Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 mei 2015 @ 12:30:

dit is de leg press

[img]http://www.gymsource.com/media/catalog/ ... ss-1_2.jpg[/img]Ja die bedoel ik ook.. Die bij ons staat alleen wat meer horizontaal, moet toch echt met de benen de lucht in. Die andere noem ik liever de 'basic instinct' alleen dan zonder je benen over elkaar :p
Ik voel altijd meteen resultaat. Mijn benen en armen zijn hard, het 2pack aan de bovenkant wordt zichtbaar, ik blijf beter op temperatuur. Ik drink weer genoeg zonder mezelf te hoeven dwingen. Ik heb minder pijn aan mijn chronische kwaal (endorfines maybe?), ik slaap beter
Beter slapen doe ik wel als ik train. Heb ook periodes gehad dat ik minder intensief sportte en dan was m'n slaappatroon ook compleet anders.

Wie heeft er tips wat betreft meer maaltijden eten? Ik kom niet aan, val af zelfs en ik zit nu op 2500 kcal per dag. Ik krijg het bijna niet binnen. Ja dan aan de junkfood, maar dat wil ik niet.
quote:leona20 schreef op 14 mei 2015 @ 14:04:

Ja en dat zijn degene die geen wilskracht hebben dus... Liefst zie ik ook meteen resultaat maar helaas!Heeft niks met wilskracht te maken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mijn nieuwe programmaatje is killing. Twee WOD's, wat compund oefeningen, flexibility en oefenen mey de handstand.
Heb hier al een tijdje niet meer meegelezen, maar hatsetats doe je ook crossfit? (Omdat je WOD gebruikt)
I would rather shit in my hands and clap
Niet echt in n box, wel crossfit achtige lesjes. En jij?
Ja, ben nu ongeveer 3 maanden bezig. Bevalt me supergoed! Ben helemaal gestopt met krachttraining in de sportschool en ben nu ongeveer 4x per week in de box aan het trainen.
I would rather shit in my hands and clap
Cool!!
Veel beroemdheden leven in extremen daar moet je je niet aan spiegelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 mei 2015 @ 11:10:

Veel beroemdheden leven in extremen daar moet je je niet aan spiegelen.?
FF uppen.

Ik ga maandag een 1rm deadlift doen en mijn pr proberen te verbreken. Ik doe het nu al in m'n broek.
quote:hatsetats schreef op 29 augustus 2015 @ 18:23:

FF uppen.

Ik ga maandag een 1rm deadlift doen en mijn pr proberen te verbreken. Ik doe het nu al in m'n broek.

Oh, ik kan daar ook zo'n stress van hebben. Slaat nergens op natuurlijk. De wereld vergaat niet als het geen PR wordt, dan komt die later wel. En dan heb je opgewarmd en dan ligt die barbell daar te wachten met je PR gewicht en dan denk je: 'neeeee shit ik durf niet!' :D

Succes ermee! Wat was je vorige 1RM deadlift? Die van mij 95 kg vorige week. Ik ben nog niet zo gek lang bezig maar ik ben het sterkst op de deadlift. Vind dat ook het leukst.
quote:hatsetats schreef op 29 augustus 2015 @ 18:23:

FF uppen.

Ik ga maandag een 1rm deadlift doen en mijn pr proberen te verbreken. Ik doe het nu al in m'n broek.Laat je weten of het gelukt is? Succes.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Mieshka schreef op 30 augustus 2015 @ 00:28:

[...]

Oh, ik kan daar ook zo'n stress van hebben. Slaat nergens op natuurlijk. De wereld vergaat niet als het geen PR wordt, dan komt die later wel. En dan heb je opgewarmd en dan ligt die barbell daar te wachten met je PR gewicht en dan denk je: 'neeeee shit ik durf niet!' :D

Succes ermee! Wat was je vorige 1RM deadlift? Die van mij 95 kg vorige week. Ik ben nog niet zo gek lang bezig maar ik ben het sterkst op de deadlift. Vind dat ook het leukst.

Ja idioot he.... Tot aan 95kg ging ik ook vrij snel, maar de kilo's daarna kwamen er minder snel bij. Waarschijnlijk omdat er bij mij zelf wat kilo's af gingen hahaha. Je tilt nu eenmaal makkelijke onder je lichaamsgewicht zeg maar.

Laatste jaar beetje bij beetje kilo's erbij, mijn 1rm is nu 120kg. Ik hoop voor de 130kg te gaan maar we gaan het zien. Mijn trainer is er van overtuigd dat ik het kan.
Wow I'm impressed! Wat tillen jullie zwaar. Ik ben nog maar een rookie als ik die gewichten hoor!

Leuk dat dit topic weer een beetje leven heeft.
quote:ednaloy schreef op 30 augustus 2015 @ 09:38:

Wow I'm impressed! Wat tillen jullie zwaar. Ik ben nog maar een rookie als ik die gewichten hoor!

Ligt ook aan het soort training en de begeleiding, denk ik. Ik train sinds maart bij een crossfit box en volg daar vooral de powerlifting classes. Dat is gericht op zo zwaar mogelijk deadliften, squatten en bench pressen. Ik train daar met mensen die (nog) veel zwaarder liften. Dat is daar heel normaal en het werkt ook motiverend. Ik heb een erg goede coach. Er wordt heel goed op je techniek gelet.

Hatsetats, wow 130 kg! Succes hoor!

Mijn doel is om dit jaar de 100 kg te halen. Ik weeg zelf nu 75 kg.
@mieshka: zou ik jou een PB mogen sturen? Je berichtenfunctie staat niet aan.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:infinity schreef op 30 augustus 2015 @ 10:36:

@mieshka: zou ik jou een PB mogen sturen? Je berichtenfunctie staat niet aan.Oh, ik wist niet dat je dat apart aan moest zetten hier! Heb 'm nu aangezet als het goed is, dus stuur maar hoor!
Ja Mies ik denk dat de begeleiding idd wel scheelt. Ik heb een maand lang gratis PT gehad op basis van 3 keer in de week sporten.

Nu is een maand natuurlijk veel te kort, maar voorheen was ik een miep die alleeen maar app. ded en nu wilde ik van hem de compound oefeningen "leren". Theoretisch weet ik hoe je je houdingen moet doen, maar nu vond ik het wel lekker iemand die op je uitvoering let.

Ik merkte ook wel dat ik onder zijn begeleiding meer mijn grenzen opzocht, wanneer je een spotter naast en achter je hebt durf je sowieso meer.

Nu train ik weer een poos alleen na 2 weken vakantie. Ik durf toch minder zwaar in mijn up.

Voor als nog is mijn eerste doel mijn vet percentage naar beneden werken, daarna wil ik proberen iets meer spieren te krijgen, maar geen wedstrijd niveau of zo hoor.
quote:Mieshka schreef op 30 augustus 2015 @ 10:28:

[...]

Ligt ook aan het soort training en de begeleiding, denk ik. Ik train sinds maart bij een crossfit box en volg daar vooral de powerlifting classes. Dat is gericht op zo zwaar mogelijk deadliften, squatten en bench pressen. Ik train daar met mensen die (nog) veel zwaarder liften. Dat is daar heel normaal en het werkt ook motiverend. Ik heb een erg goede coach. Er wordt heel goed op je techniek gelet.

Hatsetats, wow 130 kg! Succes hoor!

Mijn doel is om dit jaar de 100 kg te halen. Ik weeg zelf nu 75 kg.

Thnx!

Die 100kg gaat je lukken!!!!
Krijg een superlief berichtje van mn trainer. Nouja niet lief, wel motiverend. En dat is dan weer lief.
Is het gelukt?
125!!!! Ben echt trots!
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven