Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
13-12-2018 17:23
Of wachten tot maart! Dan gaat de zomertijd in, dus hoef je er zelf niks aan te doen :whistle:
Ha ha die is goed:-)

Als de regering nu maar besluit de zomertijd te behouden:-)
Wat dragen jullie kindjes 's nachts? Zoontje wordt nu al een paar nachten om 5 uur wakker en gaat dan niet meer slapen. Vanochtend dacht ik, misschien heeft hij het koud dus ik legde een deken over hem heen. Toen bleef hij warempel een half uur stil, daarna weer piepen. Toen ik erheen ging lag hij alweer op de deken...
Hij draagt nu een romper met lange mouwen, pyjama en winterslaapzak met lange mouwen. Meer past er eigenlijk ook niet onder die slaapzak. Het is ongeveer 16 graden in de kamer. Wat te doen? Verwarming aan? Deken strakker instoppen? Sokken aan?
16 graden is niet heel warm, ik zou de kachel zachtjes aan zetten.

Wat zijn nou fijne potloden/crayons om mee te kleuren/tekenen. Ik heb nu bruynzeelpotloden, maar die zijn erg lang voor haar, en zelfs ik moet flink druk zetten om er een streep mee op papier te zetten, ik wil dat ze leert kleuren, nu krast ze alleen omdat je anders niks op het papier ziet.
@Rosings

Wij hebben heel goed uitwasbare viltstiften met een stevige kop. Die heten Malino's Babyzauber..

En we hebben dikke kleurpotloden van Lamy 3-plus.

Viltstiften zijn fijn want gaan niet kapot door op de grond vallen..
Kleurpotloden zijn fijn want daarmee kleurt ze alleen het papier en niet zichzelf..

We wisselen af :biggrin:
Wij hebben deze van de lidl
Afbeelding
En deze

Afbeelding

Maar volgens mij is krassen heel normaal op deze leeftijd hoor. Doet zoon met deze ook. Dat echte kleuren en tekenen komt nog wel.
Rozings,wij hebben waskrijtjes.

@herfstblaadje 16gr is idd wel koud. Een velours pyjama en sokken aan of idd zachtjes de radiator aan. Al vind ik dat je daar heel vieze droge lucht van krijgt. Ik slaap daar zelf niet lekker door dus zou dat zelf niet doen voor mijn mijn kind.
Ik kocht eerder deze week uitwasbare stifsten van Disney bij de action. Topdingen. Hoewel het ook dan niet veel meer dan krassen is hoor.
Krassen vind ik prima natuurlijk, maar dat heel erg moeten duwen om iets te zien vind ik stom.
lola-lily schreef:
14-12-2018 10:44
Ik kocht eerder deze week uitwasbare stifsten van Disney bij de action. Topdingen. Hoewel het ook dan niet veel meer dan krassen is hoor.
Zijn die ook makkelijk van tafel te wissen?
Wij hebben Stabilo Woody kleurtjes, die glijden gemakkelijk over het papier en geven meteen kleur af. En ze breken niet als je ze laat vallen.

Ik kan geen plaatjes plakken, maar deze: https://www.bol.com/nl/p/stabilo-woody- ... oductTitle
Teckeltje88 schreef:
14-12-2018 11:18
Zijn die ook makkelijk van tafel te wissen?
Heel makkelijk!
Iemand ervaring met een dreumes die heel hard op de neus is gevallen? Zo hard dat het erg heeft gebloed, neus dik is en scheef lijkt te staan? Dreumes nu op bed met zetpil en heeft flesje melk gehad. Echt heel zielig. Ben benieuwd hoe vannacht gaat en hoe 't morgen is. Arme knul. Ben er zelf van ontdaan.
Teckeltje88 schreef:
14-12-2018 19:01
Iemand ervaring met een dreumes die heel hard op de neus is gevallen? Zo hard dat het erg heeft gebloed, neus dik is en scheef lijkt te staan? Dreumes nu op bed met zetpil en heeft flesje melk gehad. Echt heel zielig. Ben benieuwd hoe vannacht gaat en hoe 't morgen is. Arme knul. Ben er zelf van ontdaan.
Gelukkig geen ervaring, maar ik zou even contact met de HAP opnemen. Klinkt als een gebroken neus, maar zij kunnen er meer over zeggen.

Sterkte voor je zoon (en voor jezelf natuurlijk)! :hug:
@krijtjes, hier waskrijtjes van Stockmar.
@slapen, wij zijn lui...en de slaapkamer is koud. Zoon gaat dus naar bed in een joggingbroekje en zachte trui. En dan hoeven we alleen nog zijn luier te verschonen voordat hij naar het kdv gaat. Temperatuur daalde laatst tot 14 graden 's nachts in zijn kamer. Dus hier de verwarming op standje 2, en dan is het 17 graden.
Maartje2016 schreef:
14-12-2018 19:47
Gelukkig geen ervaring, maar ik zou even contact met de HAP opnemen. Klinkt als een gebroken neus, maar zij kunnen er meer over zeggen.

Sterkte voor je zoon (en voor jezelf natuurlijk)! :hug:
Dankje maartje. Hebben overleg gehad met bevriende huisarts (vriend is zelf ook dokter). Wachten morgen af of hoe eea er uit ziet zonder zwelling. Hij is binnen 5 min lekker gaan slapen. Arme knul.
@ teckeltje, heb je het goed gekoeld? Een gebroken neus is redelijk zeldzaam, maar niet uit te sluiten. Vaak lijkt de neus scheef te staan door de zwelling. Maar, gebroken of niet, het zal flink zeer hebben gedaan!
Heb geprobeerd te koelen, maarja dreumes hé... Dreumes met pijn. Geen goede combi om dan iets gedaan te krijgen. Heb niet eens alle bloed bij z'n neus weg kunnen poetsen zo woest wordt hij er van als we in de buurt komen. We wachten morgen af.
Arm ventje, teckeltje. Hopelijk valt de schade morgen mee. Fijn dat hij snel in slaap viel.

Hier een romper met korte mouwen en een winterslaapzak met mouwen om te slapen. Heb wel de radiator een klein setje gegeven, het raamrooster staat nog open. Geen idee van de temperatuur maar ze slaapt voor haar doen redelijk goed.

Voor kleuren heb ik die dikke potloodjes van ikea. Bevallen best. Heb ook wasco die lijken op stift. Kleuren ook goed.
Ik kom even reageren - te druk om echt vol mee te schrijven, en dochter is 2 dus ik moet eigenlijk weg hier, maar ik vind jullie zo leuk :heart: .

Wij hebben ook die Ikeapotloden gehad, maar die zijn niet uitwasbaar, dus we hadden hier al snel een oranje romper (oeps). En toen heb ik maar andere gekocht :-). Van SES, geloof ik, en ze heeft uitwasbare krijtjes van Bruynzeel, en nog een stel Hema-stiften. Verschilt per keer wat ze gebruikt.

Qua slapen: ze slaapt al sinds 16 maand onder een dekbedje, of als ze een tijdlang veel woelt in een slaapzak. Soms ook beide, als ze haar hoofd daarnaar heeft staan. Het dekbed is dun en zit goed ingestopt aan de achterkant en los aan de zijkant, dus ik zie er weinig gevaar in, en ze slaapt lekker :-)
Oh teckel ik had over je berichtje gelezen. Wat zielig. Hier laatst ook flinke bloedneus nadat hij plat op zijn gezicht viel. Hopelijk valt het morgen mee.
Kleurpotloden, wij hebben deze van hema. Is een soort zachte wasco/potlood combi

Afbeelding

Tis 15-16 graden op de slaapkamer. Dochter draagt romper zonder mouw, pyjama en winterslaapzak. Geen kou hier.

Ik had altijd de mouwloze bakkaboe rompers van Jola, maar die gaan maar tot maat 80.
Welk merk rompers hebben jullie?
Zeeman vind ik niks en de hema maatcombi's zijn het voor mij ook niet.
Wat naar teckel! Hopelijk slaapt hij lekker vannacht.

Ik heb bij action de Disney stiften gekocht en Disney crayon dingen. Ben benieuwd.

Hier is mijn contract ook niet verlengd... en nu twijfel ik of nog een ivf wel verstandig is als ik weer met een jaar contract begin. Stom gedoe
Vervelend rosings!
@rompers
Ik ben wel van team zeeman. Maar haal ze ook bij kruidvat
Ik heb rompers van overal en nergens. Action vind ik fijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven