Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Chili_girl is niet verdwenen hoor, Keranet, maar ze kan het forum niet op. Het gaat goed met haar!
Nog even wat aanvullende info:

- De amerikaanse basis waar Alpha het over heeft zijn zogenaamde antidrugsbasis van de Amerikanen die Uribe (president van Colombia) wil toestaan in Colombia. Doel: drugsbestrijding. Deze basis was eerst gevestigd in Ecuador, maar met de komst van Correa (huidige president van Ecuador) moesten deze vertrekken.

- Zuid Amerika is op dit moment verdeelt in extreem links en het andere kamp gematigd links + rechts.

Extreem links

Chavez - Venezuela

Correa - Ecuador

Morales - Bolivia

Kirchner - Argentinie

Gematigd links + rechts

Uribe - Colombia

Garcia - Peru

Bachelet - Chili

Lula - Brazilie

Waar para en uruguay staan tsja, ik denk dat zij vooral neutraal zijn.

- Venezuela produceert werkelijk niets, importeert bijna alles, dus ook voedsel. Het enige exportproduct is olie (96%). Colombia als buurland van Venezuela voorziet in bijna al haar behoeften met betrekking tot voedsel. Nu is de heer C boos omdat Colombia drugshandel wil gaan bestrijden in eigen land (en dus een zeer grote inkomstenbron van hem afneemt) en heeft hij dus alle import vanuit Colombia stopgezet. Nu gaat hij vlees importeren uit Argentinie en melkpoeder uit Nieuw Zeeland. Het is niet bijzonder moeilijk te bedenken dat dat waarschijnlijk a) te lang duurt en b) veel te duur is.

- Omdat Venezuela volledig afhankelijk is van olie inkomsten heeft Chavez nogal een zwaar jaar achter de rug. Hij had een begroting gemaakt gebaseerd op een prijs van 65 dollar per vat bij een productie van 3 miljoen vanten. Nu weten wij allemaal dat de olieprijs een groot gedeelte van het jaar de 35 dollar per vat niet haalde en daarbij is de productie door de verslechterde staat van onderhoud van de productiefaciliteiten behoorlijk gekelderd naar ongeveer 2 miljoen vaten. Je hoeft geen econoom te zijn om te bedenken dat er nu dus een groot tekort is aan geld om de voedselimporten te betalen en dat deze situatie niet lang kan duren.

Vandaar dat Chavez een nieuwe inkomstenbron aan moest boren: drugshandel. Dus nu is hij een beetje boos omdat Uribe daar een stokje voor wil steken.
oja, nog even een klein aanvullend feitje en dan hou ik op met frustraties spuien:

Chavez heeft een officiele wisselkoers ingesteld:

1USD = 2,15 Bolivar Fuerte, dat wil zeggen: Chavez bekostigt het verschil tussen de officiele en de werkelijke koers (deze laatste is dus variabel, zoals normaal)

Door het economische wanbeleid van Chavez is er een inflatie van 39% en is de reele koers nu 1USD = 6,80 Bolivar Fuerte.

Dit verschil moet Chavez ophoesten uit de olieinkomsten die hij niet heeft!!! Hierdoor heeft hij alleen al bij Colombiaanse ondernemers een schuld opgebouwd van 250 miljoen USD. En dan hebben we het nog niet over de schulden bij de Brazilianen (8 maanden betalingsachterstand) en de schulden die hij nu bij Argentinie gaat maken bij de vleesimport. Als de argentijnse boeren tenminste zo gek zijn om vlees te gaan leveren, ik denk dat dit snel over is als ze lucht krijgen van de betalingsreputatie van de heer C.
Zo. Nu ga ik even stemmen op SFO.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met de bijdehandjes, Rubis. Wat ben jij al lang getrouwd zeg, heb je voor je trouwde nog andere relaties gehad of was Rubisman je eerste grote liefde?

Kaasfondue eten in mijn eentje vind ik leuker dan met Tb want die vindt het een incomplete maaltijd, al zet ik er nog zoveel groenten bij en stukjes salami, ananas e.d. Nu kan ik dus relaxed en zonder commentaar van Tb kaasfonduen.

Voor vanavond staat er zelfgemaakte tomatensoep op het menu met een overdaad aan balletjes en rundvlees. Tb wil dat alleen maar als voorgerecht en voor mij is het een flinke maaltijdsoep. Ik ga vast heel vroeg eten want ik heb nu al trek.

Het is wel stil in huis, net als vroeger toen ik alleenstaand ouder was en mijn dochter een weekendje weg was. Aan de ene kant genoot ik dan van de vrijheid en het alleen-zijn maar was me tevens bewust van een stukje leegte in huis.

Het is hier al 17.00 uur geweest dus de hoogste tijd voor een lekker wijntje en een sigaretje in de schaduw op het terras met uitzicht op het zwembad en Tb Ken die er aantrekkelijk ligt te zijn in de zon.

Fijn dat het gelukt is met stemmen, Spinnetje. Keranet dus ook al aan het stemmen, hartstikke gaaf. Mocht SFO toch niet winnen, hebben we in elk geval ons best gedaan.
Ook zojuist voor SFO gestemd.

De kids liggen nog te slapen en man is alweer aan het werk. Heerlijk stil in huis..

Anais, ik denk dat als je eigenlijk zolang voor jezelf hebt gezorgd het alleen zijn je niet vreemd voorkomt. Ik heb voordat ik mijn man kende ook een hele poos alleen gewoond en ik zie dat eigenlijk best wel als voordeel. Het zelfde telt voor mijn man, die ging met 18 op kamers...Dat soepie ziet er heerlijk uit.

Het is nog niet helemaal zeker of ik een van de opleidingen ga doen. Maar ik heb geen zin om de rest van mijn leven aan de keukentafel te gaan zitten. De kids gaan dadelijk allebei hele dagen naar school. Maar om elke ochtend te gaan koffie drinken met een vriendin boeit me ook niet zo. Dus daarom leek het me wel leuk om iets nieuws te gaan doen. Waarschijnlijk wordt het medical assistant, ik heb me laten vertellen dat er voldoende werk in is. Eerst wil ik de uitslag even afwachten van de eerste en belangrijkste stap van de greencard..
quote:lapin schreef op 27 augustus 2009 @ 09:26:

He Raccoon,

Wat voor opleiding ga je doen?

Spinnetje,dat is naar, als je je werkster verdenkt van diefstal. Kleding stelen? Wat eent trut.

.

Dat vind ik dus ook een beetje dubbel.

Aan de ene kant: wat een trut, stelen hoort niet, je geeft haar tenslotte werk, behandelt haar goed (tenminste, dat neem ik aan)

Aan de andere kant (even uitgaande van de Colombiaanse situatie): als je zoveel ongelijkheid om je heen ziet, kan ik me de verleiding goed voorstellen. Je maakt elke dag een kast van een huis met zwembad schoon, en mag vervolgens terug naar je hutje in de achterbuurt.

Nu hoor ik hier niet zoveel van stelende schoonmaaktsters, de meesten zijn te blij met het feit dat ze een baan hebben dus ze kijken wel uit. Maar ik ben wel eens bij mensen geweest, die behandelden hun hulp zo neerbuigend: waar ze bij stond vertellen hoe slecht ze wel niet zelf na kon denken en dat je haar alles tien keer uit moest leggen enzovoort. Toen dacht ik: als ik dat meisje was geweest, dan had ik het hele huis leeggerooft.

Idioot gedoe.
Dat is zeker waar, Raccoon. Soms heb ik zelfs een vorm van heimwee naar de tijd dat ik alleen leefde. De laatste keer dat ik samenwoonde met een man was de vader van mijn dochter waarbij ik aan het begin van de zwangerschap al weg was, nu alweer 25 jaar geleden ofzo. Daarna wel relaties gehad maar nooit meer gaan samenwonen tot ik Tb tegenkwam.

Hij is ook het alleen-zijn gewend, was op zijn achtste ongeveer al het huis uit, was intern op een school in Rusland en daarna studeerde hij in Turkije. Hij houdt ook van alleen-zijn, net als ik maar we hebben het vaak zo mega gezellig samen, ook dat is nieuw voor ons.

Ik vind het belangrijk dat je ondanks een hechte relatie weet wat het is om alleen te zijn en dit zonder problemen kunt. De belangrijkste relatie is die met jezelf want dat is de basis. Vanuit die basis kun je relaties met anderen aangaan.

Heel verstandig trouwens om een opleiding te kiezen die niet alleen interessant voor je is, maar waar tevens voldoende werk in te vinden is. En op medisch vlak heb je al heel wat kennis opgedaan, dat kun je weer goed gebruiken in je werk.
@ Raccoon: leuk, dat van die opleidingen en fijn dat je de vrijheid hebt om te gaan studeren. Het lijkt me inderdaad wat saai om als de kinderen de hele dag weg zijn thuis te gaan zitten, komen de muren op je af.

Hoop dat alles lukt met die green card. Zijn ze daar de afgelopen jaren strenger of juist makkelijker in geworden (het verstrekken van de greencard)
Anais, ik eet ook altijd dingen die mijn man niet lekker vindt als hij op reis is. Ik heb nu meteen trek in tomatensoep. Daar kan je me snachts voor wakker maken, ik ben gek op zelfgemaakte tomatensoep.

Eet smakelijk.
Heb je een goed recept voor tomatensoep, Lapin? Ik heb namelijk een luie wijven recept, snel klaar en super lekker.

ps. wat voor gerechten eet jij het liefst (die Lapinman niet lekker vindt) als hij op reis is?
Anais, ik kook de tomaten eerst even. En dan haal ik ze door zo'n zeef heen. Dan in een grote pan met wat bouillon erbij. Gehaktballetje of rundvlees en vermicelli erin. En meestal ook nog een beetje tomatenpuree. Het is het recept van mijn moeder, die het weer van mijn oma heeft gekregen.

Hoe maak jij je tomatensoep?

Als man op reis is eet ik vaak bloemkool, gebakken kippelevertjes, spruitjes, een hele gebraden kip (zo'n kant-en-klare van de kippeboer) of zuurkool stamppot.

Jezus wat heb ik een honger nu

Vanavond eet ik gebakken scholfiletjes op een bergje van aardappelpuree met parmiziano en rucola en olijfolie. En toe chocolademousse met frambozen.

Eet smakelijk allemaal
te enthousiast gepost, dubbel..
anoniem_79966 wijzigde dit bericht op 27-08-2009 18:09
Reden: dubbele post
% gewijzigd
Lapin, ik heb net gegeten maar krijg alweer trek. Stamppot mis ik wel, zuurkool inderdaad. Laatste keer in NL had ik een pakje gehaald en heb het in de koelkast van ex laten liggen waar ik altijd logeer. Dat was balen.

Zuurkool maak ik ook wel in de oven met 2 laagjes geruld gehakt, 2 laagjes aardappelpuree met nootmuskaat, 1 laagje zuurkool met ananas er doorheen. De bovenste laag is weer aardappelpuree, afgedekt met paneermeel waarop ontbijtspek ligt.

Tomatensoep is snel gemaakt en overheerlijk:

- pakje knorr soep als basis met water

- daar doorheen 8 verse tomaten met 3 uien

- na verloop van tijd zeven

- dan een halve liter tomatensap met peper er doorheen

- 2 pakjes tomatenpuree

- kruiden erbij: laurier & tijm (tot slot pas de peterselie)

- nooit vermicelli, altijd zoiets als spaghetti, taggliatelli of

pappardelle

- veel rundergehakt, soms wel een pond en 3 ons vlees en dat kook ik apart om zo min mogelijk vet te hebben in de soep.

Serveren met wat geraspte kaas erin. Hmmm!
SFO, ik heb een vraagje, jij bent toch heel technisch enzo?

Ik heb kennelijk een tover-boiler in mijn nieuwe huis, snap er niks van, hij spookt!

Gisteravond zette ik de boiler aan om even te douchen met warm water. Er zit een zwart knopje op de muur dat omhoog moet en daarna moet de draaiknop op de boiler omgedraaid. Daarna heb ik hem weer uitgezet, keurig knopje naar beneden en draaiknop weer op non actief gezet. De lichtjes die branden als de boiler aan zijn, gingen uit.

Vanmorgen deed ik de kraan open van de wastafel en daarna van de douche en ik had gewoon warm water (en dat wil ik dus niet). Ik heb het nog steeds, het gaat maar niet weg. Douche altijd koud (stoer he?) behalve als ik mijn haar was.

Hoe kan dit nou? Heb jij enig idee? Tb is er ook niet dus aan hem kan ik het niet vragen (hij zou het trouwens toch niet weten).
Zo daar ben ik weer, heb vanmiddag enkele uren met de hond in de heuvels gelopen en die ligt nu voor pampus. Of moet ik zeggen dat ik er geen kind aan heb.

Dames ik voel mij zeer vereerd als mijn nominatie gaat lukken, inprincipe zou dat moet lukken want we hebben een aardig aantal gezellige mensen op deze topic. En dit topic is zo levendig dat ik moet bekennen dat ik praktisch niet meer op de andere TO kijk, wil namelijk mijn lieve schat ook de nodige aandacht geven.

@Anais wat prachtig dat jij een tover boiler hebt, is dit van het merk hemelvaart misschien. Nee alle gekheid op een stokje is dit een electrische boiler of een op gas. Het zou namelijk kunnen zijn dat het kreng 's nachts automatisch tijdens een laag KWh-tarief opwarmd. Mocht je het merk en type weten email mij dat dan even door.

Daarnaast had ik ook een beetje verwacht dat jullie een meng kraan hebben of heb je zo'n gekke kraan zoals hier in de States, hoe verder je de kraan naar links draait hoe warmer het wordt.

@Rubis van wanneer tot wanneer hebben jullie normaal gasten. Ben even aan het breinen of ik volgend jaar met mijn lieve schat een toertje Europa doe. Dus de vraag speel ik ook meteen door aan Lapin en Ine.

Ik beloof nog niets maar het lijkt ons wel ontzettend leuk, by the way ik haat de bouwvak dus het moet echt voorjaar of najaar zijn.

@Keranet dat was een mooi uitgebreid over een flinke flapdrol, want iets anders kan ik niet van meneer Chavez zeggen.

Ik noemde Bush overigens een Clown.

@Buster ik kan mij voorstellen dat je knap belazerd voelt, kom je net terug van de vakantie en dan lig je eruit.

Tja wat kan ik vertellen over het wel en wee van Californie, een ding is zeker de State is platzak en niet mijn eerste keus als ik in de States zou willen gaan wonen.

Echter de omstandigheden dat je zoon in de Central Valley woont kan ik mij het voorstellen dat het aan je knaagt.

Je zegt dat je al die jaren dat je hier hebt gewoont netjes belasting hebt betaald. Dat betekend dan ook dat je al een social security hebt. Mocht dat het geval zijn dan zou ik het zeker proberen echter hoe.

Neem eens contact op met VisaVersa in Nederland, ik weet zeker dat die deze vraag al vaker heeft gehoord en dan zit je meteen bij de juiste instantie.
SFO schreef:

@Anais wat prachtig dat jij een tover boiler hebt, is dit van het merk hemelvaart misschien. Nee alle gekheid op een stokje is dit een electrische boiler of een op gas. Het zou namelijk kunnen zijn dat het kreng 's nachts automatisch tijdens een laag KWh-tarief opwarmd. Mocht je het merk en type weten email mij dat dan even door.

Daarnaast had ik ook een beetje verwacht dat jullie een meng kraan hebben of heb je zo'n gekke kraan zoals hier in de States, hoe verder je de kraan naar links draait hoe warmer het wordt.

Ik heb "de gekke kraan" bij mijn hemelvaartsspookboiler, SFO, hoe verder je de kraan naar links draait hoe warmer de temperatuur van het water. De boiler is een elektrische en het merk is Titanium, ik heb precies dezelfde op internet gevonden.

quote:SFO schreef op 28 augustus 2009 @ 04:00:

@Buster ik kan mij voorstellen dat je knap belazerd voelt, kom je net terug van de vakantie en dan lig je eruit.

Tja wat kan ik vertellen over het wel en wee van Californie, een ding is zeker de State is platzak en niet mijn eerste keus als ik in de States zou willen gaan wonen.

Echter de omstandigheden dat je zoon in de Central Valley woont kan ik mij het voorstellen dat het aan je knaagt.

Je zegt dat je al die jaren dat je hier hebt gewoont netjes belasting hebt betaald. Dat betekend dan ook dat je al een social security hebt. Mocht dat het geval zijn dan zou ik het zeker proberen echter hoe.

Neem eens contact op met VisaVersa in Nederland, ik weet zeker dat die deze vraag al vaker heeft gehoord en dan zit je meteen bij de juiste instantie.

Bedankt voor je antwoord SFO.

Ik zal inderdaad es contact met VisaVersa opnemen. Er zullen toch nog wel wat mogelijkheden zijn??
Anais, als een electrische boiler eenmaal is opgewarmd duurt het heel lang voordat hij weer koud is.

Bij ons komt het koude water zowiezo lauw uit de kraan vanwege de hitte.

Rubis, ik heb in de tuin een grote trampoline staan voor de heks. Springen is geen optie ivm dikke tieten...auw!

Heb gisteren een stepper gekocht, die zet ik voor de TV.

Jullie zijn ook al lang samen zeg!

Snjokorn, hoe heet de stofnaam van jouw AD? Ik zal eens proberen of ik het hier gewoon in de apotheek kan krijgen...

Alejandra, af en toe updaten he! Hoe is het met Janneman?

Het laatste bezoek gaat vandaag eindelijk naar huis. Ik heb sinds zaterdag pas 1x thuis gegeten en begin het zat te worden.
Chicha, dat moet het zijn! De boiler blijft gewoon lange tijd warm. Net weer gecheckt en nu krijg ik weer koud water als ik de kraan naar links draai op de warmtestand.

Ik heb hetzelfde hier, de temperatuur van het kraanwater kan gewoon half warm/lauw zijn in de zomer en dan zet ik de kraan een tijdje open om koud water te krijgen. Hartstikke bedankt voor de informatie, ik ben weer gerustgesteld.
quote:chicha schreef op 28 augustus 2009 @ 09:46:

Anais, als een electrische boiler eenmaal is opgewarmd duurt het heel lang voordat hij weer koud is.

Bij ons komt het koude water zowiezo lauw uit de kraan vanwege de hitte.

Rubis, ik heb in de tuin een grote trampoline staan voor de heks. Springen is geen optie ivm dikke tieten...auw!

Heb gisteren een stepper gekocht, die zet ik voor de TV.

Jullie zijn ook al lang samen zeg!

Snjokorn, hoe heet de stofnaam van jouw AD? Ik zal eens proberen of ik het hier gewoon in de apotheek kan krijgen...

Alejandra, af en toe updaten he! Hoe is het met Janneman?

Het laatste bezoek gaat vandaag eindelijk naar huis. Ik heb sinds zaterdag pas 1x thuis gegeten en begin het zat te worden.Stofnaam venlafaxin (merknaam efexor). Ik had een zogehete depot versie (geeft de hele dag een beetje af) 75 mg.
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat vind ik tof, dat hier gewoon over AD gesproken wordt, en niemand slaat op hol.

Hier is de pleuris weer uitgebroken, al de eerste vrijdag van de Ramadan- rondom de oude stad stond het op z'n kop, en er is geknokt bij entree naar het tempelplein. Omg, en nog 3 volle weken te gaan. Ik haat Ramadanvrijdagen- altijd schijnt de pleuris uit te moeten breken. Het beste is gewoon thuisblijven, de deur helemaal niet uit gaan- maar dat kan niet altijd. Straks dus ook niet, hopelijk is er geen gedoe meer.
SFO, ons seizoen loopt van Pasen tot eind oktober, maar we hebben één kamer die het hele jaar door beschikbaar is voor gasten. De echte drukte zit in juli en augustus.quote:Anais01 schreef op 27 augustus 2009 @ 16:17:

Veel plezier met de bijdehandjes, Rubis. Wat ben jij al lang getrouwd zeg, heb je voor je trouwde nog andere relaties gehad of was Rubisman je eerste grote liefde?Anais, ik was erg jong (22) toen ik trouwde maar heb mijn portie mannen wel versleten vóór die tijd. Rubiman is mijn derde grote liefde. Als ik mijn rekensommetjes even doe dan ben jij ook vrij jong en kort getrouwd en was je ook nog eens een jonge moeder.

En over de bijdehandjes deze anecdote: (Voor degenen die gemist hebben wie de bijdehandjes zijn: mijn neefje van 5 en mijn nichtje van 4.)

We zitten vanochtend te ontbijten, Rubiman, ik, neefje en nichtje en het gesprek ging als volgt:

Nichtje: "tante Rubis je haren zitten heel wild." Ok, dat klopte ook wel. Ik had nog mijn net-uit-bed-kapsel.

Neefje: "en het is zilver aan de bovenkant." @^#&$*I&# Dat is wel héél bijdehand maar ook dat klopte en er moet nodig wat aan gedaan worden. Maar ik hoor natuurlijk liever niet dat soort opmerkingen dus ik zeg tegen hem: "Ssssst". Weet je wat hij toen zei? "Maar dat is cool." Whahahaha je kon me wegdragen.
Anais, je doucht altijd met koud water? Wauw. Nee, geef mij maar een lekkere hete straal.

Rubis, haha, die opmerkingen van je neefje en nichtje!

Keranet, Chavez maakt er echt een puinhoop van in heel Lat-Am.

Nog even wat betreft mijn huishoudster. Ik wil haar echt goed behandelen, niet als sloof wat hier ook redelijk vaak gebeurt. Dus met de lunch zit ze bij ons aan tafel (en eet ze niet staand in de keuken zoals het meisje bij mijn schoonouders), ik help haar af en toe met haar huiswerk (is 19 en zit in eindexamenjaar) en behandel haar zoals ik zelf ook zou willen.

Chicha, hier alles goed, hoor. Jan kruipt door het hele huis en zijn favoriete spelletje: naar de badkamer kruipen en daar zich optrekken aan het bidet, en dan de kraan aanzetten om lekker met water te gaan klieren.
Snjokorn, bedankt! Misschien ga ik het wel proberen. Vanaf maandag gaan man en ik op dieet en daar wordt een mens niet blij van.

SFO, als je nou FvdM wordt kies je dan de vibrator?

Alejandra, slaapt hij nog veel overdag? je ouders zullen hem wel missen, heb je nog een bezoekje aan NL gepland in de toekomst?

Specu, het is bij jou ook altijd wat. Stelletje randdebielen daar. Ik zou er niet tussen kunnen wonen hoor.

Zijn de emigreerplannen definitief van de baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven