Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
17-07-2021 09:55
Nou inderdaad ik ook, en ik krijg over 1,5 week mijn tweede moderna.. eerste nergens last van gehad.
Mijn man had van de eerste prik moderna juist last en de tweede helemaal niks op stijve arm na.
Ik heb zelf 2x Moderna gehad en nergens last van gehad. Man had bij de 2e 's avonds een beetje koorts maar werd de volgende ochtend gewoon weer fris en fruitig wakker.

Stijve arm, ja, hadden we allebei, beide keren maar dat noem ik geen bijwerking. Dat heb ik bij elke vaccinatie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:50
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
Ik wel. Allemaal vrouwen onder de 30. Hoge koorts, spierpijn en overgeven zelfs. Ik moet over 1,5 week voor de tweede. Hopelijk ontspring ik deze dans :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:58
Ik heb zelf 2x Moderna gehad en nergens last van gehad. Man had bij de 2e 's avonds een beetje koorts maar werd de volgende ochtend gewoon weer fris en fruitig wakker.

Stijve arm, ja, hadden we allebei, beide keren maar dat noem ik geen bijwerking. Dat heb ik bij elke vaccinatie gehad.
O dat geeft goede hoop 😁
Nee stijve arm vind ik logisch, aangezien ze even je spier een opdonder geven.
Dat had ik na de eerste vaccinatie ook en vind ik ook geen bijwerking.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
17-07-2021 10:10
Ik wel. Allemaal vrouwen onder de 30. Hoge koorts, spierpijn en overgeven zelfs. Ik moet over 1,5 week voor de tweede. Hopelijk ontspring ik deze dans :proud:
Oef. Ik hoop het ook voor je. Als ik er aan denk wie ik ken die bijwerkingen had van Moderna of Pfizer dan waren dat i.h.a. wel de jongere mensen. Maar volgens mij ben jij ook een jonge blom, toch? Ik hoop dat het meevalt. Niet dat je er iets voor koopt maar het lijkt me altijd nog beter om een dag hondsberoerd te zijn van een vaccin dan weken (maanden) nasleep van een covid-infectie te hebben.
Bedankt Tsum Tsum voor weer een nieuw deel :rose:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 10:26
Oef. Ik hoop het ook voor je. Als ik er aan denk wie ik ken die bijwerkingen had van Moderna of Pfizer dan waren dat i.h.a. wel de jongere mensen. Maar volgens mij ben jij ook een jonge blom, toch? Ik hoop dat het meevalt. Niet dat je er iets voor koopt maar het lijkt me altijd nog beter om een dag hondsberoerd te zijn van een vaccin dan weken (maanden) nasleep van een covid-infectie te hebben.
Ik ben 24 ;-) en daar heb je helemaal gelijk in hoor. Ik ga me er van tevoren niet te druk om maken, er zijn ook genoeg mensen bij wie die bijwerkingen meevallen. En volgens mij zijn het er maar heel weinig die langer dan 1 of 2 dagen last hebben, daarna is het meestal wel over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe het in Engeland zal gaan.
In Birmingham heeft een ziekenhuis alle geplande operaties (inclusief transplantaties en kankeroperaties) moeten afzeggen ivm teveel Corona-patiënten op de IC.

https://www.independent.co.uk/news/hea ... 84914.html
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst sinds de coronauitbraak zijn er in de stad meer dan 100.000 coronabesmettingen geregistreerd. Amsterdam is de eerste stad in Nederland die door die grens heen gaat. Er zijn nu in totaal 100.183 Amsterdammers positief getest op het virus.
Nhnieuws
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
17-07-2021 11:24
Ik ben benieuwd hoe het in Engeland zal gaan.
In Birmingham heeft een ziekenhuis alle geplande operaties (inclusief transplantaties en kankeroperaties) moeten afzeggen ivm teveel Corona-patiënten op de IC.

https://www.independent.co.uk/news/hea ... 84914.html
Dat gaat mis natuurlijk. Ben benieuwd of ze niet hun keutel gauw in gaan trekken. Versoepelen kan best maar echt alles loslaten is natuurlijk het andere uiterste.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:50
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
Ik was aardig beroerd na de tweede Pfizer, zie het Pfizer topic! Spieren, gewrichten, hoofdpijn, moe, misselijk. Alleen de koorts ontbrak. Maar binnen 48 uur nergens last meer van. Sowieso heel blij met mijn tweede prik :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
17-07-2021 11:24
Ik ben benieuwd hoe het in Engeland zal gaan.
In Birmingham heeft een ziekenhuis alle geplande operaties (inclusief transplantaties en kankeroperaties) moeten afzeggen ivm teveel Corona-patiënten op de IC.

https://www.independent.co.uk/news/hea ... 84914.html
Dat is zorgelijk. Ik vind dat je dan niet meer kunt zeggen: "Maar in het VK gaat het ook prima toch, dus laat de boel maar los!". Ziekenhuizen zijn naar mijn mening echt te vol als dit soort levensreddende operaties uitgesteld moeten worden, niet pas als het echt code zwart is en er mensen acuut bij bosjes doodgaan.

Ter relativering zie ik wel dat het gelukkig voorlopig maar voor 2 dagen is. Hopelijk verlengen ze dat niet en gaat het snel weer de goede kant op.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-07-2021 11:24
Nhnieuws
Dat er op een bepaald moment meer dan 100k besmettingen zijn, is toch niet raar? Er wonen geloof ik 700k mensen in Amsterdam, dus dat is dan 14%. Dat is nog onder het landelijk gemiddelde van 17-20%. En dat dr grootste stad van Nederland dan als eerste door zo’n grens gaat, is ook niet heel erg verwonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gevaccineerde Britten mogen nu vrij rijzen door Europa, behalve als ze in Frankrijk zijn geweest. Terug uit Frankrijk moeten ze twee weken in quarantaine omdat de Britten zich zorgen maken over de BETA (Zuid-Afrika) variant. Die schijnt daar nu op te rukken.

Waar gaat dit over?? Is dat een politiek spelletje of is er echt iets aan de hand in Frankrijk?
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
17-07-2021 14:24
Gevaccineerde Britten mogen nu vrij rijzen door Europa, behalve als ze in Frankrijk zijn geweest. Terug uit Frankrijk moeten ze twee weken in quarantaine omdat de Britten zich zorgen maken over de BETA (Zuid-Afrika) variant. Die schijnt daar nu op te rukken.

Waar gaat dit over??
Mogen de Britten vrij reizen van hun eigen overheid, of van de Europese landen? Ik neem toch aan dat veel Europese landen een pcr-test vragen aan Britten?

Overigens: weet iemand waarom een corona vaccinatie certificaat uit bv Nederland niet geaccepteerd wordt in de UK?

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... brittannie
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
17-07-2021 14:23
Dat er op een bepaald moment meer dan 100k besmettingen zijn, is toch niet raar? Er wonen geloof ik 700k mensen in Amsterdam, dus dat is dan 14%. Dat is nog onder het landelijk gemiddelde van 17-20%. En dat dr grootste stad van Nederland dan als eerste door zo’n grens gaat, is ook niet heel erg verwonderlijk.
Amsterdam doet nu even ruim 2x zo veel positieve testen (1.000+), als Nederland nationaal deed op de 27ste (juni) (504).

Afbeelding

https://twitter.com/yorickb/status/1416 ... 90848?s=12
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Er is overigens een nieuwe Podcast Virusfeiten, ondanks dat ze eigenlijk gestopt waren. Zeer luisterenswaardig:

https://www.nporadio1.nl/podcasts/virus ... en-dus-ook

Met duidelijke uitleg waarom Delta zoveel besmettelijker is
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-07-2021 09:50
Ik heb in mijn omgeving niemand gehoord die hondsberoerd was na de 2e Pfizer. Moderna is een ander verhaal.
MIjn man, 50, is wel beroerd van de tweede prik, gisteren gehad en ligt nu met koorts op bed. Klachten traden zo'n 17 uur na de prik op.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 17-07-2021 15:20
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
17-07-2021 11:24
Ik ben benieuwd hoe het in Engeland zal gaan.
In Birmingham heeft een ziekenhuis alle geplande operaties (inclusief transplantaties en kankeroperaties) moeten afzeggen ivm teveel Corona-patiënten op de IC.

https://www.independent.co.uk/news/hea ... 84914.html
Doen ze in de UK aan patiëntenspreiding? Dat het ,vooralsnog, in een ziekenhuis speelt zegt nog niet heelveel.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 14:53
Amsterdam doet nu even ruim 2x zo veel positieve testen (1.000+), als Nederland nationaal deed op de 27ste (juni) (504).

Afbeelding

https://twitter.com/yorickb/status/1416 ... 90848?s=12
Ja en? De besmettingen zijn overal gigantisch veel hoger dan op 27 juni. Ik beweer niet dat het momenteel goed gaat hoor, maar dat de grootste stad van Nederland als eerste voorbij grote aantallen gaat, is nou niet echt verbazingwekkend. Het totaal aantal besmettingen ook niet. Ik vond dat nieuwsbericht gewoon raar, omdat beide feiten niet erg boeiend leken.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 14:53
Amsterdam doet nu even ruim 2x zo veel positieve testen (1.000+), als Nederland nationaal deed op de 27ste (juni) (504).

Afbeelding

https://twitter.com/yorickb/status/1416 ... 90848?s=12
Ja en? De besmettingen zijn overal gigantisch veel hoger dan op 27 juni. Ik beweer niet dat het momenteel goed gaat hoor, maar dat de grootste stad van Nederland als eerste voorbij grote aantallen gaat, is nou niet echt verbazingwekkend. Het totaal aantal besmettingen ook niet. Ik vond dat nieuwsbericht gewoon raar, omdat beide feiten niet erg boeiend leken.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 14:53
Amsterdam doet nu even ruim 2x zo veel positieve testen (1.000+), als Nederland nationaal deed op de 27ste (juni) (504).

Afbeelding

https://twitter.com/yorickb/status/1416 ... 90848?s=12
Ja en? De besmettingen zijn overal gigantisch veel hoger dan op 27 juni. Ik beweer niet dat het momenteel goed gaat hoor, maar dat de grootste stad van Nederland als eerste voorbij grote aantallen gaat, is nou niet echt verbazingwekkend. Het totaal aantal besmettingen ook niet. Ik vond dat nieuwsbericht gewoon raar, omdat beide feiten niet erg boeiend leken.
Alle reacties Link kopieren
Positief getest: 11.134
Totaal: 1.788.435 (+11.036 ivm -98 corr.)

Perc. positief 13 jul - 15 jul: 14,3%

Opgenomen: 50
Huidig: 207 (+17)

Opgenomen op IC: 5
Huidig: 77 (+2)

Overleden: 0
Totaal: 17.775
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
17-07-2021 15:22
Ja en? De besmettingen zijn overal gigantisch veel hoger dan op 27 juni. Ik beweer niet dat het momenteel goed gaat hoor, maar dat de grootste stad van Nederland als eerste voorbij grote aantallen gaat, is nou niet echt verbazingwekkend. Het totaal aantal besmettingen ook niet. Ik vond dat nieuwsbericht gewoon raar, omdat beide feiten niet erg boeiend leken.
Het grafiekje ernaast is van Rotterdam.
toch ook een grote stad. Met een veel lagere uitschieter.

Je kunt dus niet zeggen dat er niks aan de hand is in Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven