Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 53)

07-09-2021 13:10 5645 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 221 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 22 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 5 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52
bluekiss00 schreef:
21-09-2021 22:01
Hoorde vandaag van een arts (uit eerste hand) dat veel artsen niet gevaccineerd zijn, maar geloof er zelf maar in hoor dat elke arts gevaccineerd is. Zij heeft grote twijfels over de bijwerkingen en laat haar dochter niet vaccineren die net 12 geworden is.
Ik werk met artsen samen en de vaccinatiegraad is 100% ( degene die ik ken)
nicole123 schreef:
21-09-2021 22:15
Die arts begeeft zich dan in heel specifieke kringen denk ik. Wat voor arts is het? Op mijn werk (UMC) is zo’n 90-95% gevaccineerd. Van de eerste groep (covid afdeling, IC, SEH, ambulance) 97% (en die 3% bleken vooral zwangeren, toen was het nog erg onzeker of dat nou wel of niet aan te raden was voor hen).
Ja precies! Hier zijn gewoon cijfers over bekend.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-09-2021 22:39
Ja precies! Hier zijn gewoon cijfers over bekend.
Nee joh, die cijfers worden tuulk gemanipuleerd. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
nicole123 schreef:
21-09-2021 22:29
Volgens de echte hardcore anti-vaxxers zijn vaccins toch ook een soort van besmettelijk en kan je menstruatie ontregeld worden als je te dicht bij een gevaccineerde komt? Dus dan kan het ook jouw BMR vaccin zijn geweest, of het werkte met terugwerkende kracht. Of het was de DKTP. Beetje meer denken in mogelijkheden hoor! Of het krom of onlogisch is is geen criterium.
Ja, ze geloven dat je de vaccinatie schade doorgeeft.
En gevaccineerde zijn ook gevaarlijk. Ik las van de week nog iemand die stolsels had tijdens haar menstruatie. Zij was ongevaccineerd, maar dit kwam door de gevaccineerde, want daar werkte ze mee samen.
Ze zijn ook bang voor gevaccineerde kinderen. Dan lees je bijv. Mijn neefje krijgt een bmr en ze willen van het weekend samen spelen. Dat doen we maar even niet, want dat is gevaarlijk :nut:
Solomio schreef:
21-09-2021 22:41
Nee joh, die cijfers worden tuulk gemanipuleerd. :roll:
Ja en alle artsen worden betaald om te liegen. Krijgen de extra geld voor
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou deze arts liegen???
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
21-09-2021 22:46
Waarom zou deze arts liegen???
Dat zegt niemand. Wel dat ze blijkbaar in een heel specifieke bubbel zit. Kan hoor, mensen omringen zich graag met gelijkgestemden. Daarom is het handig om naar de officiële cijfers te kijken en je niet te baseren op wie je zelf kent. Als ik dat zelf zou doen dan zou ik stellen dat inmiddels 99% van de Nederlanders gevaccineerd is, want ik ken maar twee of drie mensen die het vaccin geweigerd hebben. Maar ik weet vanuit de cijfers dat dat niet representatief is.
Alle reacties Link kopieren
@bluekiss: waarom leg je anderen steeds woorden in de mond, zoals dat alle artsen gevaccineerd zouden zijn en dat die arts van jou zou liegen over dat ze veel ongevaccineerden kent? Dat maakt je punt nou niet echt sterker en het maakt je niet echt een prettige discussiepartner.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-09-2021 22:35
Ik heb geen BMR gehad toch? Ik ben bijna bejaard.
Via via via dan. Jij heb vast wel eens contact met iemand die wel de BMR gehad heeft.
bluekiss00 schreef:
21-09-2021 22:46
Waarom zou deze arts liegen???
Voor welke bijwerking was de arts bang ?
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
21-09-2021 22:06
Of zouden zij wellicht toch meer weten? En er niet aan mee willen doen?
Nee!!!!!!!

Echt grote onzin!
Die arts kletst uit haar nek!
Alle artsen die ik ken, in een UMC, dus velen, zijn allemaal gevaccineerd en roepen nog steeds om vaccinatie.

Doe jij die oogkleppen eens af....
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
21-09-2021 22:54
Via via via dan. Jij heb vast wel eens contact met iemand die wel de BMR gehad heeft.
Nee zeg, daar blijf ik verre van..... :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
In ‘ons’ ziekenhuis zijn op een paar anesthesisten ook alle artsen gevaccineerd. Waarvan sommigen ook toen zwanger waren. Ook de andere omringende ziekenhuizen kennen een hoge vaccinatiegraad

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat je met AZ de VS niet binnen mag?
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 09:17
In ‘ons’ ziekenhuis zijn op een paar anesthesisten ook alle artsen gevaccineerd. Waarvan sommigen ook toen zwanger waren. Ook de andere omringende ziekenhuizen kennen een hoge vaccinatiegraad

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat je met AZ de VS niet binnen mag?
Onhandig, maar ik kan het wel begrijpen.
Een Sinovac vaccinatie wordt hier ook niet geaccepteerd, ook niet als je uit een land komt waar dat wel goedgekeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het treurig dat er niet meer internationaal samengewerkt wordt wat betreft covid. Wat betreft het erkennen van elkaars vaccins, het vaccineren in armere landen, een soort centrale basisaanpak hoe het virus te bestrijden, etc. Het is een mondiaal probleem, maar elk land probeert vooral het virus enkel uit het eigen land te weren. Alsof je als een gek je eigen huis aan het blussen bent, maar je niet bekommert om het huis van de buren dat ook in de fik staat en wat zo weer over kan slaan naar het jouwe.

Het bewijst wel goed dat van een mondiaal complot in ieder geval geen sprake is. Want in dat geval hadden ze natuurlijk wel elkaars vaccins gewoon allemaal erkend.
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 09:17
In ‘ons’ ziekenhuis zijn op een paar anesthesisten ook alle artsen gevaccineerd. Waarvan sommigen ook toen zwanger waren. Ook de andere omringende ziekenhuizen kennen een hoge vaccinatiegraad

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat je met AZ de VS niet binnen mag?
Dat is nog lang niet zeker dat je met AZ niet binnen mag.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 09:39
Ik vind het treurig dat er niet meer internationaal samengewerkt wordt wat betreft covid. Wat betreft het erkennen van elkaars vaccins, het vaccineren in armere landen, een soort centrale basisaanpak hoe het virus te bestrijden, etc. Het is een mondiaal probleem, maar elk land probeert vooral het virus enkel uit het eigen land te weren. Alsof je als een gek je eigen huis aan het blussen bent, maar je niet bekommert om het huis van de buren dat ook in de fik staat en wat zo weer over kan slaan naar het jouwe.

Het bewijst wel goed dat van een mondiaal complot in ieder geval geen sprake is. Want in dat geval hadden ze natuurlijk wel elkaars vaccins gewoon allemaal erkend.
Eens, maar wat me ook heel erg stoort is het 'shamen' van landen die het anders doen, waar de cijfers slechter zijn, enzovoort. Alsof het een soort wedstrijd is of zo. Het is voor ieder land nieuw, we zijn allemaal het wiel aan het uitvinden.

Bij een mondiaal complot zou het virus toch sowieso niet echt geweest zijn? Dan waren er sowieso maar een of twee (fictieve) vaccins geweest, of helemaal geen vaccin zodat ze ons eeuwig tot maatregelen konden dwingen, want dat was dan het doel. Waarom zou je het hele verhaal nog gecompliceerder maken door tig verschillende vaccins te verzinnen en dan ook nog de hele tijd allemaal issues bij de fabrikanten, zoals die hele Astrazeneca-rel met die leveringen aan UK en EU. Als je iedereen wil voorliegen moet je je leugen niet nodeloos ingewikkeld maken natuurlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
22-09-2021 09:43
Dat is nog lang niet zeker dat je met AZ niet binnen mag.
Oh, ik dacht van wel. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Nu ben ik zelf met AZ gevaccineerd maar geen plannen om naar de VS te gaan. Maar sommige mensen die ik ken wel. Of zoals mijn man die voor werk wel eens naar een congres moet (al vinden die nu online plaats). Bij sommigen rijst daardoor de vraag of het dan toch geen veilig of goed vaccin is. Dus het zorgt weer voor wat onrust. Dat vind ik wel jammer en onhandig.

Kan me ook niet voorstellen dat het lang zo blijft. Want dat gaat hen flink wat reizigers kosten. Niet alleen toeristen maar ook mensen die vanwege werk er moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 09:55
Oh, ik dacht van wel. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Nu ben ik zelf met AZ gevaccineerd maar geen plannen om naar de VS te gaan. Maar sommige mensen die ik ken wel. Of zoals mijn man die voor werk wel eens naar een congres moet (al vinden die nu online plaats). Bij sommigen rijst daardoor de vraag of het dan toch geen veilig of goed vaccin is. Dus het zorgt weer voor wat onrust. Dat vind ik wel jammer en onhandig.

Kan me ook niet voorstellen dat het lang zo blijft. Want dat gaat hen flink wat reizigers kosten. Niet alleen toeristen maar ook mensen die vanwege werk er moeten zijn.
Ja wat het moeilijke is, is dat het gaat over of een vaccin is goedgekeurd in een bepaald land.
Als het niet goedgekeurd is vanwege de beperkte werking (zoals Sinovac hier) dan kan ik me het voorstellen. Maar als het niet goedgekeurd is vanwege de bijwerkingen (zoals bijvoorbeeld AZ in Amerika) dan zou dat voor toegang niet uit moeten maken.

Ik denk trouwens ook dat AZ wel op de witte lijst komt voor Amerika. Alleen al omdat anders zo ongeveer de volledige UK niet naar Amerika kan.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 09:39
Ik vind het treurig dat er niet meer internationaal samengewerkt wordt wat betreft covid. Wat betreft het erkennen van elkaars vaccins, het vaccineren in armere landen, een soort centrale basisaanpak hoe het virus te bestrijden, etc. Het is een mondiaal probleem, maar elk land probeert vooral het virus enkel uit het eigen land te weren. Alsof je als een gek je eigen huis aan het blussen bent, maar je niet bekommert om het huis van de buren dat ook in de fik staat en wat zo weer over kan slaan naar het jouwe.

Het bewijst wel goed dat van een mondiaal complot in ieder geval geen sprake is. Want in dat geval hadden ze natuurlijk wel elkaars vaccins gewoon allemaal erkend.
Of erger, je blijft maar blussen en blussen met alle waterschade van dien, ook daar waar er geen vuur is, omdat je het bluswater van de buren niet vertrouwt, ook al is het vuur daar allang al gedoofd. Je weet maar nooit, misschien is hun water niet nat genoeg. :@@:


Maar ook daar hebben de wappies een antwoord op blijkbaar: maak het complot onnavolgbaar en onlogisch zodat mensen stoppen met nadenken en alles accepteren :proud:
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
22-09-2021 10:20
Of erger, je blijft maar blussen en blussen met alle waterschade van dien, ook daar waar er geen vuur is, omdat je het bluswater van de buren niet vertrouwt, ook al is het vuur daar allang al gedoofd. Je weet maar nooit, misschien is hun water niet nat genoeg. :@@:


Maar ook daar hebben de wappies een antwoord op blijkbaar: maak het complot onnavolgbaar en onlogisch zodat mensen stoppen met nadenken en alles accepteren :proud:
:HA:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-09-2021 10:10
Ik denk trouwens ook dat AZ wel op de witte lijst komt voor Amerika. Alleen al omdat anders zo ongeveer de volledige UK niet naar Amerika kan.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
https://m.youtube.com/watch?v=obdI7tgKL ... me8Pkz0C9M

Word altijd zo boos om dit soort filmpjes,. Het komt nu weer veel langs. Dat alles onder het tapijt geschoven wordt..

Maar dat in zeldzame gevallen zeldzame bijwerkingen kunnen ontstaan is toch gedeeld. Er is nota bene een vaccin voor stil gelegd.

Heb het niet helemaal afgekeken. Maar zou willen dat ik het zelf goed zou kunnen weerleggen.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 09:39
Ik vind het treurig dat er niet meer internationaal samengewerkt wordt wat betreft covid. Wat betreft het erkennen van elkaars vaccins, het vaccineren in armere landen, een soort centrale basisaanpak hoe het virus te bestrijden, etc. Het is een mondiaal probleem, maar elk land probeert vooral het virus enkel uit het eigen land te weren. Alsof je als een gek je eigen huis aan het blussen bent, maar je niet bekommert om het huis van de buren dat ook in de fik staat en wat zo weer over kan slaan naar het jouwe.

Het bewijst wel goed dat van een mondiaal complot in ieder geval geen sprake is. Want in dat geval hadden ze natuurlijk wel elkaars vaccins gewoon allemaal erkend.
Zeer eens!
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 11:53
Word altijd zo boos om dit soort filmpjes,. Het komt nu weer veel langs. Dat alles onder het tapijt geschoven wordt..

Maar dat in zeldzame gevallen zeldzame bijwerkingen kunnen ontstaan is toch gedeeld. Er is nota bene een vaccin voor stil gelegd.

Heb het niet helemaal afgekeken. Maar zou willen dat ik het zelf goed zou kunnen weerleggen.
Ik zou filmpjes waar je boos van wordt niet delen, dat is teveel eer. Laat ze maar zoveel mogelijk in de krochten van het internet blijven. En je man kan het prima weerleggen denk ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven