Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 57)

31-12-2021 21:06 3629 berichten
in Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 287 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 26 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier
Online een test aanvragen of een vaccinatie/booster inplannen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55 /56
Alle reacties Link kopieren
Of Kuipers geschikt is zal moeten blijken. Dat hij minister zal worden verbaasd mij niet, daar lijkt hij al lang naar te solliciteren
Quincy2 schreef:
01-01-2022 08:56
Bij Tijd Voor Prikplicht ben je van dat eerste dubbele woord af.
Toe Verminder de Polarisatie
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-01-2022 01:11
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Hij wordt het echt en ik verwacht dat hij het niet beter gaat doen dan Hugo.
Hij zal uiteindelijk hetzelfde pakket moeten gaan uitleggen en de shit over zich heen krijgen. Maar hij lijkt me een stabiele man die dat wel aan kan.
Maar we gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik vind Kuipers op volksgezondheid en Dijkgraaf op OCW hele fijne keuzes. Mannen met bergen ervaring en het hart op de juiste plaats. Ik hoop oprecht dat ze het verschil kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!
Zolang mensen niet verwachten dat hij hier in Nederland een mondiaal probleem kan oplossen. ..
Wel fijn dat hij wat meer verstand van zaken heeft.
72jelle wijzigde dit bericht op 01-01-2022 11:29
6.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
01-01-2022 09:06
Of Kuipers geschikt is zal moeten blijken. Dat hij minister zal worden verbaasd mij niet, daar lijkt hij al lang naar te solliciteren
Dat klopt dat hij er openlijk naar solliciteert. Maar normaal gesproken gaat daar wel een ander traject aan vooraf. Veel landelijke politici zijn actief geweest in bijvoorbeeld een gemeenteraad of als wethouder of staatsecretaris oid en gaan via hun partij door naar de kamer en worden dan, als de verkiezingen gunstig verlopen, misschien minister.
In mijn beleving is dit idee van Kuipers als minister pas na de verkiezingen opgepopt, maar dat kan ik mis hebben.

Maar goed, laten we hopen dat het een tijdelijke post is. Als Corona over is, dan hebben we hem toch niet meer nodig lijkt me?

Hier nog een interessant stukje hierover. Deels off-topic, sorry. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-ervaring
Alle reacties Link kopieren
Milka schreef:
01-01-2022 09:46
Dat klopt dat hij er openlijk naar solliciteert. Maar normaal gesproken gaat daar wel een ander traject aan vooraf. Veel landelijke politici zijn actief geweest in bijvoorbeeld een gemeenteraad of als wethouder of staatsecretaris oid en gaan via hun partij door naar de kamer en worden dan, als de verkiezingen gunstig verlopen, misschien minister.
In mijn beleving is dit idee van Kuipers als minister pas na de verkiezingen opgepopt, maar dat kan ik mis hebben.

Maar goed, laten we hopen dat het een tijdelijke post is. Als Corona over is, dan hebben we hem toch niet meer nodig lijkt me?

Hier nog een interessant stukje hierover. Deels off-topic, sorry. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-ervaring
Ze wilden juist ook gezichten van buitenaf, om het gevoel van ‘het is een grote kliek’ te voorkomen, na de toeslagenaffaire. Ik ben ook blij met Kuipers en Dijkgraaf, die heb ik beide heel hoog. Ze zullen het echter niet alleen voor het zeggen krijgen, dus dat moet je je wel altijd realiseren.

En waarom zou je na Corona geen minister van volksgezondheid meer nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
En gelukkig 2022 allemaal, dat het maar een jaar mag worden met steeds minder covid en een steeds normaler leven weer!
Alle reacties Link kopieren
Milka schreef:
01-01-2022 09:46
Dat klopt dat hij er openlijk naar solliciteert. Maar normaal gesproken gaat daar wel een ander traject aan vooraf. Veel landelijke politici zijn actief geweest in bijvoorbeeld een gemeenteraad of als wethouder of staatsecretaris oid en gaan via hun partij door naar de kamer en worden dan, als de verkiezingen gunstig verlopen, misschien minister.
In mijn beleving is dit idee van Kuipers als minister pas na de verkiezingen opgepopt, maar dat kan ik mis hebben.

Maar goed, laten we hopen dat het een tijdelijke post is. Als Corona over is, dan hebben we hem toch niet meer nodig lijkt me?

Hier nog een interessant stukje hierover. Deels off-topic, sorry. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-ervaring
Er is altijd een minster van VWS. Dit is dus niet een tijdelijke functie.
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
01-01-2022 10:09
Er is altijd een minster van VWS. Dit is dus niet een tijdelijke functie.
Sorry, geschreven tekst. Ik bedoelde het als grapje. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
rosadebree schreef:
01-01-2022 09:40
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik vind Kuipers op volksgezondheid en Dijkgraaf op OCW hele fijne keuzes. Mannen met bergen ervaring en het hart op de juiste plaats. Ik hoop oprecht dat ze het verschil kunnen maken.
Sowieso, iemand met kennis van zaken is gewoon enorm belangrijk.

Ik gruwel dan ook van Kaag op financiën. Daar heeft ze gewoon totaal geen verstand van. Als je een CFO aanneemt zonder relevante ervaring voeren ze je ook af in een dwangbuis.

Maar goed, dat is politiek: baantjes uitdelen zonder te kijken naar het landsbelang.

Gelukkig is Kuipers daar een uitzondering op.
Kaag heeft een master in economie, dat kan je van Hoekstra niet zeggen.
Gezond nieuwjaar gewenst allen!
(tvp)
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
:cheer2: gelukkig nieuwjaar !!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
01-01-2022 09:40
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik vind Kuipers op volksgezondheid en Dijkgraaf op OCW hele fijne keuzes. Mannen met bergen ervaring en het hart op de juiste plaats. Ik hoop oprecht dat ze het verschil kunnen maken.
Eens. Ik heb ze beide hoog zitten, vooral Dijkgraaf. Hoop alleen niet dat hij verpest wordt door het politieke spel.
mamogo82 schreef:
01-01-2022 10:53
Kaag heeft een master in economie, dat kan je van Hoekstra niet zeggen.
Het was een algemene aanklacht. Zo vind ik HdJ ook een verkeerde keuze op de plek waar hij zat als docent PO die wethouder werd.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
01-01-2022 08:56
Bij Tijd Voor Prikplicht ben je van dat eerste dubbele woord af.
Beter. :worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Een Gelukkig en Gezond Nieuwjaar allemaal.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen de beste wensen en laten we hopen dat 2022 een keerpunt is en corona echt op zijn retour is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op het vorige deel wat reacties (vragen) op mijn berichten. Hoe ga ik dat doen? mag ik die berichten hier aanhalen en beantwoorden?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-01-2022 02:11
T(ijd voor) V(accinatie)P(licht).
Niet doen:

https://www.venvn.nl/nieuws/vaccinatiedwang-niet-doen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven