en veel eerder klaar, haha!
Het is toch niet voor commerciele doeleinden bedoeld.Volgens mij mag het wel hoor. Laat maar zien
Ben bezig granny's te haken, met dezelfde wol als die sjaal. Het schiet lekker op, en ze worden best leuk met deze kleuren

Ok, hier is dan de link naar mijn site waar foto's van mijn werkjes te vinden zijn. Jullie mogen ook best feedback erop geven in het gastenboek hoor

www.kaatje-haakt.jouwweb.nl

Ik heb de komende tijd nog wat projectjes staan:

- een kangoeroe met jong,

- een wolf (wel een hele schattige)

- een tekkel

Laatst ben ik naar de handwerkdagen geweest hier in de buurt en toen heb ik nog het boekje Minihondjes - en katjes haken gekocht, o.a. met patronen van Christel Krukkert. Superschattig
Geweldig!!!
Thanks voor je lieve comment in het gastenboek, chatterly!
Tjonge lekker Engels my little pony dus!
Leuke site Kaatje!!

Ik ga regelmatig een kijkje nemen!
Thanks

eind deze week komen er nog wat foto's bij, van een uiltje en een tekkel.
Er staan op mijn site nieuwe creaties,

- een simpel uiltje

- een mini schildpad

- een tekkeltje

- een kangaroe met jong

dus als jullie zin hebben, neem een kijkje. En leave a message if you like
upperdepup!!
Ik heb weer flink gehaakt en een aantal nieuwe foto's ge-upload.

Ben nu bezig met een spookdiertje (primaat achtige met enorm grote ogen). Wil ook nog leuke pannenlappen gaan maken voor mijn nieuwe huis.

Ik heb trouwens ook nog een haakboekje gekocht van Twinkie Chan, geniale ontwerpen maakt zij (vind ik).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven