Baby twee is veeeel sneller! Wat nu?

25-05-2020 15:39 149 berichten
Waar nummer 1 op deze leeftijd nog rustig onder de mobiel kon liggen op de hoge stand in de box. Rolde alleen een beetje om, gaat nummer 2 al staan, kruipt rond en doet al pogingen de trap op te klimmen.

Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Geen tip voor de snelheid, maar met douchen heb ik een stoeltje voor in het babybadje. Klein laagje water in het baby badje, kind in het stoeltje met een speeltje en zo naast mij onder de douche. Uiteraard houd ik mijn ogen er niet vanaf.
Volg je kind. Onze tweede is ook zo. Is ff schakelen als ouder. Ik heb er vier jaar later nog steeds moeite mee ;-D

Afmatten en uitdagen.
Wat bedoel je met: "Ik merk dan ik niet zo snel ga als baby twee"?
Ze zit nog in de modus ‘kroelbaby’ en baby wil dat niet maar wil veel meer.
Zoiets?
Bij mij was het andersom, dus ik dacht juist dat de 2e heel laat was met alles.
Want de eerste was supervroeg, liep al met 7 mnd etc.
Dat was andersom schakelen. Want de 2e liep gewoon op schema, maar voor mijn gevoel heel langzaam dus.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
hannaa45 schreef:
25-05-2020 15:42
Wat bedoel je met: "Ik merk dan ik niet zo snel ga als baby twee"?
Lees wat Captain Hindsight schrijft:
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 15:41
Volg je kind. Onze tweede is ook zo. Is ff schakelen als ouder. Ik heb er vier jaar later nog steeds moeite mee ;-D

Dit dus, met andere woorden een snelle baby, die denkt dat je in een jaar ook twee jaar kunt afwerken of iig anderhalf🤪
25-05-2020 15:41

Afmatten en uitdagen.
En hoe doe je dat???? ;-D
Baby_twee schreef:
25-05-2020 15:50
Lees wat Captain Hindsight schrijft:

Dit dus, met andere woorden een snelle baby, die denkt dat je in een jaar ook twee jaar kunt afwerken of iig anderhalf🤪
Die van mij vond het nodig met zes maanden te gaan kruipen en zelf te gaan zitten. Daar gaat je rust ;-D
cowandchicken schreef:
25-05-2020 15:46
Bij mij was het andersom, dus ik dacht juist dat de 2e heel laat was met alles.
Want de eerste was supervroeg, liep al met 7 mnd etc.
Dat was andersom schakelen. Want de 2e liep gewoon op schema, maar voor mijn gevoel heel langzaam dus.

Dat is vast ook een rare gewaarwording!

Heb je tips voor een snelle baby?
Baby_twee schreef:
25-05-2020 15:51
En hoe doe je dat???? ;-D
Gewoon doen alsof het een ouder kind is. En proberen dingen aan te bieden.
Niet te ver vooruit lopen overigens ;-)

Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld... dat heb ik met oudste niet zo vroeg gedaan.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 15:58
15.11% gewijzigd
25-05-2020 15:51
Die van mij vond het nodig met zes maanden te gaan kruipen en zelf te gaan zitten. Daar gaat je rust ;-D
Inderdaad!!! In de gevangenis (lees:box) hebben we er ook geen rust van, want dan wordt ze boos (6)

Maar hoe kan ik gaan koken, de was doen etc.?

En o ja, luiers verschonen is ook zo’n ramp! Nr 1 bleef braaf liggen, nr 2 vindt het nodig continu op haar buik te draaien en moord en brand te schreeuwen als ze op haar rug moet liggen voor de duur van de verschoning (waardoor het nog langer duurt). Gelukkig zijn we nu samen thuis, dus manlief of ik houd haar in de houdgreep en de ander verschoont op hoog tempo.
25-05-2020 15:54
Gewoon doen alsof het een ouder kind is. En proberen dingen aan te bieden.

Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld...
Oh wauw!!!

We zitten nu een puzzel voor driejarigen te maken. Ze vermaakt zich kostelijk, gelukkig. Maar ik vind het toch bijzonder...
Onze baby reageerde wel altijd heel relaxt op draagzak en fietszitje. Was ie eindelijk rustig
Koken dus met kind op je rug.

Babygebaren leren (onze jongste kon dus ook al echt volzinnen met twee jaar...)
Baby_twee schreef:
25-05-2020 15:56
Inderdaad!!! In de gevangenis (lees:box) hebben we er ook geen rust van, want dan wordt ze boos (6)

Maar hoe kan ik gaan koken, de was doen etc.?

En o ja, luiers verschonen is ook zo’n ramp! Nr 1 bleef braaf liggen, nr 2 vindt het nodig continu op haar buik te draaien en moord en brand te schreeuwen als ze op haar rug moet liggen voor de duur van de verschoning (waardoor het nog langer duurt). Gelukkig zijn we nu samen thuis, dus manlief of ik houd haar in de houdgreep en de ander verschoont op hoog tempo.
Ik zette ze voor het raam zodra ze een beetje op die beentjes konden blijven staan. Dan ging het veel sneller met dat luierverschonen en aankleden.
25-05-2020 15:54
Onze jongste fietste met 3.5 jaar al 10 km bijvoorbeeld... dat heb ik met oudste niet zo vroeg gedaan.
O_O
Lizzy75 schreef:
25-05-2020 16:03
O_O
Ja bizar he? Mijn man dacht, ik probeer het gewoon, haha.
Fietsen met 3,5 jaar, dat snap ik wel. Dat deed ons kind ook. Maar 10 km?! Ja, echt bizar inderdaad. Ik zou ook nooit op het idee zijn gekomen om dat eens uit te proberen. Mannen... :D
Hoe oud is kind?
25-05-2020 16:00
Koken dus met kind op je rug.

Babygebaren leren (onze jongste kon dus ook al echt volzinnen met twee jaar...)
Dan trekt ze aan mijn haar 😬😣 Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, gelukkig past ze nog op mijn buik.

In de zak slaapt ze idd het beste, naast ‘s nachts dan in bed. Dan slaapt ze ook best prima’s

Met babygebaren ben ik ook al bezig. Ze kent er nu drie (dag, lekker, meer), ik moet alleen mijn kennis een beetje opfrissen :$
In de box legden we steeds interessante speeltjes.. helaas soms ook met lawaai. Boekjes om naar te kijken. We reikten bewust dingen aan, gaven aan wat kind mocht gaan doen en wat wij zouden gaan doen. Tijd steeds wat verder opgerekt.

Verschonen met een oude iphone 4 in een fisher price case met tiktak... loedermoeder..
25-05-2020 15:59
Onze baby reageerde wel altijd heel relaxt op draagzak en fietszitje. Was ie eindelijk rustig
Dat herken ik idd wel!
Rilena schreef:
25-05-2020 16:13
In de box legden we steeds interessante speeltjes.. helaas soms ook met lawaai. Boekjes om naar te kijken. We reikten bewust dingen aan, gaven aan wat kind mocht gaan doen en wat wij zouden gaan doen. Tijd steeds wat verder opgerekt.

Verschonen met een oude iphone 4 in een fisher price case met tiktak... loedermoeder..
Heb je nog speeltjes tips voor de box? Naast de telefoon met het verschonen😆

En hoe gaven jullie aan wat je kind mocht en wat jullie gingen doen? Even op zoek naar voorbeelden☺️
Lizzy75 schreef:
25-05-2020 16:11
Fietsen met 3,5 jaar, dat snap ik wel. Dat deed ons kind ook. Maar 10 km?! Ja, echt bizar inderdaad. Ik zou ook nooit op het idee zijn gekomen om dat eens uit te proberen. Mannen... :D
Hij ging met de oudste, jongste wilde mee. Tja :mrgreen:
En nu wil ie elke dag rondje fietsen haha. Hij gaat ook echt hard, harder dan de oudste. En zonder zijwieltjes. Wel op 16 inch fiets, anders is t niet te doen met die kleine wieltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven