Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

donderdag 13 december 2018 om 19:49
Ha ha die is goed:-)Maartje2016 schreef: ↑13-12-2018 17:23Of wachten tot maart! Dan gaat de zomertijd in, dus hoef je er zelf niks aan te doen![]()
Als de regering nu maar besluit de zomertijd te behouden:-)
vrijdag 14 december 2018 om 09:43
Wat dragen jullie kindjes 's nachts? Zoontje wordt nu al een paar nachten om 5 uur wakker en gaat dan niet meer slapen. Vanochtend dacht ik, misschien heeft hij het koud dus ik legde een deken over hem heen. Toen bleef hij warempel een half uur stil, daarna weer piepen. Toen ik erheen ging lag hij alweer op de deken...
Hij draagt nu een romper met lange mouwen, pyjama en winterslaapzak met lange mouwen. Meer past er eigenlijk ook niet onder die slaapzak. Het is ongeveer 16 graden in de kamer. Wat te doen? Verwarming aan? Deken strakker instoppen? Sokken aan?
Hij draagt nu een romper met lange mouwen, pyjama en winterslaapzak met lange mouwen. Meer past er eigenlijk ook niet onder die slaapzak. Het is ongeveer 16 graden in de kamer. Wat te doen? Verwarming aan? Deken strakker instoppen? Sokken aan?

vrijdag 14 december 2018 om 09:55
16 graden is niet heel warm, ik zou de kachel zachtjes aan zetten.
Wat zijn nou fijne potloden/crayons om mee te kleuren/tekenen. Ik heb nu bruynzeelpotloden, maar die zijn erg lang voor haar, en zelfs ik moet flink druk zetten om er een streep mee op papier te zetten, ik wil dat ze leert kleuren, nu krast ze alleen omdat je anders niks op het papier ziet.
Wat zijn nou fijne potloden/crayons om mee te kleuren/tekenen. Ik heb nu bruynzeelpotloden, maar die zijn erg lang voor haar, en zelfs ik moet flink druk zetten om er een streep mee op papier te zetten, ik wil dat ze leert kleuren, nu krast ze alleen omdat je anders niks op het papier ziet.
vrijdag 14 december 2018 om 10:08
@Rosings
Wij hebben heel goed uitwasbare viltstiften met een stevige kop. Die heten Malino's Babyzauber..
En we hebben dikke kleurpotloden van Lamy 3-plus.
Viltstiften zijn fijn want gaan niet kapot door op de grond vallen..
Kleurpotloden zijn fijn want daarmee kleurt ze alleen het papier en niet zichzelf..
We wisselen af
Wij hebben heel goed uitwasbare viltstiften met een stevige kop. Die heten Malino's Babyzauber..
En we hebben dikke kleurpotloden van Lamy 3-plus.
Viltstiften zijn fijn want gaan niet kapot door op de grond vallen..
Kleurpotloden zijn fijn want daarmee kleurt ze alleen het papier en niet zichzelf..
We wisselen af

vrijdag 14 december 2018 om 10:22

vrijdag 14 december 2018 om 11:27
Wij hebben Stabilo Woody kleurtjes, die glijden gemakkelijk over het papier en geven meteen kleur af. En ze breken niet als je ze laat vallen.
Ik kan geen plaatjes plakken, maar deze: https://www.bol.com/nl/p/stabilo-woody- ... oductTitle
Ik kan geen plaatjes plakken, maar deze: https://www.bol.com/nl/p/stabilo-woody- ... oductTitle

vrijdag 14 december 2018 om 12:06
Heel makkelijk!

vrijdag 14 december 2018 om 19:01
Iemand ervaring met een dreumes die heel hard op de neus is gevallen? Zo hard dat het erg heeft gebloed, neus dik is en scheef lijkt te staan? Dreumes nu op bed met zetpil en heeft flesje melk gehad. Echt heel zielig. Ben benieuwd hoe vannacht gaat en hoe 't morgen is. Arme knul. Ben er zelf van ontdaan.
vrijdag 14 december 2018 om 19:47
Gelukkig geen ervaring, maar ik zou even contact met de HAP opnemen. Klinkt als een gebroken neus, maar zij kunnen er meer over zeggen.Teckeltje88 schreef: ↑14-12-2018 19:01Iemand ervaring met een dreumes die heel hard op de neus is gevallen? Zo hard dat het erg heeft gebloed, neus dik is en scheef lijkt te staan? Dreumes nu op bed met zetpil en heeft flesje melk gehad. Echt heel zielig. Ben benieuwd hoe vannacht gaat en hoe 't morgen is. Arme knul. Ben er zelf van ontdaan.
Sterkte voor je zoon (en voor jezelf natuurlijk)!

vrijdag 14 december 2018 om 19:58
@krijtjes, hier waskrijtjes van Stockmar.
@slapen, wij zijn lui...en de slaapkamer is koud. Zoon gaat dus naar bed in een joggingbroekje en zachte trui. En dan hoeven we alleen nog zijn luier te verschonen voordat hij naar het kdv gaat. Temperatuur daalde laatst tot 14 graden 's nachts in zijn kamer. Dus hier de verwarming op standje 2, en dan is het 17 graden.
@slapen, wij zijn lui...en de slaapkamer is koud. Zoon gaat dus naar bed in een joggingbroekje en zachte trui. En dan hoeven we alleen nog zijn luier te verschonen voordat hij naar het kdv gaat. Temperatuur daalde laatst tot 14 graden 's nachts in zijn kamer. Dus hier de verwarming op standje 2, en dan is het 17 graden.

vrijdag 14 december 2018 om 20:13
Dankje maartje. Hebben overleg gehad met bevriende huisarts (vriend is zelf ook dokter). Wachten morgen af of hoe eea er uit ziet zonder zwelling. Hij is binnen 5 min lekker gaan slapen. Arme knul.Maartje2016 schreef: ↑14-12-2018 19:47Gelukkig geen ervaring, maar ik zou even contact met de HAP opnemen. Klinkt als een gebroken neus, maar zij kunnen er meer over zeggen.
Sterkte voor je zoon (en voor jezelf natuurlijk)!![]()

vrijdag 14 december 2018 om 21:00
Arm ventje, teckeltje. Hopelijk valt de schade morgen mee. Fijn dat hij snel in slaap viel.
Hier een romper met korte mouwen en een winterslaapzak met mouwen om te slapen. Heb wel de radiator een klein setje gegeven, het raamrooster staat nog open. Geen idee van de temperatuur maar ze slaapt voor haar doen redelijk goed.
Voor kleuren heb ik die dikke potloodjes van ikea. Bevallen best. Heb ook wasco die lijken op stift. Kleuren ook goed.
Hier een romper met korte mouwen en een winterslaapzak met mouwen om te slapen. Heb wel de radiator een klein setje gegeven, het raamrooster staat nog open. Geen idee van de temperatuur maar ze slaapt voor haar doen redelijk goed.
Voor kleuren heb ik die dikke potloodjes van ikea. Bevallen best. Heb ook wasco die lijken op stift. Kleuren ook goed.

vrijdag 14 december 2018 om 22:26
Ik kom even reageren - te druk om echt vol mee te schrijven, en dochter is 2 dus ik moet eigenlijk weg hier, maar ik vind jullie zo leuk
.
Wij hebben ook die Ikeapotloden gehad, maar die zijn niet uitwasbaar, dus we hadden hier al snel een oranje romper (oeps). En toen heb ik maar andere gekocht
. Van SES, geloof ik, en ze heeft uitwasbare krijtjes van Bruynzeel, en nog een stel Hema-stiften. Verschilt per keer wat ze gebruikt.
Qua slapen: ze slaapt al sinds 16 maand onder een dekbedje, of als ze een tijdlang veel woelt in een slaapzak. Soms ook beide, als ze haar hoofd daarnaar heeft staan. Het dekbed is dun en zit goed ingestopt aan de achterkant en los aan de zijkant, dus ik zie er weinig gevaar in, en ze slaapt lekker

Wij hebben ook die Ikeapotloden gehad, maar die zijn niet uitwasbaar, dus we hadden hier al snel een oranje romper (oeps). En toen heb ik maar andere gekocht

Qua slapen: ze slaapt al sinds 16 maand onder een dekbedje, of als ze een tijdlang veel woelt in een slaapzak. Soms ook beide, als ze haar hoofd daarnaar heeft staan. Het dekbed is dun en zit goed ingestopt aan de achterkant en los aan de zijkant, dus ik zie er weinig gevaar in, en ze slaapt lekker

vrijdag 14 december 2018 om 23:05
Kleurpotloden, wij hebben deze van hema. Is een soort zachte wasco/potlood combi

Tis 15-16 graden op de slaapkamer. Dochter draagt romper zonder mouw, pyjama en winterslaapzak. Geen kou hier.
Ik had altijd de mouwloze bakkaboe rompers van Jola, maar die gaan maar tot maat 80.
Welk merk rompers hebben jullie?
Zeeman vind ik niks en de hema maatcombi's zijn het voor mij ook niet.

Tis 15-16 graden op de slaapkamer. Dochter draagt romper zonder mouw, pyjama en winterslaapzak. Geen kou hier.
Ik had altijd de mouwloze bakkaboe rompers van Jola, maar die gaan maar tot maat 80.
Welk merk rompers hebben jullie?
Zeeman vind ik niks en de hema maatcombi's zijn het voor mij ook niet.

vrijdag 14 december 2018 om 23:12