Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 55)

30-11-2021 12:05 3265 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 2 miljoen mensen positief getest en ruim 19.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 262 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 24 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 7 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54
Nou dit zal ook wel niet het laatste topic zijn :|
Als ze hier anti-vaxxers ook maandelijks gaan beboeten misschien wel ;)
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
30-11-2021 12:09
Nou dit zal ook wel niet het laatste topic zijn :|
Ik weet nog dat we 2 topics geleden dachten dat het weleens de laatste zou kunnen zijn...
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Arena89 schreef:
30-11-2021 12:09
Nou dit zal ook wel niet het laatste topic zijn :|
Dat zou fijn zijn maar ik vrees van niet. Zo lang we de 100 maar niet halen, dat zou erg zijn.
NoPepsiPlease schreef:
30-11-2021 12:13
Ik weet nog dat we 2 topics geleden dachten dat het weleens de laatste zou kunnen zijn...
Ja, daar ging ik ook vanuit :'(
Alle reacties Link kopieren
Zou zo'n Oostenrijkse booster eigenlijk ook hier geregistreerd / erkend worden?
Of kinderprik.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
30-11-2021 12:12
Als ze hier anti-vaxxers ook maandelijks gaan beboeten misschien wel ;)
Ik betwijfel het. De ‘ik ben gewoon te lui om een afspraak te maken’ mensen zul je daarmee wel bereiken, maar de algemene anti-vaxxers, de Corona ontkenners en de ‘ik-haat-de-overheid gewoon-mensen’ niet hoor. Die betalen dan gewoon die boetes niet, krijgen we weer ellenlange procedures, ze vinden vast wel een rijk iemand die een potje wil aanleggen om een bijdrage te geven.

Ik denk echt niet dat een plicht (wat zo’n boete natuurlijk is) zo veel meer oplevert. Dan gaan de hakken helemaal in het zand.
Alle reacties Link kopieren
#ikdoenietmeermee

Tvp incognito.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Flashy schreef:
30-11-2021 12:18
Zou zo'n Oostenrijkse booster eigenlijk ook hier geregistreerd / erkend worden?
Of kinderprik.
Dat maakt me nog geen eens uit heel eerlijk gezegd. Tegen de tijd dat ik hier een booster krijg zijn we waarschijnlijk weet een half jaar verder. Mijn vriendin heeft het slim bekeken. Ze heeft Corona gehad en daarna haar eerste vaccinatie gehaald. Gister heeft ze de tweede gehaald. Dus zij is weer goed geboosterd
nausicaa schreef:
30-11-2021 12:19
Ik betwijfel het. De ‘ik ben gewoon te lui om een afspraak te maken’ mensen zul je daarmee wel bereiken, maar de algemene anti-vaxxers, de Corona ontkenners en de ‘ik-haat-de-overheid gewoon-mensen’ niet hoor. Die betalen dan gewoon die boetes niet, krijgen we weer ellenlange procedures, ze vinden vast wel een rijk iemand die een potje wil aanleggen om een bijdrage te geven.

Ik denk echt niet dat een plicht (wat zo’n boete natuurlijk is) zo veel meer oplevert. Dan gaan de hakken helemaal in het zand.
Precies! Ik België riskeren ze zelfs een gevangenisstraf en toch vaccineren ze niet. Al wordt het volgens mij ook nooit uitgevoerd
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel :sigh:
"I love not Man the less, but Nature more..."
tvp maar weer
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
De omikronvariant van het coronavirus was een week eerder in Nederland dan tot nog toe bekend was. Twee mensen die op 19 en 23 november bij een GGD zijn getest, blijken met de zorgwekkende variant besmet te zijn.
https://www.nu.nl/algemeen/6170549/omik ... rland.html

Dat was te verwachten. Ik hoop echt zo dat deze mutatie minder gevaarlijk is dan de huidige varianten die hier rond gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
was te verwachten idd
Alle reacties Link kopieren
Tvp.
Alle reacties Link kopieren
Gordon mag ondanks negatieve test zowel met Emirates als KLM niet mee naar Dubai schrijft hij zelf.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
30-11-2021 13:29
De omikronvariant van het coronavirus was een week eerder in Nederland dan tot nog toe bekend was. Twee mensen die op 19 en 23 november bij een GGD zijn getest, blijken met de zorgwekkende variant besmet te zijn.
https://www.nu.nl/algemeen/6170549/omik ... rland.html

Dat was te verwachten. Ik hoop echt zo dat deze mutatie minder gevaarlijk is dan de huidige varianten die hier rond gaan.
En vooral dat het niet heel veel besmettelijker is dan de delta variant.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees over allerlei sportteams die nu om 6:00 uur sochtends gaan sporten met z'n allen. Waarom snappen zij nou niet dat het opleggen van die avond lockdown bedoeld is zodat je minder mensen ziet, minder contacten met Jan en alleman hebt. Met smorgens sporten zie je alsnog je hele elftal en dat is nu juist niet de bedoeling. Beperk je contacten gewoon even de komende weken. Zo lastig is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
30-11-2021 14:18
Ik lees over allerlei sportteams die nu om 6:00 uur sochtends gaan sporten met z'n allen. Waarom snappen zij nou niet dat het opleggen van die avond lockdown bedoeld is zodat je minder mensen ziet, minder contacten met Jan en alleman hebt. Met smorgens sporten zie je alsnog je hele elftal en dat is nu juist niet de bedoeling. Beperk je contacten gewoon even de komende weken. Zo lastig is dat toch niet?
Ik las dat activiteiten in buurtcentra (vaak ongeventileerd) ook gewoon doorgaan. Blijf zoveel mogelijk thuis geld niet voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan Nicole123 of Nausicaa; ik zat te denken laatst aan positief getesten die a-symptomatisch zijn, die zijn wel besmettelijk, toch? Nu mag je na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij uit quarantaine. Maar nou las ik laatst dat je daarna nog weken positief kan testen bij een pcr test. Hoe weten we nou zeker dat je dan dus niet meer besmettelijk bent?
...
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
30-11-2021 14:18
Ik lees over allerlei sportteams die nu om 6:00 uur sochtends gaan sporten met z'n allen. Waarom snappen zij nou niet dat het opleggen van die avond lockdown bedoeld is zodat je minder mensen ziet, minder contacten met Jan en alleman hebt. Met smorgens sporten zie je alsnog je hele elftal en dat is nu juist niet de bedoeling. Beperk je contacten gewoon even de komende weken. Zo lastig is dat toch niet?
Het zoveel mogelijk opzoeken van de randjes van de regels en daarmee totaal voorbij gaan aan het doel van die regels, lijkt de nationale hobby te zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven