Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 2628 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch even contact gehad Aurora, fijn! Snap dat heel goed hoor. En motorman lijkt me lastig, ik denk altijd, als een man echt wil, dan maakt hij er wel werk van. Maar het speelt al lang begrijp ik. Sterkte met je herstel! Dat je maar weer snel kan zuigen :)

En Elegantic, hoe gaat het nu? Knap dat je vasthoudt aan geen contact! Kan je de beelden een beetje van je netvlies houden?
I wanna live my life with the volume full!
Oh, en mondwerk... ik heb best veel goede gehad en bij de meeste kom ik ook wel klaar. Huidige minnaar is wel topklasse, die zuigt zich letterlijk vast in de materie en laat niet los voor het resultaat bereikt is :love:
ScHeerenveen, het lijkt mij eigenlijk heel helder. Waarom wil je per se in een slecht huwelijk blijven? Voor je man? Omdat hij het wil?
ScHeerenveen1993 schreef:
09-09-2025 19:24
Jaren geleden heb ik een man ontmoet die ik erg leuk vond. Het was wederzijds. We wisselden telefoonnummers uit. Het bleef jaren bij vrij onschuldig telefonisch contact. Hij had ook een vriendin. Het was denk ik ook een stukje opvulling voor mijn eenzaamheid.

In de tussentijd ben ik getrouwd met mijn man. Een paar jaar geleden werd de man waar ik telefonisch contact mee onderhield vrijgezel. Daarna zijn we de fout in gegaan en nu ben ik al een paar jaar vreemd aan het gaan met mijn minnaar.

Ik had nooit verwacht dat ik het zover kon laten komen. Ik wil niet zo zijn, maar ik ben op dit moment wel zo. Ik kan het niet goed praten.

Maar ik twijfel ontzettend over mijn huwelijk. Mijn man wil echt voor me gaan. Wil veel minder gaan werken. Wil een kind met me. Maar ik zie het niet voor me met hem. Ik zie het veel meer voor me met mijn minnaar..

Tijd geleden heb ik bij mijn minnaar aangegeven dat ik toch nog voor mijn huwelijk wil gaan. Mijn minnaar wil me niet loslaten. Hij wacht al jaren op me. Vertelt me iedere dag hoe leuk hij me vindt en hoe graag hij bij me wil zijn. Dit is zo lastig. Ik wil ook niets liever dan bij hem zijn.. Onze band lijkt hierdoor alleen maar intenser geworden en mijn twijfels groter.

Ik weet dat ik dit mijn man niet aan kan doen en dat ik een verschrikkelijk mens ben. Maar ik weet niet meer hoe hier uit te komen en wat ik nu moet doen. Mijn hart wil bij mijn minnaar zijn, maar ik durf de knoop niet door te hakken. Bang om iedereen teleur te stellen en boos te maken. Ik ben ook onveilig gehecht, waardoor ik, denk ik, ook extra bang ben voor reacties van mensen om me heen.

Verbazingwekkend. Dus omdat jij bang bent ga je een gezin stichten met een man bij wie je niet wilt zijn. Ga eens praten met iemand uit je sociale netwerk die je vertrouwd over je angst. Laat diegene lezen wat je hier hebt geschreven desnoods. Dan zul je zien dat jouw omgeving jou liever gelukkig ziet dan aanmodderend op het voor jou verkeerde pad.
Verwijderd
scheerenveen1993 wijzigde dit bericht op 10-09-2025 21:08
99.06% gewijzigd
Je hebt ontzettend veel aandacht nodig van mannen lees ik. Eenzaam omdat je man veel werkt, minnaar kwam dit opvullen en hoppetee, nu zitten we hier. Ik geloof ongetwijfeld dat je het er lastig mee hebt, nu weet ik niet precies waar je flauwvallen vandaan komt maar ik vind het een wat te hoog dramagehalte hebben om te constateren dat je spagaat dit veroorzaakt.
Ergens denk ik dat je dit ook gewoon lekker vindt, de minnaar die jou niet loslaat en op je wacht en je man die minder gaat werken en een kind met je wil. 2 Spartelende mannen, wat een zaligheid.

Je bent een volwassen vrouw en je kunt volwassen keuzes maken. Is de wereld boos omdat je voor je minnaar gaat? Dan is dat zo en daar heb je mee te dealen. Is je minnaar verdrietig omdat je voor je man gaat? Dan heb je daar ook mee te dealen, keuzes hebben consequenties en de status quo waar je nu in zit heeft die ook. En ook daar heb je mee te dealen.
Want dat kan ook hè? De mannen laten spartelen en gewoon niet kiezen, prima. En dan heb je dat flauwvallen schijnbaar een beetje op de koop toe te nemen. Ik vind dat je een schop onder je hol kunt gebruiken eigenlijk.

Heb je wel eens overwogen om in therapie te gaan? Om je bindingsangst en je destructieve aandachtsbehoefte onder de loep te nemen? Daar lijkt het me wel tijd voor, even pijnlijk eerlijk zijn bij iemand die er verstand van heeft.
En echt, ik hoop met heel mijn hart dat je geen kind op de wereld zit op deze rokende puinhopen. Misschien is het zelfs goed om tegen je man te zeggen dat het er voorlopig niet inzit.
Omdat je eea met jezelf uit te knokken hebt.
.
Na een tijdje meelezen lijkt het me leuk om hier af en toe zelf ook iets te schrijven. Mijn man en ik hebben al jaren een open relatie en dat blijft een mooie ontdekkingstocht. Natuurlijk ben ik niet helemaal onbekend met de worstelingen waar ik hier soms over lees. Waarschijnlijk wordt mijn bericht niet meteen geplaatst, dus ik zal er geen al te lang verhaal van maken, ik kom graag terug.
scHeerenveen, heel herkenbaar hoor!
Ik zat in dezelfde situatie als jij nu zit..
Ik kreeg ook last van angstaanvallen omdat ik ook niet wist hoe ik het mijn man moest vertellen en het steeds voor me uit schoof.
Mijn minnaar was net als jouw minnaar ook single en heeft ook jarenlang op mij gewacht.
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb mijn man voor mijn minnaar verlaten.
Het gekke was, ik had ook heel veel veroordelingen verwacht uit mijn omgeving, maar iedereen was juist heel erg begripvol.

Mijn advies: volg je hart en maak een keuze. Het is jouw leven, kies voor je eigen geluk.
De rest komt vanzelf wel, stapje voor stapje.
Mooi advies Nisam. Het lijkt me moeilijk om dat gesprek aan te gaan. Aan de andere kant is het laten voortduren van een situatie die alleen maar verliezers kent geen fijn alternatief. Hoe reageerde je man?

Heftige ontwikkelingen Aurora. Wat is dat nu precies met jou en motorman? Hebben jullie eerder wel gedatet of alleen nog maar om elkaar heen gedraaid?

Eidde en -a- dus dates in het vooruitzicht, leuk!
Hallo omtoch, welkom! :)

Heb je op dit moment een minnaarsrelatie? Of date je af en toe?
De date was heerlijk! Ondanks de (veel te) korte tijd die we hebben, halen we wel het maximale er uit :love:
Genieten Eidde! Spreken jullie vaak af? Jij bent single toch?

Aantrekkingskracht zit voor mij heel erg in mentale verbinding, dus ik date normaal gesproken altijd met serieuze intenties. In mijn geval betekent dat dus niet monogaam of 'voor altijd', maar wel met oprechte interesse en waardering, niet alleen seks. Ik heb een paar langere relaties gehad, zowel met single als met polyamoureuze mannen.

De vreemdgaande mannen heb ik uit principe heel lang weten te vermijden, maar uiteindelijk ben ik toch voor de bijl gegaan. Verkeerd verwoord misschien, het is geen verliefdheid, juist veel meer dan anders op het fysieke gericht. Ik denk dat het een combinatie is van leeftijd en verdrietige gebeurtenissen die maken dat ik een beetje van mijn geloof ben gevallen. Hoe lang dit leuk blijft weet ik niet, maar voor nu is het erg lekker in elk geval.
Ook ik heb genoten van mn hoteldate. Duik weer even terug op m’n wolk :love:
Klopt, ik ben single.

Op een of andere manier val ik vaak voor bezette mannen. Dat voelt veilig ofzo, ik weet het niet.

Is jouw minnaar jonger dan jij omtoch?

-a- ook een geslaagde date! Oh zo'n hotel lijkt me toch ook zo fijn. Misschien dat het ooit eens lukt, ik hoop het.

Die wolk is lekker he? :jump:
Wat fijn -a-!

Die roes is heerlijk inderdaad.

Deze is jonger Eidde, meestal ga ik juist voor ouder. En wijzer, lol. Zeg nooit nooit, maar voor een single zou ik niet snel meer kiezen.
Wat is wat jou betreft het verschil tussen getrouwd en single? Qua minnaar.

Die van mij is ook jonger. Ik val ook op jonger maar niet meer op zo piepjong. Eerder lag mijn grens rond de 25 maar nu liever vanaf 30. Huidige is bijna 40. Oud voor mijn doen 😄 maar wel de leukste!
Het is nogal een open deur, maar het belangrijkste verschil tussen getrouwd en single is dat iemand die getrouwd is al een partner heeft. Ik herkende me in wat iemand anders niet zo lang geleden schreef, volgens mij was dat in dit topic. In mijn ervaring komt de gelijkwaardigheid sneller onder druk te staan. Het hoeft natuurlijk niet altijd, maar vaak is het toch zo dat je in een situatie belandt waar de één bewust voor kiest, terwijl de ander er slechts genoegen mee neemt. Dat gaat wringen en ik vind het ook heel onsexy.

Wat spreekt je zo aan in jongere mannen Eidde? Ik hou er juist van als een man meer van de wereld heeft gezien dan ik. Deze laatste is in vele opzichten het tegenovergestelde van waar ik anders voor ga en voelt misschien juist daarom ook wel veilig, zoals jij het noemde.
Grappig, die voorkeur voor een single/gebonden minnaar/minnares. Op de één of andere manier triggerde mij dat ook al toen ik een account op SL had.

Ik, als (zeer bewust) single zijnde, ging bewust op zoek naar een gebonden minnaar. Juist, omdat mijn ervaring destijds al had geleerd dat, hoe duidelijk ik ook was met absoluut niet op zoek te zijn naar een vaste traditionele relatie, de single mannen uiteindelijk tóch meer verwachtingen kregen. De reguliere apps als Tinder etc vielen voor mij dus af en heb ik bewust een account op SL aangemaakt.

Ook daar kreeg ik soms reacties (van gebonden mannen) als, “jammer dat je single bent, anders was ik graag verder met je in contact gekomen”. In het begin hield ik me nog een beetje vd domme en vroeg ik wat hij precies bedoelde en kreeg ik als antwoord, “tja, dat gaat ellende geven als je meer van mij wilt, want ik heb niet de intentie mijn gezin te verlaten”

Serieus, de arrogantie!! Ga maar niet herhalen wat mijn antwoorden soms waren :hihi:

Alsof zijn intenties dus zoveel belangrijker en betrouwbaarder waren dan die van mij als single zijnde :nope:
geweldigweer wijzigde dit bericht op 12-09-2025 17:05
1.12% gewijzigd
Live Life to the fullest
Leuk dat dit topic weer een opleving heeft en de heerlijke dates weer voorbijkomen :cheer2:
Live Life to the fullest
Van de wolk af komen kost me deze keer best wat moeite..
In het dagelijks leven zijn wij geen match ( beide pittig)
Maar de afgelopen 18 uur 🔥
Ik merk dat ik een beetje moet landen en uit die sensuele cirkel moet komen..
Herkenbaar voor iemand?
Ik denk dat ik dat was die er laatst over schreef @omtoch. Aantrekking zit voor mij ook heel erg in de emotionele verbinding, dus er is altijd verliefdheid en je moet echt iemand hebben zoals GeweldigWeer die heel duidelijk, écht single wil zijn en blijven (in ieder geval niet meer met jou wil) wil dat werken. De ongelijkwaardigheid gaat wringen, ook al wil de single dat echt niet.....het gebeurt toch, want hun gevoel verlangt naar meer. Dat kan je ze niet echt verwijten, het is emotie, maar het gaat wringen. Hoewel ik een hele mooie, langere, relatie en ook een mooie vriendschap heb gehad op die manier, beide zijn uit eindelijk gesneuveld. Dus ik begin er niet meer aan met single mannen die verliefd zijn (nouja, net als omtoch, zeg nooit nooit, maar ik hoop dat ik wel 100x nadenk voordat ik dat doe mocht ik nog eens in die situatie komen.)

In die zin heeft GeweldigWeer hetzelfde "probleem" ;-D

Lekker die dates! Ik heb nog een paar nachtjes af te tellen :heart:
yawny wijzigde dit bericht op 12-09-2025 17:25
7.52% gewijzigd
-a- schreef:
12-09-2025 17:19
Van de wolk af komen kost me deze keer best wat moeite..
In het dagelijks leven zijn wij geen match ( beide pittig)
Maar de afgelopen 18 uur 🔥
Ik merk dat ik een beetje moet landen en uit die sensuele cirkel moet komen..
Herkenbaar voor iemand?
.
Heeeeerlijk die wolk!
Wat maakt het moeilijk voor je? Confrontatie met het gewone leven? Verlangen naar terug bij hem? Missen? Verantwoordelijkheden van het gewone leven die er weer bij komen kijken? Confrontatie met / verlangen naar iets anders?

Ik herken het denk ik wel. Ik vind het zelf fijn om na een date tijd voor mezelf te hebben, heb jij dat ook of moet je gelijk door met anderen? Of misschien vind je het juist fijn om gelijk met anderen bezig te zijn, de date van je af te schudden? Ik ben meer van het geleidelijke. Maar ik vind het ook per keer wel anders en de fase van de relatie maakt het ook anders.

Is er uitzicht op een nieuwe date?
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat het ‘gebonden zijn’ ook schijnveiligheid kan zijn en dat vanuit de gebonden persoon ook meer gevoelens kunnen ontstaan voor een single en zij dus meer willen. Ja, rationeel is er ongelijkwaardigheid, maar in de praktijk is deze er dus niet, vind ik.
Live Life to the fullest
Logisch dat je na zo'n intense date moeite hebt om de focus te verleggen, -a-. Kun je er niet gewoon lekker van (na)genieten, terwijl de tijd zijn werk doet?

Ik ben het met je eens dat intenties geen zekerheid bieden, GeweldigWeer. Er kunnen altijd sterke gevoelens ontstaan, ook bij iemand die gebonden is. Net als yawny gaat het mij daar juist om. Hoe heerlijk is het om verliefd te zijn, te verlangen, te ontdekken, jezelf opnieuw uit te vinden? Een verschil is dat ik thuiskom bij mijn man, die meegeniet en er ook voor me is als het minder gaat. Met aandacht, seks, praktische zaken, alles binnen handbereik. Ik kan me voorstellen dat de term ongelijkwaardig je tegenstaat. Het gaat niet om meer of om minder waarde, maar om situaties die verschillend zijn.

Ik heb mijn hart al eens verloren, daar ontzettend van genoten, en net zo hard van afgezien. Toch heb ik hem geen moment voor mezelf willen hebben. Vandaar dat ik niet bang ben om verliefd te worden, al kan ik me niet eens voorstellen dat ik ooit nog zo'n grote liefde vind. De verliefdheid van een single man daarentegen vind ik angstaanjagend, dat voelt als een te grote verantwoordelijkheid. En ik weet dat het mijn verantwoordelijkheid niet is, maar ik heb gezien hoe iemand met open ogen en een vol verstand op een plek verzeild raakt waar hij niet had willen zijn en dat gun ik niemand, zeker niet iemand die leuk genoeg is om mee te vrijen.

Leuk dat er voor jou ook weer een date zit aan te komen yawny!
Voor mij moet er ook altijd gevoel zijn om met iemand sex te hebben, ik kan dat niet anders. Dat is dan wel verliefdheid en ik wil dat ook wel in zekere mate voelen bij mijn minnaar.

Soms werkt dat goed, soms niet. Het gaat om hartzaken en dat is altijd lastig. Voor mij is goede communicatie belangrijk. En elkaar los kunnen laten. Ik wil mijn minnaar niet voor mijzelf omdat hij al van iemand is. Was hij vrij dan zou ik het misschien wel willen maar dan worden allerlei andere zaken ook belangrijker. Pas je echt goed bij elkaar? Dat is een heel ander level.

Minnaren blijft toch oppervlakkiger en in de ‘fun zone’. Je hoeft verder niets met elkaar, alleen die fijne momenten delen en genieten. Waar zeker verbinding voor nodig is maar het is vrijblijvender.
eidde wijzigde dit bericht op 13-09-2025 12:26
0.33% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven