Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 52)

17-07-2021 00:17 4090 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 18.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 189 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 4 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 18 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 3 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-07-2021 22:05
Mijn zoon is negatief getest!! :cheer: Man man man wat vond ik het spannend om de uitslag te openen. Mijn hart klopte zowat in mijn keel.

Wel heb ik er moeite mee om hem maandag naar school te laten gaan. Er zijn zo veel besmettingen op school onder personeel en kinderen maar directeur heeft helaas besloten dat school weer open kan.
Wat fijn!

Ik kan me wel voorstellen dat je hem liever niet naar school stuurt nu. Zeker als het nog maar twee dagen zijn en er helemaal geen les meer is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
17-07-2021 23:59
Ja ken ook dorpen verderop die bedreigd geëvacueerd worden.
Bij jullie is het nog spannend op sommige plekken, las ik?

Hier daalt het water en is het gevaar geweken nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-07-2021 21:45
Is volgens mij voor inwoners van Adam als ik de tekst lees en als je nog geen prik hebt
Hier in de stad zijn ook inlooppriklokaties, en die zijn inderdaad alleen voor eerste prikken. Geen idee of je ook echt weggestuurd wordt als je er al eentje gehad hebt.
Ik vind dit toch wel heel zorgelijk ... en dat met bijna 68 % volledig gevaccineerd :-?
In het Verenigd Koninkrijk blijft het aantal nieuwe besmettingen toenemen.
Sky News meldde zaterdag dat er op 24 uur 54.674 COVID-19-patiënten zijn bijgekomen. Dat is het hoogste aantal sinds midden januari.
Bijna 68 procent van de volwassen in het Verenigd Koninkrijk heeft reeds een dubbele dosis van een coronavaccin gekregen.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
18-07-2021 09:28
Ik vind dit toch wel heel zorgelijk ... en dat met bijna 68 % volledig gevaccineerd :-?
Ja, dit blijven toch de zorgelijke berichten waar je van denkt ‘wanneer komt hier een einde aan’. Ook omdat dit nog steeds kans geeft op mutaties etc. En ik weet dat vaccineren de oplossing is uit deze crisis, maar met dergelijk hoge cijfers vraag je je wel af wanneer die aantallen gaan zakken.

Benieuwd naar de besmettingscijfers in Nederland vandaag. Ik verwacht ergens nog een stijging door vertraagde labuitslagen etc.

Wat ik vooral zo bizar vind, is dat we nu eigenlijk striktere maatregelen hebben en het slechter gaat (als in meer besmettingen, ziekenhuis cijfers gaan gelukkig nog niet mee) dan vorige zomer, terwijl we meer kunnen dan vorig jaar qua vaccinatie enzo. Dat voelt tegenstrijdig en komt waarschijnlijk grotendeels door delta, maar maakt mij ook nog wat somber voor de toekomst (met mogelijk nieuwe mutaties).
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
18-07-2021 10:52
Ja, dit blijven toch de zorgelijke berichten waar je van denkt ‘wanneer komt hier een einde aan’. Ook omdat dit nog steeds kans geeft op mutaties etc. En ik weet dat vaccineren de oplossing is uit deze crisis, maar met dergelijk hoge cijfers vraag je je wel af wanneer die aantallen gaan zakken.

Benieuwd naar de besmettingscijfers in Nederland vandaag. Ik verwacht ergens nog een stijging door vertraagde labuitslagen etc.

Wat ik vooral zo bizar vind, is dat we nu eigenlijk striktere maatregelen hebben en het slechter gaat (als in meer besmettingen, ziekenhuis cijfers gaan gelukkig nog niet mee) dan vorige zomer, terwijl we meer kunnen dan vorig jaar qua vaccinatie enzo. Dat voelt tegenstrijdig en komt waarschijnlijk grotendeels door delta, maar maakt mij ook nog wat somber voor de toekomst (met mogelijk nieuwe mutaties).
We hebben helemaal geen strengere maatregelen dan vorige zomer.
Alle reacties Link kopieren
Deels door Delta, deels door het voortijdig opengooien van het nachtleven met een gebrekkig controlesysteem, zoiets is vorig jaar niet gebeurd en heeft nu echt wel voor een ontploffing gezorgd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 00:26
Bij jullie is het nog spannend op sommige plekken, las ik?

Hier daalt het water en is het gevaar geweken nu.
Wat ik net had gepost klopte niet. Ik zie net op het NOS-journaal dat Oud Well nog niet overstroomd is. In Well was het water 7 cm gezakt.
soliver wijzigde dit bericht op 18-07-2021 11:36
40.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 10:55
We hebben helemaal geen strengere maatregelen dan vorige zomer.
Nee eens, en zeker dus niet toen het uitgaansleven open was. Bomvolle discotheken, dat was vorig jaar ondenkbaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
18-07-2021 09:28
Ik vind dit toch wel heel zorgelijk ... en dat met bijna 68 % volledig gevaccineerd :-?
In de UK wonen veel mensen, dus nog een grote groep is niet beschermd. Daarnaast zijn ook daar hele wijken met lage vaccinatiegraad. Om de cijfers te kunnen duiden zijn veel meer details belangrijk.

De ziekenhuiscijfers lopen lang niet zo op als in januari. En dat is toch het belangrijkste doel van vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-07-2021 10:57
Nee eens, en zeker dus niet toen het uitgaansleven open was. Bomvolle discotheken, dat was vorig jaar ondenkbaar.
Ik denk dat veel mensen veel minder voorzichtig zijn dan vorig jaar. En ik snap dat heel goed nu er heel veel volledig gevaccineerd zijn. Mijn tante heeft tot ze volledig gevaccineerd was heel voorzichtig gedaan en nu gaat ze er weer lekker op uit. Dat zal voor veel mensen zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 10:55
We hebben helemaal geen strengere maatregelen dan vorige zomer.
Strengere maatregelen is idd mss overdreven, maar je kan het op dit moment ook niet echt soepeler noemen dan vorig jaar, terwijl je dat wel zou verwachten met/na vaccinaties. Daarnaast zijn er wel veel meer restricties voor Nederlanders die naar het buitenland willen dan vorig jaar. Maargoed, de explosie met het uitgaansleven heeft er idd wellicht voor gezorgd dat het nu even zo moet. Ik hoop vooral dat het beter wordt, dat we niet blijven hangen. Maar dat hoopt iedereen denk ik..
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
18-07-2021 10:56
Wat ik net had gepost klopte niet. Ik zie net op het NOS-journaal dat Oud Well nog niet overstroomd is. In Well was het water 7 cm gezakt.
Gelukkig!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maar besmettingen zijn toch niet het belangrijkste nu? Hoe zit het met ziekenhuisopnames en wie komt er in de ziekenhuizen terecht?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 11:52
Maar besmettingen zijn toch niet het belangrijkste nu? Hoe zit het met ziekenhuisopnames en wie komt er in de ziekenhuizen terecht?
Die zijn aan het toenemen en het is onzeker hoeveel het er zullen worden.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 11:52
Maar besmettingen zijn toch niet het belangrijkste nu? Hoe zit het met ziekenhuisopnames en wie komt er in de ziekenhuizen terecht?
Besmettingen zijn niet het belangrijkste, maar omdat er nog veel mensen deels ongevaccineerd rondlopen wordt daar wel degelijk naar gekeken. Ook omdat onzeker is wat de ziekenhuisopnames gaan doen. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland zijn ze iig nog niet zover dat ze niet meer naar besmettingen kijken. Dat wordt denk ik, als ziekenhuisopnames meevallen, de volgende stap: communicatief tussen de oren krijgen bij iedereen dat besmetting an sich niet erg is. Wordt nog wel een uitdaging na 1,5 jaar focus op besmetting. Overigens noemde de jonge long Covid nu ook als 1 van de pijlers voor invoeren van maatregelen (uitgaansleven weer aanpassen), dus daarvoor zijn besmettingen wel weer relevant.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 11:56
Die zijn aan het toenemen en het is onzeker hoeveel het er zullen worden.
Toenemen lijkt me normaal. Zijn er cijfers van?

Hier hebben inmiddels meer mensen een eerste prik gekregen, denk ik?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hier word idd gezegd dat de stijging geen ramp is. Geen paniek nodig omdat de ziekenhuisopnames laag blijven. Ze stijgen wel, maar niet enorm. We zijn deze maand ook bijna allemaal tweede prikken aan het zetten. Zo snel mogelijk mensen volledig gevaccineerd krijgen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 12:02
Toenemen lijkt me normaal. Zijn er cijfers van?

Hier hebben inmiddels meer mensen een eerste prik gekregen, denk ik?
Volgens mij hebben jullie niet ineens het nachtleven opengegooid met alle gevolgen van dien. Er zijn nu veel besmettingen en hoog percentage positief getesten en dan is de vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg.
En elke dag worden de cijfers van de opname’s bekend gemaakt en die nemen toe. De besmettingen zitten ook niet alleen maar bij de jongeren maar is inmiddels verspreid naar alle leeftijden,
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 12:05
Hier word idd gezegd dat de stijging geen ramp is. Geen paniek nodig omdat de ziekenhuisopnames laag blijven. Ze stijgen wel, maar niet enorm. We zijn deze maand ook bijna allemaal tweede prikken aan het zetten. Zo snel mogelijk mensen volledig gevaccineerd krijgen.
In Birmingham heeft een groot ziekenhuis alle niet spoedoperaties af moeten zeggen ivm geen plek op de IC ivm Corona-patiënten. Dus in Engeland zijn ze ook niet uit de problemen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 12:05
Hier word idd gezegd dat de stijging geen ramp is. Geen paniek nodig omdat de ziekenhuisopnames laag blijven. Ze stijgen wel, maar niet enorm. We zijn deze maand ook bijna allemaal tweede prikken aan het zetten. Zo snel mogelijk mensen volledig gevaccineerd krijgen.
Nederland heeft wel de meeste stijging wereldwijd laten zien, dus een enorme stijging. Dat kun je toch niet vergelijken met jullie, wij hadden sowieso in Nederland al veel besmettingen vergeleken met andere landen.
Alle reacties Link kopieren
Yep, de stijging bij jullie was een stuk hoger idd. Ik hoop heel hard dat het meevalt.

Is in de UK nu alles open? Ook het nachtleven? Ik ga even googlen. Heb het niet meer gevolgd de afgelopen tijd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-07-2021 12:14
Yep, de stijging bij jullie was een stuk hoger idd. Ik hoop heel hard dat het meevalt.

Is in de UK nu alles open? Ook het nachtleven? Ik ga even googlen. Heb het niet meer gevolgd de afgelopen tijd.
Volgens mij gaan alle maatregelen vanaf maandag daar gestopt worden. De NHS maakt zich enorm veel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik doordat ik nu veel hoor en lees over de overstromingen, toch echt een beetje denk: corona is niet de grootste ramp die ons als mensheid kan overkomen. Na de zomer is iedereen die wil volledig gevaccineerd en hoop ik dat de overheid klimaatverandering net zo’n prioriteit wil gaan geven als corona. Het wordt echt tijd de focus te gaan verleggen wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 12:18
Volgens mij gaan alle maatregelen vanaf maandag daar gestopt worden. De NHS maakt zich enorm veel zorgen.
Ik lees dat bij het loslaten er door de regering rekening wordt gehouden met oplopende besmettingen tot 100.000 per dag en dat dat acceptabel is. Of de NHS dat aankan moet blijken, of dat mogelijk leidt tot mutaties moet ook blijken.

Johnson doet nu mee aan het test waarbij volledig gevaccineerden niet in quarantaine hoeven, maar wel dagelijks getest worden. Hij is in nauw contact geweest met iemand met corona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven