Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 55)

30-11-2021 12:05 3265 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 2 miljoen mensen positief getest en ruim 19.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 262 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 24 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 7 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54
Alle reacties Link kopieren
Als ik vnl het artikel lees dat hierboven geplaatst is, lees, ging het bij de Spaanse griep dan wel om een griep? aan een griep ga je toch niet binnen uren dood, sterven je tenen niet zo snel af en krijg je geen roestvlekken? Bij nicole's bericht staat ook dat de bevolking dacht dat ze voor de gek werden gehouden en het om een vorm van pest ging.
Moet er niet aan denken dat dat nog een keer uitbreekt, denk dat ik dan wel aardig in paniek ga raken.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
16-12-2021 15:47
Als ik vnl het artikel lees dat hierboven geplaatst is, lees, ging het bij de Spaanse griep dan wel om een griep? aan een griep ga je toch niet binnen uren dood, sterven je tenen niet zo snel af en krijg je geen roestvlekken? Bij nicole's bericht staat ook dat de bevolking dacht dat ze voor de gek werden gehouden en het om een vorm van pest ging.
Moet er niet aan denken dat dat nog een keer uitbreekt, denk dat ik dan wel aardig in paniek ga raken.
Blijkbaar wel bij die griep, want het was toch echt een griep.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
16-12-2021 15:25
Maar verschil is dat we eerdere pandemieën nooit gerekt hebben. ‘Flatten the curve’.
Vaccins nu, groot verschil!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
https://www.quest.nl/maatschappij/gesch ... ijk-virus/

Heb idd even via quest gegoogled, interessant maar wat ben ik blij dat ik toen niet leefde
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
16-12-2021 15:31
https://www.medicijnen.nl/de-overeenkom ... -en-corona

De maatregelen die er in 1918 genomen werden, lijken heel sterk op die van nu. De scholen werden gesloten, men mocht niet samenscholen, mensen moesten in quarantaine en openbare ruimtes werden veelvuldig gedesinfecteerd. Ook werd het dragen van een neus- mondmasker in openbare gelegenheden dringend geadviseerd.
Dit is wel heel kort door de bocht. Sommige scholen gingen in 1918 dicht, meer mensen gingen werken en kinderen werden ook ingezet om te werken of andere taken uit te voeren.
Daarnaast waren er tijdens de 2e en 3e golf al sowieso amper ingrepen door de centrale overheid. Men had wel wat anders aan het hoofd
Het heeft sowieso nul zin om iets uit begin 29e eeuw te vergelijken met iets uit begin 20e eeuw. De samenlevingen zijn zo verschillend van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar het is ook niet dat iedereen hier nu de hele tijd in een strikte lockdown zit, hier komen mensen, ook met maatregelen, ook nog meer dan genoeg bij elkaar, en er zijn dus ook genoeg redenen waardoor het nu juist sneller gaat, zoals bijvoorbeeld het vliegverkeer en dat er sowieso veel meer wordt gereisd, dus dat het toen zo snel uitraasde en nu zo geflattend en uitgesmeerd wordt is gewoon ook niet waar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ademloos naar deze docu gekeken laatst
https://www.youtube.com/watch?v=HPe6BgzHWY0
wat een ellende, we mogen blij zijn met vaccins, medicatie, zoveel sociale en medische steun....dat was toen wel anders. Ook waar de ziekte door werd veroorzaakt: men wist het niet, vreselijk. Allemaal nu ook weer anders, en toch komen veel maatregelen ook overeen. Boeiend, kortom....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... #p33553590
Solomio schreef:
16-12-2021 13:24
Mss bedoelt ie gewoon dat dat de enige manier is om weer een beetje normaal te kunnen gaan leven.
Dan zou hij jokken.
soliver schreef:
16-12-2021 13:43
Dat het nodig is om naar deze vaccinatiegraad te streven. Over de manier waarop deze vaccinatiegraad bereikt moet worden zegt hij overigens niets (kijk vooral zelf de vragen terug).

Ik zeg (maar dat zeg ik al heel lang): rijksvaccinatieprogramma.
Zonder verplichting zullen we tussen de 85% en 90% uitkomen, wat waarschijnlijk voldoende zal blijken te zijn in 2022.

Vind het maar een rare uitspraak. Ofwel je vindt dat het onontkoombaar is (toon aan en maak vaccinatie verplicht), ofwel je accepteert de situatie zoals deze is.
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
16-12-2021 14:25
het is ook maar mijn mening he, wat betreft boosteren...
Cruciaal om nu wel te boosteren. We weten nog veel te weinig over omikron om nu dat risico te nemen.

Heb ook net baas van Biontech geciteerd hierboven die veel meer verstand van zaken heeft dan kerske en die zegt ook: doe het nu, en dan in de zomer nog een keer met de aangepaste variant
Maar je strooit met foutieve cijfers, dat heeft weinig met een mening te maken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
16-12-2021 15:33
En vergeet ook niet dat er gewoon minder mensen waren, dus minder overdracht. Er is geen ervaring in deze tijd en met deze omstandigheden, dus er valt niets over te zeggen of dit voorbij gaat.
Natuurlijk gaat het voorbij. Op een dag is iedereen immuun of dood. Onvermijdelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-12-2021 17:53
Natuurlijk gaat het voorbij. Op een dag is iedereen immuun of dood. Onvermijdelijk.
Het lijkt mij ook. In de tijd van de Spaanse griep zullen er ook meer mensen zijn geweest dan in de tijd van de pest, maar ik denk niet dat het met een pandemie zo werkt dat als er op een gegeven moment meer mensen zijn, de pandemie dus voor eeuwig duurt. Hooguit dat er tijdens de pandemie gewoon grotere groepen mensen tegelijk besmet zijn, omdat er dus meer zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-12-2021 17:55
Het lijkt mij ook. In de tijd van de Spaanse griep zullen er ook meer mensen zijn geweest dan in de tijd van de pest, maar ik denk niet dat het met een pandemie zo werkt dat als er op een gegeven moment meer mensen zijn, de pandemie dus voor eeuwig duurt. Hooguit dat er tijdens de pandemie gewoon grotere groepen mensen tegelijk besmet zijn, omdat er dus meer zijn.
Er is inmiddels een nieuw topic zie ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-12-2021 23:54
Ja, klopt. Ik denk persoonlijk niet dat die bijsluiter er erg veel positiever uit gaat zien dan de bijsluiter van de vaccins, integendeel. Maar jij had inderdaad (nog) geen heel duidelijk nee op deze vraag inderdaad, dat klopt. Heb je andere ongevaccineerden gezien die er wel om staan te springen en als ze covid krijgen deze medicijnen zouden willen? Ik niet.

Ik heb geen flauw idee. Ik zit niet in een clubje hoor.

Wat ik wel heb gezien vandaag, en me echt opviel, is dat niemand afstand houd en velen ook geen mondkapje dragen. En die mensen, die ik zag, schaar ik niet onder ongevaccineerden. Hoeveel daarvan geboost is kan ik er niet aan zien.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven