Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 2026 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat toevallig 2h2h73 ik zit in het vorige deel terug te lezen en ben net bij ‘jouw’ stuk, ik geloof januari 2021 waar je besloten hebt afstand van de toen minnaar te nemen en ook de afspraak om te praten hebt afgezegd en no contact bent gegaan. Begrijp ik goed dit wel nog dezelfde minnaar is? Nu word ik wel gespoilerd hoor haha!
Wat knap dat je het zo lang vol houdt, ik herken je onzekerheden waar je toen over schreef namelijk zo goed.
7 weken niet zien is inderdaad heeel lang zeg! Hopelijk hebben jullie het fijn vrijdag.

Het niet aan hem denken gaat in vlagen, soms verbaas ik mezelf dat ik een heel dagdeel niet eraan gedacht heb, dat is al vooruitgang. Maar vandaag kwam ik weer een oud mailtje tegen (we stuurde elkaar door de werkdag heen lieve plaatjes) en kon ik zo weer in huilen uitbarsten.
Maar ik moet zeggen dat de goede momenten steeds meer worden ten opzichten van de slechte momenten, het ergste verdriet is er denk ik wel vanaf gelukkig.

Wat ik ook confronterend vind is dat ik in vorige delen veel lees dat ex minnaar na een X aantal dagen toch weer contact opneemt. De mijne doet dat niet, daar word ik een beetje naar van, mist hij mij dan totaal niet?

Ik begin het wel steeds meer van een afstand te zien, hij is niet zó fantastisch als dat ik toen vond.
elegantic wijzigde dit bericht op 18-08-2025 22:03
8.19% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
18-08-2025 20:01
Ik denk dat het voor mij ook een beetje zou afhangen van het verdriet, de reden enz. En ik vrees dat ik niet erg ondersteunend zou zijn bij een dusdanig manipulatieve eis van mijn minnaar richting zijn vrouw toe en ik denk dat we eerder felle discussies zouden hebben over zijn ongelooflijk egoïstische manier van doen richting degene waar hij van zegt te houden.

Misschien knap ik er zelfs wel een beetje op af.

Op mij komt het over als naïviteit: heeft echtgenote de afgelopen jaren nooit meegenomen in wens tot openheid en wil dit nu in een paar maanden regelen. En dan met een relatietherapeut kijken waar er ruimte ligt. Ik heb hem ook teruggegeven dat je iemand niet door zo’n proces kan duwen en zeker geen open relatie kan forceren. Hij wil weten wat er binnen de relatie wel mogelijk is. Dat bespreken ze blijkbaar niet goed met elkaar?
Ontzettend naïef te denken dat iemand ineens meegaat in jouw gedachtegang.
Kon jullie partner hierin meegaan?
Die van mij wel; toen ik aangaf de relatie open te willen gooien vanwege medische problemen bij partner, gaf hij aan hierover te willen nadenken en kwamen we al vrij snel tot goede/ werkbare afspraken
-a- schreef:
18-08-2025 18:30
Even een dingetje waar ik over nadenk-ik weet niet meer wie het schreef- maar iemand zei een aantal pagina’s terug: dat de relatie met fwb steady was, ook al ging hij door een scheiding heen.
Ik ben wel benieuwd of dat invloed heeft op je relatie met fwb? Ben je niet bang dat hij nu ( meer) verwachtingen van jou heeft?

Mijn minnaar denkt erover om het huwelijk te laten klappen als zij geen open relatie wil. Hij verwacht gelukkig niet van mij dat ik mijn relatie ga opgeven en dat ga ik ook zeker niet doen voor hem. Maar ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is. En steun je je minnaar als hij door een moeilijke periode gaat of bewaak je de afstand?
Dat was ik, denk ik. Of het invloed heeft, nu (nog) niet. We hadden beide een open relatie (ik nog steeds) en het is altijd duidelijk geweest dat het voor erbij was. Mogelijk dat hij nu open zou staan voor meer (in de richting van polyamourie) maar dat weet ik niet en is in mijn relatie nu geen optie en weet ook niet of ik dat überhaupt zou willen. Om heel eerlijk te zijn ben ik banger dat hij - op termijn - iemand anders ontmoet en ik hem los moet gaan laten.

Het is voor hem nu nog erg rauw, de scheiding was niet zijn beslissing en hij had het ook niet zien aankomen. We hebben er wel veel over gepraat, we delen sowieso veel over wat gaande is in ons leven. Het zou voor mij heel raar voelen om het er niet over te hebben. Maar niet al te veel en de hele tijd, want het moet ook gewoon escapistische fun blijven ;-)

En ik sta aan zijn kant in die zin dat ik het heel naar voor hem vind en met hem meeleef, maar ik zie zeker ook punten waarbij ik (op basis van zijn verhaal) snap dat zijn ex daar moeite mee had en dat zeg ik hem dan ook.
-a- schreef:
18-08-2025 22:02
Die van mij wel; toen ik aangaf de relatie open te willen gooien vanwege medische problemen bij partner, gaf hij aan hierover te willen nadenken en kwamen we al vrij snel tot goede/ werkbare afspraken
Dat is inderdaad wel naïef als hij oprecht denkt dat het zo werkt. Helemaal gezien hij dus al een tijd stiekem met jou afspreekt. Ze heeft dus al een open relatie, ze weet het alleen nog niet. Ik zou eerder denken dat hij een excuus zoekt om het te laten klappen, en dan schuift hij het op haar.

Wat mooi van je partner dat hij je dit kan gunnen. Bij ons is het geleidelijk gegaan. We zijn begonnen met swingen alweer jaren geleden en dat is geëvolueerd naar apart van elkaar met anderen afspreken. We hebben niet veel afspraken maar checken wel altijd bij elkaar of het ok is dat we iets met een ander plannen. Wederzijdse vetomacht dus al gebruiken we die bijna nooit, maar het geeft wel aan dat onze relatie op een staat.
Elegantic schreef:
18-08-2025 21:20
Wat toevallig 2h2h73 ik zit in het vorige deel terug te lezen en ben net bij ‘jouw’ stuk, ik geloof januari 2021 waar je besloten hebt afstand van de toen minnaar te nemen en ook de afspraak om te praten hebt afgezegd en no contact bent gegaan. Begrijp ik goed dit wel nog dezelfde minnaar is? Nu word ik wel gespoilerd hoor haha!
Ja uiteindelijk zijn we toch weer samen gekomen. Daarna nog een aantal keer afstand van elkaar genomen, waarvan 3 jaar geleden zelfs een half jaar. Dat was de laatste keer. Toen was/leek het echt helemaal afgesloten te zijn. Het missen was vreselijk en een koffie-bijkletsdate werd 1 grote jank en knuffelsessie. Daarna hebben we de regel ingesteld dat we geen afstand meer nemen etc. Of het is "aan" of het is "uit"
Nog steeds dezelfde minnaar dus.
De onzekerheid die ik eerder voelde is er absoluut niet meer. Ik weet wat ik aan hem heb. Ivm zijn werk is het voor hem vaak lastig iets te plannen. Onze dates zijn dan ook afhankelijk van zijn agenda. Normaal gesproken kan ik dat prima handelen, maar er zijn periodes dat ik dat lastig vind. Helemaal als ik even op de zijlijn wordt geparkeerd.

Elegantic schreef:

Wat ik ook confronterend vind is dat ik in vorige delen veel lees dat ex minnaar na een X aantal dagen toch weer contact opneemt. De mijne doet dat niet, daar word ik een beetje naar van, mist hij mij dan totaal niet?
Minnaar zocht eigenlijk nooit contact als de stekker eruit was. Hij had respect voor mijn keuze en wilde het mij dan niet lastiger maken terwijl hij me vreselijk miste
@ 2hard2handle73: heb jij zelf een relatie? En heeft je minnaar een (open) relatie?
aurora79 schreef:
19-08-2025 01:19
@ 2hard2handle73: heb jij zelf een relatie? En heeft je minnaar een (open) relatie?

Wij hebben beiden een relatie en in beide gevallen is een open relatie geen optie.

Maar jouw minnaar komt dus ook nog niet echt los van de situatie als hij jou toch iedere dag blijft berichten lijkt mij?
Elegantic schreef:
Wat knap dat je het zo lang vol houdt, ik herken je onzekerheden waar je toen over schreef namelijk zo goed.
7 weken niet zien is inderdaad heeel lang zeg! Hopelijk hebben jullie het fijn vrijdag.

Het niet aan hem denken gaat in vlagen, soms verbaas ik mezelf dat ik een heel dagdeel niet eraan gedacht heb, dat is al vooruitgang. Maar vandaag kwam ik weer een oud mailtje tegen (we stuurde elkaar door de werkdag heen lieve plaatjes) en kon ik zo weer in huilen uitbarsten.
Maar ik moet zeggen dat de goede momenten steeds meer worden ten opzichten van de slechte momenten, het ergste verdriet is er denk ik wel vanaf gelukkig.

Ik begin het wel steeds meer van een afstand te zien, hij is niet zó fantastisch als dat ik toen vond.
Misschien wil hij je grenzen respecteren
-a- schreef:
18-08-2025 22:02
Op mij komt het over als naïviteit: heeft echtgenote de afgelopen jaren nooit meegenomen in wens tot openheid en wil dit nu in een paar maanden regelen.

Eigenlijk wil hij vreemdgaan met toestemming als ik het zo lees. Waarbij zij alvast op een enorme achterstand staat want hij heeft die open relatie inderdaad eigenlijk al en daar veelvuldig mee geoefend. Het klinkt als heel oneerlijk, ook omdat hij de straf als zij niet wil al naar jou toe heeft uitgesproken.

Mijn partner ging hier naadloos in mee. Ik knabbelde steeds wat af van die monogamie en hij zei overal ja op. Heeft zelf ook wel eens een vriendinnetje gehad maar dat staat in schril contrast met de mate waarin ik datete.
.
2hard2handle73 schreef:
19-08-2025 00:17
Ja uiteindelijk zijn we toch weer samen gekomen. Daarna nog een aantal keer afstand van elkaar genomen, waarvan 3 jaar geleden zelfs een half jaar. Dat was de laatste keer. Toen was/leek het echt helemaal afgesloten te zijn. Het missen was vreselijk en een koffie-bijkletsdate werd 1 grote jank en knuffelsessie. Daarna hebben we de regel ingesteld dat we geen afstand meer nemen etc. Of het is "aan" of het is "uit"
Nog steeds dezelfde minnaar dus.
De onzekerheid die ik eerder voelde is er absoluut niet meer. Ik weet wat ik aan hem heb. Ivm zijn werk is het voor hem vaak lastig iets te plannen. Onze dates zijn dan ook afhankelijk van zijn agenda. Normaal gesproken kan ik dat prima handelen, maar er zijn periodes dat ik dat lastig vind. Helemaal als ik even op de zijlijn wordt geparkeerd.
Fijn dat er nu geen onzekerheid meer is en jullie er een goede weg in gevonden hebben! Zijn jullie in al deze tijd nog nooit (bijna) betrapt?
-April- schreef:
19-08-2025 07:57
Misschien wil hij je grenzen respecteren
Ik denk niet echt dat dat het geval is. Hij is heel koppig, ook tijdens onze 'relatie' moest het goed maken altijd van mijn kant komen omdat hij het prima volhield om niets meer te zeggen.
Aan de ene kant natuurlijk wel fijn voor mijn verwerkingsproces dat ik niets meer hoor. Maar toch lijkt me een berichtje toch wel weer bevestigend. Pff stom.
Elegantic schreef:
19-08-2025 08:50
Fijn dat er nu geen onzekerheid meer is en jullie er een goede weg in gevonden hebben! Zijn jullie in al deze tijd nog nooit (bijna) betrapt?
Nou er zijn wel eens spannende momenten geweest hoor. Vorig jaar bijvoorbeeld zaten we gewoon ergens samen koffie te drinken, hadden behoefte aan elkaar gewoon zien en bijpraten. Voor mij niets raars, ik zit ivm werk wel eens vaker met iemand en ook hij had wel iets in zijn hoofd mochten er gezien zijn.... Toen kwam dus ineens zijn allerbeste vriend binnen. Dat was echt even een grote shock.
Ik ben toen weggegaan (heb ons gesprek zakelijk afgesloten haha)
Hij heeft een heel vaag verhaal opgehangen, gelukkig trapte die vriend daar in.
Elegantic schreef:
19-08-2025 08:52
Maar toch lijkt me een berichtje toch wel weer bevestigend. Pff stom.
Nee joh, daar raak je alleen maar van in de war en zet je waarschijnlijk een grote stap terug in je verwerkingsproces. Als je aandacht van kerels wil, maak dan een profieltje aan op SL ofzo.
.
Rooss4.0 schreef:
19-08-2025 11:22
Nee joh, daar raak je alleen maar van in de war en zet je waarschijnlijk een grote stap terug in je verwerkingsproces. Als je aandacht van kerels wil, maak dan een profieltje aan op SL ofzo.
Ja dat lijkt mij ook, hoewel de wetenschap/bevestiging dat je voor die ander ook van betekenis bent (geweest) wel heel fijn kan voelen, maar ja in principe zou je dat ook wel moeten weten zonder die bevestiging
Rooss4.0 schreef:
19-08-2025 11:22
Nee dat klopt zeker. Andere mannen of datingapps heb ik nog geen behoefte aan, en al helemáál geen gebonden mannen meer :mrgreen:
2hard2handle73 schreef:
19-08-2025 07:55

Maar jouw minnaar komt dus ook nog niet echt los van de situatie als hij jou toch iedere dag blijft berichten lijkt mij?
Misschien niet. Maar het zijn geen gesprekken of hele teksten. Alleen een kusje, een hartje of een 'ik mis je'.
Ik merk wel dat het mij rust geeft waardoor ik juist wat losser van hem kom. Misschien heeft hij dat ook wel? Geen idee. Nog 1,5 week en dan hoor ik wel van hem hoe hij er in staat.
Vandaag weer een mindere dag.. Ik hoor net dat hij morgen hier op kantoor is. Donderdag is mijn thuiswerk dag (gelukkig) maar toch kriebelt het dan om tóch naar kantoor te komen om een flauwekul reden. Maar ik blijf lekker thuis.
Voorheen werden we zo blij van zulke dagen, een stiekeme zoen in de kantine, nét te lang in mijn kantoor blijven hangen, we plande het dan ook zo dat we na de werkdag nog even tijd samen hadden.
Ik kom overal zo veel reminders tegen van hem en ons, ik ben bang dat het toch nog wel een tijd gaat duren voordat ik me weer echt oke voel :(
Knuffel voor jouw Elegantic. Echt klotegevoel is dit. Dat heeft inderdaad tijd nodig.
Elegantic schreef:
20-08-2025 11:59

Ik kom overal zo veel reminders tegen van hem en ons, ik ben bang dat het toch nog wel een tijd gaat duren voordat ik me weer echt oke voel :(
Och dikke knuffel voor jou, het slijt uiteindelijk maar helaas duurt dat vaak wel even.
Wel sterk van je dat je morgen thuis blijft ipv naar kantoor te gaan.
aurora79 schreef:
20-08-2025 11:17
Misschien niet. Maar het zijn geen gesprekken of hele teksten. Alleen een kusje, een hartje of een 'ik mis je'.
Ik merk wel dat het mij rust geeft waardoor ik juist wat losser van hem kom. Misschien heeft hij dat ook wel? Geen idee. Nog 1,5 week en dan hoor ik wel van hem hoe hij er in staat.
Bijzonder hè hoe dat voor ieder weer anders werkt. Ik zou dan juist niet los kunnen komen denk ik.
Mijn gevoel gaat nog steeds wel op en neer... alhoewel het niet zo heftig meer is als 2 weken geleden. Toen was mijn gevoel vooral neer... nu meestal op.
Maar voel me nu zo klote. Liefst wil ik hem nu bellen en zeggen dat we niet zo idioot moeten doen en dat hij gewoon naar mij toe moet komen en dat we gaan trouwen 😬

Gelukkig komend weekend festival dus genoeg afleiding.
Ik had het in het begin van het contact verbreken niet zo heel zwaar.
Maar nu echt enorm zwaar mee!!
Graag jullie advies! Minnaar en ik hebben elkaar nu 7 weken niet gezien door onze vakanties. Wel veelvuldig geappt en gebeld dus goed contact. Nu staat er voor volgende week donderdag een nachtje weg gepland. Ik ben aan de beurt om te boeken. Hij heeft ontslag genomen bij huidige baan en begint pas later in het jaar bij de nieuwe. Dus geen smoes voor thuis!
Normaal was dit altijd conferenties/ beurzen whatever.
En heel eerlijk.. ik baal ervan en knap erop af.
We kennen elkaar via een site en dan denk ik
“ je weet waar je aan begint en wat de ander van je verwacht” want we zijn niet voor de goede gesprekken bij elkaar..
Relatie open gooien lukt thuis niet, dus dat is geen optie.
Graag jullie advies; maar afwachten waar hij komende week mee komt? Er met een gestrekt been in gaan en de date forceren? Of de date bijstellen naar uit eten met ook geen zicht op een nieuwe sex date?
Ook een knuffel voor jullie Aurora en Yoekie :hug:
Afleiding helpt wel enorm idd, hopelijk heb je een heel leuk weekend!

Ik kijk nog vaak naar de foto’s van ons samen, waar we op een echt stelletje lijken. Ik zou ze denk ik het beste kunnen verwijderen maar daar ben ik nog niet klaar voor..
@-a-
Heeft hij zelf niets meer gezegd over de date? Ik zou gewoon denken dat het nog door gaat zo lang hij dat niet aangeeft.
En misschien als alternatief een dag kamer boeken? Daar kun je vaak van 9 tot 18:00 verblijven, dat deden wij altijd. Of kun jij zelf alleen de avond + nacht? Dan zou ik er ook van balen, na 7 weken wil je natuurlijk wel vuurwerk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven