Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 57)

31-12-2021 21:06 3629 berichten
in Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 287 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 26 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier
Online een test aanvragen of een vaccinatie/booster inplannen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55 /56
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Het fijne van een vaccinatieplicht voor bijvoorbeeld alle mensen ouder dan 50 (ofzo), is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen beroepsgroepen. Je vaccineert dan de mensen die het grootste risico hebben op (ic-)opname indien niet gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk een gelukkig Nieuwjaar voor een ieder!
Alle reacties Link kopieren
"Tegelijkertijd is het de vraag of een vaccinatieplicht voldoende verlichting biedt. Uit eerder onderzoek van EenVandaag bleek dat van de ongevaccineerden er 70 procent sowieso zich niet zou laten prikken. Ook niet met een plicht.""

"Vanuit mijn ervaring in de Eerste Kamer maak ik me zorgen over de handhaafbaarheid, het moet wel haalbaar zijn", zegt Dupuis. "Daar heb ik grote twijfels bij."
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
01-01-2022 13:38
"Tegelijkertijd is het de vraag of een vaccinatieplicht voldoende verlichting biedt. Uit eerder onderzoek van EenVandaag bleek dat van de ongevaccineerden er 70 procent sowieso zich niet zou laten prikken. Ook niet met een plicht.""

"Vanuit mijn ervaring in de Eerste Kamer maak ik me zorgen over de handhaafbaarheid, het moet wel haalbaar zijn", zegt Dupuis. "Daar heb ik grote twijfels bij."
Klopt want ik zou mij ondanks een vaccinatieplicht niet laten vaccineren tegen corona.
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
01-01-2022 13:38
"Tegelijkertijd is het de vraag of een vaccinatieplicht voldoende verlichting biedt. Uit eerder onderzoek van EenVandaag bleek dat van de ongevaccineerden er 70 procent sowieso zich niet zou laten prikken. Ook niet met een plicht.""
Stoer wat roepen bij een onderzoek onder dat ze consequenties voelen kan iedereen natuurlijk. Ik ga ervan uit dat het in werkelijkheid minder dan 70% is die dat volhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
01-01-2022 13:44
Stoer wat roepen bij een onderzoek onder dat ze consequenties voelen kan iedereen natuurlijk. Ik ga ervan uit dat het in werkelijkheid minder dan 70% is die dat volhoudt.
Ik ben al blij als het werkelijk zo is dat Omikron minder gevaarlijk is en misschien voorzichtig te vergelijken is met een griep. Dat is al een slag gewonnen toch?

Daarbij wat bedoel je met volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Even los van of ik voor een vaccinatieplicht ben; ik denk ook wel dat het logisch is dat mensen roepen dat ze daar geen gehoor aan geven. Bij hoeveel procent dat inderdaad gaat gelden valt maar af te wachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-01-2022 13:47

Daarbij wat bedoel je met volhouden?
Tot nu toe was het makkelijk te doen en te roepen, dat niet-vaccineren.
Men heeft er nauwelijks consequenties van ondervonden. Dus vooralsnog prima vol te houden.

Maar hoe gaat dat als er, ik zeg maar wat, een boete volgt? Als mensen echt consequenties gaan voelen? Dat bedoel ik met volhouden: 'principes' zijn niet altijd bestand tegen consequenties.
Alle reacties Link kopieren
En dan heb je nog de figuren die gaan inzien dat het toch wel het beste is om het wel te doen, maar die dan blijven roepen dat het belachelijk is dat ze gedwongen zijn/worden. Zo lijden ze aan beide kanten geen gezichtsverlies, denk ik.
Vandaag vroeg ik mij iets af. Ik kijk af en toe op de long covid pagina van Facebook. En het valt mij op dat veel mensen daar tegen vaccineren zijn of een hele kritische houding hebben.

Nu krijg ik het idee dat veel mensen die nu long covid oplopen niet gevaccineerd zijn en daardoor op deze pagina terecht komen ivm langdurige klachten.

Veel zijn namelijk naast deze pagina ook lid van vaccinvrij

Mijn zus schijnt ook nog steeds klachten te hebben nadat ze Corona heeft gekregen. Ze is nog steeds enorm moe en ligt elke avond om 8 uur al op bed
Alle reacties Link kopieren
Sodium schreef:
01-01-2022 13:32
Het fijne van een vaccinatieplicht voor bijvoorbeeld alle mensen ouder dan 50 (ofzo), is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen beroepsgroepen. Je vaccineert dan de mensen die het grootste risico hebben op (ic-)opname indien niet gevaccineerd.
Blijkbaar heb je de link niet aangeklikt en gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jouw mening was al duidelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
01-01-2022 14:30
Blijkbaar heb je de link niet aangeklikt en gelezen.
Maar wat wil je zeggen?
Het gaat over een heel specifieke beroepsgroep, terwijl de groep ongevaccineerden in Nederland een stuk groter en diverser is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-01-2022 14:32
Ja, jouw mening was al duidelijk.
Jij hebt liever geen mening?
Waar slaat dit op?

Solo, jouw mening was en is ook al duidelijk, maar doet dat er zo toe voor je?

Of kun je niet leven met meerdere meningen?
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
01-01-2022 14:38
Jij hebt liever geen mening?
Waar slaat dit op?

Solo, jouw mening was en is ook al duidelijk, maar doet dat er zo toe voor je?

Of kun je niet leven met meerdere meningen?
Och, ik verpakte mijn tvp in een grapje.
Ik verbaas me er dan over dat je daar überhaupt serieus op reageert.
En dan ook nog met de zoveelste persoonlijke mening van iemand, zonder verdere onderbouwing.

Ik vind dus vooral dat de anti's te weinig (zelf)spot hebben en dat illustreerde jij mooi.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
tvp en prettig nieuwjaar allemaal.
Quincy2 schreef:
01-01-2022 13:55
Tot nu toe was het makkelijk te doen en te roepen, dat niet-vaccineren.
Men heeft er nauwelijks consequenties van ondervonden. Dus vooralsnog prima vol te houden.

Maar hoe gaat dat als er, ik zeg maar wat, een boete volgt? Als mensen echt consequenties gaan voelen? Dat bedoel ik met volhouden: 'principes' zijn niet altijd bestand tegen consequenties.
Ondanks dat ik deze post begrijp, vind ik het ergens ook best een enge gedachte dat we dit een optie vinden. Dat we serieus bespreken om boetes te koppelen aan vaccinatieplicht. Als ik hier dan over nadenk, vraag ik me af wat ik over een jaar nog meer normaal vind wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. En ik weet dat deze optie voor een groter goed is, waar de meeste mensen achter staan. En toch merk ik dat het ook een beetje wringt. Ik ben gevaccineerd, werk onbeschermd op verschillende basisscholen in verschillende groepen en doe geregeld een zelftest. Kortgeleden heb ik voor mijn eigen kind met Corona gezorgd, heel intensief contact gehad. Isoleren was wegens omstandigheden niet mogelijk. Maar ik heb het zelf wederom niet gekregen. Ik geloof dus in de werkzaamheid van het vaccin, maar voel hierdoor niet de noodzaak om mij nu al te laten boosteren. En toch loop ik hierdoor de kans om straks mijn groene vinkje kwijt te raken. En bij 2G ben ik zelfs verplicht om me te laten boosteren, wil ik nog de -voor mij- leuke dingen kunnen.
Quincy2 schreef:
01-01-2022 13:44
Stoer wat roepen bij een onderzoek onder dat ze consequenties voelen kan iedereen natuurlijk. Ik ga ervan uit dat het in werkelijkheid minder dan 70% is die dat volhoudt.
Ze kunnen gewoon naar de rechter stappen en dan is de pandemie voorbij voordat er een uitspraak ligt.

Eigenlijk zijn we ook alweer te laat voor een vaccinatieplicht (Oostenrijk, Duitsland, enz. ook trouwens).
Alle reacties Link kopieren

Helemaal mee eens.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Solomio schreef:
01-01-2022 14:50
Och, ik verpakte mijn tvp in een grapje.
Dat zou al een lame excuse zijn als je nog geen tvp had geplaatst, maar nu is het gewoon heel doorzichtig… ;)
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
01-01-2022 15:01
Ondanks dat ik deze post begrijp, vind ik het ergens ook best een enge gedachte dat we dit een optie vinden. Dat we serieus bespreken om boetes te koppelen aan vaccinatieplicht. Als ik hier dan over nadenk, vraag ik me af wat ik over een jaar nog meer normaal vind wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. En ik weet dat deze optie voor een groter goed is, waar de meeste mensen achter staan. En toch merk ik dat het ook een beetje wringt. Ik ben gevaccineerd, werk onbeschermd op verschillende basisscholen in verschillende groepen en doe geregeld een zelftest. Kortgeleden heb ik voor mijn eigen kind met Corona gezorgd, heel intensief contact gehad. Isoleren was wegens omstandigheden niet mogelijk. Maar ik heb het zelf wederom niet gekregen. Ik geloof dus in de werkzaamheid van het vaccin, maar voel hierdoor niet de noodzaak om mij nu al te laten boosteren. En toch loop ik hierdoor de kans om straks mijn groene vinkje kwijt te raken. En bij 2G ben ik zelfs verplicht om me te laten boosteren, wil ik nog de -voor mij- leuke dingen kunnen.

Meer dan eng idd.

En 2G is een grote schijnveiligheid, die alleen misbruikt word om mensen te dwingen zich te laten vaccineren, terwijl gevaccineerden ook besmettelijke kunnen zijn, al helemaal sinds de delta en de omikron variant.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
01-01-2022 14:35
Maar wat wil je zeggen?
Het gaat over een heel specifieke beroepsgroep, terwijl de groep ongevaccineerden in Nederland een stuk groter en diverser is.
Ik vind het wel interessant om te lezen, zeker in het licht van de discussie die nog loopt over vaccinatieplicht en de problemen daaromheen. Bovendien behoort deze specifieke beroepsgroep wel tot de ‘frontslodaten’.

Ik ben het overigens niet eens met hun standpunt. Ik zou ook graag willen dat mijn werkgever haar personeel en kader 100% vertrouwt, maar helaas blijkt controle zo nu en dan nodig. Dus het argument dat een vaccinatieplicht het vertrouwen (en de beroepscode) schaadt deel ik niet zo.

Hoe dan ook, laat mensen lekker posten wat ze willen zonder direct op de man te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het maar even zo:

Fleurtje_5 schreef 31-12-2021 om 14:15
Met andere woorden zeg je dus: Neem vrijwillig die injectie, want anders word je gedwongen.


nicole123 schreef 31 december 2021 om 21:06;
Nee, dat zei ik niet. Ik zei: ‘Als iedereen zich vrijwillig zou laten vaccineren of isoleren zou je helemaal geen vaccinatieplicht, 2G of wat dan ook nodig hebben. Maar als mensen dit uit zichzelf niet doen, dan moet je het centraal afdwingen.’


:lightbulb:
Dus als je het niet vrijwillig doet dan.......
En dan over die 2G:

https://panorama.nl/artikel/470055/hugo ... -2g-beleid
29 dec. 2021 Hugo de Jonge verborg vernietigend rapport over 2G-beleid
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Even een medisch vraagje naar aanleiding van een discussie in het vorige topic:

Als de sterkte van de ervaren bijwerkingen niets zegt over de werking van het vaccin of van ons immuunsysteem, waarom is de mindere werking van het immuunsysteem bij ouderen ineens wél de reden waarom ouderen veel minder last hebben van bijwerkingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven