Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 59)

15-02-2022 22:18 2457 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 5 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 414 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 33 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 10 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier
Online een test aanvragen of een vaccinatie/booster inplannen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55/56 / 57 / 58
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 15-02-2022 22:44
0.03% gewijzigd
Met wat vertraging een nieuw deel, zou dit dan de laatste zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer2: Hoe cool zou dat zijn!

Behalve dan nog wat weetjenoggen natuurlijk
En ik maar hopen dat deel 58 het laatste zou zijn. Toch gevaarlijk dicht bij 60 nu…
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou vooruit, laatste deel hopelijk, toch tvp 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
59 vind ik een lelijk getal, dus er moet echt nog een deel 60 komen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Had vandaag gewoon de persco gemist. Toen ging ik kijken op nu en zag ik de rij versoepelingen. Ik weet het niet hoor, vind het ineens wel een hele omslag. Van je op je verjaardag 4 mensen uitnodigen tot de hele huiskamer weer vol. Niet dat ik mijn verjaardag vier. En ik was van plan om naar een evenement te gaan eind deze maand. Ik dacht dat moet kunnen met afstand, mondkap en testen voor toegang. Maar nu mag dat dus ook weer volle bak zonder afstand en zonder mondkap. Ik denk dat ik toch maar oversla.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
15-02-2022 22:30
59 vind ik een lelijk getal, dus er moet echt nog een deel 60 komen.
Hahahaha, mijn eerste gedachte was, '60 is een mooier getal', maar 59 is oneven en ik hou van oneven.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
15-02-2022 22:30
59 vind ik een lelijk getal, dus er moet echt nog een deel 60 komen.
Hoop je dan dat het weer oplaait met variant Sigma of Tau die ernstiger/besmettelijker/meer immuniteit-ontwijkend is of op een heel deel 'wat ze achteraf gezien allemaal wel niet fout gedaan hebben'? Beide lijken me niet heel opbeurend. Ik teken voor het laten uitdoven van de hele reeks bij 59. Zo lelijk vind ik het ook niet eens, want 59 = 7x7+10.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een Corona napraat? 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
15-02-2022 22:44
Hoop je dan dat het weer oplaait met variant Sigma of Tau die ernstiger/besmettelijker/meer immuniteit-ontwijkend is of op een heel deel 'wat ze achteraf gezien allemaal wel niet fout gedaan hebben'? Beide lijken me niet heel opbeurend. Ik teken voor het laten uitdoven van de hele reeks bij 59. Zo lelijk vind ik het ook niet eens, want 59 = 7x7+10.
Ooo, dit is fantastisch! :love:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
15-02-2022 22:44
Hoop je dan dat het weer oplaait met variant Sigma of Tau die ernstiger/besmettelijker/meer immuniteit-ontwijkend is of op een heel deel 'wat ze achteraf gezien allemaal wel niet fout gedaan hebben'? Beide lijken me niet heel opbeurend. Ik teken voor het laten uitdoven van de hele reeks bij 59. Zo lelijk vind ik het ook niet eens, want 59 = 7x7+10.
59 is een priemgetal. Die deugen niet. :roll:

Eigenlijk zitten we natuurlijk al ruim verder dan deel 60, want een paar topics zijn ver over de 3000 posts gegaan.

En nee, ik hoop niet op een nieuwe variant, ik hoop op een kumbaya-wat-leven-we-toch-in-een-fijn-vrij-land. En dan evalueren hoe goed Nederland het gedaan heeft in vergelijking met andere landen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
En mooi met dat plaatje in de OP, dank voor het weer openen Tsum!

Een omslag is het zeker, maar aan de andere kant zal het in de praktijk geleidelijker gaan dan in theorie. Ik denk dat van wat er nu versoepeld is:
- een deel inderdaad nieuw/meer is
- een deel eigenlijk al een tijd gebeurde: mensen die al langer weer meer dan 4 mensen uitnodigen, naar kantoor gaan, geen afstand meer houden, mondkapje op de kin dragen, horeca die geen QR checkt, etc.
- een deel officieel mag maar in de praktijk nog niet direct zal plaatsvinden: mensen die hun verjaardag toch nog even klein vieren, nog een tijdje thuis blijven werken, mondkapjes blijven dragen op drukke plekken, afstand blijven houden waar dat kan, nog even wachten met naar de bios/het café/een festival te gaan, zaken die langer voorbereiding nodig hebben en daarom al afgeblazen waren (evenementen, carnavalsoptochten), etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
15-02-2022 22:37
Had vandaag gewoon de persco gemist. Toen ging ik kijken op nu en zag ik de rij versoepelingen. Ik weet het niet hoor, vind het ineens wel een hele omslag. Van je op je verjaardag 4 mensen uitnodigen tot de hele huiskamer weer vol. Niet dat ik mijn verjaardag vier. En ik was van plan om naar een evenement te gaan eind deze maand. Ik dacht dat moet kunnen met afstand, mondkap en testen voor toegang. Maar nu mag dat dus ook weer volle bak zonder afstand en zonder mondkap. Ik denk dat ik toch maar oversla.
Haha ik las dus: ik had vandaag gewoon de prosecco gemist....ook een teken dat t bijna over is?. ;-))


Verder heel herkenbaar.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn alle versoepelingen en ik vond het een goede persconferentie, maar ik ben er niet gerust op dat dit zo blijft jammer genoeg:

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... ist-houden

Hopelijk maakt de 2e kamer daar korte metten mee, maar wel smerig dat het alsnog wordt geprobeerd.
Yasinaa schreef:
16-02-2022 08:03
Heel fijn alle versoepelingen en ik vond het een goede persconferentie, maar ik ben er niet gerust op dat dit zo blijft jammer genoeg:

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... ist-houden

Hopelijk maakt de 2e kamer daar korte metten mee, maar wel smerig dat het alsnog wordt geprobeerd.
Het geeft wel een duidelijke denkrichting aan. Men wil nog meer mogelijkheden dan men al had.

En in zoverre is er dus ook geen sprake van afschaffing.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
15-02-2022 22:54
En mooi met dat plaatje in de OP, dank voor het weer openen Tsum!

Een omslag is het zeker, maar aan de andere kant zal het in de praktijk geleidelijker gaan dan in theorie. Ik denk dat van wat er nu versoepeld is:
- een deel inderdaad nieuw/meer is
- een deel eigenlijk al een tijd gebeurde: mensen die al langer weer meer dan 4 mensen uitnodigen, naar kantoor gaan, geen afstand meer houden, mondkapje op de kin dragen, horeca die geen QR checkt, etc.
- een deel officieel mag maar in de praktijk nog niet direct zal plaatsvinden: mensen die hun verjaardag toch nog even klein vieren, nog een tijdje thuis blijven werken, mondkapjes blijven dragen op drukke plekken, afstand blijven houden waar dat kan, nog even wachten met naar de bios/het café/een festival te gaan, zaken die langer voorbereiding nodig hebben en daarom al afgeblazen waren (evenementen, carnavalsoptochten), etc.
Ja denk dat het toch wennen wordt. Ik ben vooral blij dat ik weer naar de bios en musea kan en een kop koffie kan drinken na het wandelen.

Toch gek hoeveel waarde je gaat hechten aan simpele dingen als ze niet meer kunnen.

Ik ga vanaf volgende week weer een dag naar kantoor en op een gegeven moment bouw ik dat op naar 2 dagen per week naar kantoor maar voor de rest blijf ik gewoon thuiswerken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij mee! Zal soms best wel weer wennen worden, maar ik verwacht vooral ook weer te realiseren hoe fijn het allemaal kan zijn als je weer op een festival staat en hoe stom als je weer allerlei uitjes van werk hebt buiten werktijd :clown:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet meer hoeven reserveren voor de sportschool (BF) en geen mondkapjes meer in de winkels zijn voor mij de grootste bevrijding. Hopelijk na 15 maart die dingen niet meer op in het OV. En daarna hoop ik dat het klaar is met die hele corona en dat gezeur van deskundigen over varianten die er niet zijn op dit moment. En dat we in de herfst niet weer terug bij af zijn. Niet weer.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasinaa schreef:
16-02-2022 08:03
Heel fijn alle versoepelingen en ik vond het een goede persconferentie, maar ik ben er niet gerust op dat dit zo blijft jammer genoeg:

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... ist-houden

Hopelijk maakt de 2e kamer daar korte metten mee, maar wel smerig dat het alsnog wordt geprobeerd.
*Noodverband maatregelen om acute crisis te beperken*
Iedereen: Booeeee!! Geen juridische grondslag!!!!!

*In rustig vaarwater maatregel juridisch dekkend maken ter voorbereiding op acute crisis*
Iedereen: Booeeee!! Ze proberen ons alsnog te beperken!!!!


Je hoeft het niet eens te zijn met de wet/maatregel hoor, ik geloof ook niet in 3G. Maar zo typisch om dat wetsvoorstel dan weer smerig te noemen. Al die andere maatregelen (noodverordening, samenscholingsverbod, winkelsluitingen) zitten ook gewoon in die gereedschapskist , dan vind ik deze nog mild. Onzinnig, maar gewoon één van de vele tools, en dan een keer juridisch juist.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
16-02-2022 08:16
Het geeft wel een duidelijke denkrichting aan. Men wil nog meer mogelijkheden dan men al had.

En in zoverre is er dus ook geen sprake van afschaffing.
Een week of 2 geleden wilde kabinet 2G nog invoeren. Het is niet dat men dat nu niet meer wil, het momentum was weg en maatschappelijke tegendruk te groot. De noodwet is ook gewoon nog van kracht.

En met gemeenteraadsverkiezingen voor de deur, kun je als politiek maar beter even meeveren ;-). Want dat er een opmerkelijke zwaai wordt gemaakt, is duidelijk;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijken meer mensen naar de persco van de OVV?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokje schreef:
16-02-2022 09:54
Een week of 2 geleden wilde kabinet 2G nog invoeren. Het is niet dat men dat nu niet meer wil, het momentum was weg en maatschappelijke tegendruk te groot. De noodwet is ook gewoon nog van kracht.

En met gemeenteraadsverkiezingen voor de deur, kun je als politiek maar beter even meeveren ;-). Want dat er een opmerkelijke zwaai wordt gemaakt, is duidelijk;-).
Dit is weer gewoon een nieuwe worst, voor wie hem snapt.

Heel blij dat we dadelijk alles weer kunnen zonder beperkingen en uitsluitingen, zo hoort het ook!

Maar ik zie het nog wel gebeuren dat we straks in het najaar gewoon weer in dezelfde situatie zitten als afgelopen jaar… en ik ben van nature geen pessimist, maar wel zeer kritisch geworden op het gevolgde beleid van de afgelopen tijd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven