Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 24 oktober 2010 om 21:16
zondag 24 oktober 2010 om 21:30
quote:pregnantmama schreef op 24 oktober 2010 @ 19:09:
Ben 20 weken zwanger en had al een naam in gedachten.
Sufijan en als het een meisje zou zijn Sufijana. Nu is mijn vriendin 2 weken terug bevallen en heeft haar zoon Sofian genoemd,maar noemt hem Sufijan,terwijl ze wist dat ik deze naam aan mijn kindje wilde geven! Ben allemaal namenlijsten afgegaan,maar met geen enkel heb ik een klik. Is er iemand die me leuke islamitische namen kan geven die ook leuk in het Nederlands klinken beginnend met de S of als het echt een mooie naam is,dan mag een andere letter ook. Als ik geen naam vind,noem ik hem alsnog Sufijan,of is dat raar?
balen zeg,ik zou er niet blij van worden.
ik zou er ook zeker met je vriendin over praten. misschien zit er nog iets voor je bij
Sami
Nadim
Ilyas
Amin
Anwar
maar eigenlijk zou ik gewoon Sufijan gebruiken,ook omdat je vriendin wist dat jij deze naam wilde gebruiken
Sufijan en als het een meisje zou zijn Sufijana. Nu is mijn vriendin 2 weken terug bevallen en heeft haar zoon Sofian genoemd,maar noemt hem Sufijan,terwijl ze wist dat ik deze naam aan mijn kindje wilde geven! Ben allemaal namenlijsten afgegaan,maar met geen enkel heb ik een klik. Is er iemand die me leuke islamitische namen kan geven die ook leuk in het Nederlands klinken beginnend met de S of als het echt een mooie naam is,dan mag een andere letter ook. Als ik geen naam vind,noem ik hem alsnog Sufijan,of is dat raar?
balen zeg,ik zou er niet blij van worden.
ik zou er ook zeker met je vriendin over praten. misschien zit er nog iets voor je bij
Sami
Nadim
Ilyas
Amin
Anwar
maar eigenlijk zou ik gewoon Sufijan gebruiken,ook omdat je vriendin wist dat jij deze naam wilde gebruiken
zondag 24 oktober 2010 om 21:55
Suleyman vind ik een mooie naam met een s. Shiraz heb ik ook mooi gevonden (of de jongen die Shiraz heette natuurlijk )
De eerste betekent Solomon, de profeet dus, en de tweede betekent 'one that is sweet'.
Zelfde naam samen met vriendin lijkt me niet heel handig, maar mss ook niet echt ongebruikelijk in de islamitische wereld, de grote hoeveelheden Mohameds in aanmerking genomen.
De eerste betekent Solomon, de profeet dus, en de tweede betekent 'one that is sweet'.
Zelfde naam samen met vriendin lijkt me niet heel handig, maar mss ook niet echt ongebruikelijk in de islamitische wereld, de grote hoeveelheden Mohameds in aanmerking genomen.
maandag 25 oktober 2010 om 12:37
@blogbabe, zij komt uit Marokko en ik uit Bosnie. In Marokko hoor je de naam Sofian vaak,in Bosnie heb ik hem nog nooit gehoord,daarom vond ik het wel leuk als ik hem zo zou noemen. Aan 1 kant heb je gelijk,Sufijan is anders als Sofijan,maar zij noemt hem Sufijan!!!
Ik denk dat ik hem toch zo ga noemen hoor,want ik kom er echt niet uit met namen
@Cejo,bedankt voor je mooie namen. Toevallig heet mijn 1ste zoontje Sami!!! Prachtige naam he,en toch modern en vlot.
Ik sta open voor nog meer vlotte,moderne namen!
Ik denk dat ik hem toch zo ga noemen hoor,want ik kom er echt niet uit met namen
@Cejo,bedankt voor je mooie namen. Toevallig heet mijn 1ste zoontje Sami!!! Prachtige naam he,en toch modern en vlot.
maandag 25 oktober 2010 om 14:17
pregnantmamma,
vind het idd wel een streek van je vriendin, als ze op de hoogte was. Had ze op zijn minst even mogen overleggen/mededelen.
Dus ik zou gewoon toch de naam doen, en anders hier nog wat suggesties:
Serap
Serdar
Shamas
Shariff
Shivani
Shmuel
Sirik
Safak
Salim
Samed
Semih
Semir
Serhan
Serkan
Sevilay
Sevim
Senay
Süleyman
succes,!
vind het idd wel een streek van je vriendin, als ze op de hoogte was. Had ze op zijn minst even mogen overleggen/mededelen.
Dus ik zou gewoon toch de naam doen, en anders hier nog wat suggesties:
Serap
Serdar
Shamas
Shariff
Shivani
Shmuel
Sirik
Safak
Salim
Samed
Semih
Semir
Serhan
Serkan
Sevilay
Sevim
Senay
Süleyman
succes,!

maandag 25 oktober 2010 om 15:47
quote:pregnantmama schreef op 25 oktober 2010 @ 12:37:
Ik weet niet of het islamitische namen zijn, maar welke namen ik leuk vind bij Sami zijn:
Ilay
Nuri
Manu
Anouar
Ik weet niet of het islamitische namen zijn, maar welke namen ik leuk vind bij Sami zijn:
Ilay
Nuri
Manu
Anouar
maandag 25 oktober 2010 om 21:58
quote:pregnantmama schreef op 24 oktober 2010 @ 19:09:
Voor een meisje vind ik mooi:
Noura (als Noura uitgesproken)
Imane (als Imanie uitgesproken)
Bouchra (als Boeshra uitgesproken)
Mina
Zohra
Lina
Voor een jongen vind ik het eigenlijk best moeilijk...
Voor een meisje vind ik mooi:
Noura (als Noura uitgesproken)
Imane (als Imanie uitgesproken)
Bouchra (als Boeshra uitgesproken)
Mina
Zohra
Lina
Voor een jongen vind ik het eigenlijk best moeilijk...
dinsdag 26 oktober 2010 om 14:42