Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Over de toestand in Missouri, waar Gottlieb naar verwees:
Delta Is Driving a Wedge Through Missouri

For America as a whole, the pandemic might be fading. For some communities, this year will be worse than last.
https://www.theatlantic.com/health/arch ... ge/619456/

Het is niet best daar.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-07-2021 13:34
Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat (voor ongevaccineerden) de kans om covid op te lopen en ziek te worden vanwege de deltavariant groter is geworden. Zo lees ik wat er in het AD staat.

Dit is het gehele interview bij CBS (Face the Nation): https://www.youtube.com/watch?v=QbKGAVwY1w8 (7 minuten)
Hij zegt dat wellicht de ergste besmetting uit hun leven is. Dan denk ik aan dat hij bedoelt gevaarlijkste.
Alle reacties Link kopieren
Wat dat betreft is het fijn dat er hier een toch wel heel erg hoge vaccinatiebereidheid is.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
19-07-2021 13:42
Hij zegt dat wellicht de ergste besmetting uit hun leven is. Dan denk ik aan dat hij bedoelt gevaarlijkste.
Ja ik ook, waar ze het ziekste van zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
19-07-2021 13:52
Wat dat betreft is het fijn dat er hier een toch wel heel erg hoge vaccinatiebereidheid is.

Nou hè. Echt heel fijn.

Geen idee of jullie deze kaart ook kunnen zien maar in aardig wat zuidelijke counties van Missouri is nog niet eens de helft van de 65 plussers volledig gevaccineerd, terwijl in het noordoosten van de VS de vaccinatiegraad is zoals hier, of nog wat hoger.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... e=Homepage
nounou
Alle reacties Link kopieren
*laat ook maar, ik heb hier echt geen zin in*
nounou
Alle reacties Link kopieren
Oké.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
19-07-2021 13:42
Hij zegt dat wellicht de ergste besmetting uit hun leven is. Dan denk ik aan dat hij bedoelt gevaarlijkste.
Nou opzich is dat toch ook zo? Covid in z'n algemeenheid is voor veel mensen de ergste besmetting uit hun leven, aangezien de meeste mensen voornamelijk ervaring hebben met milde influenza, rhino-virussen, misschien een buikgriepje etc.
En aangezien de kans op besmetteing met Delta vele malen hoger is geworden zullen veel ongevaccineerden de ergste besmetting van hun leven krijgen.
Dokje schreef:
18-07-2021 19:36
In Brabant zijn deze week juist bij 10 ziekenhuizen de verpleegafdelingen gesloten en is aantal coronapatiënten op IC op 1 hand te tellen.
Misschien beetje voorbarig. Maar kijken aankomende weken. Ik hoop zo dat het gaat meevallen wat er nu gaat komen in de ziekenhuizen en IC's,
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-07-2021 14:11
Nou hè. Echt heel fijn.

Geen idee of jullie deze kaart ook kunnen zien maar in aardig wat zuidelijke counties van Missouri is nog niet eens de helft van de 65 plussers volledig gevaccineerd, terwijl in het noordoosten van de VS de vaccinatiegraad is zoals hier, of nog wat hoger.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... e=Homepage
Ik blijf Amerika altijd een bijzonder land vinden.
Aan de ene kant zie ik op instagram veel mensen al maandenlang weer feesten alsof er niks aan de hand is, aan de andere kant lees je zulke verhalen.
Nu de Delta daar ook op komt ben ik benieuwd hoe het gaat zijn in sommige staten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-07-2021 14:58
Nou opzich is dat toch ook zo? Covid in z'n algemeenheid is voor veel mensen de ergste besmetting uit hun leven, aangezien de meeste mensen voornamelijk ervaring hebben met milde influenza, rhino-virussen, misschien een buikgriepje etc.
En aangezien de kans op besmetteing met Delta vele malen hoger is geworden zullen veel ongevaccineerden de ergste besmetting van hun leven krijgen.
Ik hoop heel erg dat het allemaal mee gaat vallen. En als er toch mensen ernstig ziek worden, dat mede non-vaxxers schrikken en toch nog die prik gaan halen.

Mijn neefje van 20 heeft corona en is nu al 2 weken hondsberoerd met hoge koorts en overal pijn. Geen ziekenhuisopname nodig oid, maar ik denk dat hij toch terugkomt op het idee dat hij geen vaccin wil. Dat zei hij namelijk de hele tijd. Zijn zusje ook en die heeft nu toch maar een afspraak ingepland.
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:50
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
Hondsberoerd is een groot woord, maar ik heb zaterdag mijn 2e Pfizer gekregen en was gisteren heel grieperig. Koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn. Een van mijn collega's had dit ook.

Vandaag ben ik weer enorm aan het zweten. Denk dat het morgen voorbij is.
Ah shit, heb ik toch hier gereageerd. Was de bedoeling deze keer dit topic een beetje te struifvogelen.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
19-07-2021 15:17
Hondsberoerd is een groot woord, maar ik heb zaterdag mijn 2e Pfizer gekregen en was gisteren heel grieperig. Koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn. Een van mijn collega's had dit ook.

Vandaag ben ik weer enorm aan het zweten. Denk dat het morgen voorbij is.
Ik heb hetzelfde. Ik denk iets milder dan jij, maar toch een flinke hoofdpijn en ik ben enorm aan het zweten. Het voelt een beetje als een kater.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-07-2021 14:58
Nou opzich is dat toch ook zo? Covid in z'n algemeenheid is voor veel mensen de ergste besmetting uit hun leven, aangezien de meeste mensen voornamelijk ervaring hebben met milde influenza, rhino-virussen, misschien een buikgriepje etc.
En aangezien de kans op besmetteing met Delta vele malen hoger is geworden zullen veel ongevaccineerden de ergste besmetting van hun leven krijgen.
Ja dat klopt inderdaad als je het zo zegt zegt :)
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
19-07-2021 15:18
Ah shit, heb ik toch hier gereageerd. Was de bedoeling deze keer dit topic een beetje te struifvogelen.
Je kan m uit je gereageerd lijst gooien ;-)
Doe ik ook eens in de zoveel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Positief getest: 8.932
Totaal: 1.807.444 (+8.874 ivm -58 corr.)

Perc. positief 15 jul - 17 jul: 13,3%

Opgenomen: 54
Huidig: 277 (+42)

Opgenomen op IC: 9
Huidig: 84 (+8)

Overleden: 2
Totaal: 17.778
Alle reacties Link kopieren
Laagste voorspelling van Henk-Jan Westeneng was voor vandaag 59 ziekenhuisopnames. Daar zitten we dan met 52 gelukkig nog onder.

Afbeelding
soliver wijzigde dit bericht op 19-07-2021 15:52
5.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
19-07-2021 15:48
Laagste voorspelling van Henk-Jan Westeneng was voor vandaag 59. Daar zitten we dan met 52 gelukkig nog onder.

Afbeelding
Het % positief is ook iets gedaald, alle beetjes helpen toch
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
19-07-2021 15:49
Het % positief is ook iets gedaald, alle beetjes helpen toch
Ja dat is ook 👍. Ik ben nu alleen benieuwd tot hoe hoog de ziekenhuisopnames gaan stijgen.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
19-07-2021 15:54
Ja dat is ook 👍. Ik ben nu alleen benieuwd tot hoe hoog de ziekenhuisopnames gaan stijgen.
Yoricks grafiekje:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ook uit rioolwatermetingen blijkt dat besmettingenniveau in Rotterdam lager is dan Amsterdam:

https://twitter.com/kwr_water/status/14 ... 65409?s=12

#rioolwater data van de #rwzi van #Amsterdam, #Rotterdam en #Utrecht t/m vorige week:
❗️ Sterke stijging
❗️ Niveau in Amsterdam en Utrecht weer op dezelfde hoogte als de top van de eerste (Maart 2020) en tweede (Okt 2020) golf, Rotterdam nog lager.


Afbeelding
soliver wijzigde dit bericht op 19-07-2021 16:16
20.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
19-07-2021 15:32
Je kan m uit je gereageerd lijst gooien ;-)
Doe ik ook eens in de zoveel tijd.
Even off topic, maar hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
19-07-2021 16:15
Even off topic, maar hoe doe je dat?
Linksonder je 3 meest up-to-date topics staat 'wijzigen'.
Als je daar op klikt krijg je prullenbakjes bij de topics staan.
Werkt ook als je het uitklapt naar laatste 10 topics.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
19-07-2021 16:13
Ook uit rioolwatermetingen blijkt dat besmettingenniveau in Rotterdam lager is dan Amsterdam:

https://twitter.com/kwr_water/status/14 ... 65409?s=12

#rioolwater data van de #rwzi van #Amsterdam, #Rotterdam en #Utrecht t/m vorige week:
❗️ Sterke stijging
❗️ Niveau in Amsterdam en Utrecht weer op dezelfde hoogte als de top van de eerste (Maart 2020) en tweede (Okt 2020) golf, Rotterdam nog lager.


Afbeelding

Typisch, ik weet me te herinneren van eerdere golven dat Rotterdam het juist zeer slecht deed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven