Minnaar deel 43
donderdag 27 mei 2021 om 10:55
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
vrijdag 6 februari 2026 om 13:19
Jouw partner weet dus van je minnaar als ik het goed begrijp?
En de vrouw van jouw minnaar weet er ook van?
(Was getekend Rooss, voormalig schrijfster hier en criticus)
vrijdag 6 februari 2026 om 13:24
Hè wat fijn weer wat van je te lezen! Moest nog vaak aan je denken na je laatste anonimisatie, of je nog weleens terug zou komen. Fijn te weten dat je er weer/nog bent.
vrijdag 6 februari 2026 om 14:37
Wat ik in dit soort zaken alleen maar denk. Waar ben jij zelf als minnaar of minnares? Waarom dat draaien toestaan en overal maar in meegaan. En dan afwachten of en wanneer iemand een beslissing maakt. Of niet (en eerst therapie gaat doen). Een zelfstandige man/vrouw maakt zijn eigen beslissingen. Bijvoorbeeld door afstand te nemen. Even een periode geen contact en dan mag hij het eerst thuis gaan regelen (of niet) . En exclusiviteit in een minnaar situatie begrijp ik al helemaal niet. Je brengt jezelf in een afhankelijke en kwetsbare situatie. Ik zou ook heel duidelijk maken dat iemand na een breuk niet bij jou kan komen inwonen. Dat is geen gezonde basis voor een nieuwe relatie.
En hou er rekening mee dat het misschien fantastisch lijkt dat die ander voor jou kiest. Maar vervolgens krijgt hij (en jij!) Nog jarenlang met ellende te maken. Vechtscheiding met ex. Kinderen die jullie niet meer willen zien. Familie en vrienden die boos zijn en zich afkeren van de vreemdganger etc.
En hou er rekening mee dat het misschien fantastisch lijkt dat die ander voor jou kiest. Maar vervolgens krijgt hij (en jij!) Nog jarenlang met ellende te maken. Vechtscheiding met ex. Kinderen die jullie niet meer willen zien. Familie en vrienden die boos zijn en zich afkeren van de vreemdganger etc.
vrijdag 6 februari 2026 om 16:17
vrijdag 6 februari 2026 om 18:17
vrijdag 6 februari 2026 om 18:28
Ik heb een dubbel gevoel bij jullie verhaal Nienke. Ik snap helemaal jouw insteek van meer afstand qua gevoel en gewoon genieten. Maar ondertussen maakt hij wel een beetje een potje van zijn thuissituatie.
Doet me denken en ex minnaar. Hij vertelde na onze derde date dat zijn vriendin hoogzwanger was. Direct gestopt met onze ‘affaire’ maar na de geboorte toch weer elkaar opgezocht. Ik vond dat wel lastig. Maar ik was ook wel verliefd. En hij ook. Het kwam zo ver dat hij echt in dubio stond. En het niet goed ging met zijn relatie.
Ik heb toen gezegd dat hij voor zijn relatie moet gaan, zorgen dat het weer goed komt, voor zijn kindje. We hebben nog wel een paar keer afgesproken maar uiteindelijk dik een jaar geen contact.
Ze zijn nog bij elkaar, of het heel goed gaat weet ik niet maar hij heeft haar niet verlaten voor mij. Godzijdank. Hoe gek ik ook op hem was, dat zou ik nooit gewild hebben.
Doet me denken en ex minnaar. Hij vertelde na onze derde date dat zijn vriendin hoogzwanger was. Direct gestopt met onze ‘affaire’ maar na de geboorte toch weer elkaar opgezocht. Ik vond dat wel lastig. Maar ik was ook wel verliefd. En hij ook. Het kwam zo ver dat hij echt in dubio stond. En het niet goed ging met zijn relatie.
Ik heb toen gezegd dat hij voor zijn relatie moet gaan, zorgen dat het weer goed komt, voor zijn kindje. We hebben nog wel een paar keer afgesproken maar uiteindelijk dik een jaar geen contact.
Ze zijn nog bij elkaar, of het heel goed gaat weet ik niet maar hij heeft haar niet verlaten voor mij. Godzijdank. Hoe gek ik ook op hem was, dat zou ik nooit gewild hebben.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 6 februari 2026 om 19:57
vrijdag 6 februari 2026 om 19:58
vrijdag 6 februari 2026 om 20:01
Neehoor alleen word ik dan te herkenbaar, vandaar. Er is fysiek nooit wat gebeurd terwijl ik nog in een relatie zat. Ik wilde ermee aangeven dat ik anderzijds ook weer begrijp hoe iets gebeurd.
vrijdag 6 februari 2026 om 20:25
Was er iets gebeurd zondag?
Fijn dat het weer wat hersteld lijkt en jullie een fijne date hadden!
vrijdag 6 februari 2026 om 20:30
Zo voelt het wel een beetje ja.. ik heb nog steeds veel gevoelens voor hem maar het voelt heel erg alsof ik mezelf moet beschermen nu.
Ik ben 6 maanden lang druk bezig geweest met er alles aan doen om hem te vergeten, en dat leek me eindelijk te lukken t/m december. Ik kan veel meer relativeren en ik zie hem niet meer als die perfecte man. Ook zijn we natuurlijk pas weer een week of 3 echt aan het praten nu dit bij hem thuis gebeurd, ik sta er nu niet om te springen om iets met hem te beginnen, voor mijn gevoel ben ik dan gewoon de makkelijke optie waar hij heen kan rennen.
Dat had ik vorig jaar wel gedaan, mijn deur had wagenwijd open gestaan voor hem!
vrijdag 6 februari 2026 om 20:38
Ik miste je al elders op het forum! Leuk te zien dat je er (weer) bent!
(Sowieso, dat was mijn naam toen ik hier actief meeschreef. Nu alleen nog meelezer...)
zaterdag 7 februari 2026 om 01:45
Volgens mij vroeg ik jou al een keer eerder of je zelf kinderen hebt. Die heb je. Dan vind ik dit soort zinnetjes echt zo moeilijk te verteren. Hij heeft een net geboren kind en hij brengt volgens jou meer tijd bij jou door dan bij zijn kindje. En dat vind jij dan een bewijs van iets....van wat?-Nienke2323- schreef: ↑05-02-2026 22:37Wat een verhaal VGM1980, knap dat je dat hier deelt. Ik heb ook ergens wel met haar te doen hoor, maar tegelijkertijd moet je daar als minnares maar niet teveel over nadenken denk ik… Ik vind het ook vooral zijn pakkie-an.
Nee, ik ziet niet te wachten tot hij met hangende pootjes voor m’n deur staat. Hij heeft uiteraard ontkend omdat allereerst iemand ánders dit ter tafel bracht en dat niet echt de setting is om eerlijk te zijn, en daarnaast het moment er natuurlijk allesbehalve naar is om zoiets op te biechten met een kersverse baby. Ik geloof trouwens dat hij sowieso het lef niet heeft hoor, dus hij zal het pas toegeven als hij niet anders kan, gok ik. Hij gaat die keuze helemaal niet maken, daar ben ik allang achter (en dat is voor mij ook oké - dat wist ik vanaf het begin).
Dat hij heel gek op mij is daar twijfel ik nog steeds geen moment aan - hij brengt op dit moment veel meer (vrije) tijd door met mij dan met haar. Dat zegt wel iets en daar geniet ik dan ook gewoon lekker van. We hebben enorm veel plezier samen en fantastische seks en daar was het in aanvang om te doen. Dus ja, niets van dit alles verdient de schoonheidsprijs - daar ben ik me zéér van bewust - maar ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om hem z’n leugen te vergeven want we hebben inmiddels alweer zoveel fijne momenten samen gehad. Dat neemt niemand me af en wat de toekomst brengt zien we dan wel weer.
Het spijt me, zeker als je zelf kinderen hebt, zou dit een bewijs moeten zijn volgens mij van een man die zijn prioriteiten niet op orde heeft. Is dat aantrekkelijk? Volgens jou dus wel.
Ik snap voor een goed deel dat een minnares of minnaar de verantwoordelijkheid bij de vreemdganger legt. Maar sorry het ontslaat je niet van een eigen geweten. En hier zie ik dat op dat vlak echt scheef gaan.
What would Patsy do?
zaterdag 7 februari 2026 om 08:27
Ladyday21 schreef: ↑07-02-2026 01:45Volgens mij vroeg ik jou al een keer eerder of je zelf kinderen hebt. Die heb je. Dan vind ik dit soort zinnetjes echt zo moeilijk te verteren. Hij heeft een net geboren kind en hij brengt volgens jou meer tijd bij jou door dan bij zijn kindje. En dat vind jij dan een bewijs van iets....van wat?
Het spijt me, zeker als je zelf kinderen hebt, zou dit een bewijs moeten zijn volgens mij van een man die zijn prioriteiten niet op orde heeft. Is dat aantrekkelijk? Volgens jou dus wel.
Ik snap voor een goed deel dat een minnares of minnaar de verantwoordelijkheid bij de vreemdganger legt. Maar sorry het ontslaat je niet van een eigen geweten. En hier zie ik dat op dat vlak echt scheef gaan.
Volgens mij bedoelt Nienke vrije tijd. Dus tijd die over is na de zorg voor zijn gezin. Tenminste dat hoop ik wel.
Maar het zou mij ook niet lekker zitten en minnaar te hebben die er niet volledig is voor zijn vrouw met nieuwe baby.
zaterdag 7 februari 2026 om 08:41
Ja, ik vraag me af wat er nou zo aantrekkelijk is aan een figuur de wegrent zodra zijn partner hem nodig heeft, want voor zover ik begrepen heb had zijn vrouw al een medische toestand waardoor ze de signalen dat ze in verwachting was heeft gemist. In plaats van er voor haar te zijn zodra zij het moeilijk heeft gaat hij stiekem aan de rol met een collega. Dat zegt veel over zijn karakter.
Denk dat Nienke er rekening mee kan houden dat als Nienke nu of later iets heeft wat voor hem lastig is hij zijn aandacht verschuift naar (weer) een deur verder. Net zoals hij nu met zijn (huidige) partner doet. Aan zo'n charmante man heb je dus in de praktijk niks als het erop aan komt. Kan me goed voorstellen dat zijn vrouw op een gegeven moment kant-en-klaar met hem is kortom.
zaterdag 7 februari 2026 om 09:12
Ik kreeg weer het gevoel dat ik niet belangrijk ben. Het is een blijvend dingetje tussen ons. Hij bedoelt het niet zo maar ik voel het wel zo. Voor hem is appen non communicatie en hij doet het wel maar is er zo weinig mee bezig dat hij soms laat of niet reageert. Dat zegt helemaal niets over zijn gevoelens voor mij of dat hij mij niet belangrijk vindt. Hij vindt appen niet belangrijk. Maar voor mij is het wel belangrijk omdat het onze ‘life line’ is. Zo voel ik dat. Maar hij dus niet en hij kan het niet echt anders maar ik kan er niet niets van zeggen. Zondag had ik (heel passief agressief) geappt; ‘laat dan ook maar’. Waarop hij reageerde met ‘oké’. Ik werd daar zo pissig en verdrietig van dat ik zijn appgesprek heb gearchiveerd en niets meer wilde zien of lezen.
Ik had ondanks dat wel een hele leuke middag met een activiteit met leuke mensen waar ik wel echt van kon genieten. Ik wist ook wel dat het goed zou komen, hoe dan ook. Maar dacht wel; dit is het einde.
Pas de volgende dag eind van de ochtend het gesprek weer geopend. Hij had 2 minuten na zijn ‘oké’ wel een uitgebreid bericht geschreven dat hij het vervelend vindt dat ik het steeds zo voel maar hij het absoluut niet zo bedoelt. Maar dat het wel een terugkerend thema is en wellicht ook niet veranderd.
Zijn toen in gesprek gegaan en ik merkte dat hij zo zijn best deed deze week dat ik me weer sterker voel. We vinden wat we hebben toch te waardevol om te stoppen. We accepteren het ‘probleem’ van beide kanten en proberen er mee om te gaan.
zaterdag 7 februari 2026 om 09:56
Eidde vind je dat geen onzin wat hij zegt, dit vind ik dus typisch de kruimels.
Hij is gewoon 80% bij zijn vrouw die alle aandacht krijgt en heeft jou voor de sex erbij. Dat dat betekend dat hij ook moet appen om dat voor elkaar te krijgen neem hij dan met vlagen voor lief, tenminste zo zie ik het.
Dat ik dus precies wat ik niet wil en mij een kutgevoel geeft, zij vrouw staat op 1 en die gaat voor in alles. Wil jij echt deze 2de plek behouden? Wil je niet liever iemand waarvan je elkaars nr 1 bent?
Ik bedoel het niet hard, ik lees meer omdat ik weer een moeilijk moment heb en app neiging. En eigenlijk alleen maar waarom app je niet ben ik niet leuk genoeg.
Maar als ik dan denk dat hij met zn vrouw, zijn nr 1 dingen doet, denk ik ik wil helemaal geen 2de plaats.
Als ik lees wat jij typt denk ik weer gatverdamme, over mn eigen situatie dan, begrijp je wat ik bedoel?
Hij is gewoon 80% bij zijn vrouw die alle aandacht krijgt en heeft jou voor de sex erbij. Dat dat betekend dat hij ook moet appen om dat voor elkaar te krijgen neem hij dan met vlagen voor lief, tenminste zo zie ik het.
Dat ik dus precies wat ik niet wil en mij een kutgevoel geeft, zij vrouw staat op 1 en die gaat voor in alles. Wil jij echt deze 2de plek behouden? Wil je niet liever iemand waarvan je elkaars nr 1 bent?
Ik bedoel het niet hard, ik lees meer omdat ik weer een moeilijk moment heb en app neiging. En eigenlijk alleen maar waarom app je niet ben ik niet leuk genoeg.
Maar als ik dan denk dat hij met zn vrouw, zijn nr 1 dingen doet, denk ik ik wil helemaal geen 2de plaats.
Als ik lees wat jij typt denk ik weer gatverdamme, over mn eigen situatie dan, begrijp je wat ik bedoel?
zaterdag 7 februari 2026 om 11:19
Dat is het grote verschil, ik wil geen nummer 1 zijn. Maar dat heb ik al eens uitgelegd. Ik ben niet jaloers op zijn vrouw en vind het normaal dat hij het meeste van zijn tijd aan gezin en werk besteed.
Natuurlijk zouden we elkaar graag vaker zien maar dat lukt gewoon niet. Dat vind ik soms stom maar het is wat het is.
Hij appt mij niet omdat hij anders geen sex krijgt. We appen juist over de dagelijkse dingen, wat ons bezig houdt en wanneer we elkaar kunnen zien. Het komt alleen soms voor dat hij zo druk is met vanalles dat hij mij ook even vergeet (net als zijn familie, vrienden). Het is ook deels mijn trauma wat maakt dat ik daar heftig op reageer.
Alsnog appen we elke dag. En delen zoveel meer dan alleen die fantastische sex
Maar nee, ik ben niet zijn nummer 1. Maar hij ook niet die van mij. Ik voel me vrij om anderen te zien of te daten en mocht ik iemand tegenkomen die het helemaal is, dan gaan minnaar en ik een gesprekje hierover hebben.
Als jij verlangt dat jouw minnaar jou op plek 1 zet of uiteindelijk voor jou kiest, dan zou ik er niet aan beginnen.
Natuurlijk zouden we elkaar graag vaker zien maar dat lukt gewoon niet. Dat vind ik soms stom maar het is wat het is.
Hij appt mij niet omdat hij anders geen sex krijgt. We appen juist over de dagelijkse dingen, wat ons bezig houdt en wanneer we elkaar kunnen zien. Het komt alleen soms voor dat hij zo druk is met vanalles dat hij mij ook even vergeet (net als zijn familie, vrienden). Het is ook deels mijn trauma wat maakt dat ik daar heftig op reageer.
Alsnog appen we elke dag. En delen zoveel meer dan alleen die fantastische sex
Als jij verlangt dat jouw minnaar jou op plek 1 zet of uiteindelijk voor jou kiest, dan zou ik er niet aan beginnen.
zaterdag 7 februari 2026 om 12:54
zaterdag 7 februari 2026 om 13:10
Het lijkt mij vrij logisch dat je als minnaar(es) je plek moet kennen. Jij bent er voor de seks. Als dat wegvalt stopt de relatie namelijk ook. Natuurlijk kan je daarnaast leuke of diepgaande gesprekken hebben. Maar daar draait het niet om. En die kan iemand ook elders halen. Gesprekken via de app dienen om het contact te onderhouden zodat er weer een afspraak kan volgen. Maak jezelf wat dat betekent geen illusies.
zaterdag 7 februari 2026 om 13:19
Het is voor iedereen weer anders denk ik. Ook minaarsrelaties evolueren, soms begint het met gesprekken, soms met sex. Gaandeweg ontstaan gevoelens of veranderen situaties. Sex is een belangrijk onderdeel van onze minnaarsrelatie. Maar niet het enige. Dat zou voor mij ook niet werken. En voor hem ook niet.
Voor ons is openheid en communicatie belangrijk en dat is er ook. Ik kan aangeven dat ik iets niet leuk vindt, hij kan aangeven wat dat met hem doet. We vinden elkaar toch steeds weer.
Voor ons is openheid en communicatie belangrijk en dat is er ook. Ik kan aangeven dat ik iets niet leuk vindt, hij kan aangeven wat dat met hem doet. We vinden elkaar toch steeds weer.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in