Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
17-07-2021 15:18
MIjn man, 50, is wel beroerd van de tweede prik, gisteren gehad en ligt nu met koorts op bed. Klachten traden zo'n 17 uur na de prik op.
Ik, vijftiger, was na de tweede ook eventjes beroerd, verhoging en vermoeidheid. Vermoeidheid hield nog een week aan. Maar ik zou het zo weer doen, laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
17-07-2021 11:40
Ik was aardig beroerd na de tweede Pfizer, zie het Pfizer topic! Spieren, gewrichten, hoofdpijn, moe, misselijk. Alleen de koorts ontbrak. Maar binnen 48 uur nergens last meer van. Sowieso heel blij met mijn tweede prik :mrgreen:
Ik was ook best wel beroerd na mijn tweede Pfizer. Klachten begonnen tussen de 17-20 uur na de prik. Ik ben 40.
meisje22 wijzigde dit bericht op 17-07-2021 16:34
7.91% gewijzigd
CharlotteCcc schreef:
17-07-2021 10:10
Ik wel. Allemaal vrouwen onder de 30. Hoge koorts, spierpijn en overgeven zelfs. Ik moet over 1,5 week voor de tweede. Hopelijk ontspring ik deze dans :proud:
Ik ben ook rond de dertig en was ook aardig beroerd van de tweede prik. Koorts en echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
17-07-2021 13:47
Dat is zorgelijk. Ik vind dat je dan niet meer kunt zeggen: "Maar in het VK gaat het ook prima toch, dus laat de boel maar los!". Ziekenhuizen zijn naar mijn mening echt te vol als dit soort levensreddende operaties uitgesteld moeten worden, niet pas als het echt code zwart is en er mensen acuut bij bosjes doodgaan.

Ter relativering zie ik wel dat het gelukkig voorlopig maar voor 2 dagen is. Hopelijk verlengen ze dat niet en gaat het snel weer de goede kant op.
Ik lees net ook een artikel op AD (achter betaalmuur dus kan m niet plaatsen) dat experts de Britten waarschuwen voor het beleid dat vanaf maandag gevoerd gaat worden. Zij zien het echt als een zeer gevaarlijk experiment en vrezen nieuwe mutaties waardoor andere landen dan ook weer in gevaar komen. O.a. de Nieuw Zeelandse regering heeft de Britten berispt.
Ik schrok gisteren eigenlijk best wel dat de R. zo'n beetje op 3 staat, geen wonder dat het nu dan ook zo hard gaat als ieder besmet persoon ook 3 mensen besmet. Komt vast ook door de vele clusters onder jongeren die uit zijn geweest en testen met toegang die zo lek was als een zeef maar toch. Merk wel dat ik zelf weer wat voorzichtiger ben geworden, niet dat ik dat niet al was maar toch. Bij iedere winkel weer eerst even binnen kijken i.p.v. gewoon naar binnen lopen. En ook gericht weer gaan winkelen i.p.v. ergens binnen lopen omdat het sale is terwijl ik niks nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
De R is toch sowieso twee weken oud? Aan de steile lijn omhoog kon je al wel zien dat het zoiets was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
:|
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-07-2021 17:13
De R is toch sowieso twee weken oud? Aan de steile lijn omhoog kon je al wel zien dat het zoiets was.
Precies. Het aantal besmettingen is nu een aantal dagen redelijk stabiel; de R zal dan ook wel weer gezakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook weer van de partij, voornamelijk alles meelezend. Ik ben zelf van Moderna na de tweede prik goed ziek geweest en nog steeds moe. Al durf ik dat niet helemaal aan het vaccin te wijten, Het is ook gewoon heel erg vervelend weer geweest, waar je wat lamlendig van wordt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/210083/van ... in-de-stad
Mensen die nog geen afspraak hebben voor hun eerste coronavaccinatie kunnen vanaf vandaag op alle locaties in Amsterdam binnen lopen om zich al te laten vaccineren. Er is veel ruimte bij de locaties en die wil de GGD benutten om zoveel mogelijk mensen te prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het erop wagen morgen, denk ik. We zijn even onderweg, maar dan ben ik wel op tijd klaar voordat we op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
17-07-2021 21:15
Ik ga het erop wagen morgen, denk ik. We zijn even onderweg, maar dan ben ik wel op tijd klaar voordat we op vakantie gaan.
Is volgens mij voor inwoners van Adam als ik de tekst lees en als je nog geen prik hebt
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Ik ken wel iemand die hier dankbaar gebruik van kan maken. Wel een mooi kantelmoment. Ik hoop dat ze dit nu a la Dansen met Jansen op ludieke wijze inzetten om bepaalde achtergebleven groepen massaal te prikken (maar dan wel veilig!). Keti koti kwam net te vroeg, maar een Pfizer Zomerkarnaval, daar kun je zieltjes mee werven! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-07-2021 21:45
Is volgens mij voor inwoners van Adam als ik de tekst lees en als je nog geen prik hebt
Volgens mij kan iedereen daar terecht, er staat niets over op de website van de GGD Amsterdam, je hoeft alleen een ID mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is negatief getest!! :cheer: Man man man wat vond ik het spannend om de uitslag te openen. Mijn hart klopte zowat in mijn keel.

Wel heb ik er moeite mee om hem maandag naar school te laten gaan. Er zijn zo veel besmettingen op school onder personeel en kinderen maar directeur heeft helaas besloten dat school weer open kan.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 22:05
Mijn zoon is negatief getest!! :cheer: Man man man wat vond ik het spannend om de uitslag te openen. Mijn hart klopte zowat in mijn keel.

Wel heb ik er moeite mee om hem maandag naar school te laten gaan. Er zijn zo veel besmettingen op school onder personeel en kinderen maar directeur heeft helaas besloten dat school weer open kan.
Gefeliciteerd 🥳. Wat goed!

En wat betreft het naar school laten gaan? Heb je een negatieve test nodig voor de vakantie? En hoeveel schooldagen moet hij nog? Die laatste week leren ze niks meer maar zit misschien nog wel vol met leuke activiteiten? Tja...
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 22:12
Gefeliciteerd 🥳. Wat goed!

En wat betreft het naar school laten gaan? Heb je een negatieve test nodig voor de vakantie? En hoeveel schooldagen moet hij nog? Die laatste week leren ze niks meer maar zit misschien nog wel vol met leuke activiteiten? Tja...
Dank je wel!! Het is nog maar twee dagen en ze mochten van de juf hun telefoon mee nemen dus niet heel spannend.
Tot nu toe ben ik altijd vrij makkelijk geweest maar dat komt omdat de school besmettingen heel goed buiten de deur kon houden maar sinds er een groot festival is geweest onlangs is zijn de besmettingen geëxplodeerd :(
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 22:16
Dank je wel!! Het is nog maar twee dagen en ze mochten van de juf hun telefoon mee nemen dus niet heel spannend.
Tot nu toe ben ik altijd vrij makkelijk geweest maar dat komt omdat de school besmettingen heel goed buiten de deur kon houden maar sinds er een groot festival is geweest onlangs is zijn de besmettingen geëxplodeerd :(
Je kunt hem ziek melden 😎. Maar volg vooral je eigen gevoel hierin. Na de vakantie is het hopelijk weer een stukje beter met de besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 22:24
Je kunt hem ziek melden 😎. Maar volg vooral je eigen gevoel hierin. Na de vakantie is het hopelijk weer een stukje beter met de besmettingen.
Thanks! Ja dat hoop ik enorm!!
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn jullie!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
NOS:

Vier op vijf positieve tests door besmettelijkere deltavariant

Meer dan vier op de vijf positieve coronatests komen door de besmettelijkere deltavariant. Dat meldt het RIVM. Twee weken geleden ging het nog om twee derde van de positieve tests.

In juni toonde het RIVM nog een grafiek in de Tweede Kamer waaruit de verwachting sprak dat nu, half juli, maximaal 65 procent van de positieve tests van de deltavariant afkomstig zou zijn. In de meest gunstige omstandigheden zou dat zelfs minder dan een kwart zijn.

"Dat komt doordat als je met weinig data werkt, de onzekerheden nog groot zijn", zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM. "Maar deze cijfers zijn op zichzelf niet onverwacht."

In eerste instantie voorspelde het RIVM dat twee weken geleden de helft van de positieve tests door de delta-variant zou zijn veroorzaakt, maar dat was toen dus al twee derde. Volgens de instantie valt dat binnen de onzekerheidsmarge.

Het RIVM voorspelt aan de hand van modellen hoe snel de nieuwe virusvariant om zich heengrijpt. Daarnaast wordt een representatieve steekproef gehouden onder afgenomen positieve tests. Met zogeheten kiemsurveillance wordt onderzocht om welke varianten het gaat.

Daaruit blijkt nu dat van alle positieve tests die twee weken geleden werden gedaan, twee derde door de deltavariant afkomstig was. De Braziliaanse gammavariant verdwijnt juist langzaam uit Nederland.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-07-2021 23:07
Hier zijn jullie!
Was je ons kwijt :lol:

(Was je bij de watersnood...)
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 23:43
Was je ons kwijt :lol:

(Was je bij de watersnood...)
Yep! En het was hier nat idd.

Niet ondergelopen hoor, maar naburige dorpen waren bedreigd. Gelukkig hebben de dijken het gehouden.

In het zuiden van het land is het verschrikkelijk natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 22:05
Mijn zoon is negatief getest!! :cheer: Man man man wat vond ik het spannend om de uitslag te openen. Mijn hart klopte zowat in mijn keel.

Wel heb ik er moeite mee om hem maandag naar school te laten gaan. Er zijn zo veel besmettingen op school onder personeel en kinderen maar directeur heeft helaas besloten dat school weer open kan.
Wat fijn!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-07-2021 23:45
Yep! En het was hier nat idd.

Niet ondergelopen hoor, maar naburige dorpen waren bedreigd. Gelukkig hebben de dijken het gehouden.

In het zuiden van het land is het verschrikkelijk natuurlijk.
Ja ken ook dorpen verderop die bedreigd geëvacueerd worden.
soliver wijzigde dit bericht op 18-07-2021 00:24
18.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven