Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
aviv_13 schreef:
17-01-2020 15:43
Meestal zijn het de vleeseters die vrolijk de vegetarische bitterballen eerst opeten onder het mom van "even proeven" en dan verder gaan met de vleesbitterballen en de vegetariër hongerig achterlaten, deze vegetariër zal z'n kans geroken hebben om eens stevig te kunnen eten!
Of hadden de vleeseters niet genoeg vleesbitterballen dat die eens hongerig naar huis gingen? Dan is het inpikkerig van deze vegetariër. Of zuinig van het feestje, dat je hongerig naar huis moet.
Haha nee ook dat niet, hij zat er zo bovenop dat niemand er verder echt bij kon. Maar verder waren er ook genoeg blokjes kaas, brood met allerlei vegetarische dips en dergelijke. Hij bestelde zelf de fles wijn ook toen het al duidelijk was dat iedereen met 15/30 minuten ging vertrekken.
RavenclawLady schreef:
17-01-2020 15:47
Nou ja als hij al OP de bbq ligt dan blijf je er natuurlijk wel af met je vingers. Die is dan al van iemand. Die zalm is er niet zelf op gesprongen.

Verder vind ik iid samen delen. Er zullen nl ook mensen salades of stokbrood mee nemen. Beetje lullig als je dan alleen dit kan eten.

Lust je geen vlees of eet je het gewoon niet zou ik de gastheer/vrouw vragen het apart te leggen zodat men ziet dat het niet voor algemeen gebruik is.
Niemand zegt ook maar ergens dat je alleen mag eten wat je mee neemt.
Er zijn gewoon mensen die het hele “samen delen” principe niet snappen.

Daarom inderdaad beter in laten kopen door de gastvrouw en dan splitten.
Al zul je dan ook altijd mensen houden die er alleen de dure en goede spullen tussen uit eten helaas.
Maar dat steekt minder dan dat je zelf ook wel een hapje wil proeven van het vlees wat je 24 uur hebt laten marineren thuis en alles wat er op gelegd was voor jou en een paar andere gasten is al weggeraust en je staat samen beteuterd te kijken naar een leeg rooster.
RavenclawLady schreef:
17-01-2020 15:47
Nou ja als hij al OP de bbq ligt dan blijf je er natuurlijk wel af met je vingers. Die is dan al van iemand. Die zalm is er niet zelf op gesprongen.

Verder vind ik iid samen delen. Er zullen nl ook mensen salades of stokbrood mee nemen. Beetje lullig als je dan alleen dit kan eten.

Lust je geen vlees of eet je het gewoon niet zou ik de gastheer/vrouw vragen het apart te leggen zodat men ziet dat het niet voor algemeen gebruik is.
Dat is ook maar wat je gewend bent. Wij leggen gewoon vlees op de bbq, leggen het als het klaar is op een schaal en dan kan iedereen pakken waar hij zin in heeft.
aviv_13 schreef:
17-01-2020 15:43
Meestal zijn het de vleeseters die vrolijk de vegetarische bitterballen eerst opeten onder het mom van "even proeven" en dan verder gaan met de vleesbitterballen en de vegetariër hongerig achterlaten, deze vegetariër zal z'n kans geroken hebben om eens stevig te kunnen eten!
Of hadden de vleeseters niet genoeg vleesbitterballen dat die eens hongerig naar huis gingen? Dan is het inpikkerig van deze vegetariër. Of zuinig van het feestje, dat je hongerig naar huis moet.
Ik vind het sowieso inhalig van die vegetariër, ook als de vleesters geen honger hadden, hoef je toch niet vier hele porties bitterballen in je eentje op te eten tijdens een borrel? Sowieso zijn het hapjes, het is niet je avondmaaltijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
17-01-2020 16:00
Ik vind het sowieso inhalig van die vegetariër, ook als de vleesters geen honger hadden, hoef je toch niet vier hele porties bitterballen in je eentje op te eten tijdens een borrel? Sowieso zijn het hapjes, het is niet je avondmaaltijd.
Voor hem op die manier wel ;)
CHL schreef:
17-01-2020 15:57
Dat is ook maar wat je gewend bent. Wij leggen gewoon vlees op de bbq, leggen het als het klaar is op een schaal en dan kan iedereen pakken waar hij zin in heeft.
Hier ook. Ik vind het maar gezeur, "wat ik meeneem/op de bbq leg is voor mij".
apppie schreef:
17-01-2020 16:23
Hier ook. Ik vind het maar gezeur, "wat ik meeneem/op de bbq leg is voor mij".
Dat zegt dus echt niemand.
Dat maak jij er van.
Naatje2000 schreef:
17-01-2020 16:39
Dat maak jij er van.
Nou Idd

En ik zou me dus echt wel kut voelen als ik diegene zou zijn die een pakje van 2 zalmmoten mee zou nemen (ik zou er Idd niet eentje meenemen naar mezelf kijkend) en ik er zelf geen hap van kan eten uiteindelijk, dan maar gierig :P maar dat probleem zou ik niet zo snel hebben aangezien ik bijna alles wel eet. Maar snap de frustratie wel als iemand dat overkomt zeg maar
Naatje2000 schreef:
17-01-2020 16:39
Dat maak jij er van.
Niet letterlijk, maar ik vind dat letten op wat anderen meenemen en wat ze opeten dus wel zo over komen. Zet lekker een pan op het fornuis, dan kun je erbij blijven staan.
Als iedereen wat meeneemt naar een bbq en ik neem dan een salade mee, dan is het toch logisch dat iedereen daar van kan pakken, en dat ik vlees kan eten wat een ander meenam?

Wat raar dat iemand die weinig eet precies 1 steak meeneemt naar een gezamenlijke bbq. Alsof zij dan niet van de broodjes, salades, drank wat anderen meenemen iets gebruikt. Heel gierig.
Als ik de tafel vol zet met hapjes mag iedereen pakken wat ie wil, dan ga ik niet opletten of iedereen er wel keurig evenveel eet. Kan mij dat nou schelen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
apppie schreef:
17-01-2020 17:05
Niet letterlijk, maar ik vind dat letten op wat anderen meenemen en wat ze opeten dus wel zo over komen. Zet lekker een pan op het fornuis, dan kun je erbij blijven staan.
:facepalm:
Laat ook maar, jij en ik houden er gewoon andere normen en waarden op na blijkbaar....
Naatje2000 schreef:
17-01-2020 13:21
Toch mooi dat Viva weer wat bladvulling had door dit topic te lezen en er zelf een verhaaltje van te maken ;) Kom meerdere bekende voorbeelden tegen...

https://www.viva.nl/tijdschrift-viva/in ... 1579254530

Hahha ja ik ook!
apppie schreef:
17-01-2020 17:05
Ja idd. Zoals sommigen doen durf je toch ook alleen nog maar je zelf meegebrachte stukje vlees op de bbq te gooien. Want oei oei stel je voor dag je net het door Jannie meegebrachte stuk pakt en ze er nu zelf niks van heeft gehad.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Dat hele barbecue gedoe kun je toch voorkomen met een beetje communicatie? "Is het de bedoeling dat we alles delen, of neemt ieder voor zich de vlees dingen mee en delen we drinken en bijgerechten"? Vráág het gewoon als je het niet zeker weet. Bij de ene groep zijn er weer andere gewoontes dan bij andere groepen of families. Als wij buurtbbq hadden deden de families meestal zelf hun eigen vlees eten (in de eerste rondes tenminste) en de bijgerechten werden gedeeld.

Ik ben ook wel eens naar en barbecue geweest (we waren studenten) met een man of acht, en ik zou het vlees kopen (in de veronderstelling dat we het daarna zouden verrekenen). Was er een stel die salade mee had genomen en ook vertelde dat ze de ingrediënten toch op moesten maken. Na afloop zeiden ze: Nou, dat is zo wel goed, toch? Ja, doei, ik had wel 4 of 5 keer zoveel geld uitgegeven in mijn eentje dan zij met z'n twee. Gelukkig vonden anderen het ook belachelijk en hebben we de kosten gewoon verrekend.

Ik zou zelf altijd wat terughoudend zijn met het pakken van andermans eten, eerst je eigen opmaken, tenzij het duidelijk een 'pot-luck' stijl is en iedereen alles deelt.

Wij doen wel eens een 'breng iets mee' lunch op het werk (1 keer per maand of zo), en iedereen zegt dan vantevoren wat ze meenemen om een beetje variatie te hebben. Dat is altijd heel leuk en lekker en alles wordt dan gedeeld (pot-luck stijl dus). Dus als het niet duidelijk is, gewoon vragen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik vind het inderdaad wel een beetje bijzonder dat je weinig eet en dan alleen het vlees meeneemt wat je zelf eet.

Ik neem juist meer dan zat mee en dan kan ik ook met een gerust hart overal wat van pakken. Dat je weinig eet, is dan eigenlijk een beetje je eigen probleem.

Dat is als naar een all you can eat restaurant gaan en dan maar de helft willen betalen want je eet niet zo veel.
dat is toch juist de bedoeling van een feestje waarbij iedereen wat meeneemt? Dat je deelt? Ik zou het raar vinden als ieder zijn eigen bord met AVG meeneemt, even in de magnetron. ping. en met bord op schoot je eigen eten. Ha, zó gezellig! (en als toetje een zakje knijpyoghurt voor jezelf)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Marana schreef:
17-01-2020 11:50
De vraag is wel of voor de bbq is gecommuniceerd dat de kosten verdeeld zouden worden?

Ja, dat was vooraf duidelijk. Zo doen we het in deze groep namelijk altijd.
Marana schreef:
17-01-2020 12:10
Precies dit bedoel ik inderdaad.
Dat was dus overduidelijk niet het geval, dit is een vriendengroep die we niet vaak zien (iedereen woont verspreid door het land) en we doen 1x per jaar gezamenlijk iets (uit eten, bbq oid). Ieder betaalt zijn eigen deel, dat is altijd zo. Het is dus niet zo dat ík een bbq organiseerde. We zouden met zijn allen bbqen als jaarlijks samenzijn, en omdat wij een grote tuin hebben zou dat toevallig bij ons zijn. Ik nodig geen 20 mensen uit om daar zelf 300 euro voor te lappen. Ieder betaalt in deze groep altijd zijn eigen deel. Het is niet dat dit allemaal onze beste vrienden zijn ofzo. Ruim van te voren heb ik dus ook aangekondigd dat ik wanneer ik alle boodschappen binnen had, tikkies zou sturen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
17-01-2020 16:49
Nou Idd

En ik zou me dus echt wel kut voelen als ik diegene zou zijn die een pakje van 2 zalmmoten mee zou nemen (ik zou er Idd niet eentje meenemen naar mezelf kijkend) en ik er zelf geen hap van kan eten uiteindelijk, dan maar gierig :P maar dat probleem zou ik niet zo snel hebben aangezien ik bijna alles wel eet. Maar snap de frustratie wel als iemand dat overkomt zeg maar
Maar ik vind het dus best wel gierig om dan maar 2 zalmmoten mee te nemen als er zeg 8 mensen zijn. Ik zou dan denken dat je twee pakken van 4 moten mee neemt, zodat iedereen een stukje zalm heeft. Ik ben eigenlijk ook gewend dat als mensen zelf dingen meenemen dat iedereen dan van 1 ding zoveel meeneemt dat dat voor iedereen genoeg is. Dus 8 hamburgers en 8 worsten, of 8 stokbroden en 8 flessen wijn, of een aantal salades voor minimaal 8 personen, etcetera. ik heb echt nog nooit meegemaakt dat dan iemand alleen iets voor zichzelf of zichzelf en zijn eigen partner ofzo meenam.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-01-2020 12:59
Ik ben eigenlijk ook gewend dat als mensen zelf dingen meenemen dat iedereen dan van 1 ding zoveel meeneemt dat dat voor iedereen genoeg is.

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf met hoeveel mensen je bent. Met acht personen is dat misschien nog wel te doen, maar met twintig man heb je al gauw veel te veel. Als iedereen namelijk 20 worsten / stokbroden / hamburgers etc. meeneemt heb je dus twintig 'gerechten' per persoon. Dan houd je heel veel over, dat is ook zonde.
Trotter schreef:
18-01-2020 13:08
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf met hoeveel mensen je bent. Met acht personen is dat misschien nog wel te doen, maar met twintig man heb je al gauw veel te veel. Als iedereen namelijk 20 worsten / stokbroden / hamburgers etc. meeneemt heb je dus twintig 'gerechten' per persoon. Dan houd je heel veel over, dat is ook zonde.
Nee, dat is waar, maar ook dan neemt niemand maar 1 of 2 stuks mee van 1 soort. Ook dan nemen mensen voor zeg een stuk of 5 personen iets mee. Of genoeg stokbrood voor 20 personen, en genoeg salade voor20 man, en fruit voor 20 man, etc.

Ik ben ook gewend dat als er heel veel dingen over zijn dat ook weer een beetje verdeeld wordt en mee naar huis genomen wordt.
Am Yisrael Chai!
Als je met twintig mensen bent en je wil zo'n constructie dat iedereen iets meeneemt zodat je een gemengd menu hebt neem je misschien ook per persoon kleinere porties mee. In elk geval calculeer je in dat anderen ook van je zalmmoten eten, want dat was het hele idee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
18-01-2020 13:16
In elk geval calculeer je in dat anderen ook van je zalmmoten eten, want dat was het hele idee.

Dat sowieso, je neemt inderdaad niet alleen iets voor jezelf mee.
Ik heb ook nog een mooie gierige actie:

Een vriendenstel (voor het gemak noem ik ze even Stel 1) van ons werd uitgenodigd door een ander stel (Stel 2) om met zijn viertjes te gaan eten bij een chic restaurant. Ze zouden er een gezellige avond van maken en Stel 2 zou ook voor vervoer zorgen (taxi). Stel 1 accepteerde de uitnodiging en ze hadden een leuke avond, waarop de wijn rijkelijk vloeide en er overvloedig gegeten werd. Na afloop bedankte Stel 1 Stel 2 uitgebreid voor deze gezellige avond en gaven ze een kleinigheidje als bedankje. Groot was dan ook de verbazing toen Stel 1 de volgende dag van Stel 2 een tikkie kreeg van 300 euro....

Ze hebben het betaald, omdat ze geen gedoe wilden. Maar raar vonden ze het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven