Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
19-07-2021 16:24
Typisch, ik weet me te herinneren van eerdere golven dat Rotterdam het juist zeer slecht deed
Misschien toch al meer groepsimmuniteit hierdoor? Minder studentenleven? Ik roep maar wat...
soliver schreef:
19-07-2021 16:25
Misschien toch al meer groepsimmuniteit hierdoor? Minder studentenleven? Ik roep maar wat...
Half rotterdam zit in het buitenland ;-D
Wat een trieste figuren .... wel de lusten maar niet de lasten :facepalm:


De GGD regio Utrecht is extra alert op mensen die de vaccinatiestraat proberen te verlaten met een registratiebewijs, zonder dat zij daadwerkelijk een prik hebben gehad. De beveiliging op alle priklocaties is aangescherpt, en ook het personeel is extra geïnstrueerd - laat een woordvoerder weten.


Het zou vermoedelijk gaan om mensen die niet geprikt willen worden, maar wel geregistreerd willen worden als gevaccineerd. ,,We kregen signalen dat er, onder andere op sociale media en in appgroepen, een verhaal rondging dat je vóór je een prik krijgt uit de rij kan stappen”, vertelt Lennart van Trigt, woordvoerder bij de GGD regio Utrecht (GGDrU).
https://www.ad.nl/utrecht/wel-een-prikb ... ~a766b11c/
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
19-07-2021 17:25
Wat een trieste figuren .... wel de lusten maar niet de lasten :facepalm:





https://www.ad.nl/utrecht/wel-een-prikb ... ~a766b11c/
Het verhaal dat dat kan gaat al weken rond, dus zullen er vast ook wel flapdrollen zijn die het doen.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
19-07-2021 17:25
Wat een trieste figuren .... wel de lusten maar niet de lasten :facepalm:





https://www.ad.nl/utrecht/wel-een-prikb ... ~a766b11c/
Wat een klootzakken heb je toch. Echt egoïstisch kutgedrag dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Och het kan nog erger. Mijn zoon werd vandaag voor zijn shift in de horeca positief getest met een sneltest. Hij is bij de eerste shift gevaccineerd met Janssen. Hij geloofde het niet, dus een tweede test gedaan weer positief. Dus een afspraak bij de GGD gehad om 14.45.
Hij is op dit moment vanuit Nijmegen thuis bij zijn vader. Daar zijn nog 4 kinderen, mijn ex en zijn vrouw. Die zijn gisteren naar de Efteling geweest. Hij zit op zijn kamer daar te wachten op de uitslag. Ex zit op terras in de stad en vindt het allemaal onzin. Als hij positief is bij de GGD, mag hij een auto meenemen en naar zijn kamer in Nijmegen vertrekken. Hoezo je kop in het zand steken?
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
19-07-2021 18:23
Och het kan nog erger. Mijn zoon werd vandaag voor zijn shift in de horeca positief getest met een sneltest. Hij is bij de eerste shift gevaccineerd met Janssen. Hij geloofde het niet, dus een tweede test gedaan weer positief. Dus een afspraak bij de GGD gehad om 14.45.
Hij is op dit moment vanuit Nijmegen thuis bij zijn vader. Daar zijn nog 4 kinderen, mijn ex en zijn vrouw. Die zijn gisteren naar de Efteling geweest. Hij zit op zijn kamer daar te wachten op de uitslag. Ex zit op terras in de stad en vindt het allemaal onzin. Als hij positief is bij de GGD, mag hij een auto meenemen en naar zijn kamer in Nijmegen vertrekken. Hoezo je kop in het zand steken?
Wat een pech voor je zoon!
Maar wat vind jouw ex dan onzin?
Alle reacties Link kopieren
Analyse van Martijn Broekman:

Analyse 19/07

Het groeipercentage blijft dalen en ligt nu op 53% met de laagste groei in het 7-daags gemiddelde in ruim 2 weken (+62).

Ook het aantal nagekomen meldingen neemt snel af en dat zijn allemaal gunstige ontwikkelingen.


Afbeelding

In de grafiek is te zien hoe de oranje lijn inmiddels weer dicht bij het nulpunt komt en ook minder steil wordt. Het is nu afwachten of de afvlakking boven of onder het nulpunt eindigt.

Percentage positief is nog altijd erg hoog (14%), maar neemt heel langzaam wel wat af.

Afbeelding

De gele lijn (groei ziekenhuisopnames) blijft sterk stijgen, maar het aantal per dag ligt nu al 4 dagen rond de 50 en lijkt niet heel snel toe te nemen. Een afvlakking van de gele lijn lijkt in de maak.

Ziekenhuisbezetting (groen) groeit ook door en zit nu op bijna 30%


Afbeelding

Al met al ben ik redelijk positief over de ontwikkeling van de indicatoren van de afgelopen week. Natuurlijk hebben we een extreem slechte periode gehad, maar de stabilisatie komt sneller dan ik dacht en de groei in de ziekenhuiscijfers valt voorlopig mee

Dat de groei van ziekenhuiscijfers voorlopig meevalt zal morgen moeten blijken.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 12:43
Als je nu pas merkt dat de klimaatverandering enorme gevolgen gaat hebben ben je wel een beetje laat.
Natuurlijk gaan we in de toekomst in de problemen komen en daar horen vaker pandemieën ook bij.
Ik denk dat toekomstige generaties echt een ellendig leven tegemoet gaan.
Door deze generaties.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
18-07-2021 12:50
Natuurlijk merk ik dat niet nu pas, alleen worden we de laatste weken weer erg met onze neus op de feiten gedrukt. Als regeringen wereldwijd klimaatverandering nu eens net zo serieus gingen nemen als dat ze met de pandemie hebben gedaan, dan blijft er misschien nog een aardige aarde over voor onze kinderen en hun nageslacht.

Eens want waarom doen we op dat gebied niet wat voor ons medemens en de generatie mensen die naast ons komen. Maar zover wordt er niet nagedacht want hoppa vaccin erin en vliegen maar, consumeren en nog eens consumeren. De aarde is onderhand een grote vuilnisbelt en het heelal intussen ook, want je moet dat vuil toch ergens laten, dus schieten we het de ruimte in.

Maar goed terug naar Corona.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
19-07-2021 17:25
Wat een trieste figuren .... wel de lusten maar niet de lasten :facepalm:





https://www.ad.nl/utrecht/wel-een-prikb ... ~a766b11c/
Ja, ik denk dat dat vrij makkelijk kan idd, je krijgt je bewijs al voor de prik en je kan makkelijk doorlopen naar de uitgang
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
19-07-2021 19:28
Ja, ik denk dat dat vrij makkelijk kan idd, je krijgt je bewijs al voor de prik en je kan makkelijk doorlopen naar de uitgang
Bij de locatie waar ik geprikt ben, kan dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
19-07-2021 19:33
Bij de locatie waar ik geprikt ben, kan dat echt niet.
Ook niet met bluffen? Dat je iets vergeten was, dat je begeleider bent, of via de artsenpost
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
19-07-2021 18:46
Wat een pech voor je zoon!
Maar wat vind jouw ex dan onzin?
Het is vette pech. Hij heeft het resultaat binnen en is positief. Hij heeft met mijn ex en zijn vrouw en 3 kinderen in de auto gezeten naar de efteling gisteren en nog klachten vrij toen. Die vinden testen onzin. Zoon moet nu met auto van vader naar zijn studentenhuis in Nijmegen, zodat zij maar geen last ondervinden. Papa zit op het terras, dat is pas risicovol in mijn ogen. Ik ben blij dat kind verantwoording neemt.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
19-07-2021 19:33
Bij de locatie waar ik geprikt ben, kan dat echt niet.
Bij die van mij ook niet.
Daar krijg je het bewijs in het hokje waar je geprikt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
19-07-2021 19:42
Bij die van mij ook niet.
Daar krijg je het bewijs in het hokje waar je geprikt wordt.
Hier kan dat makkelijk. Je krijgt een bewijs bij de tweede balie, inclusief je papiertje, en als je dan naar buiten gaat is er geen man die je dat belet. Het is wel een xl centrum.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
19-07-2021 19:42
Bij die van mij ook niet.
Daar krijg je het bewijs in het hokje waar je geprikt wordt.
In Adam locatie AFAS dus al daarvoor en dan moet je doorlopen naar een van de prikhokjes
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
19-07-2021 19:28
Ja, ik denk dat dat vrij makkelijk kan idd, je krijgt je bewijs al voor de prik en je kan makkelijk doorlopen naar de uitgang
Dat bewijs wel, maar volgens mij werd er nog een stempel op gezet bij de prikker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-07-2021 19:51
Dat bewijs wel, maar volgens mij werd er nog een stempel op gezet bij de prikker.
Bij mij beide keren niet
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-07-2021 19:51
Dat bewijs wel, maar volgens mij werd er nog een stempel op gezet bij de prikker.
Nee hier niet. Alles voor de prikker was al gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet waterdicht, maar goed, ik denk dat ze er niet op rekenen dat mensen zó hufterig zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/210116/app ... onacijfers

De Apple Store aan het Leidseplein is de komende dagen gesloten vanwege de hoge coronacijfers in de stad. Voor hoe lang de winkel dicht blijft, is niet bekend.

Volgens de site One More Thing , die interne communicatie van de winkel heeft ingezien, is de winkel vanaf afgelopen vrijdag tien dagen gesloten. Er zou daarnaast sprake zijn van een personeelstekort, omdat medewerkers van Apple tien dagen in thuisisolatie moeten blijven na klachten, een positieve test of contact met een besmet persoon. Dat is veel strenger dan de wettelijke vijf dagen.Tegen RTL Nieuws bevestigt de techgigant dat de sluiting het gevolg is van de 'huidige COVID-19-omstandigheden'.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-07-2021 20:00
Dat is niet waterdicht, maar goed, ik denk dat ze er niet op rekenen dat mensen zó hufterig zijn.
Deze crisis laat zien dat je eigenlijk van het slechtste uit moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
19-07-2021 20:07
Deze crisis laat zien dat je eigenlijk van het slechtste uit moet gaan.
Dat is waar, maar dan moet je het slechtste nog wel weten te verzinnen. Ik kan me voorstellen dat mensen van de priklocaties niet eens op het idee komen dat er mensen zijn die dit bedenken: speciaal een afspraak maken en naar de priklocatie komen om met het vaccinatiebewijs weg te sneaken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
19-07-2021 19:38
Ook niet met bluffen? Dat je iets vergeten was, dat je begeleider bent, of via de artsenpost
Bij mijn locatie kom je eerst bij een aanmeldpunt en dan word je naar een bepaald hokje verwezen. Daar wordt de hele administratie geregeld en direct daarachter zitten de prikkers.
Er staan ook mensen die je na de administratieve handelingen naar een prikker wijzen.
Je kunt daar echt niet zo naar de uitgang wandelen zoals iemand hierboven schreef.

En de dingen die jij noemt zijn ook nogal
ongeloofwaardig als ze net de administratie hebben gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven