Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 53)

07-09-2021 13:10 5645 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 221 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 22 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 5 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
22-09-2021 10:20
misschien is hun water niet nat genoeg. :@@:
:HA:
Briljante vergelijking.

Ik denk trouwens niet dat hier de brand al helemaal uit is. De kans dat de kleine branden van nu weer flink oplaaien is volgens mij zeker nog aanwezig, als ik naar de wetenschappers, medici en het OMT luister. Maar ik denk wel dat sommige buurhuizen erger in de fik staan dan het onze en samenwerking essentieel is. Wat dat betreft is het jammer dat een organisatie als de WHO niet een centralere rol speelt en landen daarnaar luisteren in plaats van te pakken wat ze pakken kunnen voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 12:04
Ik zou filmpjes waar je boos van wordt niet delen, dat is teveel eer. Laat ze maar zoveel mogelijk in de krochten van het internet blijven. En je man kan het prima weerleggen denk ik?
Jazeker. Mooie is dat hij die filmpjes vaak doorgestuurd krijgt. Of ik met, laat dit maar eens aan je man zien..

En helaas is het familie van me. Dat is nog het pijnlijke.

Liefst wilde ik dan meteen reageren. Alleen kan ik dat dan niet zo goed als hij. Maar, het heeft toch geen zin. Dus meestal laat hij het dan ook maar zitten
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 12:13
Jazeker. Mooie is dat hij die filmpjes vaak doorgestuurd krijgt. Of ik met, laat dit maar eens aan je man zien..
Complotdenkers en doorgeslagen grootheidswaanzin gaat helaas vaak samen. Hun manier van een soort van controle houden in een wereld die onzeker en onoverzichtelijk is. Maar heel vervelend als dat familie is, dat zal de band niet verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
21-09-2021 22:46
Waarom zou deze arts liegen???

Even uit meeleesmodus. Ik ken beroepshalve veel wetenschappers en artsen en die zijn allemaal gevaccineerd.
Maar ik ken ook een huisarts die dat niet is. Hij is de laatste jaren bezig met leefstijlgeneeskunde en hij helpt mensen met hoge bloeddruk, diabetes etc om met medicijnen te stoppen. Heel mooi werk maar hij slaat soms wel door naar de alternatieve hoek (mijn mening).
Ik kan me indenken dat ‘jouw’ arts wellicht ook uit die hoek komt en natuurlijk zit hij of zij daar ook in een bepaalde bubbel. Dat zegt weinig over ‘alle artsen van Nederland’ natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 12:21
Complotdenkers en doorgeslagen grootheidswaanzin gaat helaas vaak samen. Hun manier van een soort van controle houden in een wereld die onzeker en onoverzichtelijk is. Maar heel vervelend als dat familie is, dat zal de band niet verbeteren.
Ja, dat is het ook. Aan het begin van de crisis was ze juist heel bang. Toen kreeg mijn man het ene na het andere bericht over bv de situatie in Italië gestuurd. Het was volgens haar ook niet normaal dat Nederland de scholen de eerste keer later sloot dan omringende landen. En ineens sloeg dat om. Mijn man legde het eerst dan nog uit, net zoals jij dat hier op het forum doet. Maar dan kreeg hij ‘dat ik er niet voor geleerd heb wil nog niet zeggen dat ik geen mening hebben mag’ of ‘ik heb er geen verstand van dus ik weet niet of het wel waar is wat je zegt’.

Ze deelt het ene na het andere bericht over de vaccins en vooral over de “slechte” overheid. Haar man is nog erger en ik denk dat hij haar er in meegezogen heeft. Deelt ook berichten dat alle artsen e.d opgepakt moeten worden, de oh zo onbetrouwbare PCR etc. Terwijl mijn man daar in het ziekenhuis over gaat. Ik weet niet of ze niet beseffen dat als ze berichten over een tribunaal enzo delen dat daar ook mijn man mee bedoeld wordt of dat ze denken dat ook hij in een of ander vreselijk complot zit.

De laatste tijd heb ik het gevoel dat ze dat laatste denken. De manier hoe ze tegen hem doen, hem bekijken…

Wat ik ook zo raar vind, als je zo’n berichten leest waarom vraag je dan niet hoe dat precies zit? Zeker als je iemand in de familie hebt die het precies kan uitleggen.

Waar het vandaan komt weet ik ook niet. Mijn schoonbroer is wars van alles dat moet. Zo is hij bijna ontslagen omdat hij weigerde op zijn werk mondkapjes te dragen, daar is hij dan ook nog trots op. Dus bij hem komt het denk ik uit frustratie, recalcitrant zijn. En waar het grote wantrouwen bij mijn zus naar de overheid toe door komt weet ik niet.
Een gedeelte van een artikel uit Israel. Ik heb hem even door de vertaalmachine gehaald.

https://www.haaretz.com/israel-news/.pr ... PIDYq8my3w

Negenendertig COVID-patiënten in Israël zijn momenteel aangesloten op ECMO-machines, die de functie van het hart en de longen vervangen en worden gebruikt in de meest ernstige gevallen, waar levens in gevaar zijn. Mensen die niet gewend zijn om coronavirusafdelingen te bezoeken, zullen misschien verrast zijn om te horen dat de meeste mensen die aan deze machines zijn bevestigd, geen bejaarden zijn en lijden aan een overvloed aan achtergrondziekten. In feite zijn 29 van de 39 tussen de 40 en 60 jaar oud. Drieëndertig zijn niet gevaccineerd, en slechts vier patiënten zijn volledig gevaccineerd.

Kassif zegt dat het systeem in Israël dicht bij zijn bovengrens werkt. Naast coronaviruspatiënten zijn er nu 13 andere patiënten aangesloten op ECMO-machines, wat het totaal op 52 brengt. Israël heeft 82 van dergelijke machines, waarvan een derde als back-up dient voor de machines die in gebruik zijn. Zo hebben ziekenhuizen slechts een handvol machines die nieuwe patiënten kunnen bedienen. "We hopen en bidden dat patiënten blijven herstellen en dat er geen nieuwe komen", zegt Kassif.

Maar nu is er een andere variabele die afwezig was in eerdere COVID-golven. De meeste mensen die aan ECMO-machines zijn verbonden, zijn jonge mensen die niet zijn gevaccineerd. Dit roept kritiek en woede op bij medisch personeel. De WhatsApp-groep van de ECMO-teams wordt overspoeld met meldingen van ernstige gevallen, waarbij ECMO-machines nodig waren, die verslechterden tot zeer ernstige gevallen. Sommige mensen in de groep noemen deze patiënten ‘COVID-dwazen’, waarmee ze de frustratie uiten van medische teams, uitgeput na anderhalf jaar strijd tegen het virus.

De groep werd opgericht nadat de epidemie uitbrak. Het is een effectief hulpmiddel voor wederzijdse ondersteuning tussen ziekenhuizen, nodig vanwege de noodzaak om patiënten en machines snel tussen ziekenhuizen te verplaatsen. "Er is een gevoel van ineenstorting", schreef een groepslid. "We zijn heel dicht bij het einde", schreef een ander. Eén bericht bevatte een verzoek om een ​​39-jarige man te hechten wiens toestand in drie dagen snel was verslechterd. Een ander rapport was van een 40-jarige niet-gevaccineerde man die op wonderbaarlijke wijze in stabiele toestand in een ziekenhuis was aangekomen.

Onder degenen die door ECMO in het Shamir Medical Center Hospital (voorheen Assaf Harofeh) worden ondersteund, is een 34-jarige niet-gevaccineerde zwangere vrouw wiens toestand verslechterde na een spoedkeizersnede. Dat ziekenhuis heeft ook een 43-jarige niet-gevaccineerde vrouw zonder achtergrondziekten verbonden aan een ECMO. Assuta Ziekenhuis in Ashdod heeft een 29-jarige niet-gevaccineerde, zwaarlijvige man op zo'n machine. Op een ECMO in het Soroka Medisch Centrum in Be'er Sheva is een 40-jarige niet-gevaccineerde vrouw wiens toestand verslechterde nadat ze een miskraam had gehad in het laatste trimester van haar zwangerschap.

Dat centrum heeft ook een 56-jarige vrouw die al twee weken is aangesloten op een ECMO-machine. Ze is niet gevaccineerd en heeft geen onderliggende medische problemen. Sinds begin juli zijn 72 mensen aangesloten op ECMO-machines. 21 van hen werden met succes van de machines gehaald, negen stierven en de rest zijn in verschillende stadia van COVID, nog steeds verbonden.

“Met een beperkt aantal ECMO-bedden is er geen andere keuze”, zegt Kassif. “Bovendien zijn de resultaten bij oudere patiënten erg slecht. In noodgevallen worden alleen medische prioriteiten in aanmerking genomen, we kunnen niet discrimineren tegen iemand die niet is gevaccineerd, zelfs niet als we grote woede jegens hen voelen, net zoals we een gewonde terrorist behandelen, op wie we nog bozer zijn. Als ik op een locatie kom met meerdere verwondingen, moet ik prioriteiten stellen en middelen besteden aan mensen die gered kunnen worden door onmiddellijk in te grijpen.”

ECMO en intensive care-teams zijn getuige van iets anders dan in eerdere golven. "Als je een effectieve vaccinatiecampagne wilt, moet je live uitzenden vanuit een ECMO-eenheid", zegt een arts van zo'n eenheid. “Er zijn een paar hele moeilijke gevallen. Het longweefsel verhardt en de longen werken niet meer. Het ademhalingsvolume daalt tot vijf cc, vergeleken met 450-500 bij een gezond persoon. Bovendien veroorzaakt het aansluiten op een ECMO-machine bloedingen, wat leidt tot grimmige beelden. Dit is de moeilijkste golf die we zijn tegengekomen en teams zijn bijna ten einde raad. Het aantal patiënten dat ECMO-machines nodig heeft, stijgt sneller dan het aantal ernstig zieke patiënten.”

Het profiel van ernstig zieke patiënten is veranderd. Aan het begin van de huidige golf waren de meeste van deze oudere gevaccineerde mensen met achtergrondproblemen bij wie de vaccinatie-effectiviteit was afgenomen. Ze waren ernstig ziek, maar niet acuut. Nu is 90 procent van de mensen op ECMO-machines jong en niet gevaccineerd, zegt prof. Michael Halbertal, de directeur van het Rambam Medical Center. “Deze golf is langer en instabieler. De mortaliteit is gestegen van één op de acht of negen patiënten in eerdere golven tot één op de vijf.”
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 12:11
:HA:
Briljante vergelijking.

Ik denk trouwens niet dat hier de brand al helemaal uit is. De kans dat de kleine branden van nu weer flink oplaaien is volgens mij zeker nog aanwezig, als ik naar de wetenschappers, medici en het OMT luister. Maar ik denk wel dat sommige buurhuizen erger in de fik staan dan het onze en samenwerking essentieel is. Wat dat betreft is het jammer dat een organisatie als de WHO niet een centralere rol speelt en landen daarnaar luisteren in plaats van te pakken wat ze pakken kunnen voor zichzelf.
Nederland volgt de richtlijnen van het WHO ook niet op, Bijv met betrekking tot de mondkapjes en de maatregelen op scholen. Veel landen hechten aan hun eigen beleidsvrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Bron: coronabeeld.nl

Interessante, maar logische, verschuiving van waar de besmettingen tegenwoordig veel plaatsvinden / opgemerkt worden: de scholen en/of kinderopvang. Niet alleen ten opzichte van de zomervakantie, maar ook ten opzichte van daarvoor. Ik let zelf nooit op het rode en paarse deel, want dat is onbekend (rood) of vrijwel niet te vermijden (thuis/huisgenoten). Als je naar het resterende deel kijkt dan was normaal altijd daarin het grootste deel bezoek/familie/kennis/vrienden en school/opvang was maar een heel klein deel. Inmiddels is dat omgedraaid en is school/opvang 2/5 deel van de bekende besmettingen buitenshuis.

Voor mij persoonlijk zeker geen zero-covid-sluit-de-schooldeuren alarm, want het is een ingecalculeerd risico dat het op scholen meer rond zou gaan. Het is ook juist een teken dat de vaccins goed werken en een aanwijzing dat het zinnig is de vaccinatiegraad onder tieners nog te verhogen en dat het goed zou zijn te overwegen of kwetsbare kinderen onder de 12 ook een vaccinatie kunnen krijgen. Er zijn inmiddels blijkbaar zoveel volwassenen gevaccineerd dat op bezoek gaan steeds minder risico is. Op scholen met vrijwel alleen maar (basisschool) of veel (middelbare) ongevaccineerden zijn er nog wel veel besmettingen. Het 'kinderen verspreiden covid praktisch niet' idee dat nog stamt uit het eerste RIVM onderzoek ten tijde van de eerste lockdown waarin de school dicht was, kan dus volgens mij nu wel helemaal overboord.

Daarnaast kan het iets zeggen over testbereidheid. Op scholen moet je wel testen als je na 5 dagen uit je quarantaine wil, maar onder volwassenen is de testbereidheid denk ik nogal aan het afnemen. Ook in dat licht is het logisch dat de waargenomen besmettingen vooral in de hoek van de scholen zitten.

Als laatste is het zo dat scholen en opvang volgens mij verplicht zijn besmettingen door te geven en bij besmettingen die elders zijn opgelopen is dat niet zo. Besmettingen die opgelopen zijn door bijv. bezoek aan of feestjes bij familie en vrienden zullen daarom vaker in het rode 'onbekend' deel zitten. Nu de besmettingen steeds meer bij vaccinatieweigeraars zitten zou dit ook kunnen toenemen, want gemiddeld zullen zij denk ik minder bereid zijn om mee te werken aan het beantwoorden van dit soort vragen van de GGD dan mensen die pro vaccinatie zijn.
nicole123 wijzigde dit bericht op 22-09-2021 15:05
8.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
22-09-2021 14:56
Nederland volgt de richtlijnen van het WHO ook niet op, Bijv met betrekking tot de mondkapjes en de maatregelen op scholen. Veel landen hechten aan hun eigen beleidsvrijheid.
Klopt, ik zeg ook niet dat Nederland hierin het wel goed doet. Alle landen zouden meer moeten samenwerken, Nederland ook. Voor enige beleidsvrijheid ben ik trouwens wel, want elk land is anders. Je hebt te maken met ligging (eiland of juist veel buurlanden), bevolking (leeftijd, hoeveelheid kwetsbaren), staat van de gezondheidszorg, cultuur, wetgeving (bijv wat betreft privacy en zelfbeschikking), etc. Eén mal waarin iedereen moet passen werkt ook niet. Maar ook zonder dat zou er meer aan het geheel kunnen worden gedacht dan de huidige ieder voor zich aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt weten welke ondernemers je deze winter moet mijden: www.keuzevrijbijmij.nl en www.horecazonderprik.nl

Aanvulling: dus niet bij mij in de buurt gelukkig (Amsterdam levert wel hits op).

Duizenden ondernemers verenigen zich online tegen coronatoegangsbewijs
Ruim 3.600 ondernemers hebben zich aangemeld bij de website keuzevrijbijmij.nl, waarop wordt getoond welke bedrijven geen coronatoegangsbewijs zullen vragen. Onder hen zijn tientallen horecabedrijven, meldt persbureau ANP dinsdag.

Door het invoeren van het coronatoegangsbewijs dreigen volgen de website „miljoenen Nederlanders” uitgesloten te worden van onder meer evenementen, winkels en horeca. De site, die wordt gerund door de stichting Vrij Bij Mij, „staat voor een vrije samenleving waar iederéén altijd welkom is”. Met een coronatoegangspas op de CoronaCheck-app verklaren mensen dat ze zijn gevaccineerd, negatief zijn getest of recentelijk hersteld zijn van een coronabesmetting.

Keuzevrijbijmij.nl is niet de enige site waarop ondernemers zich verenigen tegen de coronapas. Zo’n vijfhonderd eet- en drinkgelegenheden hebben zich aangemeld op horecazonderprik.nl, een site die zou opkomen voor „restaurants en cafés zonder discriminatie”.

Ook sommige amateursportverenigingen hebben bezwaren tegen het gebruik van een coronatoegangsbewijs. Daarom zijn sportkantines, die vallen onder de horecasector, vanaf zaterdag toegankelijk zonder een dergelijke verklaring wanneer bezoekers alleen naar binnen willen om een bestelling af te halen aan de bar. Dat staat in een aangepast protocol van sportkoepel NOC*NSF. Gasten die in de kantine willen zitten of bijvoorbeeld biljarten, moeten wel een coronatoegangsbewijs kunnen tonen.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
22-09-2021 16:49
Als je wilt weten welke ondernemers je deze winter moet mijden
Op die eerste had ik al eens gekeken, maar het kwam op mij vooral over als een verzamelplaats van yoga clubjes, podotherapeuten, etc. die gratis reclame maken met af en toe eens een horeca gelegenheid er tussendoor. Ik kon er niks in mijn buurt vinden. Bij die tweede wel. Er staat een restaurant tussen waar ik een paar keer gegeten heb. Ik heb hun Facebook site gecheckt en daar staan ook berichten van 'samen tegen de maatregelen' e.d. Goed om te weten dat ze er zo in staan, daar kom ik dus niet meer. Niet per se omdat ik enorm bang ben om er besmet te worden (al zal de kans een stuk groter zijn dan in QR horeca en ook dan in de gemiddelde horeca nu, want dit trekt natuurlijk veel ongevaccineerden aan en ook nog een bepaald type dat al niet zo maatregelen-minded is in het algemeen), maar vooral omdat ik het volstrekt aso vind om op deze manier het covid beleid te saboteren. Protesteren, prima. Lekker puh tegen de regels in gaan, niet prima.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 17:41
Op die eerste had ik al eens gekeken, maar het kwam op mij vooral over als een verzamelplaats van yoga clubjes, podotherapeuten, etc. die gratis reclame maken met af en toe eens een horeca gelegenheid er tussendoor. Ik kon er niks in mijn buurt vinden. Bij die tweede wel. Er staat een restaurant tussen waar ik een paar keer gegeten heb. Ik heb hun Facebook site gecheckt en daar staan ook berichten van 'samen tegen de maatregelen' e.d. Goed om te weten dat ze er zo in staan, daar kom ik dus niet meer. Niet per se omdat ik enorm bang ben om er besmet te worden (al zal de kans een stuk groter zijn dan in QR horeca en ook dan in de gemiddelde horeca nu, want dit trekt natuurlijk veel ongevaccineerden aan en ook nog een bepaald type dat al niet zo maatregelen-minded is in het algemeen), maar vooral omdat ik het volstrekt aso vind om op deze manier het covid beleid te saboteren. Protesteren, prima. Lekker puh tegen de regels in gaan, niet prima.
Inderdaad. Ik zie er bij ons ook een paar tussen waar wij wel eens kwamen. Vanaf nu dus niet meer
Alle reacties Link kopieren
ik zie er helemaal niks tussen staan gelukkig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
22-09-2021 16:49
Als je wilt weten welke ondernemers je deze winter moet mijden
(...)
Amsterdam levert wel hits op.
Ik zie dat bij die tweede (die eerste zitten zoveel anderssoortige dingen tussen uit sectoren die überhaupt niet met QR codes hoeven te werken, daar zie ik door de bomen het bos niet) in Amsterdam 9 horeca gelegenheden genoemd staan die niet aan de QR codes doen. Ik weet niet hoe lang deze site al in de lucht is, maar het valt me reuze mee. Ik heb even opgezocht hoeveel horeca gelegenheden er zijn in Amsterdam: zo'n 4500. Maar liefst 0,2% heeft zich dus aangesloten bij deze site. En die zullen vooral mensen trekken die anders toch wel bij elkaar zouden gaan zitten op een feestje bij iemand thuis ofzo, dus ik ben vooralsnog niet echt onder de indruk als sommige QR tegenstanders roepen dat de horeca massaal in verzet zou gaan enzo. Voor de BOA's ook wel fijn trouwens, 9 zaken langsgaan op een avond is goed te doen. En als ze die na 1 waarschuwing laten sluiten dan hebben ze het de tijd daarna helemaal makkelijk. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind koppen als 'Duizenden ondernemers verenigen zich online tegen coronatoegangsbewijs' trouwens ook weer lekker suggestief. Het suggereert alsof er massaal QR codes ontdoken gaan worden door de horeca, terwijl het in een stad als Amsterdam dus maar om 0,2% gaat. In plaatsen als Volendam en Urk is het wel wat meer, maar goed, daar hielden mensen zich toch al niet aan de maatregelen, dus in de praktijk maakt dat niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 18:06
Ik zie dat bij die tweede (die eerste zitten zoveel anderssoortige dingen tussen uit sectoren die überhaupt niet met QR codes hoeven te werken, daar zie ik door de bomen het bos niet) in Amsterdam 9 horeca gelegenheden genoemd staan die niet aan de QR codes doen. Ik weet niet hoe lang deze site al in de lucht is, maar het valt me reuze mee. Ik heb even opgezocht hoeveel horeca gelegenheden er zijn in Amsterdam: zo'n 4500. Maar liefst 0,2% heeft zich dus aangesloten bij deze site. En die zullen vooral mensen trekken die anders toch wel bij elkaar zouden gaan zitten op een feestje bij iemand thuis ofzo, dus ik ben vooralsnog niet echt onder de indruk als sommige QR tegenstanders roepen dat de horeca massaal in verzet zou gaan enzo. Voor de BOA's ook wel fijn trouwens, 9 zaken langsgaan op een avond is goed te doen. En als ze die na 1 waarschuwing laten sluiten dan hebben ze het de tijd daarna helemaal makkelijk. ;-D
Daar heb je gelijk in.

Al ken ik ook enkele restaurants die op Facebook hebben gezet niet mee te werken, maar zich niet op deze site gemeld hebben. Al zal het als je deze zou meerekenen nog steeds een klein percentage zijn.

Maar goed, dan telt voor de tegenstanders het absolute getal schijnbaar wel. Dan is het ‘massaal’.
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 18:12
Daar heb je gelijk in.

Al ken ik ook enkele restaurants die op Facebook hebben gezet niet mee te werken, maar zich niet op deze site gemeld hebben. Al zal het als je deze zou meerekenen nog steeds een klein percentage zijn.

Maar goed, dan telt voor de tegenstanders het absolute getal schijnbaar wel. Dan is het ‘massaal’.
Tot het om ziekenhuisopnames gaat, dan gaat het opeens niet meer om absolute aantallen maar om 'slechts 1% dat in het ziekenhuis komt met covid, dus dat is verwaarloosbaar'.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 18:13
Tot het om ziekenhuisopnames gaat, dan gaat het opeens niet meer om absolute aantallen maar om 'slechts 1% dat in het ziekenhuis komt met covid, dus dat is verwaarloosbaar'.
ja dus ze krijgen het nu gewoon terug :P
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 18:06
Ik zie dat bij die tweede (die eerste zitten zoveel anderssoortige dingen tussen uit sectoren die überhaupt niet met QR codes hoeven te werken, daar zie ik door de bomen het bos niet) in Amsterdam 9 horeca gelegenheden genoemd staan die niet aan de QR codes doen. Ik weet niet hoe lang deze site al in de lucht is, maar het valt me reuze mee. Ik heb even opgezocht hoeveel horeca gelegenheden er zijn in Amsterdam: zo'n 4500. Maar liefst 0,2% heeft zich dus aangesloten bij deze site. En die zullen vooral mensen trekken die anders toch wel bij elkaar zouden gaan zitten op een feestje bij iemand thuis ofzo, dus ik ben vooralsnog niet echt onder de indruk als sommige QR tegenstanders roepen dat de horeca massaal in verzet zou gaan enzo. Voor de BOA's ook wel fijn trouwens, 9 zaken langsgaan op een avond is goed te doen. En als ze die na 1 waarschuwing laten sluiten dan hebben ze het de tijd daarna helemaal makkelijk. ;-D

Ja die laatste website heb ik later toegevoegd en dat is per provincie gerangschikt. En daar valt het inderdaad reuze mee hoeveel restaurants hieraan meedoen.
soliver wijzigde dit bericht op 22-09-2021 18:43
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
22-09-2021 18:12
Daar heb je gelijk in.

Al ken ik ook enkele restaurants die op Facebook hebben gezet niet mee te werken, maar zich niet op deze site gemeld hebben. Al zal het als je deze zou meerekenen nog steeds een klein percentage zijn.

Maar goed, dan telt voor de tegenstanders het absolute getal schijnbaar wel. Dan is het ‘massaal’.
Al de hele periode lang zijn er horeca ondernemers die op Facebook melden hoe zij niet mee doen en ‘gewoon normaal’ doen. Om vervolgens met dikke tranen in de pers te verkondigen dat ze écht niet snappen hoe ze een brandhaard(je) geworden zijn, ze hadden zich overal zó goed aan gehouden. Echt, weten die lui niet dat zelfs mijn moeder nog terug kan scrollen op Facebook naar wat je twee weken geleden schreef?

Maar inderdaad, het ‘massaal’ lijkt mee te vallen. Al denk ik dat de meesten ook gewoon niet zo dom zijn om het openlijk op internet te zetten, maar gewoon niet of slecht gaan controleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me alleen af. Die eerste website heeft 3 ton gecrowdfunded. Om te gebruiken voor hun “platform”.Dat vind ik toch behoorlijk veel. Wat gaan ze met al dat geld doen?
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
22-09-2021 18:41
Ik vroeg me alleen af. Die eerste website heeft 3 ton gecrowdfunded. Om te gebruiken voor hun “platform”.Dat vind ik toch behoorlijk veel. Wat gaan ze met al dat geld doen?
De Trump-campagne 2024 misschien?

De initiatiefnemer heeft z’n baan al opgezegd (zegt hij zelf!), er moet wel brood op tafel komen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
22-09-2021 18:41
Ik vroeg me alleen af. Die eerste website heeft 3 ton gecrowdfunded. Om te gebruiken voor hun “platform”.Dat vind ik toch behoorlijk veel. Wat gaan ze met al dat geld doen?
Een stukje land in Spanje van kopen?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-09-2021 18:13
Tot het om ziekenhuisopnames gaat, dan gaat het opeens niet meer om absolute aantallen maar om 'slechts 1% dat in het ziekenhuis komt met covid, dus dat is verwaarloosbaar'.
Precies! Dat bedoelde ik te zeggen. Ze zijn schijnbaar erg selectief :-)
Alle reacties Link kopieren
Bij die horecazonderprik site staan ook de botanische tuinen in Utrecht genoemd. Die zijn onderdeel van de universiteit. Kan me slecht voorstellen dat de universiteit daar blij mee is, als het al klopt.

Edit; het is heel makkelijk om bedrijven toe te voegen op die site, dus er staan vast ook bedrijven bij die door grapjassen zijn toegevoegd.
agen wijzigde dit bericht op 22-09-2021 21:10
25.82% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven