Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Labrujajoder schreef:
11-04-2019 17:29
Op je balkon?
Heb je daar dan echt gras liggen??
Balkon is denk ik iemand anders? Ik heb zowel een grote achter- als voortuin. Gras, bomen en planten. En achter mijn achtertuin veel gras, bomen en schuurtjes waar ze welkom zijn want daar wonen kattenliefhebbers. Menig kat van mij zat daar op de barbecue en het zijn nogal rijke mensen dus met de hapjes zit het wel goed. Dus die vier van mij zitten ook wel goed qua ruimte en avonturen.
Haha een meerijdende kat op een rollator. Ik kan me voorstellen dat je dan raar opkijkt.
Nou het mank lopen is dusdanig dat ik voor vanmiddag een afspraak heb gemaakt bij de dierenarts. Hopelijk is het alleen maar een verrekking of zo.
miekemv schreef:
12-04-2019 11:09
Nou het mank lopen is dusdanig dat ik voor vanmiddag een afspraak heb gemaakt bij de dierenarts. Hopelijk is het alleen maar een verrekking of zo.
Hoe is het nu met je poesel?
Labrujajoder schreef:
12-04-2019 19:43
Hoe is het nu met je poesel?
Ze ligt boven apart op een kamertje de rest van haar narcoseroes uit te slapen.

In eerste instantie dachten ze aan het polsgewricht want ze zette haar pootje vreemd neer. Toen onder narcose voor een foto en onderzoek wat ik thuis moest afwachten. De uitslag was echter anders, ook wel tot verbazing van de dierenarts. De foto wees niks uit en ze moesten echt speuren maar vonden toen tussen de tenen een kleine doch diepe wond en nog eentje wat al geheeld was. Van buitenaf vrijwel niet te zien. Wond is zo goed als mogelijk schoongemaakt en hopelijk gaat de infectie niet dieper.
Nu moet ze antibiotica, elke dag een voetenbad met Biotex of soda en ze heeft zeker 5 dagen huisarrest.

In huis heb ik nooit bloed aangetroffen en ook zat ze niet aan die plek te likken, geen enkele indicatie dat ze daar een wond en meer zou hebben.

Het is ook niet bekend hoe ze daaraan gekomen is.
miekemv schreef:
12-04-2019 20:00

In eerste instantie dachten ze aan het polsgewricht want ze zette haar pootje vreemd neer. Toen onder narcose voor een foto en onderzoek wat ik thuis moest afwachten. De uitslag was echter anders, ook wel tot verbazing van de dierenarts. De foto wees niks uit en ze moesten echt speuren maar vonden toen tussen de tenen een kleine doch diepe wond en nog eentje wat al geheeld was. Van buitenaf vrijwel niet te zien. Wond is zo goed als mogelijk schoongemaakt en hopelijk gaat de infectie niet dieper.
Nu moet ze antibiotica, elke dag een voetenbad met Biotex of soda en ze heeft zeker 5 dagen huisarrest.

In huis heb ik nooit bloed aangetroffen en ook zat ze niet aan die plek te likken, geen enkele indicatie dat ze daar een wond en meer zou hebben.

Oh jee wat ontzettend akelig voor jou en je poezel.
Toch goed dat je bent geweest anders was heel haar pootje misschien wel geinfecteerd geraakt.

Hopelijk laat ze het voetenbadje toe.
Mijn Hamtaro zou het niet toelaten.

Succes ermee!
En dikke poezel knuf voor jullie beide ♡
Ik ben ook blij dat ik met haar geweest ben, de gevolgen zouden anders groot zijn.
Ja dat voetenbad is wel een dingetje.
We gaan het morgen zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik Mieke! Ze kunnen alles ook echt heel goed verborgen houden, dat blijkt. Had je ook nooit kunnen bedenken natuurlijk zoiets, zeker als je geen bloed ziet. De zwart-witte hier had een tijdje geleden een wond tussen zijn tenen maar toen was de vloer ook bezaaid met bloederige pootafdrukken dus dat was makkelijk speuren.

Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan. Hopelijk gaat het een beetje lukken met het voetenbad. Sterkte en succes en natuurlijk beterschap voor de poes :cat:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
miekemv schreef:
12-04-2019 20:00

Ach jee! Raar om te zeggen , maar gelukkig hebben ze iets gevonden en kan ze geholpen worden!

Beterschap voor poes :cat:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Calamitycat schreef:
12-04-2019 20:20
Wat een schrik Mieke! Ze kunnen alles ook echt heel goed verborgen houden, dat blijkt. Had je ook nooit kunnen bedenken natuurlijk zoiets, zeker als je geen bloed ziet. De zwart-witte hier had een tijdje geleden een wond tussen zijn tenen maar toen was de vloer ook bezaaid met bloederige pootafdrukken dus dat was makkelijk speuren.

Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan. Hopelijk gaat het een beetje lukken met het voetenbad. Sterkte en succes en natuurlijk beterschap voor de poes :cat:
En dan de vraag waar kan een poes in gaan staan wat zulke verwondingen geeft? Maar ja, eerder sprak ik al over schuurtjes misschien ligt daar iets scherps in.
...Zucht....

Dan maar zonder de quote met de foto's....

@CalamityCat

Jouw lapje lijkt (van de achterkant) erg op die van mij! Bij jouw foto denk ik steeds "hey, mijn poes!" :D

Afbeelding

EDIT: Sorry dat de foto zo groot is, allang blij dat ie erop staat :facepalm: :$
pimpom wijzigde dit bericht op 12-04-2019 20:36
47.84% gewijzigd
PimPom schreef:
12-04-2019 20:24
Ach jee! Raar om te zeggen , maar gelukkig hebben ze iets gevonden en kan ze geholpen worden!

Beterschap voor poes :cat:
Klopt hoor. Ik ben ook blij dat het geen breuk of kruisbandafscheuring is. Dat zijn langdurige en vaak peperdure aandoeningen.
En verder hopen dat de infectie beperkt blijft.
miekemv schreef:
12-04-2019 20:30
En dan de vraag waar kan een poes in gaan staan wat zulke verwondingen geeft? Maar ja, eerder sprak ik al over schuurtjes misschien ligt daar iets scherps in.
Misschien een glas spintertje?
Labrujajoder schreef:
12-04-2019 20:35
Misschien een glas spintertje?
Zou kunnen inderdaad. Je zou dan wel bloed verwachten lijkt mij. Waarschijnlijk kom ik er nooit achter.
miekemv schreef:
12-04-2019 20:30
Ja, kan. Loopt je kat ook in andere tuinen? Hier hangt bijvoorbeeld zo'n houder met een pot vogelpindakaas. Die wordt soms aangevallen door grote vogels waardoor de pot op de grond klettert in duizend stukjes (waarom maken ze die potten niet van plastic eigenlijk?). Als ik dat zie ruim ik het natuurlijk meteen op maar als ik laat uit mijn werk kom kan het zomaar dat het dus even duurt. Denk dat die zwart-witte van mij zich ook op die manier aan een glassplinter heeft verwond. Een ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
PimPom schreef:
12-04-2019 20:34
...Zucht....

Dan maar zonder de quote met de foto's....

@CalamityCat

Jouw lapje lijkt (van de achterkant) erg op die van mij! Bij jouw foto denk ik steeds "hey, mijn poes!" :D

Afbeelding

EDIT: Sorry dat de foto zo groot is, allang blij dat ie erop staat :facepalm: :$
haha, wat leuk! Die konden wel zusjes zijn zeg :flirting:
Ah zielepootje onder narcose. Ik hoop dat het snel geneest!
Witje is echt aan het puberen! Tijdens de lunch sprong hij op tafel, pikte een ei en peerde hem met het ei in zijn bek. Hop zo de kattenbakla in en hij had het ei al half gepeld voor ik erbij was. Daarna koekjes bakken.... Je raadt het al. En net bedacht hij dat het vetplantboompje wel een leuke klimpaal was. + 6 kg kat in een vetplant.... halve vetplant op de grond. Zijn broer kijkt het met verbazing aan en komt lekker knuffelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
O_O Daar heb je je handen vol aan Oudblond!
Maar een ei?!??? Wauw, hoe krijgt die een ei in zijn bekkie en weet er vervolgens nog mee te ontkomen ook én het ei te pellen? Da's best knap :biggrin:
Oudblond schreef:
12-04-2019 20:51
Ah zielepootje onder narcose. Ik hoop dat het snel geneest!
Witje is echt aan het puberen! Tijdens de lunch sprong hij op tafel, pikte een ei en peerde hem met het ei in zijn bek. Hop zo de kattenbakla in en hij had het ei al half gepeld voor ik erbij was. Daarna koekjes bakken.... Je raadt het al. En net bedacht hij dat het vetplantboompje wel een leuke klimpaal was. + 6 kg kat in een vetplant.... halve vetplant op de grond. Zijn broer kijkt het met verbazing aan en komt lekker knuffelen.
:rofl:
Calamitycat schreef:
12-04-2019 20:46
Ja, kan. Loopt je kat ook in andere tuinen? Hier hangt bijvoorbeeld zo'n houder met een pot vogelpindakaas. Die wordt soms aangevallen door grote vogels waardoor de pot op de grond klettert in duizend stukjes (waarom maken ze die potten niet van plastic eigenlijk?). Als ik dat zie ruim ik het natuurlijk meteen op maar als ik laat uit mijn werk kom kan het zomaar dat het dus even duurt. Denk dat die zwart-witte van mij zich ook op die manier aan een glassplinter heeft verwond. Een ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
Scherven zijn riskant, zo is het ook altijd vervelend als je bijvoorbeeld een glas laat vallen. Moet je achter elk stukje aan.
Ja ze komt wel in de megatuin (zeg maar landgoed) van de achterburen. Voor een scherf is de wond denk ik te klein en te diep. Scherp ijzerdraad zou kunnen.
Calamitycat schreef:
12-04-2019 20:57
O_O Daar heb je je handen vol aan Oudblond!
Maar een ei?!??? Wauw, hoe krijgt die een ei in zijn bekkie en weet er vervolgens nog mee te ontkomen ook én het ei te pellen? Da's best knap :biggrin:
Ze hebben van kitten af aan (bij het gezin waar ze vandaan komen) 1 keer per week een geklutst rauw eitje gekregen. Dat slobberen ze in no time naar binnen. Als ik een ei pak zijn ze er als de kippen bij. Een omeletje maken is een hele klus geworden ;-D En het zijn coontjes met grote, sterke kaken. Hij doet zijn bekje open, plant zijn tandjes in de schaal en gaat er vandoor. In zijn schuilplek schudt hij het ei uit zijn bekje, laat het vallen en begint te peuzelen. Slimpie is het! Ik heb geen netflix meer nodig om me te vermaken!
oudblond wijzigde dit bericht op 12-04-2019 22:45
0.19% gewijzigd
Onvoorstelbaar een ei in een kattenbekje. Hopelijk heb je geen buren met een kippenhok. Of zijn het binnenkatten?
Het zijn binnenkatten. Maar ik kan me voorstellen dat ze alle eieren uit het kippenhok zouden roven. De kippen zouden ze met rust laten vermoed ik. Als er vogels op het balkon komen dan gaan ze daar niet achteraan in elk geval. Wel kijken ze documentaires over dieren op tv. Dan zitten ze zij aan zij op het salontafeltje naar de tv te mekkeren.
Oudblond schreef:
12-04-2019 21:03
Ze hebben van kitten af aan (bij het gezin waar ze vandaan komen) 1 keer per week een geklust rauw eitje gekregen. Dat slobberen ze no time naar binnen. Als ik een ei pak zijn ze er als de kippen bij. Een omeletje maken is een hele klus geworden ;-D En het zijn coontjes met grote, sterke kaken. Hij doet zijn bekje open, plant zijn tandjes in de schaal en gaat er vandoor. In zijn schuilplek schudt hij het ei uit zijn bekje, laat het vallen en begint te peuzelen. Slimpie is het! Ik heb geen netflix meer nodig om me te vermaken!
:rofl:

Ik heb beeld nu :proud: Echt ongelooflijk grappig en inderdaad een goed stel hersens die Coontjes van jou!
miekemv schreef:
12-04-2019 21:01
Scherven zijn riskant, zo is het ook altijd vervelend als je bijvoorbeeld een glas laat vallen. Moet je achter elk stukje aan.
Ja ze komt wel in de megatuin (zeg maar landgoed) van de achterburen. Voor een scherf is de wond denk ik te klein en te diep. Scherp ijzerdraad zou kunnen.
Ja glas is heel link. Als de wond inderdaad heel klein en diep was klinkt ijzerdraad als een logische verklaring, gemeen scherp die puntjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven