Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 51)

26-05-2021 14:54 6558 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 167 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
12-06-2021 13:03
Het wordt steeds erger. Ben er nu wel helemaal klaar mee. Als iemand in mijn buurt laat blijken dat hij wappie is dan is het exit. Ze doen maar wat ze willen maar niet in mijn buurt.
Eens. Ik heb ze voor zover ik weet gelukkig niet in mijn directe omgeving. Wel eentje in mijn familie, maar die zie ik gelukkig nooit in het echt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-06-2021 12:50
Nieuwe kaart van Jelmer Visser:

Afbeelding

Schuifkaarten van Nederland en van Europa en tabellen in dit artikel:
Corona in Europa – Vaarwel pandemie of start derde golf?
https://innovationorigins.com/nl/corona ... erde-golf/
Wat een verschillen!
Tussen DLD en NL/BE maar ook groene gebiedjes naast brandhaarden zoals in NoordHolland en Wallonië
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het belangrijk is dit voorbij het individuele niveau van vrienden of familie te bekijken, anders blijft het allemaal veel te veel in de sfeer van incidenten hangen.
Jaren terug had ik ook vrienden die maar door bleven gaan over chemtrails etcetera en dat 'ze' ons leven willen beheersen. Toen waren dat nog enkelingen, zoals die vrienden, die voor de ernstige tegenslag in hun leven (een moeilijke jeugd samen met ziekte en werkloosheid) de schuld zochten bij een georganiseerde maar onzichtbare groep kwaadaardige machthebbers.
Die vrienden zie ik niet meer, het werden heel vervelende gesprekken.

Nu zijn het geen verdwaalde enkelingen meer en heeft het in allerlei nuances invloed op veel relaties, families, vriendengroepen en contacten met collega's.

Vooral dat de woorden en begrippen die in deze beweging zo gekoesterd worden ('liefde, waarheid, verbinding') zo in tegenspraak zijn met hun effect op de samenleving vind ik heel alarmerend.
Dat is natuurlijk geen toeval, dat is bewust zo gekozen.
Het zaait enorm veel verwarring en werkt ontwrichtend.

Als je nadenkt over zo'n naam als 'Police for freedom'/ 'politie voor vrijheid', (bij die demonstratie nu in Apeldoorn, en eerder bij andere vergelijkbare demonstraties) dat is gewoon heel erg vreemd. Wat wordt daar gesuggereerd?
De meeste mensen die meelopen zullen denk ik amper doorhebben hoe vreemd dat is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Degene achter de twitter account van Scholen veilig worden ook steeds radicaler:

We zijn ook in momenteel bezig met een infecteer-expres-de-kinderen-sprint. Even voor de zomervakantie nog een flink aantal kids fysiek mishandelen. Want dat is het. Ze kunnen levenslang last houden en een paar gaan dood.

https://mobile.twitter.com/SDicht/statu ... 8611192833
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
12-06-2021 09:55
Ja, maar blijkt helaas dus dat Lareb data ook met enorme korrel zout genomen moet worden, als een melding kan maken voor een ander zolang je de geboortedatum weet
De directeur van Lareb is ook best wel een lichtgewicht voor zo'n functie. Als je ziet hoe belangrijk Lareb het afgelopen jaar is geworden moet je daar toch iemand van een wat zwaarder kaliber neer gaan zetten.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
10-06-2021 15:47
Ja, ik denk dat de maatregelen in de zomer en herfst te soepel waren vorig jaar en dat zachte heelmeesters toen stinkende wonden gemaakt hebben. Na de eerste golf zijn in sneltreinvaart de maatregelen versoepeld. Per 1 juli mocht je weer met een onbeperkt aantal mensen in een binnenruimte, iedereen kon zo op vakantie zonder te testen, kinderen werden überhaupt de hele zomer en herfst nauwelijks getest, etc. Bijna de hele zomer was de R daardoor boven de 1 en vanaf eind augustus zag je ook zelf in de grafieken dat de boel ging oplopen (wat het al deed, maar het begin van exponentiële groei is geniepig). Maar ook toen kwamen er eerst allerlei halfzachte maatregelen: kroegen een uur eerder dicht, geen alcohol meer kopen na 20:00, musea 2 weken dicht, etc. Er was op dat moment ook weinig draagvlak voor meer maatregelen. Hier op het forum ook, het aankondigen van een grote tweede golf vonden veel mensen hier bangmakerij. Achteraf gezien hadden we het minder los moeten laten, want hoe eerder je maatregelen neemt, hoe milder ze maar hoeven te zijn voor hetzelfde effect.
Achteraf beleid maken is heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
12-06-2021 14:58
Degene achter de twitter account van Scholen veilig worden ook steeds radicaler:

We zijn ook in momenteel bezig met een infecteer-expres-de-kinderen-sprint. Even voor de zomervakantie nog een flink aantal kids fysiek mishandelen. Want dat is het. Ze kunnen levenslang last houden en een paar gaan dood.

https://mobile.twitter.com/SDicht/statu ... 8611192833
Die mensen zijn net zo gek al wappies.
Ook binnen Corona geldt het hoefijzermodel blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
10-06-2021 15:33
Vind je echt dat we ons rijk gerekend hebben?

Zo voelt het voor mij helemaal niet.
Sommige mensen doen dat wel. Die zien nu door de vaccinaties het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames dalen en denken dat het voorbij is. Maar we hebben nog geen idee hoe het gaat worden in de herfst/winter. Misschien wordt het veel beter dan de afgelopen periode, maar misschien ook niet. Pas over een jaar weten we ongeveer hoe we er echt voor staan. Dan hebben we en vaccinaties en alle seizoenen gehad.
Zazamaenade schreef:
12-06-2021 13:43
Ik denk dat het belangrijk is dit voorbij het individuele niveau van vrienden of familie te bekijken, anders blijft het allemaal veel te veel in de sfeer van incidenten hangen.
Jaren terug had ik ook vrienden die maar door bleven gaan over chemtrails etcetera en dat 'ze' ons leven willen beheersen. Toen waren dat nog enkelingen, zoals die vrienden, die voor de ernstige tegenslag in hun leven (een moeilijke jeugd samen met ziekte en werkloosheid) de schuld zochten bij een georganiseerde maar onzichtbare groep kwaadaardige machthebbers.
Die vrienden zie ik niet meer, het werden heel vervelende gesprekken.

Nu zijn het geen verdwaalde enkelingen meer en heeft het in allerlei nuances invloed op veel relaties, families, vriendengroepen en contacten met collega's.

Vooral dat de woorden en begrippen die in deze beweging zo gekoesterd worden ('liefde, waarheid, verbinding') zo in tegenspraak zijn met hun effect op de samenleving vind ik heel alarmerend.
Dat is natuurlijk geen toeval, dat is bewust zo gekozen.
Het zaait enorm veel verwarring en werkt ontwrichtend.

Als je nadenkt over zo'n naam als 'Police for freedom'/ 'politie voor vrijheid', (bij die demonstratie nu in Apeldoorn, en eerder bij andere vergelijkbare demonstraties) dat is gewoon heel erg vreemd. Wat wordt daar gesuggereerd?
De meeste mensen die meelopen zullen denk ik amper doorhebben hoe vreemd dat is.
Orwelliaans.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
12-06-2021 15:44
Sommige mensen doen dat wel. Die zien nu door de vaccinaties het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames dalen en denken dat het voorbij is. Maar we hebben nog geen idee hoe het gaat worden in de herfst/winter. Misschien wordt het veel beter dan de afgelopen periode, maar misschien ook niet. Pas over een jaar weten we ongeveer hoe we er echt voor staan. Dan hebben we en vaccinaties en alle seizoenen gehad.
Natuurlijk gaat het beter dan de afgelopen periode!
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
12-06-2021 15:44
Sommige mensen doen dat wel. Die zien nu door de vaccinaties het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames dalen en denken dat het voorbij is. Maar we hebben nog geen idee hoe het gaat worden in de herfst/winter. Misschien wordt het veel beter dan de afgelopen periode, maar misschien ook niet. Pas over een jaar weten we ongeveer hoe we er echt voor staan. Dan hebben we en vaccinaties en alle seizoenen gehad.
Het wordt ook beter, want vaccins. Bewezen dat ze werken, dus zoals afgelopen jaar wordt het echt niet meer.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
België in de EU bovenaan met de dagelijks gezette vaccins. Nederland direct daarna.

Afbeelding

Dankzij de vele vrijwilligers in de vaccinatiecentra loopt de campagne momenteel zeer vlot.
Onze vaccinatiebereidheid is een van de hoogste ter wereld omdat onze bevolking goed ingelicht is.
Wetenschap overwint de duisternis (en de misleiding door antivax-complotfanatici).

https://twitter.com/vanranstmarc/status ... 9982135312

Weet iemand wat er in Ierland aan de hand is?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat goed! Nee, geen idee wat daar aan de hand is. Wat raar?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Uit de New York Times:

In China’s latest outbreak, doctors say the infected get sicker, faster.

https://archive.is/nVXpS
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-06-2021 23:27
Wow, wat goed! Nee, geen idee wat daar aan de hand is. Wat raar?
Ik heb gegoogled, ierland heeft een it-storing waardoor gegevens niet up to date zijn.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
13-06-2021 08:11
Uit de New York Times:

In China’s latest outbreak, doctors say the infected get sicker, faster.

https://archive.is/nVXpS
Wat is toch je doel met dit soort berichten?

Bij elke 'nieuwe' variant verschijnen dit soort alarmerende berichten, die later meestal genuanceerd worden.

Daarbij (b)lijken de vaccins tot nu toe ook te werken tegen de mutaties.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
13-06-2021 08:11
Uit de New York Times:

In China’s latest outbreak, doctors say the infected get sicker, faster.

https://archive.is/nVXpS
In de UK niet, las ik laatst. Weet wel niet meer waar ik dat gelezen heb.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
13-06-2021 08:11
Uit de New York Times:

In China’s latest outbreak, doctors say the infected get sicker, faster.

https://archive.is/nVXpS
Oeeeee spannend :cheer2:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-06-2021 19:03
België in de EU bovenaan met de dagelijks gezette vaccins. Nederland direct daarna.

Afbeelding

Dankzij de vele vrijwilligers in de vaccinatiecentra loopt de campagne momenteel zeer vlot.
Onze vaccinatiebereidheid is een van de hoogste ter wereld omdat onze bevolking goed ingelicht is.
Wetenschap overwint de duisternis (en de misleiding door antivax-complotfanatici).

https://twitter.com/vanranstmarc/status ... 9982135312

Weet iemand wat er in Ierland aan de hand is?
Het bijhouden ligt al een maand stil vanwege IT problemen:

https://covid-19.geohive.ie/pages/vaccinations

Er zijn nu ongeveer 3,1 miljoen vaccinaties gezet, 4,9 miljoen inwoners, geen idee hoeveel daarvan kinderen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
13-06-2021 08:11
Uit de New York Times:

In China’s latest outbreak, doctors say the infected get sicker, faster.

https://archive.is/nVXpS

As the Delta variant of the coronavirus spreads in southeastern China, doctors say they are finding that the symptoms are different and more dangerous than those they saw when the initial version of the virus started spreading in late 2019 in the central city of Wuhan

Dat is niet zo gek he..de 2019 versie was de mildste versie tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
13-06-2021 11:04
As the Delta variant of the coronavirus spreads in southeastern China, doctors say they are finding that the symptoms are different and more dangerous than those they saw when the initial version of the virus started spreading in late 2019 in the central city of Wuhan

Dat is niet zo gek he..de 2019 versie was de mildste versie tot nu toe.
Die was ook onschuldiger (in elk geval minder besmettelijk) dan de allereerste versie die wij hier in februari 2020 kregen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat is absoluut niet zeker, het 'vertrouwen' is zelfs laag. Dus geen enkel bewijs dat het een ernstigere variant is.

https://assets.publishing.service.gov.u ... _DELTA.pdf
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-06-2021 12:54
Nee hoor, dat is absoluut niet zeker, het 'vertrouwen' is zelfs laag. Dus geen enkel bewijs dat het een ernstigere variant is.

https://assets.publishing.service.gov.u ... _DELTA.pdf
Voor bijv #ContainmentNu en #Zero covid en #scholenveilig is het moeilijk te accepteren dat we de betere kant op gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel beter dat het aantal positieve tests vandaag onder de signaalwaarde zit. Woensdag en donderdag zal het wel weer wat hoger zijn, maar het gaat nu echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
13-06-2021 13:59
Voor bijv #ContainmentNu en #Zero covid en #scholenveilig is het moeilijk te accepteren dat we de betere kant op gaan.
Als je altijd voorbereid bent op het ergste kan het alleen maar meevallen.
Ofseau.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven