Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
PotjePindakaas schreef:
12-01-2020 18:12
Geen eerste levensbehoefte en ze kan anders altijd nog naar de kringloop. Maar ik denk dat weinig mensen iets dat €1800 heeft gekost voor €50 verkopen, dus het was natuurlijk te proberen. Ik verkoop het door overcompleet, niet omdat het versleten of stuk is.
Ja maar toch begrijp ik die redenatie niet hoor.

Toendertijd had je er 1800 euro voor over en vond je het een mooie prijs.
Je hebt het 'opgebruikt' tot je het zat was of toe aan iets anders.
Dan is die 50 euro toch mooi meegenomen?

Ik snap het gewoon echt niet als mensen iets willen verkopen en dan uitgaan van het aankoopbedrag.
Hakika schreef:
12-01-2020 18:39
Het verbaast me dan inderdaad dat dit vaak voorkomt. Zelf denk ik dan, ach 0,10 cent, laat iemand instappen, maar als dit vaker gebeurt dan begrijp ik het wel. Ik voelde me gewoon zo naar hieronder dat ik het mss projecteer op de chauffeur die ook al niet aardig was😉

Je krijgt dus als chauffeur een kas tekort die je zelf mag bijleggen.
Felidaes schreef:
12-01-2020 18:45
Ja maar toch begrijp ik die redenatie niet hoor.

Toendertijd had je er 1800 euro voor over en vond je het een mooie prijs.
Je hebt het 'opgebruikt' tot je het zat was of toe aan iets anders.
Dan is die 50 euro toch mooi meegenomen?

Ik snap het gewoon echt niet als mensen iets willen verkopen en dan uitgaan van het aankoopbedrag.
Ik had wel al op marktplaats rond gekeken, Ikea stukken stonden er nog voor het dubbele op en werden ook voor die prijs verkocht. Ergens voelt het dan toch dat ze het onderste uit de kan zou willen halen, die €200 was al minder dan wat ik eigenlijk zou willen maar daar zette ik mij overheen met de gedachte "dan maak ik er tenminste nog iemand blij mee". Vandaar ook dat ik mij na die opmerking zo'n gier voel, want ze zou er erg blij mee zijn.
minnimouse schreef:
12-01-2020 15:52
Hoe weet je zo zeker dat het geen oplichter was?
Hij probeerde het toch bij je?
14 euro zou ik niet gegeven hebben. Met contactloos pinnen heb ik nog nooit een foutmelding gezien.
Ik heb de foutmelding anders zelf gezien en hij vroeg aan mij, kunt u mij helpen, wat is hier aan de hand? Hij heeft me niet gevraagd of voor hem te betalen.
aviv_13 schreef:
12-01-2020 19:07
Ik heb de foutmelding anders zelf gezien en hij vroeg aan mij, kunt u mij helpen, wat is hier aan de hand? Hij heeft me niet gevraagd of voor hem te betalen.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
DG2015 schreef:
12-01-2020 16:00
En je kunt een kaartje kopen met de NS-app.
Nou je het zegt, dat moet ik onthouden voor het geval ik mijn ov-pas kwijt maak.
Over Marktplaats gesproken: heb er een home trainer op gehad (uiteindelijk toch maar zelf gehouden door de bizarre reacties) en je krijgt inderdaad mensen die reageren dat je te veel geld vraagt Want anderen hebben het voor minder geld staan (ik had gekeken bij andere advertenties om te kijken wat men ervoor vroeg en vroeg dus ongeveer hetzelfde als die andere mensen).
Als je aangeeft dat je het dan bij die ander moet kopen die het voor minder aanbiedt, krijg je van alles naar je hoofd geslingerd.

En heeeeeel veel berichten dat iemand het niet kan betalen en dat ze max een budget hebben van 10 euro of zelfs mensen die hem gratis wilden omdat ze geen geld hadden o_o

Uitsmijter was iemand die wel wilde weten of hij het goed deed en gratis wilde komen proefsporten voor een uurtje :facepalm:

Rare mensen daar op Marktplaats....
Een paar jaar geleden ging ik naar een concert in de Ziggo Dome. We zouden met de auto gaan dus ik had - gelijk met het reserveren van de concertkaarten - een parkeerplaats gereserveerd (kostte E 15,--) op één van de parkeerterreinen (Borchland) daar.
Maar iemand die zou meerijden had ook een parkeerkaart gekocht. Ik dacht toen dat ik dat parkeerkaartje via Marktplaats kon verkopen, met een korting. Dus op Marktplaats gezet en als snel kwam er een reactie. Ik vroeg er E 10,-- voor maar deze belangstellende wilde er E 5,-- voor betalen, meer vond hij het niet waard.
Dat vond ik flauwekul, hij had een kaartje nodig en kon er een scoren met een korting van 33%. Het kaartje had niets aan waarde verloren dus waarom nou weer het onderste uit de kan halen? Maar goed... hij wilde niet meer dan E 5,-- spenderen. Ik gedroeg me als een (gierige) bitch (zo noemde hij me ook, "gierig") en heb hem het kaartje niet verkocht.
Op de bewuste avond had ik het kaartje wel meegenomen. Als je niet van tevoren had gereserveerd moest je in de kiosk bij het parkeerterrein je kaart kopen (E 15,--). Dus toen wij geparkeerd hadden, ben ik richting kiosk gelopen en toen iemand aan kwam rijden en naar de kiosk liep, heb ik die persoon aangesproken en mijn parkeerkaart aangeboden voor E 7.50 (had de situatie uitgelegd). Zij kocht mijn kaartje, zij een voordeeltje en ik slechts een strop van E 7,50
Toen ik thuiskwam, bleek ik een paar berichten via Marktplaats te hebben ontvangen. Bleek het die man te zijn die E 5,-- wilde betalen. Hij bleef maar schrijven dat ik toch niets meer aan dat kaartje had en het hem nu wel kon GEVEN, dan maakte ik er nog iemand blij mee. Ik heb hem geschreven dat hij dikke pech had en dat ik het kaartje uiteindelijk voor E 7,50 had kunnen verkopen waardoor koper een voordeel had van E 7,50 en daar erg blij mee was.
Ik kon het niet nalaten om te eindigen met "Vertel eens even... hoeveel heeft u nou uiteindelijk voor uw parkeerkaart moeten betalen?" :puh:

Overigens besefte ik later dat een koper eigenlijk een risico nam, voor hetzelfde geld was het kaartje 'nep'.
Zij-van-boven schreef:
12-01-2020 19:54
Een paar jaar geleden ging ik naar een concert in de Ziggo Dome. We zouden met de auto gaan dus ik had - gelijk met het reserveren van de concertkaarten - een parkeerplaats gereserveerd (kostte E 15,--) op één van de parkeerterreinen (Borchland) daar.
Maar iemand die zou meerijden had ook een parkeerkaart gekocht. Ik dacht toen dat ik dat parkeerkaartje via Marktplaats kon verkopen, met een korting. Dus op Marktplaats gezet en als snel kwam er een reactie. Ik vroeg er E 10,-- voor maar deze belangstellende wilde er E 5,-- voor betalen, meer vond hij het niet waard.
Dat vond ik flauwekul, hij had een kaartje nodig en kon er een scoren met een korting van 33%. Het kaartje had niets aan waarde verloren dus waarom nou weer het onderste uit de kan halen? Maar goed... hij wilde niet meer dan E 5,-- spenderen. Ik gedroeg me als een (gierige) bitch (zo noemde hij me ook, "gierig") en heb hem het kaartje niet verkocht.
Op de bewuste avond had ik het kaartje wel meegenomen. Als je niet van tevoren had gereserveerd moest je in de kiosk bij het parkeerterrein je kaart kopen (E 15,--). Dus toen wij geparkeerd hadden, ben ik richting kiosk gelopen en toen iemand aan kwam rijden en naar de kiosk liep, heb ik die persoon aangesproken en mijn parkeerkaart aangeboden voor E 7.50 (had de situatie uitgelegd). Zij kocht mijn kaartje, zij een voordeeltje en ik slechts een strop van E 7,50
Toen ik thuiskwam, bleek ik een paar berichten via Marktplaats te hebben ontvangen. Bleek het die man te zijn die E 5,-- wilde betalen. Hij bleef maar schrijven dat ik toch niets meer aan dat kaartje had en het hem nu wel kon GEVEN, dan maakte ik er nog iemand blij mee. Ik heb hem geschreven dat hij dikke pech had en dat ik het kaartje uiteindelijk voor E 7,50 had kunnen verkopen waardoor koper een voordeel had van E 7,50 en daar erg blij mee was.
Ik kon het niet nalaten om te eindigen met "Vertel eens even... hoeveel heeft u nou uiteindelijk voor uw parkeerkaart moeten betalen?" :puh:

Overigens besefte ik later dat een koper eigenlijk een risico nam, voor hetzelfde geld was het kaartje 'nep'.
Leuk!
Zou hem ook niet meer verkocht hebben aan zo iemand.
Naatje2000 schreef:
12-01-2020 19:54
Over Marktplaats gesproken: heb er een home trainer op gehad (uiteindelijk toch maar zelf gehouden door de bizarre reacties) en je krijgt inderdaad mensen die reageren dat je te veel geld vraagt Want anderen hebben het voor minder geld staan (ik had gekeken bij andere advertenties om te kijken wat men ervoor vroeg en vroeg dus ongeveer hetzelfde als die andere mensen).
Als je aangeeft dat je het dan bij die ander moet kopen die het voor minder aanbiedt, krijg je van alles naar je hoofd geslingerd.

En heeeeeel veel berichten dat iemand het niet kan betalen en dat ze max een budget hebben van 10 euro of zelfs mensen die hem gratis wilden omdat ze geen geld hadden o_o

Uitsmijter was iemand die wel wilde weten of hij het goed deed en gratis wilde komen proefsporten voor een uurtje :facepalm:

Rare mensen daar op Marktplaats....
:rofl:
Een uurtje ook echt nog. Als iemand zegt dat 'ie er even 2 minuten op wil staan om het te 'voelen' oké, maar een uurtje sporten? :facepalm:
En mensen die bedelen dat jij iets gratis moet geven omdat zij geen geld hebben, koekoek! Gaan ze maar lekker wandelen of buiten fietsen, is gratis.
PotjePindakaas schreef:
12-01-2020 19:03
Ik had wel al op marktplaats rond gekeken, Ikea stukken stonden er nog voor het dubbele op en werden ook voor die prijs verkocht. Ergens voelt het dan toch dat ze het onderste uit de kan zou willen halen, die €200 was al minder dan wat ik eigenlijk zou willen maar daar zette ik mij overheen met de gedachte "dan maak ik er tenminste nog iemand blij mee". Vandaar ook dat ik mij na die opmerking zo'n gier voel, want ze zou er erg blij mee zijn.
Ah ik snap het..
Ik denk dat je het moeilijk blijft.

Er zullen altijd mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar het is ook weer niet de bedoeling dat je door dat soort mensen jezelf gierig gaat voelen.

Jammer dat je nooit weet of zo iemand dus echt geen geld heeft, of er een slaatje uit wil slaan.
Ik gun het sommigen ook niet. €50 zit ik ook niet perse op te wachten, dus dan geef ik het liever aan de kringloop dan dat ik het aan iemand met een zeurverhaal geef. En al zeker niet aan iemand die voor mij bepaalt dat ik het anders toch niet kwijtraak. Ik zet alles er altijd voor zeer schappelijke prijzen op, als iemand dan nóg lager wil, dan is dat pech voor hun. De spullen die ik erop zet zijn geen dingen die je wil of nodig hebt als je echt geen geld hebt.

Hetzelfde met zo’n parkeerkaartje. Leuk als ik ‘m kwijtraak, maar zo niet, ook geen man overboord. Dan wil ik dus dat het een beetje tweerichtingsverkeer is met de koper.
Hakika schreef:
12-01-2020 17:53
Ik ga zelden met de bus en heb een anonieme ov-kaart. Toen ik incheckte bleek dat ik niet genoeg saldo meer had (de kaart wordt ook weleens door een ander gezinslid gebruikt). Ik kwam 10 cent tekort om een kaartje te kopen (ik had 2,60 cash en het kaartje kostte 2,70). Ik schaamde me dood, maar ik moest van de chauffeur uitstappen, want ik kon in de bus niet pinnen.
Ik vond dit een gierige actie van de chauffeur (ik snap ook dat hij dit niet de hele dag kan doen, maar hoe vaak komt dit voor?). Ik moest toen gaan pinnen, mijn saldo opladen en een half uur later de volgende bus nemen.
`Meerdere malen per dag.
Dus nee niet gierig. Hij kan die paar euro per dag misschien gewoon niet missen.
Felidaes schreef:
12-01-2020 20:09
Ah ik snap het..
Ik denk dat je het moeilijk blijft.

Er zullen altijd mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar het is ook weer niet de bedoeling dat je door dat soort mensen jezelf gierig gaat voelen.

Jammer dat je nooit weet of zo iemand dus echt geen geld heeft, of er een slaatje uit wil slaan.
Soms weet je dat wel. Omdat zulke figuren opereren onder steeds dezelfde nick op zowel MP als FB. Of stom toeval, je ziet iemand wat raar een dikke Mercedes achter struiken parkeren en tien minuten later staat hetzelfde smoelwerk aan je deur voor die gratis babyspullen wegens ‘geen geld+ zielig verhaal’.

Of krijg je zo’n schuldinductiemail “Ja ik was helaas opgenomen in het ziekenhuis”. Nee dat was je niet leugenachtige trut, je hebt dagenlang op vergelijkbare items belachelijk lage biedingen uitgebracht om vervolgens toch weer uit te komen bij mijn ‘neem nu mee prijs want die zolder moet leeg’. Bij die laatste heb ik overigens gemaild: “Jammer, inmiddels onderaan in de puincontainer”.

Ik was na drie MP interacties zo klaar met dat hele MP dat ik er nooit meer iets op heb gezet :-D.
strings-attached schreef:
12-01-2020 21:22
`Meerdere malen per dag.
Dus nee niet gierig. Hij kan die paar euro per dag misschien gewoon niet missen.
Sowieso een heel raar verhaal.

Ik check gewoon in en weer uit en ook met mijn anonieme kaart, gaat poortje gewoon open en heb ik dan een negatief eindsaldo.
Dus na het poortje als ik uitstap. Dat moet ik dan wel aanvullen voor de volgende overstap of reis.

Ik koop nooit 'kaartjes' met mijn OVchipkaart bij de chauffeur.
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 21:44
Sowieso een heel raar verhaal.

Ik check gewoon in en weer uit en ook met mijn anonieme kaart, gaat poortje gewoon open en heb ik dan een negatief eindsaldo.
Dus na het poortje als ik uitstap. Dat moet ik dan wel aanvullen voor de volgende overstap of reis.

Ik koop nooit 'kaartjes' met mijn OVchipkaart bij de chauffeur.
Dan was het negatieve saldo wsch te hoog
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dan reis je toch gewoon zwart. Heb je alleen zelf een (klein) risico, ipv de chauffeur met problemen opzadelen.
calvijn1 schreef:
12-01-2020 21:54
Dan was het negatieve saldo wsch te hoog
Klopt verhaal nog niet. Ze heeft het over een kaartje kopen, zo werkt het niet. Als je instapt en je ov chip ( ja ook de anonieme) voor de lezer houdt en je hebt genoeg saldo om 1 halte verder te komen, kan je instappen. En vaak ook gewoon weer uitstappen. Saldo voor kaartje wat benoemt word door die forummer is zo laag dat uitstappen met eventueel negatief saldo gewoon kan.

Ik krijg beetje een broodje aap verhaal gevoel er van.
Hakika schreef:
12-01-2020 17:53
Ik ga zelden met de bus en heb een anonieme ov-kaart. Toen ik incheckte bleek dat ik niet genoeg saldo meer had (de kaart wordt ook weleens door een ander gezinslid gebruikt). Ik kwam 10 cent tekort om een kaartje te kopen (ik had 2,60 cash en het kaartje kostte 2,70). Ik schaamde me dood, maar ik moest van de chauffeur uitstappen, want ik kon in de bus niet pinnen.
Ik vond dit een gierige actie van de chauffeur (ik snap ook dat hij dit niet de hele dag kan doen, maar hoe vaak komt dit voor?). Ik moest toen gaan pinnen, mijn saldo opladen en een half uur later de volgende bus nemen.
Ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij kunnen de chauffeurs aardig op hun donder krijgen door dit soort dingen. Als ze het vaker doen op een dag hebben ze een kassatekort en anders laten ze mensen gratis binnen.

Heb het zelf wel eens gehad met de laatste bus en toen had gelukkig de buschauffeur medelijden en mocht ik mee. Hij had liever dat ik dan niks betaalde en mocht er controle komen moest ik zeggen dat er tussendoor was geglipt. Ik was allang blij dat ik geen 40 minuten in de kou en donker hoefde te lopen.
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 22:04
Klopt verhaal nog niet. Ze heeft het over een kaartje kopen, zo werkt het niet. Als je instapt en je ov chip ( ja ook de anonieme) voor de lezer houdt en je hebt genoeg saldo om 1 halte verder te komen, kan je instappen. En vaak ook gewoon weer uitstappen. Saldo voor kaartje wat benoemt word door die forummer is zo laag dat uitstappen met eventueel negatief saldo gewoon kan.

Ik krijg beetje een broodje aap verhaal gevoel er van.
Je kan in genoeg steden een los kaartje kopen, die is geloof ik één uur geldig. Dus zonder ov koop je dan een los kaartje.
ava75 schreef:
12-01-2020 12:45
Mensen die zo met hulp/familie omgaan zou ik niet zo vaak hebben geholpen.
Ben wel benieuwd of je inderdaad ging meebetalen aan de broodjes.
Ja...heb netjes betaald. Ook dat nog.
Het is wat het is.
Arequipa schreef:
12-01-2020 22:46
Ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij kunnen de chauffeurs aardig op hun donder krijgen door dit soort dingen. Als ze het vaker doen op een dag hebben ze een kassatekort en anders laten ze mensen gratis binnen.

Heb het zelf wel eens gehad met de laatste bus en toen had gelukkig de buschauffeur medelijden en mocht ik mee. Hij had liever dat ik dan niks betaalde en mocht er controle komen moest ik zeggen dat er tussendoor was geglipt. Ik was allang blij dat ik geen 40 minuten in de kou en donker hoefde te lopen.
Hele domme vraag misschien, maar hoezo kassatekort? Ze zien op kantoor toch niet hoeveel mensen er die dag in bus X gezeten hebben?
Arequipa schreef:
12-01-2020 22:51
Je kan in genoeg steden een los kaartje kopen, die is geloof ik één uur geldig. Dus zonder ov koop je dan een los kaartje.
Ze had toch over een anonieme OV chipkaart en een los kaartje kopen.

Precies wat ik aangeef. Zo werkt dat dus niet,.
Arequipa schreef:
12-01-2020 22:51
Precies dat, zo is het verhaal. Ik vertel geen onzin, waarom zou ik.
Er stond blijkbaar zo weinig op, of al negatief waardoor ze überhaupt niet kon inchecken. Ze wilde dus met contact geld een loskaartje kopen ipv met haar ov kaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven