Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 55)

30-11-2021 12:05 3265 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 2 miljoen mensen positief getest en ruim 19.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 262 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 24 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 7 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-12-2021 20:48
Huh, waar zegt Solomio dan dat ongevaccineerden allemaal baksteengooiende overheidshaters zijn? Dat heb ik gemist.

Die pillen moet je nemen als je nog geen ernstige symptomen hebt, alleen dan werken ze. Ze werken preventief tegen ziekenhuisopname bij covid, eigenlijk net als een vaccin maar dan als je al wel besmet bent. De ongevaccineerden denken over het algemeen dat zo’n ziekenhuisopname hen toch niet gaat overkomen. Wel dat ze ooit covid zullen oplopen, maar niet dat ze er ernstig ziek van worden, want hun immuunsysteem kan het zelf wel goed aan. Waarom zou je dan zo’n medicijn nemen en niet afwachten? Ik ken hier op het forum ook geen enkele ongevaccineerde die stelt deze medicijnen te willen, ik heb ze ernaar gevraagd omdat ik er benieuwd naar was of het een verschil zou gaan maken.
Kruip haar nog verder in haar reet.
En je verdere tekst...voor iedereen te hopen dat je geen wetenschapper in de zorg bent. Lekker objectief, not
Alle reacties Link kopieren
Oef, het gaat hard in de UK:

https://www.nu.nl/coronavirus/6173364/v ... virus.html

Hopelijk blijkt Omikron alleen milde symptomen te geven.
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
15-12-2021 23:05
Kruip haar nog verder in haar reet.
En je verdere tekst...voor iedereen te hopen dat je geen wetenschapper in de zorg bent. Lekker objectief, not
Jeetje, doe is lief.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
15-12-2021 23:13
Jeetje, doe is lief.
dat is janco nooit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
15-12-2021 23:05
Kruip haar nog verder in haar reet.
En je verdere tekst...voor iedereen te hopen dat je geen wetenschapper in de zorg bent. Lekker objectief, not
:rofl:

Echt, post van het jaar dit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-12-2021 23:19
:rofl:

Echt, post van het jaar dit.
Dankje😁😁
Lekker slapen allemaal.
Weet iemand hoe het met de opnames zit in Engeland? Ik las op Twitter dat er binnen 24 uur , 65 kinderen zijn opgenomen.

Ik kan alleen geen andere bron vinden, dus dit is hopelijk niet het geval
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt het nieuws niet op Twitter gaan zoeken, Arena.

En er is nog een verschil tussen opgenomen met corona en opgenomen door corona, ik hoop dat ze verschil ook duidelijk uitleggen de komende weken.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
15-12-2021 23:40
Ik zou echt het nieuws niet op Twitter gaan zoeken, Arena.

En er is nog een verschil tussen opgenomen met corona en opgenomen door corona, ik hoop dat ze verschil ook duidelijk uitleggen de komende weken.
Nee, dat doe ik ook niet hoor ;-D maar het verscheen ineens met een grafiek erbij.
Maar ik kan er voor de rest ook niets over vinden. Ik dacht misschien heb ik wat gemist.
Alle reacties Link kopieren
Tekla schreef:
15-12-2021 20:41
Je neemt nogal wat aan.

Er zijn nu ook ongevaccineerden die zich helemaal volmlaten stoppen met vanalles, op de IC. Dus ik denk dat zo'n pil nogbwel mee valt.

Waar komt overigens jouw diepgewortelde haat jegens ongevaccineerden vandaan?

Je weet toch dat er behalve immuungecompromitteerde, ook andere groepen ongevaccineerden zijn en zeker niet alleen baksteen-gooiende overheidshaters.

Ik ben énorm vóór vaccineren, wil de mensen hoogstpersoonlijk zelf wel naar de prikcentra taxïen, maar met hatelijkheden ga je ongevaccineerden daar echt niet krijgen.

En dit inderdaad.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Zouden zij de golf krijgen die wij nu hebben? Want 80000 besmettingen is niet zo ontzettend veel in vergelijking met ons? Zowel Nederland als België zat ruim boven 20000 besmettingen en de UK heeft bijna 6 keer zoveel inwoners dan België.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
15-12-2021 23:42
Nee, dat doe ik ook niet hoor ;-D maar het verscheen ineens met een grafiek erbij.
Maar ik kan er voor de rest ook niets over vinden. Ik dacht misschien heb ik wat gemist.
In een bericht van 10 uur geleden (over dat er relatief meer kinderen worden opgenomen in Zuid-Afrika) staat:

"“We are reassured by messages from South African paediatricians that they are not seeing children with severe illness,” he said. “We are seeing no signal at all in this in the UK although very early days. The key issue is that serious illness remains very rare in children regardless of variant.”"

https://www.standard.co.uk/news/uk/chil ... 72091.html

dus dat zou dan wel een omslag zijn, ik denk dat dat dan ook wel in het nieuws zou zijn en niet alleen op Twitter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
15-12-2021 23:37
Weet iemand hoe het met de opnames zit in Engeland? Ik las op Twitter dat er binnen 24 uur , 65 kinderen zijn opgenomen.

Ik kan alleen geen andere bron vinden, dus dit is hopelijk niet het geval
Met zoveel positieve tests zitten er ongetwijfeld ook kinderen tussen die opgenomen moeten worden.
Susan schreef:
15-12-2021 23:46
In een bericht van 10 uur geleden (over dat er relatief meer kinderen worden opgenomen in Zuid-Afrika) staat:

"“We are reassured by messages from South African paediatricians that they are not seeing children with severe illness,” he said. “We are seeing no signal at all in this in the UK although very early days. The key issue is that serious illness remains very rare in children regardless of variant.”"

https://www.standard.co.uk/news/uk/chil ... 72091.html

dus dat zou dan wel een omslag zijn, ik denk dat dat dan ook wel in het nieuws zou zijn en niet alleen op Twitter.


Ja, precies! Maar dat is er dus niet. Dat is een goed teken.
Ik heb vandaag helemaal geen nieuws gevolgd. Ik heb nu zelf twee Corona patiënten in huis :P
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-12-2021 20:48
Huh, waar zegt Solomio dan dat ongevaccineerden allemaal baksteengooiende overheidshaters zijn? Dat heb ik gemist.

Die pillen moet je nemen als je nog geen ernstige symptomen hebt, alleen dan werken ze. Ze werken preventief tegen ziekenhuisopname bij covid, eigenlijk net als een vaccin maar dan als je al wel besmet bent. De ongevaccineerden denken over het algemeen dat zo’n ziekenhuisopname hen toch niet gaat overkomen. Wel dat ze ooit covid zullen oplopen, maar niet dat ze er ernstig ziek van worden, want hun immuunsysteem kan het zelf wel goed aan. Waarom zou je dan zo’n medicijn nemen en niet afwachten? Ik ken hier op het forum ook geen enkele ongevaccineerde die stelt deze medicijnen te willen, ik heb ze ernaar gevraagd omdat ik er benieuwd naar was of het een verschil zou gaan maken.

Was dat die vraag die je stelde aan mij waarop ik antwoord gaf dat ik dat niet kon zeggen omdat ik dan eerst de bijsluiter moest zien.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Elodea schreef:
15-12-2021 23:47
Met zoveel positieve tests zitten er ongetwijfeld ook kinderen tussen die opgenomen moeten worden.
Ja, dat is een logische verklaring
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden trouwens vaker eventjes opgenomen voor de zekerheid, omdat het een nieuwe variant betreft. Dat was in Zuid-Afrika iig zo. Ze mochten de volgende dag gewoon terug naar huis.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
15-12-2021 23:49
Kinderen worden trouwens vaker eventjes opgenomen voor de zekerheid, omdat het een nieuwe variant betreft. Dat was in Zuid-Afrika iig zo. Ze mochten de volgende dag gewoon terug naar huis.
Dat is in elk geval een goed teken!
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
15-12-2021 23:49
Was dat die vraag die je stelde aan mij waarop ik antwoord gaf dat ik dat niet kon zeggen omdat ik dan eerst de bijsluiter moest zien.
Ja, klopt. Ik denk persoonlijk niet dat die bijsluiter er erg veel positiever uit gaat zien dan de bijsluiter van de vaccins, integendeel. Maar jij had inderdaad (nog) geen heel duidelijk nee op deze vraag inderdaad, dat klopt. Heb je andere ongevaccineerden gezien die er wel om staan te springen en als ze covid krijgen deze medicijnen zouden willen? Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
15-12-2021 23:37
Weet iemand hoe het met de opnames zit in Engeland? Ik las op Twitter dat er binnen 24 uur , 65 kinderen zijn opgenomen.

Ik kan alleen geen andere bron vinden, dus dit is hopelijk niet het geval
Op een bevolking van, wat is het, 80 miljoen, zullen structureel binnen 24 uur 65 kinderen worden opgenomen, pandemie of geen pandemie.
nicole123 schreef:
15-12-2021 23:54
Ja, klopt. Ik denk persoonlijk niet dat die bijsluiter er erg veel positiever uit gaat zien dan de bijsluiter van de vaccins, integendeel. Maar jij had inderdaad (nog) geen heel duidelijk nee op deze vraag inderdaad, dat klopt. Heb je andere ongevaccineerden gezien die er wel om staan te springen en als ze covid krijgen deze medicijnen zouden willen? Ik niet.
Ik ben partieel gevaccineerd maar ik sta er positief tegenover. Ik ben niet ongevaccineerd, ook niet gevaccineerd volgens de normen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-12-2021 20:59
Eg wel. :whip:
:idee:
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=_XOerG5 ... hnCampbell

Vanaf 3 min15: In Gauteng lijkt de piek al voorbij. Heel snelle stijging en hopelijk een heel snelle daling.

Vanaf 5 min: vergelijking Delta en Omikron. 10 keer minder overlijdens dan bij Delta.

Vanaf 7 min: T-cel immuniteit blijft overeind. Dit bij zowel vaccinatie als besmetting (twee prikken, dus zonder booster).

Vanaf 16 min 40: Risico opname in een ziekenhuis vergeleken met Delta.

Zie links onder de video.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 16-12-2021 01:13
32.88% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikten ze daar ook niet Johnson & Johnson?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
16-12-2021 00:08
Ik ben partieel gevaccineerd maar ik sta er positief tegenover. Ik ben niet ongevaccineerd, ook niet gevaccineerd volgens de normen.
Maar wil je liever zo'n pil dan een boostervaccin?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven